[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İstediğim şekilde bir model buldum. Özgün Su-37 yi %120 oranında büyülterek 2x70mm edf sığabilecek ve freewing VT takılabilecek hale getirmişler.
Konu linki:

Bir kaç görüntü:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


70mm EDF Maiden:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Şu muhteml fiberglass tüplerden nereden bulabilirim bilen varmı?
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Sönmez' Alıntı:
Şu muhteml fiberglass tüplerden nereden bulabilirim bilen varmı?

Plexiglass tüp ağır olur İlker hocam..Pet-G pipe diye ararsan birşeyler bulabilirsin.... :saygilar:
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Valla o da Türkiyede zor bulunur gibi. Genelde bilgisayar soğutma tüpleri var ancak çapları küçük. 7 cm çapında bulmak zor.
Bu tüplerin amacı herhalde basıncın kanallara zarar vermemesi. Kanalların içini fiberglass bant döşesek acaba ağırlık olarak karlı mı çıkarız zararda mı oluruz.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Neyse yanıtı buldum tüpleride kendimiz yapabiliyormuşuz. Millet ne kafa yormuş bu işe :lol: Bakalım nasıl bir malzeme kullanıyorlar.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Sönmez' Alıntı:
Valla o da Türkiyede zor bulunur gibi. Genelde bilgisayar soğutma tüpleri var ancak çapları küçük. 7 cm çapında bulmak zor.
Bu tüplerin amacı herhalde basıncın kanallara zarar vermemesi. Kanalların içini fiberglass bant döşesek acaba ağırlık olarak karlı mı çıkarız zararda mı oluruz.

Tahmin etmek zor hocam , bant kendi başına hafif gibi görünse de , böyle köpük modellerde kullanınca , biraz ağırlık yapabiliyor.Bu Pet-G borunun ağırlığını bilmeden karşılaştırmak zor...Siz bence röntgen filminden bir deneme yapın , her yerde fiber bant olacağına , sadece ek yerinde olur...Bu da bir öneri tabii ki :saygilar:
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Hobi işlerinde zaten hemen herşeyin cevabı var rcgroupsta helifreakte vs... Adamlar birkaç yıl önden gittiklerinden :D

Projeyi takipteyiz :saygilar:
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

50-75 mikron laminasyon filmi ile yapılıyormuş. Koni yapma programı ile kağıda şablonu bastırıp filmi kesip büküp yapıştırıyoruz oluyor bitiyor :) Laminasyon filmi tüm ofis malzemeleri satan yerlerde var.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Sönmez' Alıntı:
Neyse yanıtı buldum tüpleride kendimiz yapabiliyormuşuz. Millet ne kafa yormuş bu işe :lol: Bakalım nasıl bir malzeme kullanıyorlar.
Ya arkadas bir kerede cevap bulamayalim Bazi sorulara :laugh: Google cikti mertlik bozuldu ;D
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Dün akşam oturup thrust vector mekanizmasını planladım ve yaptım. Biraz helikopterci işi oldu , karbonlar , vidalar falan . Normalde uçak yapanlar yapıştır geç tek vida yeter diyorlar ama ben güvenemedim ;D İnşallah çok ağır olmamıştır. İşim gece geç bittiği için resim çekmeyi unuttum. Akşama bir kaç resim koyarım.

Bu arada arkadan itişli uçaklarda motor merkezinin kanat ile aynı hizada olması düzgün uçmak için gerekliymiş , yukarıda ve aşağıda kalması pitch olarak modele yansıyormuş. Şimdi kanada göre motoru tam aynı hizada olacak şekilde yaptığımız mekanizmayı gövdeye yapıştıracağız :thumbup: Bakalım olacak mı.

Bu arada bu yapıştırma işi bana ters olduğu için servoları bile basit bir mekanizma ile köpüğe vidaladım. Çıkarmak gerekirse köpüğü parçalamaya gerek kalmıyor %p
Bir sonraki versiyon için gövdeye karbon servo yuvaları yapıştırıp servoları bunların içine vidalamayı düşünüyorum.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

İlker Sönmez' Alıntı:
Dün akşam oturup thrust vector mekanizmasını planladım ve yaptım. Biraz helikopterci işi oldu , karbonlar , vidalar falan . Normalde uçak yapanlar yapıştır geç tek vida yeter diyorlar ama ben güvenemedim ;D İnşallah çok ağır olmamıştır. İşim gece geç bittiği için resim çekmeyi unuttum. Akşama bir kaç resim koyarım.
Helikopterci adam uçağa bulaşırsa olacağı buydu zaten :lol: Neyse işin şakası bir yana bakalım mekanizma nasıl olmuş ;)
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Tek motor için arkadan itiş (pusher) thrust vector mekanizması ve modele yerleşimi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kumanda ayarları 15-20 dakika uğraştırdı ama oldu :)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Çok güzel. Görsel Paylaşım için de ayrıca teşekkürler.
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Karbon parcalar, bir suru vida tam da helici isi olmus bu ucak Ilker hocam :laugh: Ellerine saglik :thumbup: :halay:
 
[Urun]: SU-37 Varyant (SU30) Parkjet ve Thrust Vectoring

Eline sağlık İlker hocam. :bravo:

Allah bilir sen şimdi sim falanda çalışıyorsundur, olacak iş değil valla düstura ters. :laugh:

Belliki uçuşu çok faklı bir makina olacak, heyecan artıyor.... :RCKolik: