Arkadaşlar selamlar,
Öncelikle söylemek isterim ki, montaj aşamasını düzenli fotoğraflamadım veya video kaydı yapmadım. Çünkü oldukça yeni bir heli olmasına rağmen arkasında 8 yıllık Protos modelinin ve yine geniş kesimler tarafından sevilen başarılı Protos Max v2 modelinin kısım kısım özelliklerini/tasarımını barındırıyor. Ve gerek bu konunun devam eden mesajlarında gerekse diğer Protos 380 konularında paylaştığım gibi kullanıcılar da ilk andan itibaren helinin performansından, uçuş hissiyatından son derece memnunlar. Başarılı bir ürünle karşı karşıyayız diyebiliriz.
Yine son zamanlardaki diğer msh modellerinde veya upgradelerinde olduğu gibi, detayların bir arada karmaşa içinde sunulmadığı, adım adım ilerleyen, her bir sayfada genelde bir işlem gösteren, toplamda yaklaşık 65 sayfalık manuali de montaj aşamasında son derece yol gösterici... Hal böyle olunca ben de çok fazla kayıt altına alma ihtiyacı hissetmedim.
Modelin ön inceleme ve özelliklerinin sunulduğu konuya şurdan ulaşabilirsiniz;
Modelin parçalarına ve onların bazı özelliklerine değindiğim, kutu açılım ve detay fotolarının bulunduğu konu ise şu;
ESC beklediğim şu günlerde ( iki haftadır yurda giriş yapamadı), montajda ilerlediğim nokta, kısmi montajlar ve bundan sonrası için montajla ile ilgili fotoğrafları da bu konudan paylaşacağım.
Öncelikle motor kısmından başlıyoruz... Solda gördüğünüz slot delikler sayesinde motor kayış ayarı yapılabiliyor.
Ve motor kısmını ana plakaya o vidaları tam sıkmadan (kayış yerleşmediğinden), monte ediyoruz... Burda ana şafta yataklık yapan üçüncü rulman da monte durumda...
Belt tensioner zaten toplanmış olarak geliyor...
Yerine monte ediyoruz...
Ana dişli otorotasyon dişlisi komple toplu geliyor...
Ana şaft ile montajını yapıyoruz...
Ve bunu da yerine yerleştiriyoruz...
Ardından kayışları yerleştirme işine geçebiliriz. Motor kayışını bu aşamada gerginleştirip vidalarını sıkabileceğimiz gibi sonradan frame içinde de yapabiliriz.
Kuyruk kayışını da tensioner içinden geçirerek otorotasyon dişlisine yerleştiriyoruz...
Ardından frame sağını solunu ve servo frameleri yerleştiriyoruz... Ana şafta yataklık yapan birinci ve ikinci rulmanlar servo frameler üzerinde...
Alttaki servo frame i tamamen sıkıyoruz, üstteki ise slot deliklere sahip... Servoların montajından sonra sıkıyoruz onu... (mikro servoların delik pozisyonları arasında ufak tefek farklılıklar olabildiği için böyle uygun görülmüş...)
Tail case tarafında da herşey yağ gibi, son derece rahat bir hareket var... Precise bir sonuç elde edebilmek için yoğunlukla metal ve karbonfiber parçalar barındırıyor. Tamamen Protos Max v2 deki tasarım gibi...
Ana rotorda da anlatılacak çok birşey yok. Protos500 den bile uzun bir spindle'a sahip... Rotor disk alanı açısından olumlu bir gelişme bu... Ayrıca Protos500 deki pallere açı veren linklerin ball'larından çok daha güvenli ve sağlam bundakiler, Max tipi...
Swashplate toplu geliyor, kontrol ediyoruz... Linklerin tamamı aynı boyutlarda ama tabii ki montajdaki yerlerine uygun açılarda bırakıyoruz plastik uçları...
Çok esnek ve dayanıklı, kırmanın nerdeyse imkansız olduğu gorilla iniş takımını sadece iki vida ve kenardaki çıkıntılar yardımı ile ana gövdeye monte edeceğiz...
