Zagi icin pervane secimim

hychack

Uç yada öl.. :))
Katılım
28 Mar 2015
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Yaş
38
Arkadaşlar ben 7x5 pervane söyledim 20 adet yalnız ben Zagi kullanıcısıyım ve pervane bilindiği üzere Zagilerde Arkada olur. Ben bi hata yapmışım ürünü alırken ve Right hand rotation almışım. Şimdi pervaneyi hangi yönüne takarsam takayım Terse itiş gücü uyguluyor. Bunu düzeltmemin bir yolu varmıdır acaba Lütfen yardım ederseniz sevinirim
 
Lütfen Yardım

Ozgur bey,

Oncelikle size kayit sonrasi gelen mesaji okuyarak bir selam vermenizi ve kisaca kendisinizi tanitmanizi oneririm.



Diger taraftan konu acarken, konu basliginda sikintinizi net olarak ifade ederseniz, daha hizli cevap alirsiniz. Forumlarda "Lutfen yardim" gibi genel basliklar pek rabet gormezler, aklinizda olsun :)

Bir de lutfen forumu incelerek konuyu dogru yere acalim. Mesela zagi ile FpV arasinda herhangi bir iliski bulunmamakta.

Konu basligi ve yeri dogru olacak sekilde degistirilmis.

 
Zagi icin pervane secimim

Anladım teşekkürler yönlendirmeniz için yalnız bu konudan anlayan bir arkadaş yardımcı olursa çok sevinirim, çünkü şu anda Tr de hiç biryerde stok da 7x5 pervane yok ve bu pervaneleri 3 haftadır bekliyorum. Şimdi hüsranla karşılaştım ters yönlü aldıgım için. Acaba Motor fazlarının yerini değiştirsem Dönüşü tersine çevirebilirmiyim ?
 
Zagi icin pervane secimim

özgür uygun' Alıntı:
Anladım teşekkürler yönlendirmeniz için yalnız bu konudan anlayan bir arkadaş yardımcı olursa çok sevinirim, çünkü şu anda Tr de hiç biryerde stok da 7x5 pervane yok ve bu pervaneleri 3 haftadır bekliyorum. Şimdi hüsranla karşılaştım ters yönlü aldıgım için. Acaba Motor fazlarının yerini değiştirsem Dönüşü tersine çevirebilirmiyim ?
Helici oldugum icin kesin bir sey ne yazik ki soyleyemiyorum ama benim de ilk aklima gelen bu oldu.

Bence denene bilir. Bu sekild yapinca eger itis yonu dogru ise neden olmasin ;) Amac hava akimini dogru yonde saglamak, motorun ne yonde döndüğünün cok da onemi yok diye dusunuyorum.

Bakalim tecrubeli Ucakci abi ve kardeslerimiz nasil yorum yapacaklar.
 
Zagi icin pervane secimim

Merhaba Özgür Bey
arkadan itişli motorlarda pervanenin boyutlarının yazdığı ön yüzü uçağın burnuna, öne bakacak şekilde takılıp, motor kendisine göre (yani motora arkasından baktığınızda) sola dönerek pervanenin motorun kendisine doğru bir çekiş sağlamasıyla olur. sizin pervanenin açıları ters olduğundan aynı şekilde bağlayıp, esc kablolarını değiştirerek motorun sola değil sağa doğru dönmesini sağlamalısınız. Deneme yapmak kısa sürede çözüme ulaştırırdı aslında sizi : )
 
Zagi icin pervane secimim

Eğer pervaneyi motor şaftına vidalı spinner ile sabitliyorsanız motor ters döndüğünde havada vidanın açılma riski olur bence. yani motorun dönüş yönü ile vidanı sıkma yönü ters olmalı bence
 
Zagi icin pervane secimim

Cahit bey bu konuda kesinlikle haklisin, biz aklatik bu hususu :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Zagi icin pervane secimim

hakan bakır' Alıntı:
Merhaba Özgür Bey
arkadan itişli motorlarda pervanenin boyutlarının yazdığı ön yüzü uçağın burnuna, öne bakacak şekilde takılıp, motor kendisine göre (yani motora arkasından baktığınızda) sola dönerek pervanenin motorun kendisine doğru bir çekiş sağlamasıyla olur. sizin pervanenin açıları ters olduğundan aynı şekilde bağlayıp, esc kablolarını değiştirerek motorun sola değil sağa doğru dönmesini sağlamalısınız. Deneme yapmak kısa sürede çözüme ulaştırırdı aslında sizi : )

Şu anda yapılabilecek tek şey bu! Ancak, bilindiği gibi, uçaklarda motor açısı vardır. Örneğin önden çekici motor olduğunda, sağa ve aşağıya doğru bir kaç derecelik bir açı olması gerekir. İtici yerleşimde ise sola yukarı bir açı olması gerekir. Yukarıda belirtilen yön değişikliği yapıldığında ise bu açı sağa yukarı olmalı. Bunun dışında bir fark olmamalı.

Cahit Kaş' Alıntı:
Eğer pervaneyi motor şaftına vidalı spinner ile sabitliyorsanız motor ters döndüğünde havada vidanın açılma riski olur bence. yani motorun dönüş yönü ile vidanı sıkma yönü ters olmalı bence

Bu durumda kontra somun, yani üst üste iki somun olursa sanırım gevşeme ihtimali azalır.
 
Zagi icin pervane secimim

Omer Erkan' Alıntı:
Ancak, bilindiği gibi, uçaklarda motor açısı vardır. Örneğin önden çekici motor olduğunda, sağa ve aşağıya doğru bir kaç derecelik bir açı olması gerekir. İtici yerleşimde ise sola yukarı bir açı olması gerekir. Yukarıda belirtilen yön değişikliği yapıldığında ise bu açı sağa yukarı olmalı. Bunun dışında bir fark olmamalı.

Ömer Abi, bu motor açısı olayı uçaktan uçağa farkedermi? Axon isimli bi fpv uçağı var, onun gövdesinden esinlendim yaptım. fakat kanadı kendi kafama göre yaptım. motor için yapan kişi 5 derecelik bi açı öneriyodu, bende ona yakın bi şekilde motorun burnunu havaya diktim. süzülmede çok iyi gitsede gaz verdiğimde baya baya aşağı itiyodu, kalkışta elevator aşağı trim vererek kalkış yapıp sonra düzeltiyodum. daha sonra motoru söktüm ve tam düz hale getirdim, daha uçulur hale geldi fakat hala aşağı itme mevcut. resimler elektronikleri takmadan önceden. motoru kanadın gerisinde kalan yere yerleştirdim. artık motorun burnunu aşağı bakacak şekilde yapmayı düşünüyorum :rolleyes:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Zagi icin pervane secimim

Motor açısı elbette ki uçaktan uçağa fark eder. Başlangıç için referans aldığın modele göre ayarlamak en mantıklısı. Öte yandan, modelin ağırlık merkezine de bakmış olmalısın. Ayrıca kanadın hücum açısı da az olabilir. Yani, kanadın alt yüzeyi (kanadın altı düz olduğunu varsayarak) ile yatay dengeleyici paralel olmalı. Eğer bütün bunlar doğru ise, değişik motor açılarını deneyebilirsin.
 
Zagi icin pervane secimim

Referans aldığım modele göre uymadı. CG de yerinde, süzülmeye bıraktığımda irtifa kaybetmeden ilerliyor. Şu yatay dengeleyeci konusunu biraz araştırayım ben. Teşekkür ederim abi :)