WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,852
Tepkime puanı
43,753
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
WLtoys V922 ile ilgili sondan bir önceki konumuzda genel olarak ilk enerji verme, uçuş öncesi dikkat edilmesi gereken noktalar ile herhangi bir düşüş sonrası kontrol edilmesi gereken yerleri sizlerle paylaşmaya çalışacağız.

Öncelikle konu ile ilgili hazırladığımız 2 adet videomuzu paylaşalım :

WLtoys V922: Ucus Oncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler Videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

WLtoys V922 : Uçuş ve Düşüş Sonrası Kontroller Videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Genel:
1- Biraz gevşek olan ana palleri sıkmayın. Zira bu büyük ihtimal pallerin tracking dediğimiz dengesizlik olayını önlemek amacı ile bu şekilde bırakılmıştır.
2- Kuyruk borusu sert düşüşlerde yerinden çıkacak şekilde tasarlanmış.Bunu kesinlikle yapıştırmayın. Bu ileride daha büyük hasarlara neden olabilir.

Enerji Verme:
1- Önce kumandanızı acın.
2- Kumandanın "Throttle-Cut" switch ON pozisyone getirin.
3- Kumandanızın modunu kontrol edin. İlk başlarda özellikle alışma süresinde kesinlikle HIGH (H) modda uçmayın.
NOT: Heli enerjili iken kumanda üzerinden modlar değişince helinin enerjisini kesip tekrar vermeye gerek yoktur.
4- Kumandanın "Idle-up" switch OFF pozisyonda olduğunu teyid edin.
5- Helinin tamamen düz bir zemine koyun. Eğimli bir zeminde kesinlikle ilk enerjiyi vermeyin.Zira bu GYRO doğru kalibrasyon yapabilmesi için çok önemlidir.
NOT: Iniş takımları esnek olduğu için referans olarak palleri almanızı tavsiye ederim.
6- Pili fiziki olarak doğru yönde ve pozisyonda taktığınızdan emin olun.
[attachimg=1]
7- Pili enerji verdikten sonra 2 bip sesi duyuncaya kadar heliyi kesinlikle yerinden oynatmayın.
8- Heliyi kendinizden uzak ve mümkün olan en açık alana koyun.
NOT: Servolardan sürekli ses gelmesi normaldir.

Kalkış ve Uçuş
1- Kalkış anında önce kontrol amaçlı hafif gaz vererek doğru ve problemsiz kalkış yapacağını test edin. Şayet bir yöne doğru yatma eğilimi var ise daha fazla gaz vermeği denemeden, pili çıkarın. Zira Gyro kalibrasyonunda problem olmuş demektir. Düz zemin üzerine koyarak enerji yeniden verin.
2- Gyro kontrol sonrası emin olunca normal kalkışı yapınız. Ama bu sefer mümkün olduğunca hızlı hareket edin. Bu şekilde yer etkisi dediğimiz helinin dengesini bozan kendi ürettiği rüzgardan kurtulmasını sağlayın.
3- Kalkıştan sonra heliyi önünüzde sabit bir şekilde tutmaya çalışın. Mümkün olduğunca küçük hareketler verin.
NOT:Gerekli simulasyon çalışmalarını yapmadan kesinlikle uçurmanızı tavsiye etmeyiz.

Hatalı Iniş ve Düşüş sonrası Kontroller:
1- Sert ve dengesiz bir şekilde iniş yapmak zorunda kalırsanız, heliyi yeniden kaldırmadan önce aşağıdaki fiziksel kontrolleri mutlaka yapın.
a- Pilin doğru şekilde yerinde olduğunu.
b- Kuyruk palinin tam motor milinin en ucunda olacak şekilde durduğunu (bazen düşmenin de etkisi ile biraz içeri kaçabiliyor)
[attachimg=2]
c- İniş takımı ön tarafının yerinden çıkmadığını teyid edin.
[attachimg=3]
d- Ana dişliğinin yerinden oynamadığını teyid edin (Ana milin uç kısmı, dişliğinin uç tarafında olmalı)
[attachimg=4]

2- Ayrıca bazı durumlarda pilin enerjisini kesip yeniden vermek, tekrar kalkış sırasında ortaya çıkabilecek denge problemleri çözüm olacaktır.

Umarım faydalı bir kaynak olmuştur :saygilar:
 

Ekli dosyalar

  • V922_Pil.jpg
    V922_Pil.jpg
    21 KB · Görülme: 660
  • V922_Kuyruk.JPG
    V922_Kuyruk.JPG
    11.2 KB · Görülme: 649
  • V922_Inis Takimi.JPG
    V922_Inis Takimi.JPG
    17.4 KB · Görülme: 643
  • V922_Disli.JPG
    V922_Disli.JPG
    20.2 KB · Görülme: 781
Ynt: WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Iki tavsiyenize de en kisa surede uyucagim birde soyle birsey farkettim ters ucus modunda motor gayet guclu duz ucusta yerden bile havalanmiyor ;D

Edit: sorun ana dislideymis cok sasirdim guya dediginiz tum kontrolleri yapmistim ama siz uyarinca yeniden yaptim ve disliyi yerine oturtmak icin zorladim ve soruc sahane yardiminizdan dolayi cok tesekkur ederim
 
@Mehmet bey inceleme ve videolar için öncelikle teşekkür ederim. Emellerinize, ağzınıza sağlık. Havalar soğudu ve indoor uçuş yapabileceğim micro bir model bakıyordum ve v911 almayı düşünüyordum ki v922 yi görene kadar. Çok daha profesyonel ve 6 kanal. Gerçekten güzel bir makine. Bir sorum olacak. Aslında soracağım soru çok saçma ve cevabını biliyorum. Kesinlikle olmaz ama ben bir şansımı deneyeyim. Kumandası gayet güzel fakat elimdeki daha prof kumanla ile kullanamam değil mi :) JR XG8 kumandam var o ile kullanamam sanırım. Tamam çok saçma oldu :D Yani burdaki amaçım tek bir kumandaya alışmak isteğim... Teşekkür tekrardan.
 
Rica ederiz Sinan Bey,mfaydali olabilyor isek ne mutlu bize %p

Oncelikle sorunuz hic sacma degil, bilakis hep istenen ve aslinda olmasida gereken cok dogru ve normal bir istek ;)

Teknik olarak elinizdeki JR kumanda ile V922 gerekli ayarlari yapip ucurabilirsiniz. Yanliz haberlesme icin ilave bir modul Olan HT-8 almaniz gerekiyor. Bunu alip JR uzerinde gerekli ayarlamalari yaparsaniz rahatlikla v922 ucurabilirsiniz. Asagida Turnigy 9XR ile iligli konular var. Nette aratirsaniz JR ayarlarini mutla bulabilirsiniz.



Bu durumda V922 BNF olarak almaniz gerekecek. Yanliz 1-2 sorun var:

1- BNF de sadece Heli geliyor, piller ve sarj cihazi kutuya dahil degil
2- bunlari ayri alinca da nerede ise BNF fiyati RTF (yani kumanda dahil paket) fiyatina geliyor
3- JR kumanda ayarlari baslarda sizi zorlayabilir. Ya da buldugunuz ayarlari size gore kalibre etmek vakit alabilir.

Bu nedenlerden dolayi sizin yerinizde olsam RTF ve hT-8 beraber alirdim. Once kendi kumandasi ile ucmaya alistiktan sonra kendi kumandaniz olan JR ile ucmaya devam ederdim.

So olarak V911 ile V922 arasinda daglar kadar fark var. v922 icin mutlaka belli bir sure sim sart. yoksa sonuc husran olabilir ;)
Cok adaha fazlasi icin asagidaki konu ve bolume bakabilirsiniz :)


 
Vallaha çok şaşırdım :) keşke başka bişey isteseydim. Dediğiniz gibi ilk başta RTF paketini almalı kendi kumandası ile acemiliği atlatıp ilerde HT8 modülünü alıp benim kumandaya adepte etmek. v922 yi kullanma konusunda sıkıntı yaşamam. Sims çalımaları 1 yıldan fazladır devam etmekte. Gerçek hayatta da 500 kullanıyorum acemice :D teşekkürler bilgiler için.
 
Helicopter bugün elime ulaştı. Cidden şahane bir makine. Acayip atak. ilk başlarda baya bi çarptım yere hiç bişi olmadı. Dediğiniz gibi iniş takımı, ana dişlinin kayması kuyruk çubuğunun yerinden oynması gibi problemler oluyor sert iniş yada düşüşlerde. Herşeye rağmen sapa sağlam :) Low mode da başladım şimdi High moda geçtim. Evin içinde pek hareket ettiremesemde kuyruktan hover gayet iyi durumdayım :) önden uçuş zaten daha trex 500 de de becerebildiğim bişi değil. Bu heliyle kendimi geliştirebilirim diye düşünüyorum. Çok sevdim ben bu miniği :)
 
WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Sinan KILINÇ' Alıntı:
Helicopter bugün elime ulaştı. Cidden şahane bir makine. Acayip atak. ilk başlarda baya bi çarptım yere hiç bişi olmadı. Dediğiniz gibi iniş takımı, ana dişlinin kayması kuyruk çubuğunun yerinden oynması gibi problemler oluyor sert iniş yada düşüşlerde. Herşeye rağmen sapa sağlam :) Low mode da başladım şimdi High moda geçtim. Evin içinde pek hareket ettiremesemde kuyruktan hover gayet iyi durumdayım :) önden uçuş zaten daha trex 500 de de becerebildiğim bişi değil. Bu heliyle kendimi geliştirebilirim diye düşünüyorum. Çok sevdim ben bu miniği :)
Valla bu minikleri bizde çok seviyoruz. Hatta nerdeyse büyüklerin pabucunu dama atacaklar. :laugh:
 
Gözünüz aydın Sinan bey. Gercekten cok guzel bir alet. Kazsanız belasiz bol keyifli uçuşlar ;)

NOT: Havalar iyiyken rüzgarsiz günlerde dısarda cim üstünde ucabilirseniz, adaptasyon süresini hasarsız atlatabilir ve daha hızlı ilerleme imkanınız olur.
 
WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Gözünüz aydın Sinan bey. Gercekten cok guzel bir alet. Kazsanız belasiz bol keyifli uçuşlar ;)

NOT: Havalar iyiyken rüzgarsiz günlerde dısarda cim üstünde ucabilirseniz, adaptasyon süresini hasarsız atlatabilir ve daha hızlı ilerleme imkanınız olur.

Aynen hocam Trex500 ün parçaları geldi toplamam lazım ama bu minikle ilgilenmekten hiç elimi süresim gelmiyor 500'e :) Bayram sonrasına kaldı artık 500. Gerçekten çok eğlenceli ama bu minikte bana farkettirdi ki pilotajım çok düşük seviyede. Kuyruk uçuşu hariç pek güzel uçamıyorum.
 
WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Gözünüz aydın Sinan bey. Gercekten cok guzel bir alet. Kazsanız belasiz bol keyifli uçuşlar ;)

NOT: Havalar iyiyken rüzgarsiz günlerde dısarda cim üstünde ucabilirseniz, adaptasyon süresini hasarsız atlatabilir ve daha hızlı ilerleme imkanınız olur.

Teşekkür ederim Mehmet bey. Gerçekten çok sevimli ve eğlenceli bir makine. Sert pervane çarpmalarında swashplate ki bearing de çıkabiliyor. Holdera bağlı linkleri sökerek takıyorum yerine beraing'i. Bugün açık havada 2 batarya bitirdim. Cidden çok çok eğlenceli. Fakat kuyruk sağa sola titreme yapabiliyor. Kuyruk pervanesini dediğiniz gibi mil ile tam hizalıyorum. Sanırım motor biraz içeri gömülmüş gibi şimdi onu biraz ileri ittirdim. Bataryalar dolsun deneme yapacam.
 
WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Sinan KILINÇ' Alıntı:
Teşekkür ederim Mehmet bey. Gerçekten çok sevimli ve eğlenceli bir makine. Sert pervane çarpmalarında swashplate ki bearing de çıkabiliyor. Holdera bağlı linkleri sökerek takıyorum yerine beraing'i. Bugün açık havada 2 batarya bitirdim. Cidden çok çok eğlenceli. Fakat kuyruk sağa sola titreme yapabiliyor. Kuyruk pervanesini dediğiniz gibi mil ile tam hizalıyorum. Sanırım motor biraz içeri gömülmüş gibi şimdi onu biraz ileri ittirdim. Bataryalar dolsun deneme yapacam.
Biraz rüzgarda bazen kuyruk titriyor ama rahatsız edecek boyuta (sürekli ve aşırı derece) bende hiç gelmedi ;)
 
WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Biraz rüzgarda bazen kuyruk titriyor ama rahatsız edecek boyuta (sürekli ve aşırı derece) bende hiç gelmedi ;)

evet sanırım rüzgar ile ilgili bir durum bu Mehmet bey, indoor uçuşlarda yapmıyor bunu. Kuyruk motorunu yedim bu arada :( kablosu koptu. Tamir edeyim derken kabloyu tam kökünden koparttım :) kısaca şimdi yeni motor şipariş ettim. Yedek parçalarıda çok uygun olunca insanın pek canı sıkılmıyor. :)
 
WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Sinan KILINÇ' Alıntı:
evet sanırım rüzgar ile ilgili bir durum bu Mehmet bey, indoor uçuşlarda yapmıyor bunu. Kuyruk motorunu yedim bu arada :( kablosu koptu. Tamir edeyim derken kabloyu tam kökünden koparttım :) kısaca şimdi yeni motor şipariş ettim. Yedek parçalarıda çok uygun olunca insanın pek canı sıkılmıyor. :)
Aynen oyle fiyatlari cok uygun %p Sadece bekleme derdi var, onuda 1-2 kirimi dusunerek yedek parca depolamak suretiyle cozumlemek en iyisi ;)

Henuz bakmadi iseniz, asagidaki konuya bir goz atin derim :)

 
WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Aynen oyle fiyatlari cok uygun %p Sadece bekleme derdi var, onuda 1-2 kirimi dusunerek yedek parca depolamak suretiyle cozumlemek en iyisi ;)

Henuz bakmadi iseniz, asagidaki konuya bir goz atin derim :)


Kuyruk motorunu yurt içi birinden buldum. Gerçi bu seferde araya bayram girdi yani gene bekliyorum :) Aynen tek dert beklemek bu çok can sıkıcı oluyor... Verdiğiniz linki inceleyeceğim Mehmet Bey teşekkür ederim :) Yedek bol bol sipariş edecem yurt dışından bayram sonunda, Özellikle de kuyruk motoru :)
 
WLtoys V922 : Uçuş Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Düşüş Sonrası Kontroller

v 922 ile mi yoksa Skya 450 PRO ile mi başlasak daha iyi olur önerileri inceledim ilk olarak 450 yada 500 sınıfı ile başlayın deniyor ama önümüz kış v 922 ile evde mi hazırlansam karar veremedim sizce hangisi daha doğru olur