Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Efsane!!!

Omer Erkan' Alıntı:
Ben hala burdayım!...

Ali, Veli, Selami! Pil getirin!... :lollol:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Rasim Öztürk' Alıntı:
Yok abi çözemeyeceğiz, çünkü herkesin kendi doğruları var :)

* Biri diyecek Zippy 60C iyidir, ben kullanıyorum çok memnunum, al bu da videom... Diğeri diyecek ben HK dan pil almam, zamanında aldım 60 cycle gördü görmedi...

Biri ben, diğeri Mehmet abi. ;D

Aslında herkesin kendi doğruları değil ama imkanları dahilinde mecburi tercihleri var diyelim. Ben uçmayı , borç ödemekten daha çok seviyorum.Bu yüzden herşeyin en iyisini veya garantisini seçemiyorum. :) Goblin 700'ü topladığım zaman forumda pil için alınmaz, servo için torku yeterli olmaz, esc için motora için amperi yeterli olmaz diye okuyordum. :D

Zippy 60C Compact pile gelirsek,

Ekonomik, performansı güzel olmasının yanında uzun ömürlü olması muamma bir pildir ve bunu zaten herkes biliyor.Bende bu pile forumda iyidir demişsem, hk'nın diğer pillerine kıyasla demişimdir. :D Gens, Pulse , Thunder ,Opti vs. gibi kaliteli ve güvenilir piller ile kıyaslanamaz o yüzden bu konuda ağzımı açmam :laugh:
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Aslında
Arda bey çok haklı borç ödemek yerine uçma tercihi
Tümü ile destekliyorum
Aslında konu şu olabilirdi
Kullanılacak Pillerin rating Leri ve Deneyimlerimiz
Ama elimizde maalesef Hiçbir pilin Rating i yok ve nasıl test edildiği
Mesela sıfır araba alırız kitapçığındaki değerler vardır 100km de kaç okka benzin harcar gibi
bunlar hep genelde laboratuvar ve Saate 80 km ile test edilmiş hızlardır
foruma bakın yeni gelen arkadaşların hepsi Heli-multi-uçak toplamak için geliyor azda olsa rover çok az
Tüm lipo pillerin yer aldığı genel bir tablo verilmeli bence yada oluşturulmalı Helici Üyelerimiz 6 veya 9 Çeşidin dışına çıkamıyor
ama multi ile ilgilenenlerin bu 8 yada dokuz marka dışında da birçok ekonomik alternatifleri maalesef var ve uçağıda unutmamak gerekir herkes karanlıkta el yordamı ile gidiyor
Asıl kazananlar ise çakma Pilleri pazarlayanlar ve Yaşanan hayal kırıklıkları ve cebimizden çıkan Bİnlerce dolar
Azda olsa çıra veya mum yakıp bir tablo oluşturabilmeliyiz aslında ondan sonraki seçim kişinin kendisinde tabiki
Şahsen Bilip kullandığımız pillerin saha tecrübeleri yada satın alıp kullanamadığımız pillerden genel bir Tablosunun oluşturulmasından yanayım
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Arda Erkan' Alıntı:
Biri ben, diğeri Mehmet abi. ;D
Aynen Öyle Arda :laugh:

Arda Erkan' Alıntı:
Aslında herkesin kendi doğruları değil ama imkanları dahilinde mecburi tercihleri var diyelim. Ben uçmayı , borç ödemekten daha çok seviyorum.Bu yüzden herşeyin en iyisini veya garantisini seçemiyorum. :) Goblin 700'ü topladığım zaman forumda pil için alınmaz, servo için torku yeterli olmaz, esc için motora için amperi yeterli olmaz diye okuyordum. :D
Tercihler bilerek ve farkında olarak yapıldıktan sonra bence hangisinin olduğu çok da önemli değil. Neticede tercihlerimizi etkileyen maddi, manevi bir sürü etken var :)

Arda Erkan' Alıntı:
Zippy 60C Compact pile gelirsek,

Ekonomik, performansı güzel olmasının yanında uzun ömürlü olması muamma bir pildir ve bunu zaten herkes biliyor.Bende bu pile forumda iyidir demişsem, hk'nın diğer pillerine kıyasla demişimdir. :D Gens, Pulse , Thunder ,Opti vs. gibi kaliteli ve güvenilir piller ile kıyaslanamaz o yüzden bu konuda ağzımı açmam :laugh:
Güzel bir özet olmuş . İnşallah mutluluğun uzun süre daim olur ;)
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Kusura bakmayın dün akşam evde olmadığım için forumada giremedim.

Kattığınız yorumlar için ben teşekkür ederim :)

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bir de Dogukan testlerde kullanilan piller hakkinda daha detayli bilgi paylasman mumkun mu ? Mesela:

1- Hangi pil ne zaman, nereden alindi (SIFIR, 2.el, yurtdisi, yurtici)
2- Pillerin su ana kadar yaptigi tahmini toplam ucus sayisi
3- Sen de Powerlab var diye biliyorum. Buna gore pillerin ic direnc degerleri nedir ?

Evet cozecegiz bu gizemi baska yolu yok :laugh:

Mehmet abi benim yapacağım durumda aynen bu şekilde olacaktı. Pillerin uçuş videosu , sıcaklık , uçuş süresi , ESC Log datası ve pillerin durumlarını paylaşacaktım. İnşallah hafta sonu hepsini toplu bir şekilde yapmayı düşünüyorum.



Öncelikle yaptığınız yorumlar ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Ancak Rasim abiye katılmak durumunda kalıyorum.. Herkesin kendince doğruları var.. Hepimizin elindeki pillerin uçuş sayısı , performansı , durumu ve uçuş stili aynı değil ne yazık ki. Bu durumda biraz kendi tezimi de çürütmüş oluyorum :laugh: Bu durumda ne yazık ki kesin bir sonuca ulaşmak mümkün değil. Ama tecrübeyle birlikte şöyle bir kanıya ulaşabiliyoruz ki , ThunderPower gibi bir pil diğerlerine oranla biraz daha ısınıyor. Yanlış mı söylüyorum? Ama teoride bize söylenen ısınmaması gerektiği , böyle de bir durum var.. Asıl problem sanki burada.
Bir diğer husus , şu marka pille bu model böyle bayıldı , şu pille bayılmadı vs.. Evet doğru , ThunderPower gerçekten güçlü bir pil, farkı hissedebiliyorsunuz. Ama ben , aynı ekipmanla ThunderPower harici 4 farklı pille baymadan uçurabiliyorum. Neden sadece pil üzerine yorumlanıyor burası? Kullandığınız ekipman , pal açıları , cyclic açılar , mekanik bir zorlanma , dişlilerin birbirine yakınlığı , modele doğru noktada doğru komutları verebilmek vs... gibi unsurlar niye ön plana alınmadan piller yorumlanıyor sadece. Ben önceden Cyclic açılarımı 10'un üzerinde kullanırdım. (Pal açılarından bahsetmiyorum , Cyclic açılardan bahsediyorum) Sonradan bu hususun yanlış olduğu kanısına vardım. Çünkü hızlıca verdiğiniz ufak bir komut bile swashplate'in direk yatmasına ve +/- açı ile birlikte modelin zorlanmasına sebebiyet veriyor. Şuan cyclic açılarım standart 8-8,5 arası bir değerde. Pal açılarının farkında olmadan fazla olması bile modelde ki bayılma oranını arttırıyor. Ki bunu hepimiz biliyoruz. Demek istediğim piller üzerine çamur atmadan önce diğer hususları da biraz gözden geçirmek gerekebilir. Şöyle de bir gerçek var ki forumda ne yazık ki hiç birimiz profesyonel bir pilot değiliz , istemesek de modelleri bayıltarak uçuruyoruz. O zaman hepimiz ThunderPower kullanalım , borç ödemekten uçamayalım Arda abinin deyimiyle :) Anlaşılmamış olabilir ama vermek istediğim bir diğer mesaj , ThunderPower ve muadili bir pilde 1200 TL'den fazla para vermektense (12S bir setup için konuşuyorum) 2 takım (4 tane) Gens veya Pulse alınabilir. PilotTR'nin yaptığı yılbaşı indirimlerinden yararlananlar 1 değil 2 tane alabilirlerdi. Ben pişmanım 1 tane aldığıma :)
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Arda Erkan' Alıntı:
Zippy 60C Compact pile gelirsek,

Ekonomik, performansı güzel olmasının yanında uzun ömürlü olması muamma bir pildir ve bunu zaten herkes biliyor.Bende bu pile forumda iyidir demişsem, hk'nın diğer pillerine kıyasla demişimdir. :D Gens, Pulse , Thunder ,Opti vs. gibi kaliteli ve güvenilir piller ile kıyaslanamaz o yüzden bu konuda ağzımı açmam :laugh:

Uzun bir süre 3S 25C Zippy kullanıcısı olarak bende memnun kalmıştım , diğer pillerim şişme yaparken uzun bir süre ne şişme yaptı ne de başka bir şey.. Performansı da o derece iyiydi :)
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Özel istek üzerine konuya müdahil oluyorum :lollol:

Trafikte araba kullanırken sinyal vermeden dönenlere sinirleniyorum. Gavur yapmış oraya sinyal diye birşey koymuş , bir işe yaradığı içi koymuşlar. Durdurup arabayı bunları diyesim geliyor ama kavga çıkmasın diye yoluma devam ediyorum . Malum burası Adana kimin kimi vuracağı belli olmaz. :lollol: :lol:

Castle da logları koymuş. Matematik belli , fizik belli bakınca olaylar çözülüyor. Tahmin etme fikir yürütme gibi soyut kavramlara gerek yok.

Erhan er meydanından bahsetmiş , bende er meydanı yüksek hızdır diyorum. Gene arabalardan örnek verecek olursak bir arabanın performansını şehir içinde ölçemeyiz naaparız gece otobana çıkarız ve basarız. 3d uçuşlar şehir içi trafiği gibidir dur kalk , bir sürü pikler ve düşük ortalama akım ile karekterizedir. (Bakınız loglar). Pile ver bana 200 amper sürekli akım deyince verebiliyor mu diye bakabiliyorsak o zaman pillerin c değeri vs konusunda karşılaştırma yapabiliriz. Zaten bunu yapmışlar , markaları kullanıcılar test etmişler az yalancı çok yalancı olanları belirtmişler. Aşağıda paylaşmıştım.



Gene arabalardan gidersek geçen hafta bir araba alışverişimiz oldu. Sonunda 160 beygirlik bir arabada karar kıldık. Genelde şehir içinde kullanılacak olmasına rağmen neden 110-120 beygirlik bir araba almadık, daha fazla yakmasına rağmen gün gelir ani bir hızlanma yapmak gerekirse hayatımızı kurtarır diye düşünüyorum. O yüzden herkes kendine yeteni kendi belirler ve fikrini belirtir. Havadaki nemden, irtifaya, modelin her bir aksamına , stilden , uçma cesaretine kadar kararlarımızı etkileyecek o kadar çok etken vardır ki her model kendine özgüdür ve pilotaj tecrübesi yükseldikçe hareket sistemine binen yük azalacağı için daha düşük akımlarla daha güzel işler yapılabilir. Her kullanıcı için ideal olan farklıdır diyebiliriz.
 
Rasim Öztürk' Alıntı:
* Biri diyecek şu markadan çok tat alamadım, şu biraz daha iyi geldi hissiyat olarak ve pil tüketimi (motor için)/ uçuş süresi (pil için) olarak... Diğeri diyecek, its mathematics thats mathematics; voltajla akımı çarparsak güç olur, onunla da şunu çarparsak bu olur, buna göre aralarında öyle bir ayrım yapmak teorik olarak yanlış olur...


İlker Sönmez' Alıntı:
Matematik belli , fizik belli bakınca olaylar çözülüyor. Tahmin etme fikir yürütme gibi soyut kavramlara gerek yok.



Hoşgeldin İlker abi :laugh:
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Doğukan yaptığı testlerde aslında kendi uçuş hızı için düşük c li bir pilinde yeterli geldiğini test etmiş olmuş fakat ilerleyen zamanlarda uçuş hızını biraz daha yükseltip daha az durağan uçuşlar yaptığı zaman farkı daha iyi anlayacağını düşünüyorum.Evet ünlü pilotların bende 45c pil ile uçuş yaptığını gördüm, fakat pilin uçuş sonrası sicaklığını, uzun ömürlülüğünü düşündüklerini hiç sanmıyorum. :)

Böyle bir karşılaştırma için bence sağlıklı olan pilden değişken olmayan uçuş stili ile beraber sabit yüksek amper çekmek için yapılan uçuş.Daha sonrasında pilin ısısı,pilin uçuş süresi gibi faktörlere bakılabilir.

Bende böyle biraz keyif alayım fazla kasmayım dediğim uçuşlardan sonra bakıyorum her şey gayet yolunda fakat tam tersi ciddi olarak kastığım uçuşlardan sonra pil ısısı yükseliyor ve haliyle hafif şişme oluyor.Pil ısısı düşünce tekrar düzeliyor.

Pulse 45 C için güzel bir örnek ( Modele fazla yüklendiğim bir uçuş sonrası pil ısınıyor ve şişiyor. Pil soğuduktan sonra eski haline alıyor fakat yamulan levha hatıra olarak kalıyor. :laugh:)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu durumda piller için asıl er meydanı bence yine pilotajda bitiyor.Eğer yüksek c değerleri ile düşük c değerleri arasında kesinlikle bir fark yok diyorsanız ben kendi tecrübelerime göre konuşursam, bence çekilen amper fazla değişkendir.Buda düşük c değerine sahip pilin fazla nefes aldığı için performansının eşit olarak gözükmesine yol açıyor.
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Son söylediklerin cok mantıklı Arda :)

Ama hala Dogukanin uçuşlarında yüksek C değerli Thunder Power pillerin neden daha cok isindigini ve daha kısa sure ucabildigini açıklama getirebilmiş değiliz ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Son söylediklerin cok mantıklı Arda :)

Ama hala Dogukanin uçuşlarında yüksek C değerli Thunder Power pillerin neden daha cok isindigini ve daha kısa sure ucabildigini açıklama getirebilmiş değiliz ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mehmet abi cevap çok basit aslında.

Motoru zayıf bir arabanın performansı kötü olduğu için gaza basmak istemezsiniz.Fakat motoru güçlü bir araba sizi daha çok gaza getirdiği için daha çok gaza basarsınız ve tabi bu size daha çok yakıt, daha az menzil olarak döner. :)

Doğukan özelikle tic toc yapmayı seviyor.Nerdeyse uçuşlarının 3'de 1 oranı yan tic tocla geçiyor. :) Ve eminim thunder piller bu konuda onu en çok tatmin eden pildir. Belki diğer pillerlede yapıyorum diyor ama kendinden daha fazla pilotaj katarak.

Thunder pille modeli daha az çaba ile havada asılı kalıyor.Eee tabi bu performansında mutlaka bir karşılığı olacaktır.O da uçuş süresi olarak yansıyor.

Ayrıca tic toc uçuş süresini ciddi derecede azaltan ve pili en çok yoran hareketlerin en başında gelir.Ben eğer sık sık tic toc yapıyorsam, 3 dk bile olmadan inmeye özen gösteriyorum.:D Pil sağlığı açısındanda uçuşları sadece süsleyici bir hareket olarak yapılmalı diye düşünüyorum.
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Bu söylediklerine Dogukan katılmayabilir yanlız :D Zira pilleri kıyaslarken uçus stili olarak aynı kullandığını özellikle vurgulamısti :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Bence yine de psikolojik olarak etkilenmemek için piller aynı renk bir kağıtla kaplı olacak, boyuttan yine anlaşılabilir. Pili de başkası takıp çıkaracak. Böyle böyle bütün pillerle ikişer üçer uçuş yapılacak mümkün mertebe aynı tarz için hassasiyet gösterilerek...

