Yamaç Planörü // Foamboard

İlk deneme uçuşları bu konuya yakışmamıştı. Tekrar deneme yapmak için de istediğim şekilde arazi bulamamıştım. Sonunda bugün konuya yakışır şekilde uçuşlar gerçekleştirdim
Bu uçuş şahane olmuş Kadir %p:bravo::thumbup: Sakin bir müzik eşliğinde izlemesi keyifli bir video olmuş :heartxf: Paylaşım için teşekkür ederiz :RCKolik:
 
  • Sevdim
Tepkiler: Kadir Kurt
Güzel bir uçuş olmuş Kadir.
Teşekkürler Levent abi. Beğenmenize sevindim :)

Kadir tam yerini bulmuşsun sanırım. Uçuş çok güzel! İniş için de müsait yer var galiba. Biraz arkaya geçirip rüzgarın içine doğru iniş yapabilirsen tüy gibi iner.
Aynen abi yeri hallettik artık. Evden yaklaşık 20-21km. Çok yakın sayılmaz ama büyükşehirleri düşününce baya makul mesafe gibi :D
Dediğiniz gibi iniş içinde arkada düzlük yer var. Aileron olmadığı için ani dönüş yapamıyorum o yüzden biraz yüksekten iniş için gelmek lazım fakat irtifa kazanmakta zormuş. Biraz daha tecrübe lazım. Videonun sonunda dediğiniz iniş denemesi var. Biraz yüksekten gelsem tam yanıma inermişim :)

Bu uçuş şahane olmuş Kadir %p:bravo::thumbup: Sakin bir müzik eşliğinde izlemesi keyifli bir video olmuş :heartxf: Paylaşım için teşekkür ederiz :RCKolik:
Teşekkürler abi. Sürekli aklımdaydı bu model. Sonunda dakikalarca uçtuğunu gördüm. Gerçekten keyifli bir şey :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Teşekkürler :thumbup: Explorer biraz ağır model. Rüzgar fazla yoksa motorsuz kalkış yapmanızı tavsiye etmem. Motor ile kalkış yaptıktan sonra gazı kesersiniz modelin tepkilerine göre devam edersiniz ya da modeli elinizle hafif yukarı aşağı yaparak uçmak isteyip istemediği anlayabilirsiniz. İnşallah başarılı uçuşlar yaparsınız. Şimdiden iyi uçuşlar :)

Birkaç mesaj önceki görselde anlatıldığı gibi modelin burnu rüzgara doğru olduğu sürece sıkıntı olmuyor.
Mesajı sabah okumamıştım ama tam olarak dediğin gibi oldu. Model biraz ağır ama motor sayesinde irtifa kayıplarında gaz açarak 2200 mah pil ile 45 dakika civarı uçuş süresi yaptık. Gerçekten çok keyifliydi bu kadar eğlenceli olacağını düşünmezdim. Bir süre bu Explorerla kendimizi geliştirip daha hafif planorlerle motorsuz olarak da devam etmeyi düşünüyoruz.

Gittiğimiz yer yamaç paraşütçülerinin de kullandığı bir yer. Bu işe uygun gibi görünüyor. Ama motorsuz deneme için daha çok tecrübe lazım çünkü yamaç çok dik uçak orada kalırsa muhtemelen bırakır gideriz ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Mesajı sabah okumamıştım ama tam olarak dediğin gibi oldu. Model biraz ağır ama motor sayesinde irtifa kayıplarında gaz açarak 2200 mah pil ile 45 dakika civarı uçuş süresi yaptık. Gerçekten çok keyifliydi bu kadar eğlenceli olacağını düşünmezdim. Bir süre bu Explorerla kendimizi geliştirip daha hafif planorlerle motorsuz olarak da devam etmeyi düşünüyoruz.

Gittiğimiz yer yamaç paraşütçülerinin de kullandığı bir yer. Bu işe uygun gibi görünüyor. Ama motorsuz deneme için daha çok tecrübe lazım çünkü yamaç çok dik uçak orada kalırsa muhtemelen bırakır gideriz ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Güzel haber :thumbup: 45 dakika ciddi bir süre. Böyle ağır bir model için bence fazlasıyla yeterli.
Sizin tepe baya yüksek duruyor ulaşımda ben gibi sıkıntılar yaşamamışsınızdır inşallah :D
Bu arada 45dk uçuş yaptığınıza göre video çekimişsinizdir diye düşünüyorum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Güzel haber :thumbup: 45 dakika ciddi bir süre. Böyle ağır bir model için bence fazlasıyla yeterli.
Sizin tepe baya yüksek duruyor ulaşımda ben gibi sıkıntılar yaşamamışsınızdır inşallah :D
Bu arada 45dk uçuş yaptığınıza göre video çekimişsinizdir diye düşünüyorum :D
Videolar var birkaç parça ama internet biraz sorunlu olduğu için yükleyemedim.

Tepe ovadan 350 metre yüksek. Ama paraşütçüler kullandığı için bozuk da olsa yolu var, arabayla zirveye kadar ulaşmak mümkün. Üstte de ufak düzlükler var, iniş de rahat oldu o yüzden. Hem de şehir merkezine 20 dakika mesafede. Yani şimdiye kadar baslamamak hata olmuş diyebilirim ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Böyle bir yer bulduktan sonra, ben olsam ilk fırsatta eleronlu bir model ile denerdim. Yalnız rudder ile kontrol oldukça zor.
Modelin burun kısmı ve kuyruk kısmı biraz narin. Uçuşa engel bir şey yok ama ilk denemelerin azizliğine uğrayıp model hatasız görünümünü kaybetti. O yüzden bu modele ekleme çıkarma yapmak istemiyorum. Yeni bir tane yaparsam aileronları mutlaka eklemeyi düşünüyorum :)
 
Modelin burun kısmı ve kuyruk kısmı biraz narin. Uçuşa engel bir şey yok ama ilk denemelerin azizliğine uğrayıp model hatasız görünümünü kaybetti. O yüzden bu modele ekleme çıkarma yapmak istemiyorum. Yeni bir tane yaparsam aileronları mutlaka eklemeyi düşünüyorum :)

Kuyruk uzun, rüzgar sürekli kendine cevirmek ister modeli tabiati gereği. Rudder kontrol bakımından yeterlidir tono vs atmayı düşünmüyorsanız, aileron pek bir şey kazandirmayacak yamaç uçuşu bakımından. 99 yılında Robbe'nin bir yamaç planörü vardı kitten çalıştığım, çok benziyorlar sizinkiyle. Acaip keyifli şekilde 2003'e kadar uçuş yapmıştım o modelle, sonrasında bir bungee çekiminde kanat katladı ve ziyan oldu. Görünce anılarım depreşti :)
Keyifli uçuşlar
 
Kuyruk uzun, rüzgar sürekli kendine cevirmek ister modeli tabiati gereği. Rudder kontrol bakımından yeterlidir tono vs atmayı düşünmüyorsanız, aileron pek bir şey kazandirmayacak yamaç uçuşu bakımından. 99 yılında Robbe'nin bir yamaç planörü vardı kitten çalıştığım, çok benziyorlar sizinkiyle. Acaip keyifli şekilde 2003'e kadar uçuş yapmıştım o modelle, sonrasında bir bungee çekiminde kanat katladı ve ziyan oldu. Görünce anılarım depreşti :)
Keyifli uçuşlar
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruğu biraz kısaltsak burun kısmındaki kurşunuda az hafifletmek gerekebilir. Genel olarak modeli hafifletmiş oluruz aslında. Sizlerin yanında benim tecrübem yok sayılır. Kuyruk kısalınca görüntü biraz tuhaf oluyor ama uçuşa etkisi nasıl olur? Model pitch ekseninde biraz agresifleşir mi?

Tonodan ziyade aileron olursa eğer önümden hızlı bir şekilde geçerken modeli 90 derece yana yatırmak göze hoş gelecek gibi :D Uçuşa biraz hareketlilik getirir diye düşünmüştüm ama bu haliylede güzel uçuyor.

Bungee ile kalkışların korkulu rüyası sanırım kanat katlama olayı. Yazık olmuş modele.
Yorumunuz için teşekkür.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruğu biraz kısaltsak burun kısmındaki kurşunuda az hafifletmek gerekebilir. Genel olarak modeli hafifletmiş oluruz aslında. Sizlerin yanında benim tecrübem yok sayılır. Kuyruk kısalınca görüntü biraz tuhaf oluyor ama uçuşa etkisi nasıl olur? Model pitch ekseninde biraz agresifleşir mi?

Tonodan ziyade aileron olursa eğer önümden hızlı bir şekilde geçerken modeli 90 derece yana yatırmak göze hoş gelecek gibi :D Uçuşa biraz hareketlilik getirir diye düşünmüştüm ama bu haliylede güzel uçuyor.

Bungee ile kalkışların korkulu rüyası sanırım kanat katlama olayı. Yazık olmuş modele.
Yorumunuz için teşekkür.

Ben olsam hiçbirşey yapmam, kuyruğu kısaltmak bir fayda getirmeyecek şu an...

90 derece dönüş için rudder'a yeterince yuklendiniz mi peki :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Ben olsam hiçbirşey yapmam, kuyruğu kısaltmak bir fayda getirmeyecek şu an...

90 derece dönüş için rudder'a yeterince yuklendiniz mi peki :)
Aslında 1 defa denemiştim. Videoda 3:10sn de az çok belli oluyor. Baya bir açı yapmış aslında model. Hızlı dalışa geçince elevatör ve rudder titreme yaptı hareketi düzgün yapamamıştım. O zaman diğer denemede daha dikkat edeyim. Dehidral sayesinde rudder da baya modeli yatırıyor:D
 
Aslında 1 defa denemiştim. Videoda 3:10sn de az çok belli oluyor. Baya bir açı yapmış aslında model. Hızlı dalışa geçince elevatör ve rudder titreme yaptı hareketi düzgün yapamamıştım. O zaman diğer denemede daha dikkat edeyim. Dehidral sayesinde rudder da baya modeli yatırıyor:D

Aynen öyle. Dihedral açısı sayesinde hem istikamet degistirir hem de yatış yapar model. Yamaçta da temel olarak hep ruzgara karşı dönmek esas olduğundan (istisnai durumlar hariç) rudder fazlasıyla iş görecektir...
 
Dün sessiz bir uçuş yapıp rüzgarı dinlemek için planörü uçurmaya gittik. Gitmeden önce uygulamadan rüzgar hızına ve yönüne baktım. Bizim yamaç için ideal rüzgar yönü doğu fakat uçacağım saatlerde güney, güneydoğu yönünden rüzgar eseceği gözüküyordu. Rüzgar hızı da 7-8km/h gözükünce denemek için alana gittik.

Arabayı aşağıda bırakıp tepeye yürümek gerekiyor. Kimle gitsem bir daha gelmem diyor. Alt tarafı kuş uçuşu 180m ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uygun koşulları beklemek gerektiği için biraz hazırlıklı gittik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçuşlardan görseller :RCKolik:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Rüzgar sürekli esmedi, yönü de istediğimiz gibi olmayınca istemediğimiz yerlere inişler yapmak zorunda kaldık ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bana bu tepeyi tavsiye eden paraşütçü abimizde şans eseri yanımıza geldi. Baktı rüzgar keyif vermeyecek atlayıp aşağı indi. Bizde tabana kuvvet arabaya gittik :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol