TREX 700N DFC PRO VE OS 105 HZ-R MAİDEN & MOTOR İNCELEMESİ.
Öncelikle İsmail ŞENCAN a çok teşekkür etmek isterim. Sayesindebu yola girdik .
Ve teknik sorularla başına bela olduğum Mustafa TEMURALAY arkadaşıma da teşekkür borç bilirim.
Evet arkadaşlar bir model helikopterci olarak, helikopter çatısı altında karanlık tarafı tekrar görmek istedim. Sağolsun İsmail abi ile birbirimize gaz verip nitro model sahibi olduk. İsmail abi gaui NX7 be trex 700N modellerini aldık.
Nitro öyle birşeyki ne yazikki kendine çekiyor. Daha önce yani bu hobinin başlarında trex 700n fbl vardı onda bir türlü mutlu olamadım. Adana şartlarında ne yazıkki nitro model bir türlü 3d için uygun motor bulamadım. 90 lık motor ne yazıkki beni güldürmedi. Ardından gaui nx4 aldım ondada os 37 lik motor vardı. Ondada aynı sıkıntılarım devam etti. Zaten nx4 sahipleri 55 lik motorlarla upgarda etmişler.(bunu gören gaui firması genel bir upgrade çıkarmaya kara vermiş ). NX4 den sonra zatan kesin karar ile nitro ya veda ettim. Elimde ne var ne yok elden çıkardım.
Zaman 2015 in son demleri. Her nasıl olduysa İsmail abi ile telefonda konuşurken sohbet içinde konu nitroya kaydı. Bi baktım birbirimize nitro alalım diye sözleşerek telefonları kapadık. Ben Trex İsmail abi de Gaui aldı. Ben motoru hemen almadım yazın son demlerine bırakmıştım. Ve ys 120 ile os 105 haz-r arasında seçim aşamasındaydım(ys 120 çok hızlı yakıt tükettiği için biraz mesafeli idim). İsmail abi OS 105 hz-r motoru ile ilk uçuşlarından sonra (%15 nitro kullandı ve %15 os 105 in sloganı) çok memnun kalınca ben planları öne çekip takımı tamamlayıp uçuşlara başladım.
Helikopterim standart Trex 700N DFC PRO ve Elektironik lerle combo kit alındı. Herhangi bir değişikliğe gidilmeden kendi elektironikleri ile kurulum yapıldı.
FBL olarak Spirit fbl kullanıldı. bugün stabilisation modu nu test ettim maşallah herhangi bir sapıtma vaya karışıklık yaşamadı. ip gibi duruyordu benden tam not aldı. malum nitro biraz titreşim yönünden sıkıntılı olabiliyor. ama spirit e helal olsun, dedikleri kadar varmış.
OS 105 HZ-R MOTOR HAKKINDA DÜŞÜNCEM:
OS'un 90 lık helikopter için çıkardığı, ve biz bu heliyi%15 nitro ile öle bir uçururuzki siz bile şaşırırsınız iidası ile piyasaya sürdüğü bir motor. iki tütü var OS 105 HZ-R VE OS 105 HZ olarak. aradaki fark ise HZ-R olan krankdan aldığı temiz havayı depoya verirken(hava hortumuna çek valf koyarak, depo basıncını belli seviyede tutuyor ve regilotör ün daha istikrarlı olmasını sağlıyor), HZ olan ise eksozdan hava basıncı sağlıyor. Ve anladığım kadarı ile regilatör sistemeleride lerde biraz farklı.
1. Motor benden tam not aldı. Beklediğimden çok ama çok iyiydi, rodaj sonrası ilk gerçek uçuşumda beni benden aldı. Evde ayarladığım iğne ayarları ile elevator tic tok una girdim banamısın demedi.
2. motor çok az yakıt harcıyor. şuan tam hesaplayamadım ama heralde ıdıl 2 de agresif uçuş sitilinde 7 dakka gidicek gibi. elektirikli ile 3 dakkaya mahkum olurken bu bana çok değişik bir his yarattı. YS 120 düşünmüştüm ama yakıt ekonumisi çok kötü ve titreşim seviyesi çok yüksek olduğu için ondan vaz geçtim.
Motor özellikleri;
OSMG1961 105HZ-R
Displacement: 1.048 cu in (17.17 cc)
Bore: 1.442 in (29 mm)
Stroke: 1.024 in (26 mm)
Practical RPM: 2.000-16,500
Output: 3.8 ps @ 15,000 rpm
105HZ Weight: 21.03 oz (596 g)
105HZ-R Weight: 21.46 oz (608 g)
Sizleri resim ve videolarla baş başa bırakıyorum.
Model ve Motor hakkında
Edit : Nx4 diyeceğime Nx7 demişim videoda
Rodaj 1 ve 2
Rodaj sonrası ilk uçuşum.
