32 lik bluebird stop ediyor

Depo nun neyi var tam anlamadım abi açıklar mısın? ?
Bi şeyi yok. Çok da yakışıklı. Ama merkez hattı karbüratör barelinin merkez hattında değil. Hortumlar da çok uzun. Sadece bu bile çalışmaması için yeterliyken bir de egzost basınç kaçağın var. Tabii o çok bilen "hoca"'na da selam söyle. Motor hacmi ile buji sıcaklık derecesi ilişkisini bir okuyuversin.
 
Bi şeyi yok. Çok da yakışıklı. Ama merkez hattı karbüratör barelinin merkez hattında değil. Hortumlar da çok uzun. Sadece bu bile çalışmaması için yeterliyken bir de egzost basınç kaçağın var. Tabii o çok bilen "hoca"'na da selam söyle. Motor hacmi ile buji sıcaklık derecesi ilişkisini bir okuyuversin.
Tamam abi düzeltmeler yaparak tekrar deneyeceğim. Teşekkür ederim
 
Öncelikle şu index'i taramanı tavsiye ederim:








Ama özet olarak şunları belirteyim:
1) Deponun ortası ile karbüratör aynı seviyede olmalı ve hortumlar mümkün olabildiği kadar kısa olmalı
2) Sistemde herhangi bir kaçak veya sızıntının olmamasına azami dikkat edilmeli, Bu hem hava ve eksoz gazı için, hem de yakıt için geçerli. Mikro düzeydeki kaçaklar bile önemli!
3) ÖNCE BÜYÜK İĞNE ayarlanır, SONRA KÜÇÜK İĞNE. Ardından tekrar büyük iğne ayarı yapılır. Küçük iğne her seferinde ayarlanması gereken bir şey değildir. Ayarların nasıl yapılacağı yukarıda linklerdeki index'te var!

4) Eksoz motorun en önemli parçalarından biridir. Contanın olmaması veya hatalı olması, "orası motorun çıkışı" diye olaya yaklaşmak zaten hatadır.
5) Bu ayarları kızdırıcı takılıyken yapılır. Kızdırıcı takılıyken yapılan ayar tamamlandığında kızdırcı çıkarılıp tekrar ince ayar yapılabilir.
6) Hortumların takıldığı nipellerin gevşek olup olmadığı, karbüratörün gövdeye bağlandığı contalar, iğnelerin contalarının iyi durumda olup olmadığı kontrol edilmelidir.
 
Hocalarımız zaten gerekli yönlendirmeleri yapmış.Bu arada motora rodaj yaptınız mı? Yeni alınmış hiç çalışmamış motora zengin ayarda rodaj yapılmalı ve ilk evrede motor zorlanmamalıdır.Bir de ilk önce büyük iğne ayarlanmalı, daha sonra eğer gerekliyse küçük iğne ayarlanmalıdır.Rodajdan sonra duruma göre hareket etmek akıllıca olabilir.
 
Hocalarımız zaten gerekli yönlendirmeleri yapmış.Bu arada motora rodaj yaptınız mı? Yeni alınmış hiç çalışmamış motora zengin ayarda rodaj yapılmalı ve ilk evrede motor zorlanmamalıdır.Bir de ilk önce büyük iğne ayarlanmalı, daha sonra eğer gerekliyse küçük iğne ayarlanmalıdır.Rodajdan sonra duruma göre hareket etmek akıllıca olabilir.
Sabah 1 depo yakıt yaktım. Termal bant ile conta yaparak. Belirli yerlerde gevsemeler oluştu bazı yerlerde gevşekmis onları komple elden geçirip tekrar deneyeceğim.

Motoru çalıştırdım ateşleme takılı iken tam gazda iğne ayarı yaptım ve ateşlemeyi söktüm. Tam gazda rölantiye inip birden açıyorum yarım saniye sonra devri alıyor 3 defa yaptım falan sonra rölantiye inip bu sefer yavaş yavaş açtım gazı yarıya gelince oksurdu stop etti. Tekrar çalıştırdım yine aynı şekilde tam gazda motor sicakken ateşleme aldım. Rölanti tam gaz rölanti tam gaz. Sonra rölanti yavas yavas gaz dedim stop etti.

Motoru komple vidalari elden geçirip sızan yerleri halledince tekrar deneyeceğim inşallah.
 
Sabah 1 depo yakıt yaktım. Termal bant ile conta yaparak. Belirli yerlerde gevsemeler oluştu bazı yerlerde gevşekmis onları komple elden geçirip tekrar deneyeceğim.

Motoru çalıştırdım ateşleme takılı iken tam gazda iğne ayarı yaptım ve ateşlemeyi söktüm. Tam gazda rölantiye inip birden açıyorum yarım saniye sonra devri alıyor 3 defa yaptım falan sonra rölantiye inip bu sefer yavaş yavaş açtım gazı yarıya gelince oksurdu stop etti. Tekrar çalıştırdım yine aynı şekilde tam gazda motor sicakken ateşleme aldım. Rölanti tam gaz rölanti tam gaz. Sonra rölanti yavas yavas gaz dedim stop etti.

Motoru komple vidalari elden geçirip sızan yerleri halledince tekrar deneyeceğim inşallah.
Depo pozisyonunu düzeltip hortumları kısalttın ve bujiyi değiştirdin mi peki?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Depo pozisyonunu düzeltip hortumları kısalttın ve bujiyi değiştirdin mi peki?
Elimde baska buji yok ne yazık ki ama hortum ve depo olayını dediğiniz gibi yaptım. Kısa hortumlar ile karbüratöre yakın şekilde tutarak aynı hizada.

Bi ara stop etmesin diye uğraştığımız motoru güzel çalıştı ama stand gevşedi diye stop etmemiz gerekti bu seferde motor stop etmedi havayı kestim durmadı 20 saniye sonra yakıt hortumunu tuttum 20 25 saniye daha çalıştı sonra durdu.

Motor bana inat ne istersem tersini yapıyor resmen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Sabah 1 depo yakıt yaktım. Termal bant ile conta yaparak. Belirli yerlerde gevsemeler oluştu bazı yerlerde gevşekmis onları komple elden geçirip tekrar deneyeceğim.

Motoru çalıştırdım ateşleme takılı iken tam gazda iğne ayarı yaptım ve ateşlemeyi söktüm. Tam gazda rölantiye inip birden açıyorum yarım saniye sonra devri alıyor 3 defa yaptım falan sonra rölantiye inip bu sefer yavaş yavaş açtım gazı yarıya gelince oksurdu stop etti. Tekrar çalıştırdım yine aynı şekilde tam gazda motor sicakken ateşleme aldım. Rölanti tam gaz rölanti tam gaz. Sonra rölanti yavas yavas gaz dedim stop etti.

Motoru komple vidalari elden geçirip sızan yerleri halledince tekrar deneyeceğim inşallah.
1 Depo yeterli olmaz kanımca.Gaz tam açık, iğne ayarı zengin şekilde 5 depo bitirmeniz gerekirdi.Rodaj esnasında gaz tamamen açık bırakılır büyük iğneyle yaparız rodajı.Bu şekilde motora zarar vermiş olabilirsiniz.Rodaj döneminde (İlk 3-5 depo + bir miktar havada uçuş motor açılana kadar) motoru zengin tarafta çalıştırmak ve nazik davranmak gerekir.Daha sonra ideal ayar bulunabilir.Özellikle rodaj döneminde motorun çok fazla ısınıp zorlanmaması gerekmektedir aksi halde ömrü kısalabilir,motor zarar görebilir.Rodaj çok önemli motorda.Bu konuda yardım alabileceğiniz birileri varsa yardım almanızı öneririm yoksa da iyice araştırıp mantığı kavradıktan sonra kendiniz yapın.Forumda Rodaj ile ilgili çok güzel konular var.Örneğin bu video fikir verir size rodajın nasıl olduğuna dair;


Ekleme:
 
Bence konuya hakim biri denk gelene kadar o motoru çok da zorlama... Yoksa gidişat seni yoracak gibi görünüyor:rolleyes: Yani bir aciliyet yok ise. Ayrıca motora zarar verme riski de var.
Naçizane:saygilar:
 
Elimde baska buji yok ne yazık ki ama hortum ve depo olayını dediğiniz gibi yaptım. Kısa hortumlar ile karbüratöre yakın şekilde tutarak aynı hizada.

Bi ara stop etmesin diye uğraştığımız motoru güzel çalıştı ama stand gevşedi diye stop etmemiz gerekti bu seferde motor stop etmedi havayı kestim durmadı 20 saniye sonra yakıt hortumunu tuttum 20 25 saniye daha çalıştı sonra durdu.

Motor bana inat ne istersem tersini yapıyor resmen.
Son bir kez yazıyorum. Fizik kurallarını kişiselleştiremezsin. Motor sana inat bir şey yapmıyor. Sen bilinen her türlü şeye inat motoru çalıştırmak istiyorsun.
Motor hacmi küçüldükçe kafanın sıcaklığı muhafaza etmesi zorlaşır. Daha hızlı soğur. Bu nedenle de motor hacmi küçüldükçe daha sıcak sınıf buji kullanılması gerekir. OS No 8 buji 55 ve yukarısı motorlar için uygundur. Hatta kış koşullarında bazen 55 - 61 motora bile bir sıcak seri buji takarız.
Bizim nitro motorlarda bujiler filamanlarında değişik oranda platin içerirler. Bu platin metanol ile katalitik reaksiyona girer ve ateşlemeyi sürdürür. Sıcak seri bujiler daha fazla platin içerirler. Tel çapları da değişir. Bir nitro motor çalışmasını sürdürebilmek için bujisinin metanol ile gireceği katalitik reaksiyona ihtiyaç duyar ama bu tek başına yeterli değildir. Kafanın da sıcaklığı muhafaza edebilmesi, egzost portundan da her çevrimde silindire halen yanmakta olan karışımın geri emilmesi gerekir. Kafanın hızla soğuduğu durumda (dış ortam sıcaklığı çok düşükse ya da silindir hacmi çok küçükse) yanmanın sürdürülebilmesi için ilk gereken şey bujinin daha sıcak sınıf olmasıdır. Buna ek olarak yakıt nitro oranının da yüksek tutulması yardım sağlayacaktır.
 
Elimde baska buji yok ne yazık ki ama hortum ve depo olayını dediğiniz gibi yaptım. Kısa hortumlar ile karbüratöre yakın şekilde tutarak aynı hizada.

Bi ara stop etmesin diye uğraştığımız motoru güzel çalıştı ama stand gevşedi diye stop etmemiz gerekti bu seferde motor stop etmedi havayı kestim durmadı 20 saniye sonra yakıt hortumunu tuttum 20 25 saniye daha çalıştı sonra durdu.

Motor bana inat ne istersem tersini yapıyor resmen.
Benim motordaki buji os A3 onu söküp denesene yarın bir de kemal.
 
Buji filamanı, yalnızca yakıtın içerisindeki metanol ile katalitik etkileşime girer. Nitro veya yağ ile değil. Hot bujilerin filamanı ince, cold bujilerin filaman teli ise kalın olarak üretilir. Yakıtın içerisindeki metanol yüzdesi ne kadar fazlaysa -nitro ve yağ yüzdesi ne kadar düşükse- o derece hot buji kullanmak gerekir. Çünkü hot buji filamanındaki platin, cold bujilere göre daha ince, bir başka deyişle yüzeyi daha azdır. Yüksek metanol yüzdesine sahip -düşük nitro ve yağ yüzdesine sahip- bir yakıt ile cold buji kullanılırsa, cold bujinin filamanının daha kalın olması nedeniyle metanol filaman ile daha fazla etkileşime girer. Bu nedenle silindirdeki patlama piston tepe noktasına ulaşmadan gerçekleşeceğinden motorun gücü de düşer. Bu nedenle metanol yüzdesi yüksekse filamanı ince olarak üretilen hot buji kullanılır, ki metanol filamanla daha geç etkileşime girsin. Hot veya cold buji kullanımında önemli olan yakıtın nitro yüzdesi değil, metanol yüzdesidir. Metanol seviyesi yükseldikçe hot, düştükçe cold buji kullanılır.

OS No.8 buji ile Cox .049 inç küp motor %15 nitro oranında yakıt ile çalışıyor.