Evoluzione, full karbonfiber kuyruk borusunu sadece 4 vida ile monte edeceğiz... Ana plaka üzerinde burda da slot delikler var, kuyruk kayış gerginlik ayarı için... Max kuyruk fini sticker'ının arta kalan kısımlarından 380 finine ve kuyruk roduna yetecek kadar sticker mevcut. Bir sticker ile üç kuş vuruyoruz böylece... Bir ucu biraz daha açık, çünkü ordan 5mm dremelle keseceğim. Mikro kuyruk servosu kullanımında öyle gerekiyor, mini olsaydı aynen kullanacaktık...
ESC kutusu frame önündeki yerini alacak... Batarya sabitleme velcroları da yerine yerleşmiş durumda...
Poşetlerde az miktarda parça kaldı... Aslında kuyruk rotorunu da takabilirim... Ama kuyruk montajı, kanopi magnetleri montajı vs için önce servoları yerleştirmem lazım. Servoları yerleştirmek için de (sonrasında sıkıntı çekmemek için) önce bir merkezlerine bakmam, enerji vermem lazım... Esc bekleniyor ve bu süreçte kullanacağım üniteyi henüz aktif modelimden sökmedim.
Servo hornlar da hazır... Servolar montaja hazır...
Burda yoğunlukla servo montaj vidaları var... Yine üst servo plakası servolardan sonra kesin yerini bulacak ve ana şaft bileziği yerleşecek... Kontrol rodunun uçları da hazır... Sadece kesilecek kısıma servo montajı sonrası bakıp öyle epoksilemek istedim... Görüldüğü gibi çok diş kalmadı sonrasında daha da kısaltmak için, haliyle 6-7mm de kesebilirim. Uzatmak için içinde yeterince diş var...
Burda da son olarak kuyruk montajından sonra tensioner spring yerini alacak ve borunun konumu ayarlanacak... Fin sabitleme vidaları var... Tail pitch slider var...
Öncelikle söylemek isterim ki, montaj aşamasını düzenli fotoğraflamadım veya video kaydı yapmadım. Çünkü oldukça yeni bir heli olmasına rağmen arkasında 8 yıllık Protos modelinin ve yine geniş kesimler tarafından sevilen başarılı Protos Max v2 modelinin kısım kısım özelliklerini/tasarımını barındırıyor. Ve gerek bu konunun devam eden mesajlarında gerekse diğer Protos 380 konularında paylaştığım gibi kullanıcılar da ilk andan itibaren helinin performansından, uçuş hissiyatından son derece memnunlar. Başarılı bir ürünle karşı karşıyayız diyebiliriz.
Yine son zamanlardaki diğer msh modellerinde veya upgradelerinde olduğu gibi, detayların bir arada karmaşa içinde sunulmadığı, adım adım ilerleyen, her bir sayfada genelde bir işlem gösteren, toplamda yaklaşık 65 sayfalık manuali de montaj aşamasında son derece yol gösterici... Hal böyle olunca ben de çok fazla kayıt altına alma ihtiyacı hissetmedim.
Modelin ön inceleme ve özelliklerinin sunulduğu konuya şurdan ulaşabilirsiniz;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin parçalarına ve onların bazı özelliklerine değindiğim, kutu açılım ve detay fotolarının bulunduğu konu ise şu;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ESC beklediğim şu günlerde ( iki haftadır yurda giriş yapamadı), montajda ilerlediğim nokta, kısmi montajlar ve bundan sonrası için montajla ile ilgili fotoğrafları da bu konudan paylaşacağım.
Öncelikle motor kısmından başlıyoruz... Solda gördüğünüz slot delikler sayesinde motor kayış ayarı yapılabiliyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve motor kısmını ana plakaya o vidaları tam sıkmadan (kayış yerleşmediğinden), monte ediyoruz... Burda ana şafta yataklık yapan üçüncü rulman da monte durumda...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Belt tensioner zaten toplanmış olarak geliyor...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yerine monte ediyoruz...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ana dişli otorotasyon dişlisi komple toplu geliyor...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ana şaft ile montajını yapıyoruz...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve bunu da yerine yerleştiriyoruz...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ardından kayışları yerleştirme işine geçebiliriz. Motor kayışını bu aşamada gerginleştirip vidalarını sıkabileceğimiz gibi sonradan frame içinde de yapabiliriz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruk kayışını da tensioner içinden geçirerek otorotasyon dişlisine yerleştiriyoruz...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ardından frame sağını solunu ve servo frameleri yerleştiriyoruz... Ana şafta yataklık yapan birinci ve ikinci rulmanlar servo frameler üzerinde...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Alttaki servo frame i tamamen sıkıyoruz, üstteki ise slot deliklere sahip... Servoların montajından sonra sıkıyoruz onu... (mikro servoların delik pozisyonları arasında ufak tefek farklılıklar olabildiği için böyle uygun görülmüş...)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tail case tarafında da herşey yağ gibi, son derece rahat bir hareket var... Precise bir sonuç elde edebilmek için yoğunlukla metal ve karbonfiber parçalar barındırıyor. Tamamen Protos Max v2 deki tasarım gibi...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ana rotorda da anlatılacak çok birşey yok. Protos500 den bile uzun bir spindle'a sahip... Rotor disk alanı açısından olumlu bir gelişme bu... Ayrıca Protos500 deki pallere açı veren linklerin ball'larından çok daha güvenli ve sağlam bundakiler, Max tipi...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Swashplate toplu geliyor, kontrol ediyoruz... Linklerin tamamı aynı boyutlarda ama tabii ki montajdaki yerlerine uygun açılarda bırakıyoruz plastik uçları...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çok esnek ve dayanıklı, kırmanın nerdeyse imkansız olduğu gorilla iniş takımını sadece iki vida ve kenardaki çıkıntılar yardımı ile ana gövdeye monte edeceğiz...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Evoluzione, full karbonfiber kuyruk borusunu sadece 4 vida ile monte edeceğiz... Ana plaka üzerinde burda da slot delikler var, kuyruk kayış gerginlik ayarı için... Max kuyruk fini sticker'ının arta kalan kısımlarından 380 finine ve kuyruk roduna yetecek kadar sticker mevcut. Bir sticker ile üç kuş vuruyoruz böylece... Bir ucu biraz daha açık, çünkü ordan 5mm dremelle keseceğim. Mikro kuyruk servosu kullanımında öyle gerekiyor, mini olsaydı aynen kullanacaktık...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ESC kutusu frame önündeki yerini alacak... Batarya sabitleme velcroları da yerine yerleşmiş durumda...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Poşetlerde az miktarda parça kaldı... Aslında kuyruk rotorunu da takabilirim... Ama kuyruk montajı, kanopi magnetleri montajı vs için önce servoları yerleştirmem lazım. Servoları yerleştirmek için de (sonrasında sıkıntı çekmemek için) önce bir merkezlerine bakmam, enerji vermem lazım... Esc bekleniyor ve bu süreçte kullanacağım üniteyi henüz aktif modelimden sökmedim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Servo hornlar da hazır... Servolar montaja hazır...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Burda yoğunlukla servo montaj vidaları var... Yine üst servo plakası servolardan sonra kesin yerini bulacak ve ana şaft bileziği yerleşecek... Kontrol rodunun uçları da hazır... Sadece kesilecek kısıma servo montajı sonrası bakıp öyle epoksilemek istedim... Görüldüğü gibi çok diş kalmadı sonrasında daha da kısaltmak için, haliyle 6-7mm de kesebilirim. Uzatmak için içinde yeterince diş var...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Burda da son olarak kuyruk montajından sonra tensioner spring yerini alacak ve borunun konumu ayarlanacak... Fin sabitleme vidaları var... Tail pitch slider var...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son düzenleme: