v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Hatta daha aciklayici yazayim gazi arttirdigimda arkadaki 2 servo asagi yonde hareket ediyor ondeki tek servo yukari yonde hareket ediyor ve anapaller kuyruga dogru egilmis oluyor.
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

sertac kaymaz' Alıntı:
Arkadaslar uzun bir aradan sonra tekrar merhabalar v977 3. anakartim elime ulasti yukarida mesajlarimda yazdiklarimi ozetleyecek olursam ilk anakarti yakmistim 2. sini siparis vermistim oda arizali cikmisti videosunu cekip yollamistim ve saolsun cinli amcalar ucretsiz yenisini yolladilar. Simdi bunu denedim yine husran :( Hersey normal gozukuyor ama heli havalanmiyor gazi arttirdigimda yan profilden bakinca ana paller kuyruga dogru aci degistiriyor yani bas kismina dogru pozitif kuyruga karsi negatif aci aliyor bu sekilde havalanmaz sanirim 3. anakartinda arizali olma ihtimali yok sorun nerede olabilir? Trex 450 sport almistim hatirlarsaniz 2 kucuk kirim yasamistim ve v977 ile ustalasmadan kullanmak yok dedim oda rafta yatiyor... v977 ucacak hale getirmem lazim ne yapabilirim sorun pal acisimi ondan da emin degilim baska ne olabilir fikri olan varmidir?

Eğer kafayı söktüyseniz, pal holderların yönlerine dikkat edin, ters takmış olabilirsiniz. Ayrıca, ana dişli ve şaftı da kontrol edin, yukarı ve aşağı doğru boşluk olmamalı.
Diyecektim ki; arkadaki servoların yönleri ters çalışıyor demişsiniz, peki elevatör de ters çalışıyor, aleron yani sağa ve sola yatışları doğrumu değilse, arkadaki servoların yeri yanlış demektir, servoların yerini değiştirin, kumanda dan reverse olmuyor hatırladığım kadarı ile.
;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Levent bey pal holderlar dogru yonde disli surekli gevsiyordu yenisini taktim saglam iken kullandigimdan ayni gucte dondugunu goruyorum herhangi bir guc kaybi yok rudderda sikinti yok kuyruk pali duruyor yada hizli donuyor elevatoru ileri ittirdigimde heli havalanmiyor ancak geri cektigimde heli hafiften geriye dogru zipliyor bas tarafindan 3-5 cm yukari kalkiyor ama isin ilginc tarafi 1. arizali anakartimda yaptigi gibi idle up ve 3d modunu actigimda ve throttle en asagidayken son surat ileri ve havaya dogru firliyor heli ve duvara carpiyor simdide aynisi oldu cok siddetli carptim ve bereket kirilmadi sadece kuyruk palini kaybettim. Dedigim gibi guc kaybi yok kesinlikle acilarda bir sikinti varservolari hic sokmedim. Su bilgileride vereyim dogrusu nedir bilmiyorum
1- Ana paller saat yonunde, kuyruk tarafindan baktigimda kuyruk pali geriye dogru donuyor rudder sol yaptigimda kuyruk pali duruyor.
2- Throttle ileri verdigimde arkadaki servo kollari asagi ondeki sevro kolu yukari kalkiyor ve simdi farkettim kuyruktan bakinca sadece paller kuyruga dogru yatmiyor ayni zamanda hafif saga yatiyor.so
3- eleron sag yaptigimda arkadaki 2 servodan solda olan yukari sagda olan asagi yonde hareket ediyor. Sol yaptigimda ise tam tersi yonde hareket ediyor.
4- Elevator ileri komut verdigimde arka 3 servo kolu asagi yone geri komut verdigimde 3 servo kolu yukari yone hareket ediyor.
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Kusura bakmayin ama ciddi ciddi birsey diyecegim;
Bu wltoys urunleri adami bu hobiden sogutur, rezalet otesi cin mallari :mad:
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Merhaba,
Yeni yeni öğreniyorum ama, bir faydası olur diye yazıyorum ;
Benim v977 havalanma sorunu yaşadığında, çözümü ana dişlinin pinyona göre biraz aşağıya kaymış olmasıydı. Sizinki muhtemelen bundan değildir herhalde ?
Bir de idle up açtığınızda helikopter uçabiliyor olduğuna göre, acaba pal açılarınızı arttırmanız çözüm olabilir mi ?
idle up açıkken şu videodaki gibi arttırılıp azaltılabiliyor ;
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

emrah ozdemir' Alıntı:
Merhaba,
Yeni yeni öğreniyorum ama, bir faydası olur diye yazıyorum ;
Benim v977 havalanma sorunu yaşadığında, çözümü ana dişlinin pinyona göre biraz aşağıya kaymış olmasıydı. Sizinki muhtemelen bundan değildir herhalde ?
Bir de TH açtığınızda helikopter uçabiliyor olduğuna göre, acaba pal açılarınızı arttırmanız çözüm olabilir mi ?
idle up açıkken şu videodaki gibi arttırılıp azaltılabiliyor ;

Videoyu izledim saolasin throttle trim ayarini en asagi indirdigimde palin geriye egilmesini engelledim throttle verdigimde artik servo kollari cok az mm hareket edebiliyor hareket edecek pay kalmadi artik ama yine havalanmiyor :( disli pinyon olayini biliyorum gevsediginde bastiriyoruz orda sorun yok zaten yeni degistirdim canavar gibi donuyor aklimada baska hic bir sey gelmiyor bu kadar hizli devirle donen palin kaldirma gucunu ne engelleyebilir kac ay oldu cozemedim yok kuyruk motoru bozulur yenisini alirim kablosu kopa,r lehim aleti alirim lehimlerim,anakart yanar yenisi gelir arizali cikar bir daha yenisi gelir heli havalanmaz omrumden omur yedi bu v977
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Problemi buldum sanirim youtubede izledigim videolarda throttle verdiklerinde arka servolarin yukari yonde hareket ettigini gorgum bende ise arka 2 servo kolu asagi yonde hareket ediyor ve dogru aci olusmuyor. Paller geriye dogru yatiyor cozumu varmidir bu sorunun?
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Arkadaslar sorunu cozdum simdi turkce kullanim klavuzunda anakart semasinda aci verme soketi ve eleron soketini gorunce bir isik yandi kafamda ve yerlrtini degistirdim ve butun dertlerim bitti... Bir tuhaflik oldugu belliydi 3. anakartim bu 50 defa sok cikar dene yerleri karismis nihayet havalandi :halay:
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Merhaba levent bey açıklama yapmış zaten . Servo yonleri yanlıs. Bu yönler kumanda üzerinden değişmiyor. Fiziksel olarak servo konumlarini(kuyruk ve motor soketlerini cikar) throttle ortadayken 90 derecede ayarlayıp gaz stigini yukarı verdikce servolar yukari assagi indirince assagi inecek sekilde ve hornlari disa gelecek sekilde takip servolari ayarlayacaksin(gerekirse servoyu tepesi aşağı çevir yerleştir hornlarini bu konuma gore gaz sitigi ortada iken 90 derece olarak tak)ve değiştireceksin. Bu arada anakart değiştirme anında sevolarin soket giriş yerlerini karıştırmaya dikkat et.biraz uğraş okadar zor bir problem olduğunu sanmıyorum.link ayarlarıni bozdugun için ayrıca bütün linkleri ayarlamalisin çünki suan gerekli pal acılarını da alamıyor helikopter.kolay gelsin.
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Hadi gecmis olsun. Cok sevindirici bir haber. Bu arada baya bir tecrübe kazandin sanirim :)
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

