[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
benim anlamadığım mesela yeni eklenen bölümde pich-up compensationözelliği var ama bu ayar diğer setup bölümünde yok..

Expert kısmı var orada mevcut eski versiyonlarda da %p

Gelelim Mehmet abinin soru bombardımanına :lollol:

Abi öncelikle kuyruktaki optimizasyon olayı aç kapa değil bildiği kadarıyla kendi optimize ediyor , ben birşeyi açmadım, ancak piroların durma noktaları daha kararlı diyebilirim.
Hc3sx de kanala atama girersen gyro gain gidiyor diye biliyorum( emin olmamakla beraber) ,
Mesela neyi denedin derseniz, flight style parametresini knoba atadım, bunun uçuş hissiyatını değiştirişini knob ile denemek çok güzeldi. Yarın cyclic feed forwardı deneyeceğim. Şimdi diyeceksiniz ki denemedin mi bunları, banklara atayarak denedim elbette ama bu şekilde çok pratik oldu. Bir kez bilgisayara bağlayıp kendi pilotaj zevkiniz için optimum değeri bulabiliyoruz o parametre için.
Mesela governor gain parametrelerini yarın denemeyi planlıyorum.
Bence çok çok faydalı bir özellik, işte bu tam bir kullanıcı tercihi :laugh:
 
[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

Kağan Kazancı' Alıntı:
Expert kısmı var orada mevcut eski versiyonlarda da %p

resimdeki kısımdan bahsediyorsun değilmi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vbar neoda elevator precompensation ayarı gibi...

Hızlı ileri uçuşta, rotor diski öne eğik pozisyonda olduğu için, helinin geri alt çaprazına hava üflüyor. Bu ise helinin öne gitmesini sağladığı gibi yükselmesini de sağlıyor olacaktı eğer üniteler buna müdahele etmeseydi. Bu ayar sayesinde hızlı ileri uçuşta ünite de biraz burun bastırıyor. Heli yükselmemiş oluyor. özellikle speed tarzı uçuşta rotanın korunmasında faydalı...

(bunu birçoğumuz biliyor olabilir, bilmeyen arkadaşlar da bakıp ne dilden konuşuyor bunlar demesin diye bi açıklama yapayım dedim :) )
 
[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

pitch pump booster deneyen oldumu.
 
[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

Kağan Kazancı' Alıntı:
Expert kısmı var orada mevcut eski versiyonlarda da %p

Gelelim Mehmet abinin soru bombardımanına :lollol:
Cevaplar icin Tesekkurler Kagan %p

Rasim Öztürk' Alıntı:
Vbar neoda elevator precompensation ayarı gibi...

......özellikle speed tarzı uçuşta rotanın korunmasında faydalı...
Aciklamalar icin sana da tesekkurler Rasim. Hatirladigim kadari ile sirf bu ozellik yuzunden Mesut zamaninda GAUI Speed modeline Neo unite takmisti ;)
 
[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
pitch pump booster deneyen oldumu.
Bildigim kadari ile Neo da da benzer bir ozellik var. Bu ozellik ile model kendisi Tic Toc yapiyor desek yeridir :laugh: Hatta gecen hafta bu ozelligi Kocaeli bulusmasi sirasinda Protos 380 denemisti %p Detaylari Rasim paylasacaktir ;)
 
[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bildigim kadari ile Neo da da benzer bir ozellik var. Bu ozellik ile model kendisi Tic Toc yapiyor desek yeridir :laugh: Hatta gecen hafta bu ozelligi Kocaeli bulusmasi sirasinda Protos 380 denemisti %p Detaylari Rasim paylasacaktir ;)

ben bu özelliği skookum da denemiştim. halen nası heyacan yaptığımı hatırlarım. tek sıkıntısı pili çok ısıtıyor.

Bende 700N için governor gainlerini knop a atadım bakalım nasıl değişicek.
 
Vbar neo optimizerlar bilgisayardan ayar yapanlar için açık mı kapalı mı geliyor bilmiyorum. Ben kumandadan ayar yapıp uçuşlara başladıktan sonra, mainrotor da tailrotor da açık optimizerları... Neyse ben Maiden yapıyorum, üçüncü beşinci uçuş falan.... Kaç zaman sonra bu optimizerlar aklıma geliyor, açık kalmıştı diye... Sonradan kapatıyorum ikisini de... Yoksa her uçuşta arka planda sürekli ince ayar yapıyor. Vstabide de diyor, dönüşler ve duruşlardan tatmin olduktan sonra kapatın diye...

550sx te çok değişmedi mainrotor gain, 50 den 48 e düştü. Protos 380 ise 33 lere kadar düştü. Çalışıyor yani :)

Tailrotor için de her iki yönde stop gain A ve B değişiyordu kayda değer şekilde her iki modelimde de...

Özetle bize ayrıca bir ayar külfeti çıkarmayacaksa ve kendi kendine çalışacaksa, istersek kapatabileceksek... Optimizer güzeldir.

Real time ayar değişikliği ise bi sefer Mehmet ve Türker abilerime nazire yapmak için havada değiştirdiğim olmuştu, youtube hesabımda videosu var :D onun dışında çok ihtiyacım olmadı. Ama tabi gain, throttle yüzdesi gibi şeyleri ihtiyaç duydukça değiştiriyorum. Hatta Kocaelide farkettim, aktif kullandığım bankta istediğim değişiklikleri yapmamışım, başka bir bankta yapmışım. Son bir iki uçuşta farkedip istediğim değişiklikleri yapmıştım. (paddle sim ve pitch pump)
 
[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

Rasim Öztürk' Alıntı:
Vbar neo optimizerlar bilgisayardan ayar yapanlar için açık mı kapalı mı geliyor bilmiyorum. Ben kumandadan ayar yapıp uçuşlara başladıktan sonra, mainrotor da tailrotor da açık optimizerları... Neyse ben Maiden yapıyorum, üçüncü beşinci uçuş falan.... Kaç zaman sonra bu optimizerlar aklıma geliyor, açık kalmıştı diye... Sonradan kapatıyorum ikisini de... Yoksa her uçuşta arka planda sürekli ince ayar yapıyor. Vstabide de diyor, dönüşler ve duruşlardan tatmin olduktan sonra kapatın diye...

550sx te çok değişmedi mainrotor gain, 50 den 48 e düştü. Protos 380 ise 33 lere kadar düştü. Çalışıyor yani :)

Tailrotor için de her iki yönde stop gain A ve B değişiyordu kayda değer şekilde her iki modelimde de...

Özetle bize ayrıca bir ayar külfeti çıkarmayacaksa ve kendi kendine çalışacaksa, istersek kapatabileceksek... Optimizer güzeldir.

Real time ayar değişikliği ise bi sefer Mehmet ve Türker abilerime nazire yapmak için havada değiştirdiğim olmuştu, youtube hesabımda videosu var :D onun dışında çok ihtiyacım olmadı. Ama tabi gain, throttle yüzdesi gibi şeyleri ihtiyaç duydukça değiştiriyorum. Hatta Kocaelide farkettim, aktif kullandığım bankta istediğim değişiklikleri yapmamışım, başka bir bankta yapmışım. Son bir iki uçuşta farkedip istediğim değişiklikleri yapmıştım. (paddle sim ve pitch pump)
Aynen optimizer candır.
Olay şu, vcontrol ile gov gain değiştirebiliyorken diğer birçok ünitede bilgisayar yada bt bağlantı gerekiyor. Olay spirit jeti yada vcontrol gibi ünite kumanda combosu olmadan 180$ gibi bir fiyata bize sunduğu için Tomas' ın ellerinden öperiz :lol:
Bu arada atayabildiğimiz kanallardan realtime log data export yapılabiliyor telemetri sistemleri için, ben kullanacağımı sanmıyorum şimdilik ama bence güzel özellik. Troubleshooting gerekirse titreşim kafayı bozdurursa her türlü denenir.
Hakkını teslim etmek lazım, bu özellikler üniteyi fiyat/performans açısından çok iyi yerlere taşıyor.
 
[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

Değiştirdiğim ayarlar dediğim gibi paddle sim ve pitch pump...

Bank1 istediğim gibi ayarlamışım ama low rpm kıvamında olduğu için 2900rpm olan bank3 te uçuyordum. Bank3 ise default ayarlar, yani paddle sim 10, pitch pump 0 kalmış. Fark edip paddle 0, pitch pump 30 yaptım.

Paddle sim helide bir miktar flybarlı hissiyatı veriyor, çok hissetmiyorum ama bunu genelde 0 kullanıyorlar. Agility veya flight style gibi değil daha gereksiz bi ayar :D neyse ben sıfırlıyorum...

pitch pump ise şovun başladığı ayar ;D hissetmek lazım, lafla anlatılmıyor ama şöyle ifade edeyim. Ben normalde tictoc pek beceremem, bir vurur iki vurur, üçüncüyü çıkaramam bazen... Heli irtifa kaybeder... Silecek hareketi bozulur... Pilotaj eksiği diyelim kısaca...

Tabi yardımsız böyle. Bu değer 50 ye kadar çıkabiliyor. Ben 30 yapayım dedim. Tamam yine tictoc ustası olmadım ama hem biraz daha fazla devam ettirebildim hem de ses olarak farklılaştı. Tabi model 380 olduğu için, boyuttan dolayı uçup kaçtığı için bunları yüksekte yaptım, haliyle çok videoluk bir durum yok da... Modelle doğrudan iletişim, odaklanma halinde olan ben diyebilirim ki, fark ediyor. En azından yardımcı oluyor ve ses olarak tatmin ediyor :)

Tabi bunu ilerde bir zaman protos Max ile yapmaya çalışırım, video da çekeriz. Orda daha net anlaşılır 0 ile 50 arasındaki bariz fark.
 
[Urun]: Spirit Ver. 2.1.0 SICAK SICAK...

Paylaşım için teşekkürler Erhan. :thumbup:

Spirit'i seviyoruz. Bence modelciler olarak her zaman destek olmaya da devam etmek lazım.

Verilen çok ciddi bir emek ve ulaşılan güzel bir başarı var. :bravo: :bravo: :bravo:

Keşke bizim ülkemizden çıksaydı, bu yönden kıskanıyorum doğrusu. :rolleyes: