Arkadaşlar bir kışı daha geride bırakıp yepyeni bir sezona giriyoruz yavaştan. Ben de modelleri şöyle bir elden geçirmeye başladım. 
Nitro zaten kışın da hep elimin altındaydı, en son servolarını komple değiştirirken genel kontrolünü de yaptım. Ancak Goblin ne zamandır sorunsuz uçtuğu için, elime aldığım gibi sahaya gidip, uçup, geri yerine koyuyordum. En son esc ile uğraşırken komple kontrol edeyim dedim. Uçuşunda biraz gecikmeli tepkiler veriyordu, ama çok da önemsemiyordum, ünite ayarıyla bir ara ilgilenirim diyordum. Ancak kontrol sonrası helinin yakın zamanda kendi kendini imha aşamasına geçmek üzere olduğunu fark ettim

Model elime geldiğinde swash rulmanlarının çok da iyi durumda olmadığını fark etmiştim, ama swash'ı düzenli olarak yağlayarak gidebildiği kadar gitsin diyordum. Sonuçta swashtaki titreşim ve bir miktar fazla yağın neden olduğunu düşündüğüm durum şöyle;
- Swash rulmanları artık bitmiş.
- Swash ball linklerinin hemen hepsi gevşemiş, hatta elevatör tarafı dişleri biraz yenmiş.
- Swashtaki fazla yağ servo yataklarına inmiş, servoların kauçukları bu yağ ve titreşimin etkisiyle özelliğini kaybetmiş, kimi yırtılmış, kimi erimiş, servolarda ciddi boşluk oluşmuş.
Sonuç olarak yeni swash, servolar için karbon spacer'lar, yeni linkler sipariş ettim. Diğer tüm rulmanları geçen yıl baharda değiştirmiştim, kontrollerini yaptım, problem göremedim. Servoları montajlarken büyük helilerimde hep kauçukları kullanıyordum, ancak bunda kauçuk değil karbon spacer kullanmaya karar verdim, zira modelin titreşim seviyesi oldukça düşük, bir problem olacağını düşünmüyorum. Başka bir sorun da bulamadım
Kıssadan hisse, modellerimizi sık sık kontrol etmeyi aklımızdan çıkarmayalım. Sorun olabilecek şeylere karşı sorun oluşmadan önlem almak daha kolay ve ucuz. Swash için 50$ verdim, ama belki bir sonraki uçuşta tüm heli pert olabilirdi, hatta birine zarar verebilirdi.
Hepimize kırımsız, keyifli uçuşlar
Nitro zaten kışın da hep elimin altındaydı, en son servolarını komple değiştirirken genel kontrolünü de yaptım. Ancak Goblin ne zamandır sorunsuz uçtuğu için, elime aldığım gibi sahaya gidip, uçup, geri yerine koyuyordum. En son esc ile uğraşırken komple kontrol edeyim dedim. Uçuşunda biraz gecikmeli tepkiler veriyordu, ama çok da önemsemiyordum, ünite ayarıyla bir ara ilgilenirim diyordum. Ancak kontrol sonrası helinin yakın zamanda kendi kendini imha aşamasına geçmek üzere olduğunu fark ettim
Model elime geldiğinde swash rulmanlarının çok da iyi durumda olmadığını fark etmiştim, ama swash'ı düzenli olarak yağlayarak gidebildiği kadar gitsin diyordum. Sonuçta swashtaki titreşim ve bir miktar fazla yağın neden olduğunu düşündüğüm durum şöyle;
- Swash rulmanları artık bitmiş.
- Swash ball linklerinin hemen hepsi gevşemiş, hatta elevatör tarafı dişleri biraz yenmiş.
- Swashtaki fazla yağ servo yataklarına inmiş, servoların kauçukları bu yağ ve titreşimin etkisiyle özelliğini kaybetmiş, kimi yırtılmış, kimi erimiş, servolarda ciddi boşluk oluşmuş.
Sonuç olarak yeni swash, servolar için karbon spacer'lar, yeni linkler sipariş ettim. Diğer tüm rulmanları geçen yıl baharda değiştirmiştim, kontrollerini yaptım, problem göremedim. Servoları montajlarken büyük helilerimde hep kauçukları kullanıyordum, ancak bunda kauçuk değil karbon spacer kullanmaya karar verdim, zira modelin titreşim seviyesi oldukça düşük, bir problem olacağını düşünmüyorum. Başka bir sorun da bulamadım
Kıssadan hisse, modellerimizi sık sık kontrol etmeyi aklımızdan çıkarmayalım. Sorun olabilecek şeylere karşı sorun oluşmadan önlem almak daha kolay ve ucuz. Swash için 50$ verdim, ama belki bir sonraki uçuşta tüm heli pert olabilirdi, hatta birine zarar verebilirdi.
Hepimize kırımsız, keyifli uçuşlar