Wallingford Tayyare Fabrikası’ndan haberler

Bugün öğleden sonra işten izin alıp “Laser Engines” fabrikasına ziyarete gittim. Şimdilik birkaç foto koyuvereyim, ziyaretimin esas sebebini sonra açıklayacağım!



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Emniyet kemerimizi takıp koltukları dik konuma getirdik, bekliyoruz :lol::lol:
 
Emniyet kemerimizi takıp koltukları dik konuma getirdik, bekliyoruz :lol::lol:

🤣🤣 üç vakte kadar başka bir konu da hortlayacak adminim hazır olun 🤣🤣

Hadi madem, hortlanan konumuz şu aşağıdaki:



Bu konuda lafı geçen modelin 2012 Ekimindeki erken kaybına çok üzülmüştüm, tabiri caizze birşeyler eksik kalmıştı. O zamanlarda acı da taze olduğu için hemen yenisine girişmek de istemedim ve hep “2023’te Cumhuriyetimizin 100. yılında yeniden yaparım, hatta belki de Brian Taylor planından büyüterek yaparım diyordum. Tabi sonrasında 2015 te Umman’a taşınma ordan buraya taşınma derken bir türlü bu planı canlandıramadım. Geçenlerde artık tamam ufak ufak hazırlıklara başlayayım diyerekten Laser Engines’te Jon’a bir mail atıp yeni FT160 ve FT200 (FT flat twin oluyor :)) motorlarının ölçülerini speclerini falan istedim. O da her zaman olduğu gibi doğru tavsiye verebilmek için hangi model için düşündüğümü sordu. Ben de kısaca hikayeyi anlatınca “Bende bir tane ESM Fw-190 var kutusunda, sadece motor montaj için firewalla delikleri deldim, ama kenara bıraktım satmak istiyorum düşünür müsün?” demez mi! Velhasıl düşünmedim, evet istiyorum dedim hemen :lol::lollol: Dün de aslında bu modeli teslim almaya gitmiştim.

Gitmişken hem FT160 hem de FT200 takıp kaputu oturtup modelde nasıl durduklarına da baktık. İkisi de tamamen kaput içinde kalıyor, montaj delikleri zaten aynı yerlerde, kısacası ikisini de seçebilirim, ama yüksek ihtimalle FT200’ü seçeceğim, zira FW190 buruna ağırlık isteyecek her durumda, üstelik 200 lük motorla daha büyük pervane çevirmek mümkün olacak, ve aralarındaki fiyat farkı yok denecek kadar az. Planım Nisan sonu gibi motoru almak 🤞

Konunun başlığını güncelledim, başına ufak bir bilgi notu ekledim, yeni mesajları aynı konu altında paylaşırız diye düşündüm.

Geçen sefer 2 sene süren ve Sümer abinin diline düşmeme neden olan ARF toplama süreci sayesinde bu modelde neler yapmam gerektiğini, karşıma çıkacak problemleri vs şimdiden biliyorum 😅 Bu sayede direk modifikasyonlara girişme şansım olacak. Temelde önceki modelle aynı değişiklikleri yapmak niyetindeyim. Ama motor farklı olacak, iniş takımlarında da elektrikli retractlar kullanacağım.

Şuraya bir önceki modelin boyamasının sonlarına doğru çektiğim fotoları motivasyon şeysi olarak koyuvereyim müsadelerinizle :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
“Bende bir tane ESM Fw-190 var kutusunda, sadece motor montaj için firewalla delikleri deldim, ama kenara bıraktım satmak istiyorum düşünür müsün?” demez mi! Velhasıl düşünmedim, evet istiyorum dedim hemen :lol::lollol: Dün de aslında bu modeli teslim almaya gitmiştim.
Ooohhh. :eek: Hayırlı olsun kardeşim. :thumbup::hoppa:
Konunun başlığını güncelledim, başına ufak bir bilgi notu ekledim, yeni mesajları aynı konu altında paylaşırız diye düşündüm.
Emeklerine sağlık kardeşim, harika olmuş. :bravo:
 
Zaman hızlı geçiyor, en son Kasım’da mesaj yazılmış, aralığı ocağı komple pas geçip şubata dayandık…
Tahmin edeceğiniz üzere işler epey yoğun bu aralar, evdek işler de devam ediyor. O yüzden foruma fazla giremiyorum, zaten modelcilik adına da pek bir şey yaptığım söylenemez.

Atölyede Türkiye’den gelen eşyaların gelmesiyle birlikte epey kaotik bir durum vardı malumunuz. Aralık sonunda Noel tatilinde ortaligi toparlama düzenleme planım vardı. 9 günlük tatil vardı ama tabi sağa sola gezmeye gitme planları da vardı bu tatil döneminde. Ancak ilk şehirlerarası gezi dönüşünde eve birkaç km kala su birikintisinin içinde görünmeyen bir şeye çarpıp arabanın lastiğini yarmayı başardım. Arabalarda yedek lastik de yok artık, patlak tamir kiti de o koca yarığa fayda etmiyor. Tam noel arefesinde ne bi lastikçi var ne çekici :lol: neyse dedim lastik zaten çöp yapacak bişey yok, o son kilometreyi de patlak lastiğin üzerinde eve kadar gelip arabayı 2024 e kadar yatacak şekilde prk ettim :lollol: Eh gezecek vasıta kalmayınca da mecbur evde kaldık ben de güzelce atolyeyi adam etmeye koyuldum:halay::thumbup: (Vallahi bilmeden patlattım lastiği, yepyeniydi zaten içim acıdı)

Velhasıl, epey bir çalışma sonucunda tatilin son gününde atölye de sonunda yerleştği diyebileceğim noktaya geldi, Ummandan ve Türkiyeden gelip de halen açılmamış koli kalmadı.
Yerleşim düzenleme sırasında ufak tefek kullanım değisikliklerine de gittim. Reçineli 3D yazıcıyı sağdaki tezgahtan sol arkaya çektim. Bu köşe guney tarafta ve pencereden giren gün ışığından etkilenmiyor (reçineler için daha sağlıklı)

Sağdaki daha büyük tezgahı da makina tezgahı haline getirdim, torna, freze, gönye kesim testeresi, dekupaj vs burada her an kullanıma hazır halde duruyor artık.
Tavanda asılı olan modelleri de yeniden düzenleyip daha sıkışık nizamda daha çok modeli güvenle asabildim. Yaza doğru tavanda asılı olan uçaklardan birkaç tanesini elden çıkartıp tavanı rahatlatma niyetindeyim.

Gelsin fotolar:

Sol arka köşeye dogru bakış: Reçine yazıcı ve ilgili zımbırtılar, sarf malzemeleri yeni köşelerinde yerlerini aldılar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sol tarafa bakış: Soldaki tezgah elektronik/havya/lehim/şarj istasyonu haline getirildi. RC arabalar da sonunda kolulerinden çıkıp Ummanda kullandığım raf sisteminin bir benzerine yerleştirildiler. Me-110’un orta kanat paneli de kendisine burada yer bulabildi :evil:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ana tezgah alanına bakış:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni makina tezgahı:
Torna frezenin üzerine ikeadan basit bir raf/çekmece sistemi ekledim, tüm makina aksesuarları da bunun çekmecelerine yerleştirilince kullanışlı bir sistem oldu. Üst yüzeyi de raf vazifesi görüyor. Alt yüzeyde de LED şeritlerle aydınlatma eklendi (Emre Kaman Lambası efsanesi devam ediyor :heartxf::halay:)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Makinaların arkasındaki duvara da 9mm mdf plaka tutturdum, tornanın en sık kullanılan aksesuarlarını vs bu plakaya monte ettigim 3D baskı raflara asıyorum.

Plastik maket köşesi:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Hazır LED şeritlere girişmişken plastik maket tezgahı üstündeki rafın alt yüzeyine de iki sıra şerit ekledim, bu sayede normal masa lambalarını sökebildim. Sol tarafa ekledigim küçük cekmece sistemi de şaşılası derecede fazla malzemeyi düzenli bir şekilde ortalıktan kaldırıp epey bir yer kazandırdı.

Ve son olarak da her iki taraftan tavandaki modellerin görünümü:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Helileri de kapı tarafına astım, ama fotoğraflamayı unutmuşum, onları da sonra eklerim :)
 
Makina tezgahı adam olunca epeydir aklımda olan, tornaya bir devir saati ekleme işine giriştim.
Zamanında aldığım 4 haneli ekranlı ve hall sensörlü takometreyi tornaya takabilmek için gereken parçaları tasarlayıp bastım (emektar prusa da bu sayede yeniden işler hale getirildi :) )
Devir sayacının mıknatısını ana şaftın bağlı olduğu çarka yapıştırdım, sensörü de dişli kutusunun kapağına, mıknatısla aynı hizada bir konuma monte ettim. Göstergeyi monte etmek için tasarladığım parçayı aynı zamanda tornanın orjinal şeffaf talaşa karşı koruyucu zımbırtısını yeniden kullanabilecek şekilde tasarladım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sistemi ilk denediğimde sayacın gösterdiği devirlerin proxxon’un kendi tablası üzerinde yazanlarla alakası olmadığını farkettim. Çinliye mi güveneceğiz Alamana mı derken “ön yargılı olma, kontrol et, emin ol” felsefesiyle tornanın şanzumanını kullanarak denemeler yaptım. Bilmeyenler için araya bilgi sıkıştırmış olalım; tornalarda arabanın otomatik (ve daha önemlisi sabit hızla) ilerlemesi için ana şaftla arabanın hareket milini birbirine bağlayan bir mekanizma vardır. Bu meknizma farklı dişliler kullanarak çeşitli dişli oranlarında kurulabilir, bu sayede değişik çap veya sistemlerde diş açmayı, veya farklı materyallerle çalışırken farklı otomatik ilerleme hızları ile optimum yüzey kalitesi elde etmeyi sağlayabilir.
Velhasıl, devir saatini test etmek amacıyla bu sistemi 20/1 dişli oranıyla kurdum. Bu ana şaftın her 20 turunda arabaya hareket veren milin bir tur dönmesi anlamına geliyor. Bu milin her bir tur dönmesiyle de araba (benim makinamda) bir mm ilerliyor. Arabanin hareket ettiği kızak üzerinde de 50mm aralıklarla işaretler koydum. Sonrasında da tornayı devir saatinde belli bir hıza ayarlayıp arabanın kızağın üzerindeki işaretler arasındaki ilerleme hızlarını tutarak devir saatinin dogru olup olmadığını kontrol ettim. Sonuçta da Çinlinin yaptığı devir saatinin Alamanın kendi makinası için verdiği bilgiden daha doğru olduğunu gördüm!
 
Noel tatilini ve 2023’ü geride bırakıp 2024’e girdiğimizde de boş vaktimin neredeyse tamamını hanım için bahçeyi adam etmek için kullanmaya başladım. Sözleşmemiz gereğince Mart sonuna kadar bahçedeki işleri tamamlayıp hanıma devir teslimi yapmam gerekiyor. Bahçedeki işler bitince modelciliğe geri dönüyor olacağım 🤣🤣 o yüzden de sözleşme tarihinden erken, tahminen şubat sonu gibi işleri bitirip atolyenin keyfini sürmeye de daha erken başlamak amacıyla boş vaktimin tamamını bahçeye yönlendirdim. Şu ana kadar da epey işi halledebildim çok şükür, kalan işleri de şubat içinde bitirip Mart itibariyle full istim modelciliğe geri dönmek niyetindeyim.

Ocak ayı sırasında epey sert soğuk günler ve son 50-60 yılın en şiddetli taşkınlarını da gördük. Taşkından yana güvenli yerdeyiz ama açıkçası atolyenin soğukta nasıl olacağını merak ediyordum. Bir önceki atolyede malum izolasyon falan olmadığından kış hem sıcaklıklar hem de nem açısından epey sıkıntılı geçmişti. Neyse ki burası çok daha iyi, hem hızlıca ve ekonomik bir şekilde ısıtabiliyorum hem de izolasyon gayet iyi, ısıyı uzun süre muhafaza edebiliyor. Bu da kış aylarında da rahatlıkla çalışabileceğim anlamına geliyor. En büyük korkumun yersiz olduğunu görebilmek çok sevindirici oldu kesinlikle :halay::hoppa:
 
neyse dedim lastik zaten çöp yapacak bişey yok, o son kilometreyi de patlak lastiğin üzerinde eve kadar gelip arabayı 2024 e kadar yatacak şekilde prk ettim :lollol: Eh gezecek vasıta kalmayınca da mecbur evde kaldık ben de güzelce atolyeyi adam etmeye koyuldum:halay::thumbup: (Vallahi bilmeden patlattım lastiği, yepyeniydi zaten içim acıdı)
Bu görünmez küçük kaza :laugh::laugh: kesinlikle sana yaramış kardeşim. :lollol::lollol:
Noel tatilini ve 2023’ü geride bırakıp 2024’e girdiğimizde de boş vaktimin neredeyse tamamını hanım için bahçeyi adam etmek için kullanmaya başladım. Sözleşmemiz gereğince Mart sonuna kadar bahçedeki işleri tamamlayıp hanıma devir teslimi yapmam gerekiyor. Bahçedeki işler bitince modelciliğe geri dönüyor olacağım 🤣🤣
Allah kolaylık versin, bahçe işleri hem zevkli hem de biraz yorucu işlerdir.
Taşkından yana güvenli yerdeyiz ama açıkçası atolyenin soğukta nasıl olacağını merak ediyordum. Bir önceki atolyede malum izolasyon falan olmadığından kış hem sıcaklıklar hem de nem açısından epey sıkıntılı geçmişti. Neyse ki burası çok daha iyi, hem hızlıca ve ekonomik bir şekilde ısıtabiliyorum hem de izolasyon gayet iyi, ısıyı uzun süre muhafaza edebiliyor.
Ohhh bak bu süper haber. :hoppa: Bir önceki atölye gerçekten de bu konu da çok sorunlu bir yerdi. ;)
 
Ancak ilk şehirlerarası gezi dönüşünde eve birkaç km kala su birikintisinin içinde görünmeyen bir şeye çarpıp arabanın lastiğini yarmayı başardım.
Bu görünmeyen bir şey, zannedersem bilinmeyen biri tarafından oraya konulmuş olsa gerek.;D :lol:

Atölye süper olmuş, onu biliyoruz sonuç olarak. :bravo: %p
 
Son düzenleme:
Bu görünmez küçük kaza :laugh::laugh: kesinlikle sana yaramış kardeşim. :lollol::lollol:

Bu görünmeyen bir şey, zannedersem bilinmeyen biri tarafından oraya konulmuş olsa gerek.;D :lol:

Valla zaman olarak belki isime geldi, dinlenmeye de cok ihtiyacim vardi o da yalan degil ama maddi acidan epey tatsiz oldu, Fw-190’ın servoları için ayırdığım bütçeyi lastiğe gömmek zorunda kaldım 🤣🤣🤣

Allah kolaylık versin, bahçe işleri hem zevkli hem de biraz yorucu işlerdir.

Tesekkurler adminim, bahce isleri diyince yanlis anlasilmasin, benimki yıkım/döküm/söküm, duvar inşaatı ve biyerden biyere toprak aktarmaktan ibaret, işin bahçevanlık tarafı hanıma kalacak :lol:

Şu ana kadar koca bir pergole söktüm, muhtemelen 1.5 ton toprak elleçledim, üç “bitki” söktüm, ki bunlardan birisinin köklerini sökerken “kök söktürmek” deyiminin nereden geldiğini çok iyi anladım! Sonrasında yeni bir taş duvar duvar ördüm. Sırada eski ama hasarlı bir tuğla duvar tamiri, bir mini çit yapımı, yeni alana toprak doldurmak, eski ve hasarlı bir çiti tamir etmek, tüm çitleri boyamak (bunu hanıma kakalama çabası içindeyim 🤫) zemin karolarını taşlarını döşemek, son olarak da tüm inşaat atıklarını ve fazla toprağı bahçeden çıkarma işleri var…

Tabi bu işleri yaparken modelcilik eğlencesi katmıyor da değilim. Bir ara toprak yığınına bakıp “keşke bir 1/16 RC tankım olsaydı” diye iç geçirdim. Sonrasında da 1/16 olmasa da 1/72 tanklarım var, RC olmasalarda en azından diorama yaparım dedim 🤣🤣

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçuş sezonu yaklaşıyor :halay: bahçedeki işler devam ediyor halen ama biyandan da filoyu yavaştan hazırlamaya giriştim..