Yada boşverin herkes bildiği yoldan devam etsin :D
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Aslında Aileron Tic-Toc modeli çok yoran bir hareket değil , biz yanlış yaptığımız için model yoruluyor. Aileron Tic-toc da ince bir husus var. Biz modele daha çok +/- açı verdiğimizden kaynaklı yanlış yapıyoruz ve model doğal olarak yoruluyor. Burada ki ince nokta , + veya - açıdan ziyade en önemlisi daha çok Cyclic komutu (aileron) ve doğru zamanda verilen yeterli +/- açılar. Bu durumda model havada asılı ve rahat bir şekilde kalabiliyor. Bizim yaptığımız tamamen limitleri zorlayarak +12 / -12 açıları vermek , doğal olarak model sağa sola yatarken birde +12 / -12 açıları yiyor haliyle bayılmalar yaşıyor. Tabiki burada ünitenin iyi ayarlanmış olması ve servoların tork/hız oranlarıda bir nebze etkili.
Elevator tic-toc'a göre Aileron tic-toc daha rahat yapılabilen bir hareket bence model açısından. Modele ve elinin sticklere çok iyi alışması gerekiyor. Özetle ince nokta burada ki doğru zamanda doğru verilen komutlar tamamiyle hareketi ve modelin yorulmasını etkiliyor. Yanlış düşünüyorsam lütfen düzeltin :)
Bir de video ile destekleyelim , yine Dunkan'dan örnek vereceğim ama hep bu velet çıkıyor karşıma :laugh:

22. saniyeden sonra dikkat edelim , elevator tic-toc daha yavaş yaparken aileron tic-toc'a geçtiğinde ne kadar seri davranabiliyor. Mode-1 kumandanın ne kadar etkisi olabilir bilmiyorum ama aileron tictoc daha yaygın bi hareket elevatore göre...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu söylediklerine Dogukan katılmayabilir yanlız :D Zira pilleri kıyaslarken uçus stili olarak aynı kullandığını özellikle vurgulamısti :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Aslında katılmamak elde değil Mehmet abi , yukarıda bahsettiğim yanlışı bende yapıyorum. Modeli baydığımdan dolayı doğal olarak pilide etkiliyor. Bu hususlarda etkili olabilir. Daha yukarılarda da bahsetmiştim , uçuş stilide elbette pilin ömrünü etkiliyor. Bu da bir etken olabilir.
Ama tüm piller içinde aynı uçuş stilinde uçuyordum hepsi aynı sayılır , yine de ThunderPower geri kalıyor :D


Rasim Öztürk' Alıntı:
Bence yine de psikolojik olarak etkilenmemek için piller aynı renk bir kağıtla kaplı olacak, boyuttan yine anlaşılabilir. Pili de başkası takıp çıkaracak. Böyle böyle bütün pillerle ikişer üçer uçuş yapılacak mümkün mertebe aynı tarz için hassasiyet gösterilerek...

Yada boşverin herkes bildiği yoldan devam etsin :D

Bir hafta sonuda böyle deneyelim gerçekten , ya da büyük bir buluşmada bir araya gelirsek güzel bir karşılaştırma da orada yaparız inşallah :)

- Bunun sonu oraya varıyor zaten Rasim abi ortada anlamsız bir durum var :lollol:
 
Yüksek C Değerli Piller Üzerinde Tecrübelerim

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu söylediklerine Dogukan katılmayabilir yanlız :D Zira pilleri kıyaslarken uçus stili olarak aynı kullandığını özellikle vurgulamısti :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Doğukan geçen sene Ankaraya geldiğinde 450' de 35c gens kullanıyordu. Bende 60c gens pil vardı. :)

O zaman denemesi için verdim. Abi hiç fark yok dedi. :laugh: O zaman anlamalıydım böyle bir konu açacağını. :D