AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Pilin öne doğru yerleştirmesi ağırlık merkezini ne kadar etkiledi acaba ? Gerçi ünite bunu tolere edecektir :)

Adminim, kuyruktaki uzatma ve yükseltme ile zaten ağırlık merkezi bihayli geriye kaymıştı. Maiden uçuşlarını o halde yaptım ve dediğiniz gibi ünite gayet güzel tolere ediyordu. Kabuk ilavesiyle bu kayma da artacaktı, ama şimdi pili öne kaydırınca ağırlık merkezi tekrar ana rotor şaftına geldi :thumbup:


Kuyruk boom parçaları da sorunsuz basıldılar, ve burun parçalarının basımına başlandı. Kısmetse bu akşam ufak eksiklerle de olsa tam bir gövde görebileceğiz :halay::yuppi::hoppa:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Aslında unutmadan yazayım. Çizimlerin nihai hallerini konuda paylaşabilir miyiz Evren hocam %p

Kimbilir elinde hala 500 ESP olan birileri ;D zamanı gelince SCALE (limsi :lollol:) bir şey giydirmek için bu planları kulllanabilir

:):):)

Paylaşırım tabiki niye paylaşmayayım. Bu ilk gövdede kabukların birleşim yerlerine dahtadan kulaklar ekleyip birbirlerine vidalanarak kapatılmasını planlıyorum. Bu vidalama yerleri falan kesinleşip işe yaradığını görünce parçalara da bu eklemeleri yapar paylaşırım. :thumbup:
 
İki gövde yanı da deneme amaçlı monte edildi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ufak tefek ince ayar isteyen yerleri var ama onun dışında oturma ve kapanma çok kötü değil.

Kabuk parçalarına birleştirme yapıştırma işleminde klavuzluk edecek girinti/çıkıntılar yaparsam hizalama ve genel kapanma daha iyi olacak gibi görünüyor.

Kabuk yarılarını birleştirmek için şöyle küçük parçalar yaptım:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu parçalarla gövdenin düz olduğu yerlerde 4-5 noktadan birbirlerine vidaladım.

Misal:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu sabitleme çıkıntılarını da kabuklarla birlikte basılacak şekilde tasarıma dahil edebilirim, ama olası diş sıyırma durumları için tamamen sökülebilir ve değiştirilebilir olmaları daha mantıklı görünüyor.

Bu parçaların benzerlerini de boomun üst tarafında kıvrımlı kısımlar ve dikey kuyruk için yapacağım. Ayrıca içerdeki boom borusu ile kabukların birbirlerine sabitlenmesi için de boruya kelepçe gibi geçip sabitlenen ve kabuğun da bunlara vidalandığı küçük parçalar ekleyeceğim.

Swash bölgesinde de bir miktar traşlama yapmam gerekti:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunlar da tasarımda revize edilecekler.
 
aylaşırım tabiki niye paylaşmayayım. Bu ilk gövdede kabukların birleşim yerlerine dahtadan kulaklar ekleyip birbirlerine vidalanarak kapatılmasını planlıyorum. Bu vidalama yerleri falan kesinleşip işe yaradığını görünce parçalara da bu eklemeleri yapar paylaşırım. :thumbup:
Harika olur :halay:
İki gövde yanı da deneme amaçlı monte edildi.
Küçük canavar yavaş yavaş uçuşa hazır hale geliyor :hoppa:
 
Geçen haftanın videolarını ancak yükleyebildim :)

3. uçuş İlk sorti:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

3. uçuş ikinci sorti:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

3. uçuş 3. sorti:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

4. uçuş:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


malesef 5. uçuşta video kaydı yapamamışım. Başlattım sandığımda durdurmuşum durdurdum sandığımda başlatmışım :D
 
Son düzenleme:
Öncelikle uçuş videoları için teşekkür ederiz Evren hocam :thumbup: merak ettiğim bir şey var, unutuyorum hep sormayı :D
3.300 mAH piller ile kaç dakika uçabiliyoruz şu an ?
 
Öncelikle uçuş videoları için teşekkür ederiz Evren hocam :thumbup: merak ettiğim bir şey var, unutuyorum hep sormayı :D
3.300 mAH piller ile kaç dakika uçabiliyoruz şu an ?

Geçen hafta 3300 lük pil ile 2 tane 4 bir tane de 3 dakikalık uçuş yaptım, sonrasında pil gerilimleri 3.7 V civarındaydı. TAbi şu aşamada hem uçuş çok sakin hem de gövde çıplak, az yakıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Gün geçmiyor ki mühendisler Ah-1 platformunda yeni bir model geliştirmesinler!

1960 larda ilk kez uçan kobra serisinde, AH-1W Super Cobra ve en son versiyon olan AH-1Z Viper’dan sonra işte karşınızda AH-1 KK Kütük Kobra!


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


:lol::lol::lol:

Birkaç ufak tefek değişiklik sonrasında 3D yazıcıdan çıkma gövdemsi şeyimiz mekaniklere giydirildi. Yarın uçuşa gidebilirsem AH-1KK kütük kobra maideni yapacağım :)
 
Güzel iş, tebrikler. :bravo::bravo: Bakalım havada nasıl duracak. :coolxf:

Güzelliği tartışılır, bence güzel değil :) ama çıplak iskeletten daha iyi olduğu kesin. Maksat havada kobra gibi görünsün, süper olmasa da kalas olsa da yine de kobra :thumbup: