Yeni Modelim Phoenix Classic Sport 40

Küçük iğnenin tam kapalı pozisyondan sonra kaç tur döndürüleceği motordan motora değişkenlik gösterebilir.Ancak aşağıdaki videoda böyle bir yöntem gördüm.Kafama da yatmadı değil, denemedim ancak işe yarar gibi görünüyor.Elbette tam olmayacaktır ayar ancak motor çalışacak kadar olacaktır.Daha sonra motorun çalışmasına göre ufak tefek ayarlamalar yapılabilir.:)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Küçük iğne için eğer ki ayarı tümden bozarsan; endişelenecek bir şey yok geri dönüşü çok kolay. Vidayı zorlamadan sonuna kadar sıkıyorsun. Ama fazla güç harcarsan vidanın dayandığı yere zarar verebilirsin, dikkat edeceğin tek husus bu. Sonra ayar vidasını tam kapalı pozisyondan 1 tam tur açacaksın. Ben 55 AX'in kullanım kılavuzundan anlatıyorum ama 46AX'de de aynıdır sanırım. Kılavuzdan yine de bir kontrol edersen iyi olur:saygilar:
Benim 46ax'te de fabrika ayarı 3/4 tur diye hatırlıyorum. Emin değilim.

Küçük iğnenin tam kapalı pozisyondan sonra kaç tur döndürüleceği motordan motora değişkenlik gösterebilir.Ancak aşağıdaki videoda böyle bir yöntem gördüm.Kafama da yatmadı değil, denemedim ancak işe yarar gibi görünüyor.Elbette tam olmayacaktır ayar ancak motor çalışacak kadar olacaktır.Daha sonra motorun çalışmasına göre ufak tefek ayarlamalar yapılabilir.:)
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Akşam videoyu daha sakin kafayla izleyeceğim teşekkür ediyorum :)
 
Benim 46ax'te de fabrika ayarı 3/4 tur diye hatırlıyorum. Emin değilim.
Olabilir, dediğim gibi ben 55lik için söyledim. "Aynıdır sanırım" derken sanmıştım zaten:D Burada kastettiğim "doğru değeri bildiğin sürece ayarı bozmak gibi bir endişen olmasın" şeklinde. Ben aynen endişelendiğin gibi ayarı bozdum (fazla zengin tarafa geçmişim). Motor çalışmadı... Sonra yukarıda dediğimi yaptım düzeldi.%p
 
Modelcilik hayatım boyunca çok değişik kötü yakıtlar gördüm ama daha hiç glow bir motorda kullanılamayacak kadar bozulmuş bir yakıta rastlamadım. Doğru ayar ile her yakıt bir şekilde tüketilebilir bana göre. Model uçak motorları için konuşuyorum elbette. Sakın bir helide denemeyin ?
Elimde 20 yıllık bir yakıt bile olsa tereddütsüz getiririm sahaya. Bidonun ağzı tamamen açık bırakılıp çeyreği falan su haline dönüşmediyse bir şekilde çalışacaktır bana göre.
Hem fena mı arada bir stop ve acil inişler birazda heyecan katar uçakçıların hayatına. ? ? ?
Düzgün bir yakıt aldığında ayarlarını silbaştan yapacaksın elbette ?
 
Modelcilik hayatım boyunca çok değişik kötü yakıtlar gördüm ama daha hiç glow bir motorda kullanılamayacak kadar bozulmuş bir yakıta rastlamadım. Doğru ayar ile her yakıt bir şekilde tüketilebilir bana göre. Model uçak motorları için konuşuyorum elbette. Sakın bir helide denemeyin ?
Elimde 20 yıllık bir yakıt bile olsa tereddütsüz getiririm sahaya. Bidonun ağzı tamamen açık bırakılıp çeyreği falan su haline dönüşmediyse bir şekilde çalışacaktır bana göre.
Hem fena mı arada bir stop ve acil inişler birazda heyecan katar uçakçıların hayatına. ? ? ?
Düzgün bir yakıt aldığında ayarlarını silbaştan yapacaksın elbette ?
Zaten arada stop etmeyecekse neden yakıtlı ile uçuyoruz değil mi :lol: bu gün deneme fırsatım olmadı önümüzdeki 4 gün de uçağın bulunduğu yer kapalı olduğu için imkan yok. Artık haftaya kaldı kendi başıma yapacağım ilk ayar denemesi maalesef. Sonucu merakla bekliyorum en kötü yakıtın litresi 70-80 lira olmuş her damlası değerli bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Mustafa hocam yakıttan şüphelenip yeni yakıtla deneyince düzeldiğinden bahsetmişsiniz.Her iki yakıtın da nitro oranları aynı mıydı? Sümer abinin dediği gibi nitro oranı arttığında karışımdaki Metanol azalır çünkü.

Yakıt konusuna gelirsek bulabilirseniz imkan da varsa Merlin marka yakıt tavsiye ederim.Merlin marka tavsiye etmemin 3 sebebi var;
1. Kaliteli olması.Bizim modelciler camiasında ben dahil kullanan çok olması ve güvenilirliğini ispatlamış olması.En azından bu markadan yana sorun yaşayanı duymadım.
2. Yağ oranının %18 olması.
3. Merlin yakıtlarda köpürme olmaması.Bu sayede motor sorunları en aza indirilebilir.Hatta bununla ilgili Youtube'da videosu da bulunuyor.

Yakıtınızın markası ne olursa olsun yağ oranı %18 ve üzeri olsun.OS'in kullanım kılavuzunda da aynen bu şekilde yazıyor.Prensip olarak kılavuzu referans alma taraftarıyım.Çünkü yağ oranının gereğinden az olması motor ömrünü azaltacaktır.
Bu mesajı görmemişim Tamer kusura bakma şimdi gördüm. Merlin yakıt şu an sadece ok model'de var orası da genel olarak tüm ürünleri çok pahalı satıyor. Kaliteli olduğunu başka kişilerden de duydum. 5 litre fiyatı 500 tl civarında satılıyor değer mi bilmiyorum ama çok alternatif de yok. Muhtemelen ben de bundan alacağım. Yakıtlardaki nitro farkı meselesine gelince maalesef bunu bilmiyorum. Uçakla beraber gelen şüpheli yakıtın üzerinde nitro oranı yazmıyor:rolleyes: turkuaz markası var sadece. Değiştirip tekrar çalıştırdığımız yakıt ise merlin %16 nitro.
 
Uçakla beraber gelen şüpheli yakıtın üzerinde nitro oranı yazmıyor:rolleyes: turkuaz markası var sadece.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elimde eskiden kalma Turkuaz marka yakıt var. Üst tarafında küçük etikette oranları yazıyor. Sanırım sizdeki bidonun etiketi düşmüş yada çıkarılmış.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Elimde eskiden kalma Turkuaz marka yakıt var. Üst tarafında küçük etikette oranları yazıyor. Sanırım sizdeki bidonun etiketi düşmüş yada çıkarılmış.
Evet muhtemelen öyle çünkü bidonun altı dahil her yere baktım ama öyle bir etiket göremedim. Sadece sizdeki gibi büyük mavi kağıt var bidonda.
 
İlk yakıtım Turkuaz idi. Neredeyse bu işi bıraktıracaktı bana. Günler boyu stopsuz inişim olmadı. Pırıl pırıl motorun ayarlanmaktan xanı çıktı. Sonra aklımıza yakıtı değiştirmek geldi. El yapımı nitrosuz yakıtla motor canavar oldu. Tabii her Turkuaz yakıt kötü diyemem ama bana unutamayacağım bir macera yaşatmıştı.
Bu arada Türker'e pek katılamıyorum. Evet uygun koşullarda beklerse 20 sene sonra da kullanılır glow yakıtı ama kapağının açık kalmasına çok hassastır. Çok çok az bir rutubet bile kullanılamaz hale getirir.
Bir de ufak not: Biz bu tür sorunlu yakıtları dökmek yerine, az az sağlam yakıta katıp kullanırdık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Bu mesajı görmemişim Tamer kusura bakma şimdi gördüm. Merlin yakıt şu an sadece ok model'de var orası da genel olarak tüm ürünleri çok pahalı satıyor. Kaliteli olduğunu başka kişilerden de duydum. 5 litre fiyatı 500 tl civarında satılıyor değer mi bilmiyorum ama çok alternatif de yok. Muhtemelen ben de bundan alacağım. Yakıtlardaki nitro farkı meselesine gelince maalesef bunu bilmiyorum. Uçakla beraber gelen şüpheli yakıtın üzerinde nitro oranı yazmıyor:rolleyes: turkuaz markası var sadece. Değiştirip tekrar çalıştırdığımız yakıt ise merlin %16 nitro.
Mustafa hocam 5L yakıtın 500TL olması gerçekten abartılı.Merlin %5 nitro 5 Litre yakıtı en son 200TL'ye almıştım Team NCRC'den.Döviz kurundaki dalgalanmadan dolayı fiyat 246 TL olmuş.Diğer markaları kullanmadığım için öneride bulunamıyorum ancak dediğim gibi yağ oranı en az %18 öneririm.Kaliteli iyi bir yakıt kullanmakta fayda görüyorum.