Evet arkadaşlar, müstakbel modelimizi biraz daha yakından görelim, ilerde düşünen arkadaşlar olursa da onlara fikir vermesi açısından modelin göze çarpan bazı yanlarını tanıtmış olayım.
Benim aldığım Protos 380 Evoluzione Red versiyonu. Bunun dışında Evoluzione Yellow, Red, Yellow versiyonları da var. Evoluzione'nin normal versiyonlara göre yaklaşık 50 dolar farkı var. %100 karbon, son derece rijit bir kuyruğu var, kanopide boyutsal çok bir fark yok ama arka tarafı tam kapatıyor.
Ana rotor çapı: 864mm (380mm pallerle)
Kuyruk rotor çapı: 181mm (67mm kuyruk palleri ile)
Ana paller olmadan uzunluk: 800mm
Ana paller ile uzunluk: 1003mm (380mm pallerle)
Toplam yükseklik: 235mm
Ana Rotor/Kuyruk Rotoru oranı: 4.27
Ana dişli: 120T
Otorotasyon dişlisi: 94T
Kuyruk dişlisi: 22T
*** Burda en çok dikkat şeken hususlardan biri; kuyruk dişli oranı 4.27 ... Bu oldukça yüksek bir değer ve iyi bir kuyruk performansı sağlıyor. (Goblin 380 de bu değerin 3.7 gibi olması lazım)
*** Çok çeşitli motorlarla kullanıma uygun olması açısından 14T den 25T ye kadar pinyonları var. 21T ye kadar 3.5mm iç çaplı, 21T (dahil) ve sonrası ise 5mm... Tabii piyasada çok çeşitli güçte ve KV de motorlar var ama pratikte 1360kv 3.5mm motorlarla 14T, 890kv 5mm motorlarla 21-22T kullanmak uygun. Ben şimdilik elimdeki Scorpion 2520-1360kv ile 14T pinyon kullanacağım. Kitte pinyon var ve 14T...
*** 2500rpm den 3400rpm e kadar verimli şekilde kullanılabiliyor. Yüksek kuyruk oranı, düşük rpm lerde de işini iyi görüyor. 4.47 orana sahip (21T) kuyruk dişlisi de çıkacak.
*** Normal versiyon G380'e göre 250gr daha hafif... Evoluzione ise ne olacak göreceğiz.
*** Modelin plastik parçaları bir çeşit kompozit aslında... İçinde belli bir oranda karbon içeren bir yapı... Hafiflik ve sağlamlık açısından son derece iyi... Ama ana pal tutucular için aluminyum upgrade de var ama gerek yok diyor Alex.. Modeli lüzumsuz yere ağırlaştırıyor bu tip şeyler.
Diğer göze çarpan yanlarını biraz görselleştirelim
Gorilla İniş Takımları --- Bunları kırabilene kocaman bir alkış... Çünkü protostan (500) biliyorum, aşırı esneyebilen bir malzeme... Elimde çok sayıda bunlardan birikti çünkü alttaki çubuk kısmı kırılıyordu bunlar kalıyordu. 380'de pipe kısmı ayrı değil, komple gorilla yapmışlar ve en güzeli STOK olarak geliyor.
Belt Tensioner --- Kayış gerdirme mekanizması da diğer modellerin aksine STOK olarak geliyor. 700 boyutundaki modeller için nerdeyse bir gereklilik olan tensioner, 380 boyutunda da kuyruk performansına olumlu etki edecektir.
Çift Kayış Güç Aktarma --- Motor/Ana rotor arası 9mm, Ana rotor - Kuyruk rotoru arası 4mm olmak üzere çift kayış mevcut. Msh nin geleneksel tek kayışı oneway rulmanı pinyon içine koymuştu ve kısıtlamaları vardı. Artık hobide standartlaşan çift kayış sisteminin faydaları; uçuşta aşırı sessizlik; daha az hareketli parça; güçteki ani değişmelere dişliye göre daha az hassas olması olarak özetlenebilir.
Mini ve Mikro kuyruk servolarına uyumlu tasarım --- Her iki servo tipini de aynı bölgede monte etme imkanı sunulmuş durumda...
Geniş ESC Bölümü --- 100A e kadar esc ler için oldukça yeterli bir alan var. Ama model için 60A bir esc yeterli...
Manyetik kavramalı kanopi sabitleme --- Bu en can alıcı noktalardan biri... Kupa şekilli neodyum mıknatıslı, "şırrak" diye kavrayan, pil değiştirme işlerini acayip kolaylaştıran, hiç kastırmayan üzmeyen bir uygulama... Ayrıca R-clip gibi çıkarılan, düşürülen, kaybedilen parça olmaması da avantaj...
Tek taraflı kuyruk yatağı --- Bunun kuyruk kayış değiştirmeyi kolaylaştırdığı söyleniyor. Gövdeden kayışı kurtardığımız anda kuyruk tarafını sökmeye gerek kalmadan kayışı alabileceğiz...
Motor ESC havalandırma girişleri --- Kanopinin sağında ve solunda büyükçe birer havalandırma girişi var... Motor nispeten iyi hava alan bir yerde ama esc için faydalı tabii ki...
