Zaman Kapsülü! - İlk RC araba modelim (1996/1997) Kyosho Pure Ten EP Toyota Celica GT4

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,010
Tepkime puanı
11,709
Yaş
42
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Akşam uykuluyken tam farkedemedim ama fotoğraflar berbat çıkmış :angry:

Dünkü mesajlardaki fotoğrafları işleyip az biraz daha iyi hale getirdim ve yeniledim...


Sabah da arabanın geri kalan modifikasyonları yapıldı.

Öncelikle amortisörleri toparladım. Amortisörleri oluşturan parçalar:

Kyoshonun "ucuz seri" plastik gövdeli yağlı amortisörleri (SS shocks) ve on-road yay setini kullanıyorum. Arka için 300 numara Tamiya, ön için de 500 numara Serpent yağ tercih ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Amortisörlerin yapımı şaftlara pistonların sabitlenmesi ile başlıyor. Kyosho bu "ucuz" setinde sadece tek bir çeşit piston vermiş, onlar da ikişer delikli, yapım klavuzunda opsiyon parça olarak farklı delikli pistonların da edinilebileceğini belirtmiş, bu da güzel bir satış stratejisi, yahu kardeşim o plastik çerçevede bir dünya kullanılmayan gereksiz parça var, onlar yerine 3 er tane daha piston basıversene :)

Şaftlara pistonları monte etmek için önce alt kısma bir klips takıyoruz:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


sonra pistonu şafta geçirip üst tarafına da bir klips geçirip sabitliyoruz (ama dönebiliyor)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonrasında şaft ve pistonun amortisör gövdesinden geçirilmesi gerekiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Normalde amortisör gövdelerinin alt kısımları da kapaklı olur ve şaftla gövde arasından yağ sızdırmazlık görevini yerine getiren contalar (o-ring) sökülüp takılabilir, gerekirse değiştirilebilir. Kyosho ise bu seride her nasıl yaptıysa gövdenin altını bütünleşik yapmış ve contaları da içine gömmüş, yani değiştirme şansı yok, o ring yırtıldı zarar gördü, ne yapıcaz? yeni amortisör seti almak zorundayız :D neyse az söylenip çok iş yapalım :D

Şaftlar gövdeden geçirildikten sonra uçlarına kollara bağlantıyı sağlayacak olan parçaların takılması gerekli. Bu aşama amortisör toplamada en kritik aşamalardan birisi, zira bu parçalar şaft ucundaki vida dişlerine geçirilmek zorunda ve bunu yaparken fıldır fıldır dönen şaftı bir şekilde sabit tutmak gerekli. Eğer pense vs tarzı bir aletle şaftı tutarsanız çok yüksek ihtimalle şaftın yüzeyine veya varsa kaplamasına zarar verecektir. Bu da şaftın amortisör gövdesine girip çıkarken takılarak rahat hareket etmesine engel olabileceği gibi contaları yırtarak yağ kaçaklarına da yol açabilir. Kısacası amortisörü iş görmez hale getirebilecek bir zarar olur bu. Manuel şaftı yumuşak bir kumaşla sarıp sonra penseyle tutmayı öneriyor ama açıkçası bu yöntemle pek başarılı olmamıştım geçmişte. Bu iş için özel penseler de satılmakta, aluminyum ve dişsiz, tam şaft çapına uygun kavrama bölmeleri olan penseler bunlar. Şaftı sıkı sıkı sararak zarar vermeden bu parçaların takılmasını sağlıyorlar. Yarışçılar için kesinlikle alınması gereken bir alet, ama benim için gereksiz. Alternatif olarak 3D yazıcımla iki plastik parça bastım, bunların ortası da tam şaft çapında, şaftı bunların arasında sıkıştırıp penseyle de bu parçaları dışardan sıkıştırıp kilitleyince rahatlıkla işimi yapabiliyorum ve şaft da zarar görmüyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4 amortisörün de ucu takıldı:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bir sonraki aşama gövdenin yağ doldurulması

Önce yarının biraz üzerine kadar doldurup pistonu yavaşça yukarı aşağı hareket ettirerek pistonun altında kalan hava kabarcıklarının yukarı çıkmasını sağladım. ve o kabarcıkların da tamamen yağı terketmesi için bir süre bekledim. İnce yağlarda bu iş hızlı oluyor, ama kalın yağ kullanıyorsanız epey bir beklemek gerekebiliyor, ona göre planlı çalışmak ve amortisörleri dikey olarak sabitlemenin bir yolunu bulmak gerekir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra kalan kısım da yağla doldurulup

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Üzerine şu plastik diyaframlardan birisi kapatılıyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


diyafram yerine yerleştirilince bir miktar yağ taşması gerekli, (içerde hiç hava kalmadığının göstergesi)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


bu yağ temizlenip amortisör tepesindeki parçalar da gövdeye monte edildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yay ve yayı tutan parçalar da eklenince amortisör tamamlanmış oldu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aynı şekilde 4 amortisör de tamamladı. Ön ve arka ayrı ayrı olacak şekilde ikili gruplar halinde çalışmayı tercih ettim, zira ön ve arka yağlar farklı, böylece bir karşıklık olmasının önüne geçtim.
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,010
Tepkime puanı
11,709
Yaş
42
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Bir sonraki adım universal şaftların ve ayarlı kolların montajı:

Universal şaftlar şunlar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunlar arabanın stok halinde şu alttaki parçaların yerini alıyorlar ve çok daha verimli bir aktarma sağlarken kaza darbe vs gibi durumlarda şaftların yerlerinden çıkma ihtimalini azaltıyorlar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön tarafta bu şaft yerindeyken görünüşü:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ayarlı kollar da bir yarış arabasında olmazsa olmaz özelliklerdir, ve suspansiyonun geometrisinin ayarlanmasını sağlarlar.

Bu ayarlı kolları yapabilmek için kyoshonun orjinal 5.8mm lik bilyalara göre olan uçlarını ve farklı bir markanın 3 mm lik turnbuckle civatalarını kullandım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön tarafın üst kolları:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön tarafta direksiyon kolları:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


yerlerine monteli halde:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Arka tarafta da üst kol aynı şekilde ayarlanabilir olanlarla değiştirildi:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,010
Tepkime puanı
11,709
Yaş
42
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Ve arabanın son durumu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bunlara ilave olarak ön ve arka taraf için viraj çubukları (anti-roll bar) ve ön tarafa sünger tampon ilavesi yapılabilir. Ama bunlarla ilgili herhangi bir sipariş henüz vermedim. Ayrıca eğer arabayı pistte koşturmaya karar verirsem diferansiyeller için de biraz ayar yapabilirim. Şu an hayli rahat bir şekilde dönüyorlar :) arka taraf için çok sorun değil ama ön taraf bu haliyle pek iyi olmaz. Ön difransiyelin içini hayli kalın bir yağ ile (baldan daha yoğun bir şey hayal edin :) ) doldurarak gerekli sertliği kazandırabilirim, en kötü tornada bir parça işleyip tamamen kilitleyebilirim bile. Bunlar da ilerde düşünülüp karar verilecek şeyler :)
 

Benzer konular