Mini titan / Super cobra en son Umman’da uçmuştu, o son uçuşta sol aileron servosunda bor gariplik olduğunu farketmiştim, kontrol ettiğimde de dişlileri sıyrılmış gibiydi. Elbet servoları değiştiririm bir ara diyerekten taşınma için paketlemiştim mereti.
Burada geçenlerde elimi attığımda servonun metal dişli olduğunu farkettim. Daha dikkatli inceleyince de dişlilerin sağlam olduğunu ama servo yekesinin çatladığını, haliyle oluşan boşluktan dolayı yüke binince diş atlayıp kaydığını farkettim.. servo yekesinin hali şöyle:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Diğer yekeleri de kontrol edince onların da çatlamaya başladığını farkettim. Tabi servo değiştirmektense sadece yeke değiştirerek kurtarabilme ihtimaline sevinmedim de değil.
Hemen gidip kutuları karıştırıp tee milattan önce aldığım kitin yedek parçalarını buldum, yedek servo yekelerini çıkardım ve değiştirdim.. Amma velakin, bu yeni yekeler daha kısa, yedekler içinde uygun boyda olanı da yok. Bunları takınca ball linklerin plastik kısımları gövdeyi monte eden zımbırtılara takılıyor..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elimdeki tüm servo yekelerini denedim, bu merete dişleri uyan tek bir yeke bile yok! İnternette aradım taradım bu servoların yekelerinden hiçbir yerde bulamadım! Son çare, gidip üç yeni servo aldım :lol: neyse ki servoların boyları uygun çıktı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yeni servoların hareket yönleri de ters çıkınca hem radyoda hem de ünitede ayarlara el atmak gerekti… Radyo hadi neyse de ünitenin ayarlarını, çözmek epey vakit aldı, neyse ki bir şekilde hallettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk fırsatta uçuş denemesini de yapıp, emin olunca da kaportayı yeniden giydireceğim. Bu meretten çıkan üç servo da başka bir modelde kullanılacak…
 
Uh 60 black hawk uçuşunu bekliyoruz abi ,bakalım nasil süzülüyor . Benimkini uçarken görmek sanırım 1 sene sürecek gibi. kolay gelsin .
 
Son düzenleme:
Ufaktan Blackhawka girişme vakti...

Biraz kabakuvvet kullanarak da olsa kitin kendi stabilitarönü söktüm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bulabildiğim çizimler ve fotoğraflara bakaraktan yeni tip stabilitör ve daha önemlisi menteşe/mafsal, ve modele montaj sistemi için bir prototip tasarım yaptım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Deneme amaçlı olarak da orta kısmı ve modele monte edilecek olan, aynı zamanda da mafsal vazifesi görecek parçaları bastım:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Menteşe/montaj parçası yerine vidalandı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Orta kısım prototipi de yerine yerlestirildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sistem prensipte iş görür gibi duruyor, ama ince ayarlar lazım. Menteşe hattı heinin gövdesine referansla biraz öne biraz da yukarı kaydırlmalı gibi görünüyor. Stabilitör fazla önde duruyor, onun geriye kayabilmesi için de stabilitördeki menteşe hattının daha da bir öne kaydırılması gerekiyor. Bunları da yarın denerim bir aksilik olmazsa. Bu prototip görevi gören sistemdeku parcaların basımı bir saatten az sürüyor, hızlıca denemeye imkan sağlıyor.
Bu ince ayarlar bittikten sonra artık hareket mekanizması ve kanadın tamamının tasarımîna geçebileceğim. :thumbup:
 
Pervanenin yerle teması veya kırımı olmuş muydu bu modelin hatırlayamadım. :rolleyes: Yekelerin bu şekilde çatlamasına bir darbe sebep olmuştur muhtemelen.

Neyse ki ciddi bir kırıma sebep olmadan sorunu fark edebildin ve gerekli müdaheyi de yaptın. :thumbup:
 
Kolay gelsin abi, merakla bekliyorum sonucu.
Bendeki tam bir facia. Toplaması kolay gibi gelmişti ama bilemiyorum. Çok zaman'a ve maliyete patlayacak gibi .
 
Pervanenin yerle teması veya kırımı olmuş muydu bu modelin hatırlayamadım. :rolleyes: Yekelerin bu şekilde çatlamasına bir darbe sebep olmuştur muhtemelen.

Neyse ki ciddi bir kırıma sebep olmadan sorunu fark edebildin ve gerekli müdaheyi de yaptın. :thumbup:

Abi pallerin sert zemine vurduğu bir durum olmadı hiç. Ama bir kere sanırım orhanlıda uzamış otlara girmiştim diye hatırlıyorum. Daha çok yaştandır, 10 yaşını geçti meret.

Kolay gelsin abi, merakla bekliyorum sonucu.
Bendeki tam bir facia. Toplaması kolay gibi gelmişti ama bilemiyorum. Çok zaman'a ve maliyete patlayacak gibi .

Teşekkürler, size de kolay gelsin. Scale işi zahmetlidir zaman alır ama sabreden derviş misali değer bence sonuca :)