Evoluzione Kanopi ve Boom
Benim aldığım Protos 380 Evoluzione Red versiyonu. Bunun dışında Evoluzione Yellow, Red, Yellow versiyonları da var. Evoluzione'nin normal versiyonlara göre yaklaşık 50 dolar farkı var. %100 karbon, son derece rijit bir kuyruğu var, kanopide boyutsal çok bir fark yok ama arka tarafı tam kapatıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ana rotor çapı: 864mm (380mm pallerle)
Kuyruk rotor çapı: 181mm (67mm kuyruk palleri ile)
Ana paller olmadan uzunluk: 800mm
Ana paller ile uzunluk: 1003mm (380mm pallerle)
Toplam yükseklik: 235mm
Ana Rotor/Kuyruk Rotoru oranı: 4.27
Ana dişli: 120T
Otorotasyon dişlisi: 94T
Kuyruk dişlisi: 22T
*** Burda en çok dikkat şeken hususlardan biri; kuyruk dişli oranı 4.27 ... Bu oldukça yüksek bir değer ve iyi bir kuyruk performansı sağlıyor. (Goblin 380 de bu değerin 3.7 gibi olması lazım)
*** Çok çeşitli motorlarla kullanıma uygun olması açısından 14T den 25T ye kadar pinyonları var. 21T ye kadar 3.5mm iç çaplı, 21T (dahil) ve sonrası ise 5mm... Tabii piyasada çok çeşitli güçte ve KV de motorlar var ama pratikte 1360kv 3.5mm motorlarla 14T, 890kv 5mm motorlarla 21-22T kullanmak uygun. Ben şimdilik elimdeki Scorpion 2520-1360kv ile 14T pinyon kullanacağım. Kitte pinyon var ve 14T...
*** 2500rpm den 3400rpm e kadar verimli şekilde kullanılabiliyor. Yüksek kuyruk oranı, düşük rpm lerde de işini iyi görüyor. 4.47 orana sahip (21T) kuyruk dişlisi de çıkacak.
*** Normal versiyon G380'e göre 250gr daha hafif... Evoluzione ise ne olacak göreceğiz.
*** Modelin plastik parçaları bir çeşit kompozit aslında... İçinde belli bir oranda karbon içeren bir yapı... Hafiflik ve sağlamlık açısından son derece iyi... Ama ana pal tutucular için aluminyum upgrade de var ama gerek yok diyor Alex.. Modeli lüzumsuz yere ağırlaştırıyor bu tip şeyler.
Diğer göze çarpan yanlarını biraz görselleştirelim
Gorilla İniş Takımları --- Bunları kırabilene kocaman bir alkış... Çünkü protostan (500) biliyorum, aşırı esneyebilen bir malzeme... Elimde çok sayıda bunlardan birikti çünkü alttaki çubuk kısmı kırılıyordu bunlar kalıyordu. 380'de pipe kısmı ayrı değil, komple gorilla yapmışlar ve en güzeli STOK olarak geliyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Belt Tensioner --- Kayış gerdirme mekanizması da diğer modellerin aksine STOK olarak geliyor. 700 boyutundaki modeller için nerdeyse bir gereklilik olan tensioner, 380 boyutunda da kuyruk performansına olumlu etki edecektir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Çift Kayış Güç Aktarma --- Motor/Ana rotor arası 9mm, Ana rotor - Kuyruk rotoru arası 4mm olmak üzere çift kayış mevcut. Msh nin geleneksel tek kayışı oneway rulmanı pinyon içine koymuştu ve kısıtlamaları vardı. Artık hobide standartlaşan çift kayış sisteminin faydaları; uçuşta aşırı sessizlik; daha az hareketli parça; güçteki ani değişmelere dişliye göre daha az hassas olması olarak özetlenebilir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Mini ve Mikro kuyruk servolarına uyumlu tasarım --- Her iki servo tipini de aynı bölgede monte etme imkanı sunulmuş durumda...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Geniş ESC Bölümü --- 100A e kadar esc ler için oldukça yeterli bir alan var. Ama model için 60A bir esc yeterli...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Manyetik kavramalı kanopi sabitleme --- Bu en can alıcı noktalardan biri... Kupa şekilli neodyum mıknatıslı, "şırrak" diye kavrayan, pil değiştirme işlerini acayip kolaylaştıran, hiç kastırmayan üzmeyen bir uygulama... Ayrıca R-clip gibi çıkarılan, düşürülen, kaybedilen parça olmaması da avantaj...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tek taraflı kuyruk yatağı --- Bunun kuyruk kayış değiştirmeyi kolaylaştırdığı söyleniyor. Gövdeden kayışı kurtardığımız anda kuyruk tarafını sökmeye gerek kalmadan kayışı alabileceğiz...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motor ESC havalandırma girişleri --- Kanopinin sağında ve solunda büyükçe birer havalandırma girişi var... Motor nispeten iyi hava alan bir yerde ama esc için faydalı tabii ki...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Evoluzione Kanopi ve Boom
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol