PHOENIX ALPHA Trainer 1600mm 46-55 ARF uçak

Sümer abi, sen yorulma. Ben zevkle döverim :D
Epoksi bayatladıkça kürlenme süresi azalır. Bu tip montaj işlerinde uzun süreli epoksi daha kolay uygulanır. Kısa süreli epoksi daha küçük satıhlar ve saha tamirlerinde tercih edilmelidir. Epoksi kürlenmeden alkol veya daha da iyisi aseton ile kolaylıkla temizlenir. Kürleşmeden sonra ise hiç bir şey onu çıkaramaz. Zımparalamak gerekir.
 
An itibariyle On-Off Switch montajı da yapıldı.Alıcı ve motor montajını da yapınca sona gelmiş olacağız.Haftaya duruma göre ilk uçuş olabilir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kanadı taktığın zaman ışığı görmekte zorlanırsın Tamer, eğilip bakman gerekir. Bence ışığı ön cam gibi daha uygun bir yere alabilirsin. ;)
Türker abi aslında haklısınız fakat gövdenin ön kısmı bu iş için biraz uygunsuz zira vidalı ve ayrılabilir sistem var.Bu nedenle mevcut yer uygun olur diye düşünmüştüm.Tabi ki önerilerinizi dikkate alacağım, belki daha sonra taşıyabilirim fakat switch yerini büyük kesmek zorunda kaldığım için orayı kapatma ve kaplama ile tekrardan kaplamam biraz zahmetli olacak.Gerçi buna gerek kalmayabilir.Çünkü gövdenin üst-ön kısmına LED'li batarya göstergesi ekledim.

Şimdiden başarılı ve güzel bir maiden dileriz Tamer :thumbup:
Çok teşekkürler Mehmet abi.İlk uçuş başarılı geçerse maiden videosunu koymayı planlıyorum. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Batarya voltajı için LED'li gösterge monte edildi, Kablo yerleşimi yapıldı.Böylece modele enerji verdiğimizde veya vermediğimizde hem anlamış olacağız hem de alıcı pili voltajı kritik seviyeye düştüğünde haberdar olacağız. ;)
Not: Sebebini bilmiyorum fakat resimler bilgisayarımda normal görünürken foruma yükleyince ters oluyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Not: Sebebini bilmiyorum fakat resimler bilgisayarımda normal görünürken foruma yükleyince ters oluyor.
"RCKOLIK Yükle" sisteminde ne yazık ki "Image Exif Data" özelliği yok. Bu nedenle resimler PC'den farklı gözüküyor.

Fakat bu özellik "Resim Yükle" sisteminde mevcut. İstersen bunu tercih et Tamer :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Tamer, güle güle uçur. Ledli pil seviye göstergesinin hem 4,8 hem de 6 V'a göre ayarlanabilir olduğunu görüyorum. Yalnız modelde kullandığın alıcı piline göre, göstergenin üzerindeki minik anahtarı uygun konuma getirdiğinden emin ol. Çünkü eğer modelde 6 V'luk pil var ve o minik anahtar 4,8'e ayarlı ise, pilin bitmiş olsa bile ledler hep yanacağı için, pilleri dolu zannedersin. Ben bu nedenle bir uçak kırmıştım.
 
"RCKOLIK Yükle" sisteminde ne yazık ki "Image Exif Data" özelliği yok. Bu nedenle resimler PC'den farklı gözüküyor.

Fakat bu özellik "Resim Yükle" sisteminde mevcut. İstersen bunu tercih et Tamer :)
Teşekkürler Mehmet abi bilgilendirme için.

Tamer, güle güle uçur. Ledli pil seviye göstergesinin hem 4,8 hem de 6 V'a göre ayarlanabilir olduğunu görüyorum. Yalnız modelde kullandığın alıcı piline göre, göstergenin üzerindeki minik anahtarı uygun konuma getirdiğinden emin ol. Çünkü eğer modelde 6 V'luk pil var ve o minik anahtar 4,8'e ayarlı ise, pilin bitmiş olsa bile ledler hep yanacağı için, pilleri dolu zannedersin. Ben bu nedenle bir uçak kırmıştım.
Ömer abi şuan 6V'a ayarlı.Dikkatiniz ve uyarınız için teşekkür ederim zira dediğiniz gibi çok önemli bir ayrıntı.Bu vesileyle diğer arkadaşlar da bilgilenmiş olur hem.
 
Nihayet motor montajı da yapıldı.Alıcımın gelmesini bekliyorum.Elektronik yerleşimi, CG ayarı ve son kontrollerin ardından uçuşa hazırız. :)
Motor: ASP S52A-II
Pervane: 10x7 JXF Ahlap
Spinner: 58MM(ARF ile birlikte geliyor)

Resimler;








 
hayırlı olsun Tamer, kırımsız uçuşların olsun, inşallah problemsiz uçurursun modelini:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Bugün Alpha'nın ilk uçuşunu yaptım.Uçuş genel olarak iyi sayılır sadece inişte pas geçmek isterken motor stopu sebebiyle pistin başlangıç noktasındaki toprak birikintisine çarptım ve ön iniş takımı kulakçığının olduğu kısım yerinden çıktı bunun dışında bir hasar yok.Bir de sanıyorum yatay dengeyi tekrar kontrol etmek gerekecek çünkü rüzgar yok denecek kadar az iken hafif sağa yatıyordu model trim ile havada hallettim.Motor konusunda ise yerde ayarları iyi görünüyordu, tepkileri iyiydi.Pas geçerken motor stop etti ve hasar meydana geldi.Neden böyle oldu anlamadım. :rolleyes:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yakıt tank içinde köpük yapıyor olabilir. Süngerle destekleyin. Yakıt boruları hava alıyor mu, bakmalı. Motoru tekrar masaüstünde çalıştırıp iğne ayarı yapmak iyi olur. Buji motora uygun olmalı tabii. Bir başka yakıtla denemekte yarar var.