Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Bunlar hint yağının mucizevi koruyuculuğunun sonucu işte. Sentetik de sentetik diye tepinenlere gelsin. Sentetik yağ kullanılsa bile daima en az yüzde 4 hint yağı bulunmalı yakıtta.

Aynen abim, benim Türkiye’de kullandığım yakıtta hem sentetik yağ hem hint yağı vardı. Sadece hint yağı uzun vadede ciddi kurumlanma yapıyor temizlik gerektiriyor ama dengeli bir karışımla hem nispeten daha temiz bir çalışma hem de hintyağının hem hararete karşı hem de uzun süre yatmaya karşi koruyucu özelliklerinden faydalanınıyor.

Bu arada, o büyük iğnenin kapalı kalmasını bana bağlamamış olman şaşırtıcı. 🤣

Şüphelenmiyor değilim, ama kanıtım yok elimde o yüzden birşey söylemiyorum :lollol::saygilar:
 
Aynen abim, benim Türkiye’de kullandığım yakıtta hem sentetik yağ hem hint yağı vardı. Sadece hint yağı uzun vadede ciddi kurumlanma yapıyor temizlik gerektiriyor ama dengeli bir karışımla hem nispeten daha temiz bir çalışma hem de hintyağının hem hararete karşı hem de uzun süre yatmaya karşi koruyucu özelliklerinden faydalanınıyor.



Şüphelenmiyor değilim, ama kanıtım yok elimde o yüzden birşey söylemiyorum :lollol::saygilar:

90 ların sonundan itibaren memlekete girmiş hemen her yakıtı denemişimdir muhtemelen...

En memnun kaldığım yakıt net olarak Morgan'ın Coolpower serisidir ithal markalarda... Asla üzmedi...

Yerli üretim yakıtlar da popülerdi o dönemler... Onda da Mesut abinin hazırladığı Felix "Cilalı" serisini beğenirim, olldukça güzel bir yakıttı... Kendinden smoke'lu :)

Ne kırım, ne de kurum sorunum oldu yakıt kaynaklı... Kural belliydi.... Modeli dik, kısabildiğin kadar kıs... Devrin düşmeye başladığı yerde dur, geriye doğru aç iğneyi, devrin yine düşmeye başladığı yeri bul... İkisinin arasında mümkünse zengine yakın tarafta bırak, bitti gitti...Asıl numara küçük iğne idi...

Güzel günlerdi, kokusunu özlerdik yakıtın 😊

Hazır yakıtın artık piyasada pek bulunmayışı, bulunanların da astronomik seviyelerde olunca artık nostaljik aletler nitro motorlar benim açımdan işletme maliyetleri nedeniyle. İngilterede durum nasıl, makul rakamlarla yakıta ulaşma şansın oluyor mu oralarda ?
 
Benim favorim Wildcat %10'du. İçinde %4-5 oranında hint yağı da vardı. Hiç üzmezdi. Bende de OS 25fx, 46fx, 55ax, 30fp öylece yatıyorlar. Bir de ilk göz ağrım MDS 25'im vardı. Çalışmak bilmezdi, çalıştı mı stop etmek bilmezdi :)
Galonu 30 dolar olan yakıtlar burada 70-80 dolara satılıyor. Glow motorla uçan var mı hala acaba merak ediyorum :D

@Özgür Evren Varol abi P39'u yeniden canlandırmana çok sevindim. Burun kısmının bulkhead'inin şablonunu ben çıkartmıştım bunun galiba

Arşivden fotolarımı da paylaşayım, kalıcı olsun.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
En memnun kaldığım yakıt net olarak Morgan'ın Coolpower serisidir ithal markalarda... Asla üzmedi...

Benim de favorim Morgan Omega idi, coolpower da kullandım, o da çok güzel tabii ki ama benim için Omega’daki yüzde 5 hintyağı sigortaydı :)

Hazır yakıtın artık piyasada pek bulunmayışı, bulunanların da astronomik seviyelerde olunca artık nostaljik aletler nitro motorlar benim açımdan işletme maliyetleri nedeniyle. İngilterede durum nasıl, makul rakamlarla yakıta ulaşma şansın oluyor mu oralarda ?

Orada olsam muhtemelen senede bir iki kere, özel günlerde uçmak için bir veya iki nitro motorlu model saklardım. Gerçi bu 5cc’lik 4 zamanlı motorlar 100cc yakıtla yarım saat uçuyorlar, çok ekonomik ;D

Burada çok makul fiyatlı, benim aldığım laser motorlar için yapılmış harmanın galonu 22 sterlin (3 bigmac menu fiyatı).

@Özgür Evren Varol abi P39'u yeniden canlandırmana çok sevindim. Burun kısmının bulkhead'inin şablonunu ben çıkartmıştım bunun galiba

Baya bir iş yapmıştın bana yardım ederken ama tam neydi net hatırlamıyorum. İTF’nin ilk günleriydi :)

Arşivden fotolarımı da paylaşayım, kalıcı olsun.

Eline sağlik iyi ettin :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
O zamanlar aktif olduğumuz Hobbyrc forumunda detaylı kaza raporu ve sonrasînda tamiratlar sırasında kazanın nedeni belli olunca da açıklaması var ordan okuyabilirsin. Ordaki bilgileri de bu tarafa aktarıp bu uçağa özel başlık açabilirim.
Bence filoya katılan her uçuk başlı başına ayrı bir konuyu hak ediyor. :heartxf: Fırsatın olmazsa ben bir ara el atayım. Mutlaka eksik / yanlış olur, sonradan sen düzeltirsin kardeşim. ;)
 
Bence filoya katılan her uçuk başlı başına ayrı bir konuyu hak ediyor. :heartxf: Fırsatın olmazsa ben bir ara el atayım. Mutlaka eksik / yanlış olur, sonradan sen düzeltirsin kardeşim. ;)

Adminim, sırası gelince konularını açıp hikayelerini paylaşacağım. RV-4, Airacobra ve T-Craftın inşaat konuları var biyerlerde. Başkalarının mesajlarını kopyalayamam, biraz kopukluklar olabilir ama yine de değer :thumbup:
Vakit bulamazsam da haber eder yardım isterim, çok teşekkürler :saygilar:
 
Sinan abi'nin sattığı yakıttı yanlış hatırlamıyorsam... Oysa eğer, evet güzel yakıttı...Ama mevzunun sonuna yetişti...
Aynen. Sinan abi (Technomodel) satıyordu. Zamanında galon galon alıp stok yapmak lazımmış :D
Baya bir iş yapmıştın bana yardım ederken ama tam neydi net hatırlamıyorum. İTF’nin ilk günleriydi :)
Aynen abi, evden atölyeye yeni taşınıyordun. Atölye bomboş zaten fotolarda :D
Hey gibi günler. Taaa Gebze'de İstinye'ye geliyordum.

Bu Laser için üretilmiş olan yakıt nedir abi? Ne marka?
 
Aynen abi, evden atölyeye yeni taşınıyordun. Atölye bomboş zaten fotolarda :D
Hey gibi günler. Taaa Gebze'de İstinye'ye geliyordum.

Gerçekten çok güzel günlerdi. Uçacak alanımız da vardı üstelik...

Atolye bomboş ama arkadaki Dual Ace gövdesini gördükçe içim buruluyor, işini gördü diye satmıştım, şu an yana yakıla arıyorum burda... Bir tane buldum ama uzaktaydı adam, ehliyetimin geçerli olduğu son gün gidip alayım dedim, o gün de adam müsait değildi, kaçtı gitti...

Bu Laser için üretilmiş olan yakıt nedir abi? Ne marka?

Model Technics Laser 5 diye geçiyor, %15 sentetik %2 hintyağı var içinde. Laser birakaç yıl öncesine kadar fulll sentetik yağlı yakıt tavsiye ediyordu yanlış hatırlamıyorsam, onlar da hintyağının faidelerini farketmişler besbelli :)

Buarada buradaki yakıtlar İnciliz gallonu olarak satılıyor, yani 4.55 litre, Türkiyedekiler US galon olarak satılıyordu diye kalmış aklımda, yani 3.79 litre.
 
Dün bir ilan vardı. 5 litre Tornado 1800 TL!
Biz DIY yakıt kullanıyoruz nitro modellerde. 2 litre metanole 500 mL nitro ve 500 mL hintyağı. 3 dakikada 3 litre yüzde 17 nitrolu yakıt hazır. Aylarca yetiyor. Zaten uçakların çoğu benzinli.
 
Dün bir ilan vardı. 5 litre Tornado 1800 TL!
Biz DIY yakıt kullanıyoruz nitro modellerde. 2 litre metanole 500 mL nitro ve 500 mL hintyağı. 3 dakikada 3 litre yüzde 17 nitrolu yakıt hazır. Aylarca yetiyor. Zaten uçakların çoğu benzinli.
Tornado ucuzmuş Sümer abi :) Galonluk sidewinder, cool power yakıtlar 2-3 bin liraya satıldığını görünce gözlerim büyüdü.
Eskiden 30-40 dolara satılan bu yakıtları şu an 80-90 dolara satıyorlar. Çok artmış fiyatlar. DIY kaçınılmaz :)
 
  • Şaşırdım
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Tornado ucuzmuş Sümer abi :) Galonluk sidewinder, cool power yakıtlar 2-3 bin liraya satıldığını görünce gözlerim büyüdü.
Eskiden 30-40 dolara satılan bu yakıtları şu an 80-90 dolara satıyorlar. Çok artmış fiyatlar. DIY kaçınılmaz :)
Baktım da Wildcatı kaçtan alıyormuşuz diye, 2015 fiyatı 56 dolar civarı... Rakamlar çok da oynamamış, biz fakirleşmişiz sanki...
 
Dün bir ilan vardı. 5 litre Tornado 1800 TL!
Biz DIY yakıt kullanıyoruz nitro modellerde. 2 litre metanole 500 mL nitro ve 500 mL hintyağı. 3 dakikada 3 litre yüzde 17 nitrolu yakıt hazır. Aylarca yetiyor. Zaten uçakların çoğu benzinli.
Kaça mal ediyorsunuz Sümer abi ?