rifat dirikolu' Alıntı:
Merhaba levent bey açıklama yapmış zaten . Servo yonleri yanlıs. Bu yönler kumanda üzerinden değişmiyor. Fiziksel olarak servo konumlarini(kuyruk ve motor soketlerini cikar) throttle ortadayken 90 derecede ayarlayıp gaz stigini yukarı verdikce servolar yukari assagi indirince assagi inecek sekilde ve hornlari disa gelecek sekilde takip servolari ayarlayacaksin(gerekirse servoyu tepesi aşağı çevir yerleştir hornlarini bu konuma gore gaz sitigi ortada iken 90 derece olarak tak)ve değiştireceksin. Bu arada anakart değiştirme anında sevolarin soket giriş yerlerini karıştırmaya dikkat et.biraz uğraş okadar zor bir problem olduğunu sanmıyorum.link ayarlarıni bozdugun için ayrıca bütün linkleri ayarlamalisin çünki suan gerekli pal acılarını da alamıyor helikopter.kolay gelsin.

Dediginiz gibi pal acilarini alamiyor sanirim... 5 adet pilim var bu aksam doya doya ucurdum ve trex 450 deki gibi ya bana carparsa,yere duserse derdim yoktu. Idle up actigimda 3-4 kere dusurdum fakat 5 donumluk bir arazi var evimin yakininda zemin cimen ve kisa otlar var burda kolay kolay parcalanacagini dusunmuyorum. idle up acmadigimda hicbir sorunu yok helinin gayet stabil. 3g, idle up acinca birkac kere ters ucus denemek istedim ancak farkettim ki throttle en geride iken dahi heli irtifa kaybedip yere cakiliyor bende fazla zorlamadan 6g modunda kullandim. Ruzgardan v911 gibi kolayda etkilenmiyor aldigimdan bu yana ilk kez tam anlamiyla kullanma firsatim oldu simdi su pal aci degisimini arastirmam gerekiyor trex 450 sport ve aurora 9 kumandam var kumandada pal acilari ayarlanabiliyor ama bunun kumandasinda aci ayarlama ozelligi yok neyse az ugrasmadim bu heliyle ve sonunda ucar vaziyete geldi artik en kisa zamanda ustalasip trex 450 mi raftan indirmek istiyorum :)
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

sertac kaymaz' Alıntı:
Dediginiz gibi pal acilarini alamiyor sanirim... 5 adet pilim var bu aksam doya doya ucurdum ve trex 450 deki gibi ya bana carparsa,yere duserse derdim yoktu. Idle up actigimda 3-4 kere dusurdum fakat 5 donumluk bir arazi var evimin yakininda zemin cimen ve kisa otlar var burda kolay kolay parcalanacagini dusunmuyorum. idle up acmadigimda hicbir sorunu yok helinin gayet stabil. 3g, idle up acinca birkac kere ters ucus denemek istedim ancak farkettim ki throttle en geride iken dahi heli irtifa kaybedip yere cakiliyor bende fazla zorlamadan 6g modunda kullandim. Ruzgardan v911 gibi kolayda etkilenmiyor aldigimdan bu yana ilk kez tam anlamiyla kullanma firsatim oldu simdi su pal aci degisimini arastirmam gerekiyor trex 450 sport ve aurora 9 kumandam var kumandada pal acilari ayarlanabiliyor ama bunun kumandasinda aci ayarlama ozelligi yok neyse az ugrasmadim bu heliyle ve sonunda ucar vaziyete geldi artik en kisa zamanda ustalasip trex 450 mi raftan indirmek istiyorum :)

Valla sevindik uçuş yapabilmene sertaç. Yanlız model küçük olduğu için yinede "idle up" açmadan uçma, hem de 450 ve sonrası için iyi bir alışkanlık edinmiş olursun. Açı ayarlarını yapmak çok kolay, zaten, biliyorsun "hold" çekeceksin( yada motorun kablolarını ayır daha sağlam olsun), trimler sıfır olacak ve stickler ortada duracak. servo kollarıda 90 derece yada olabildiğince yakın açıda olacak, bu konumda, swash yere paralel halde ise sadece ve paller "+" positive açı alıyorsa (ki öyle olmalı inverte geçince irtifa kaybettiğine göre) her 3 linkin de boyunu, swash'ın paralelliğini bozmadan kısaltıp, pal açılarını sıfır derece çektin mi, (ufak tefek hataları daha sonra trimler ile giderirsin) gelsin invert uçuşlar. :)
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Levent Uygun' Alıntı:
Valla sevindik uçuş yapabilmene sertaç. Yanlız model küçük olduğu için yinede "idle up" açmadan uçma, hem de 450 ve sonrası için iyi bir alışkanlık edinmiş olursun. Açı ayarlarını yapmak çok kolay, zaten, biliyorsun "hold" çekeceksin( yada motorun kablolarını ayır daha sağlam olsun), trimler sıfır olacak ve stickler ortada duracak. servo kollarıda 90 derece yada olabildiğince yakın açıda olacak, bu konumda, swash yere paralel halde ise sadece ve paller "+" positive açı alıyorsa (ki öyle olmalı inverte geçince irtifa kaybettiğine göre) her 3 linkin de boyunu, swash'ın paralelliğini bozmadan kısaltıp, pal açılarını sıfır derece çektin mi, (ufak tefek hataları daha sonra trimler ile giderirsin) gelsin invert uçuşlar. :)

Levent bey bende şimdi o konuyu okuyordum mikro helilerde açı ölçümü konusu açılmış videoları dairede izleyemiyorum mikro heliler için açı ölçer yoksa ki bende yok pal boyu ile paller yanyana durduğunda aradaki cm farkını tablodan bulun deniliyor hatta android için programda varmış... Hadi dereceyi bulduk nasıl arttıracağız yada azaltacağız çözemedim. Sizin dediğinizi de anladım sayılır stickler ortada olacak swash paralel olacak peki link boyunu nasıl kısaltacağız orasını bilmiyorum. Eve gidince videoları izleyeyim o zaman belki çözebilirim.
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

sertac kaymaz' Alıntı:
Levent bey bende şimdi o konuyu okuyordum mikro helilerde açı ölçümü konusu açılmış videoları dairede izleyemiyorum mikro heliler için açı ölçer yoksa ki bende yok pal boyu ile paller yanyana durduğunda aradaki cm farkını tablodan bulun deniliyor hatta android için programda varmış... Hadi dereceyi bulduk nasıl arttıracağız yada azaltacağız çözemedim. Sizin dediğinizi de anladım sayılır stickler ortada olacak swash paralel olacak peki link boyunu nasıl kısaltacağız orasını bilmiyorum. Eve gidince videoları izleyeyim o zaman belki çözebilirim.

Linklerin üzerindeki siyah plastik parçaları saat yönünde çevirirseniz sıkılır, tersine açılır, size gereken boyu ayarlarsınız, dereceyi arttırmak için ise servoların üzerindeki kolların dış kısmında kalan delikleri kullanırsanız açılar artar ama bunu yapmadan önce, sizin kumanda da; double rate "H" ve "L" seçenekleri var, "H" ya alarak deneyin ilk önce muhtemelen yetecektir. ;)
 
v977 yeni alıcı anakartın tanıtılması

Levent Uygun' Alıntı:
Linklerin üzerindeki siyah plastik parçaları saat yönünde çevirirseniz sıkılır, tersine açılır, size gereken boyu ayarlarsınız, dereceyi arttırmak için ise servoların üzerindeki kolların dış kısmında kalan delikleri kullanırsanız açılar artar ama bunu yapmadan önce, sizin kumanda da; double rate "H" ve "L" seçenekleri var, "H" ya alarak deneyin ilk önce muhtemelen yetecektir. ;)

Levent bey eve gidince deneyeceğim gayet açıklayıcı yazmışsınız teşekkür ederim.