WLtoys V922 ile ilgili sondan bir önceki konumuzda genel olarak ilk enerji verme, uçuş öncesi dikkat edilmesi gereken noktalar ile herhangi bir düşüş sonrası kontrol edilmesi gereken yerleri sizlerle paylaşmaya çalışacağız.
Öncelikle konu ile ilgili hazırladığımız 2 adet videomuzu paylaşalım :
WLtoys V922: Ucus Oncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler Videosu
WLtoys V922 : Uçuş ve Düşüş Sonrası Kontroller Videosu
Genel:
1- Biraz gevşek olan ana palleri sıkmayın. Zira bu büyük ihtimal pallerin tracking dediğimiz dengesizlik olayını önlemek amacı ile bu şekilde bırakılmıştır.
2- Kuyruk borusu sert düşüşlerde yerinden çıkacak şekilde tasarlanmış.Bunu kesinlikle yapıştırmayın. Bu ileride daha büyük hasarlara neden olabilir.
Enerji Verme:
1- Önce kumandanızı acın.
2- Kumandanın "Throttle-Cut" switch ON pozisyone getirin.
3- Kumandanızın modunu kontrol edin. İlk başlarda özellikle alışma süresinde kesinlikle HIGH (H) modda uçmayın.
NOT: Heli enerjili iken kumanda üzerinden modlar değişince helinin enerjisini kesip tekrar vermeye gerek yoktur.
4- Kumandanın "Idle-up" switch OFF pozisyonda olduğunu teyid edin.
5- Helinin tamamen düz bir zemine koyun. Eğimli bir zeminde kesinlikle ilk enerjiyi vermeyin.Zira bu GYRO doğru kalibrasyon yapabilmesi için çok önemlidir.
NOT: Iniş takımları esnek olduğu için referans olarak palleri almanızı tavsiye ederim.
6- Pili fiziki olarak doğru yönde ve pozisyonda taktığınızdan emin olun.
[attachimg=1]
7- Pili enerji verdikten sonra 2 bip sesi duyuncaya kadar heliyi kesinlikle yerinden oynatmayın.
8- Heliyi kendinizden uzak ve mümkün olan en açık alana koyun.
NOT: Servolardan sürekli ses gelmesi normaldir.
Kalkış ve Uçuş
1- Kalkış anında önce kontrol amaçlı hafif gaz vererek doğru ve problemsiz kalkış yapacağını test edin. Şayet bir yöne doğru yatma eğilimi var ise daha fazla gaz vermeği denemeden, pili çıkarın. Zira Gyro kalibrasyonunda problem olmuş demektir. Düz zemin üzerine koyarak enerji yeniden verin.
2- Gyro kontrol sonrası emin olunca normal kalkışı yapınız. Ama bu sefer mümkün olduğunca hızlı hareket edin. Bu şekilde yer etkisi dediğimiz helinin dengesini bozan kendi ürettiği rüzgardan kurtulmasını sağlayın.
3- Kalkıştan sonra heliyi önünüzde sabit bir şekilde tutmaya çalışın. Mümkün olduğunca küçük hareketler verin.
NOT:Gerekli simulasyon çalışmalarını yapmadan kesinlikle uçurmanızı tavsiye etmeyiz.
Hatalı Iniş ve Düşüş sonrası Kontroller:
1- Sert ve dengesiz bir şekilde iniş yapmak zorunda kalırsanız, heliyi yeniden kaldırmadan önce aşağıdaki fiziksel kontrolleri mutlaka yapın.
a- Pilin doğru şekilde yerinde olduğunu.
b- Kuyruk palinin tam motor milinin en ucunda olacak şekilde durduğunu (bazen düşmenin de etkisi ile biraz içeri kaçabiliyor)
[attachimg=2]
c- İniş takımı ön tarafının yerinden çıkmadığını teyid edin.
[attachimg=3]
d- Ana dişliğinin yerinden oynamadığını teyid edin (Ana milin uç kısmı, dişliğinin uç tarafında olmalı)
[attachimg=4]
2- Ayrıca bazı durumlarda pilin enerjisini kesip yeniden vermek, tekrar kalkış sırasında ortaya çıkabilecek denge problemleri çözüm olacaktır.
Umarım faydalı bir kaynak olmuştur
Öncelikle konu ile ilgili hazırladığımız 2 adet videomuzu paylaşalım :
WLtoys V922: Ucus Oncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler Videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
WLtoys V922 : Uçuş ve Düşüş Sonrası Kontroller Videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Genel:
1- Biraz gevşek olan ana palleri sıkmayın. Zira bu büyük ihtimal pallerin tracking dediğimiz dengesizlik olayını önlemek amacı ile bu şekilde bırakılmıştır.
2- Kuyruk borusu sert düşüşlerde yerinden çıkacak şekilde tasarlanmış.Bunu kesinlikle yapıştırmayın. Bu ileride daha büyük hasarlara neden olabilir.
Enerji Verme:
1- Önce kumandanızı acın.
2- Kumandanın "Throttle-Cut" switch ON pozisyone getirin.
3- Kumandanızın modunu kontrol edin. İlk başlarda özellikle alışma süresinde kesinlikle HIGH (H) modda uçmayın.
NOT: Heli enerjili iken kumanda üzerinden modlar değişince helinin enerjisini kesip tekrar vermeye gerek yoktur.
4- Kumandanın "Idle-up" switch OFF pozisyonda olduğunu teyid edin.
5- Helinin tamamen düz bir zemine koyun. Eğimli bir zeminde kesinlikle ilk enerjiyi vermeyin.Zira bu GYRO doğru kalibrasyon yapabilmesi için çok önemlidir.
NOT: Iniş takımları esnek olduğu için referans olarak palleri almanızı tavsiye ederim.
6- Pili fiziki olarak doğru yönde ve pozisyonda taktığınızdan emin olun.
[attachimg=1]
7- Pili enerji verdikten sonra 2 bip sesi duyuncaya kadar heliyi kesinlikle yerinden oynatmayın.
8- Heliyi kendinizden uzak ve mümkün olan en açık alana koyun.
NOT: Servolardan sürekli ses gelmesi normaldir.
Kalkış ve Uçuş
1- Kalkış anında önce kontrol amaçlı hafif gaz vererek doğru ve problemsiz kalkış yapacağını test edin. Şayet bir yöne doğru yatma eğilimi var ise daha fazla gaz vermeği denemeden, pili çıkarın. Zira Gyro kalibrasyonunda problem olmuş demektir. Düz zemin üzerine koyarak enerji yeniden verin.
2- Gyro kontrol sonrası emin olunca normal kalkışı yapınız. Ama bu sefer mümkün olduğunca hızlı hareket edin. Bu şekilde yer etkisi dediğimiz helinin dengesini bozan kendi ürettiği rüzgardan kurtulmasını sağlayın.
3- Kalkıştan sonra heliyi önünüzde sabit bir şekilde tutmaya çalışın. Mümkün olduğunca küçük hareketler verin.
NOT:Gerekli simulasyon çalışmalarını yapmadan kesinlikle uçurmanızı tavsiye etmeyiz.
Hatalı Iniş ve Düşüş sonrası Kontroller:
1- Sert ve dengesiz bir şekilde iniş yapmak zorunda kalırsanız, heliyi yeniden kaldırmadan önce aşağıdaki fiziksel kontrolleri mutlaka yapın.
a- Pilin doğru şekilde yerinde olduğunu.
b- Kuyruk palinin tam motor milinin en ucunda olacak şekilde durduğunu (bazen düşmenin de etkisi ile biraz içeri kaçabiliyor)
[attachimg=2]
c- İniş takımı ön tarafının yerinden çıkmadığını teyid edin.
[attachimg=3]
d- Ana dişliğinin yerinden oynamadığını teyid edin (Ana milin uç kısmı, dişliğinin uç tarafında olmalı)
[attachimg=4]
2- Ayrıca bazı durumlarda pilin enerjisini kesip yeniden vermek, tekrar kalkış sırasında ortaya çıkabilecek denge problemleri çözüm olacaktır.
Umarım faydalı bir kaynak olmuştur