Veeee bugün ki yaptığım ayar uçuşum.
Öncelikle İsmail ŞENCAN a çok teşekkür etmek isterim. Sayesindebu yola girdik .
Ve teknik sorularla başına bela olduğum Mustafa TEMURALAY arkadaşıma da teşekkür borç bilirim.
Evet arkadaşlar bir model helikopterci olarak, helikopter çatısı altında karanlık tarafı tekrar görmek istedim. Sağolsun İsmail abi ile birbirimize gaz verip nitro model sahibi olduk. İsmail abi gaui NX7 be trex 700N modellerini aldık.
Nitro öyle birşeyki ne yazikki kendine çekiyor. Daha önce yani bu hobinin başlarında trex 700n fbl vardı onda bir türlü mutlu olamadım. Adana şartlarında ne yazıkki nitro model bir türlü 3d için uygun motor bulamadım. 90 lık motor ne yazıkki beni güldürmedi. Ardından gaui nx4 aldım ondada os 37 lik motor vardı. Ondada aynı sıkıntılarım devam etti. Zaten nx4 sahipleri 55 lik motorlarla upgarda etmişler.(bunu gören gaui firması genel bir upgrade çıkarmaya kara vermiş ). NX4 den sonra zatan kesin karar ile nitro ya veda ettim. Elimde ne var ne yok elden çıkardım.
Zaman 2015 in son demleri. Her nasıl olduysa İsmail abi ile telefonda konuşurken sohbet içinde konu nitroya kaydı. Bi baktım birbirimize nitro alalım diye sözleşerek telefonları kapadık. Ben Trex İsmail abi de Gaui aldı. Ben motoru hemen almadım yazın son demlerine bırakmıştım. Ve ys 120 ile os 105 haz-r arasında seçim aşamasındaydım(ys 120 çok hızlı yakıt tükettiği için biraz mesafeli idim). İsmail abi OS 105 hz-r motoru ile ilk uçuşlarından sonra (%15 nitro kullandı ve %15 os 105 in sloganı) çok memnun kalınca ben planları öne çekip takımı tamamlayıp uçuşlara başladım.
Helikopterim standart Trex 700N DFC PRO ve Elektironik lerle combo kit alındı. Herhangi bir değişikliğe gidilmeden kendi elektironikleri ile kurulum yapıldı.
FBL olarak Spirit fbl kullanıldı. bugün stabilisation modu nu test ettim maşallah herhangi bir sapıtma vaya karışıklık yaşamadı. ip gibi duruyordu benden tam not aldı. malum nitro biraz titreşim yönünden sıkıntılı olabiliyor. ama spirit e helal olsun, dedikleri kadar varmış.
OS 105 HZ-R MOTOR HAKKINDA DÜŞÜNCEM:
OS'un 90 lık helikopter için çıkardığı, ve biz bu heliyi%15 nitro ile öle bir uçururuzki siz bile şaşırırsınız iidası ile piyasaya sürdüğü bir motor. iki tütü var OS 105 HZ-R VE OS 105 HZ olarak. aradaki fark ise HZ-R olan krankdan aldığı temiz havayı depoya verirken(hava hortumuna çek valf koyarak, depo basıncını belli seviyede tutuyor ve regilotör ün daha istikrarlı olmasını sağlıyor), HZ olan ise eksozdan hava basıncı sağlıyor. Ve anladığım kadarı ile regilatör sistemeleride lerde biraz farklı.
1. Motor benden tam not aldı. Beklediğimden çok ama çok iyiydi, rodaj sonrası ilk gerçek uçuşumda beni benden aldı. Evde ayarladığım iğne ayarları ile elevator tic tok una girdim banamısın demedi.
2. motor çok az yakıt harcıyor. şuan tam hesaplayamadım ama heralde ıdıl 2 de agresif uçuş sitilinde 7 dakka gidicek gibi. elektirikli ile 3 dakkaya mahkum olurken bu bana çok değişik bir his yarattı. YS 120 düşünmüştüm ama yakıt ekonumisi çok kötü ve titreşim seviyesi çok yüksek olduğu için ondan vaz geçtim.
Motor özellikleri;
OSMG1961 105HZ-R
Displacement: 1.048 cu in (17.17 cc)
Bore: 1.442 in (29 mm)
Stroke: 1.024 in (26 mm)
Practical RPM: 2.000-16,500
Output: 3.8 ps @ 15,000 rpm
105HZ Weight: 21.03 oz (596 g)
105HZ-R Weight: 21.46 oz (608 g)
Sizleri resim ve videolarla baş başa bırakıyorum.
Model ve Motor hakkında
Edit : Nx4 diyeceğime Nx7 demişim videoda
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Rodaj 1 ve 2
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Rodaj sonrası ilk uçuşum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Veeee bugün ki yaptığım ayar uçuşum.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol