Evet arkadaşlar, bugünkü IKON Maiden buluşmamızda çok enterans ve inanması zor bir olay yaşadık :-\
Her şey normal ve kuyruk gain ayar uçuşlarımız devam ederken, birden bir ses çıktı, sonrasında dişli sıyırması sesi ve beraberinde deli gibi dönmeye başlayan kuyruk
Allahtan model Türker kardeşimin elindeydi
Hemen kumandamızı yeni tanıttığımız HOLD çekerek, başarılı bir otorotasyon ile düz inmeyi başardı 
Modeli yanına gidince, bir de ne görelim "Kuyruk Hıb Vidası" kırılmış ve kuyruk pallerinden biri yerinde değil
Olay anlaşılmıştı
Yorumlarımız ekteki videoda :
Şimdi benzer konuyu zamanında Arda kardeşimiz KLONE 500 için paylaşmıştı. İşin açıkçası, orjinal Align kit olunca, o zamanlar hiç nette aratma ihtiyacı hissetmemiştim.
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi
İşin tuhafı nerede ise 1 yıl önce, diğer 500 kitte de yine bir kuyruk dönmesi sonrası kırım yaşamıştık. O sefer model invert pozisyondaydı ve HOLD tanımlı değildi, bu yüzden epey ahasarlı bir kırım olmuştu. O zamanlar kırımın nedeni anlamamıştık. Yine kuyruk pallerinden birisi yoktu ama bunu yere çarpma sonrası fırladığını düşünmüş, kırım sebebi olarak da kuyruk ball link birisine bağlamıştık. Meğer aslında esas zanli yine VIDA BAŞI ve kırılması imiş.
Bu sefer hemen nette araştırınca, aslında 500'de benzer problemin daha önce paylaşıldığını fark ettim .
HELIFREAK- ALIGN 500 TAIL ROTOR BOLT FAILS: WARNING!!
TREX 500 screw Snap
Genelde bu vidanın aşırı sıkılmasına bağlı olarak, yapısal esneyememe sonrası kırıldığı gibi bir kanı var.
Ama bu vidaları aşırı sıkmadığıma eminim. Zira aşırı sıkınca, kuyruk mekanizması sıkışıyordu.
Bu durumda Align 2 mm vidaları zayıf kalıyor ve zamanla devir nedeniyle kafa kısmından kırılıyor. İlk aklıma gelen bu vidayı daha kaliteli bir vida ile değiştirmek. Denize bir alo diyeyim de bana elindeki vidalardan uyacak olan bir çift göndersin
Her şey normal ve kuyruk gain ayar uçuşlarımız devam ederken, birden bir ses çıktı, sonrasında dişli sıyırması sesi ve beraberinde deli gibi dönmeye başlayan kuyruk
Allahtan model Türker kardeşimin elindeydi


Modeli yanına gidince, bir de ne görelim "Kuyruk Hıb Vidası" kırılmış ve kuyruk pallerinden biri yerinde değil
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi benzer konuyu zamanında Arda kardeşimiz KLONE 500 için paylaşmıştı. İşin açıkçası, orjinal Align kit olunca, o zamanlar hiç nette aratma ihtiyacı hissetmemiştim.
Trex 500 Kuyruk Hub Modifiyesi
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İşin tuhafı nerede ise 1 yıl önce, diğer 500 kitte de yine bir kuyruk dönmesi sonrası kırım yaşamıştık. O sefer model invert pozisyondaydı ve HOLD tanımlı değildi, bu yüzden epey ahasarlı bir kırım olmuştu. O zamanlar kırımın nedeni anlamamıştık. Yine kuyruk pallerinden birisi yoktu ama bunu yere çarpma sonrası fırladığını düşünmüş, kırım sebebi olarak da kuyruk ball link birisine bağlamıştık. Meğer aslında esas zanli yine VIDA BAŞI ve kırılması imiş.
Bu sefer hemen nette araştırınca, aslında 500'de benzer problemin daha önce paylaşıldığını fark ettim .
HELIFREAK- ALIGN 500 TAIL ROTOR BOLT FAILS: WARNING!!
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
TREX 500 screw Snap
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Genelde bu vidanın aşırı sıkılmasına bağlı olarak, yapısal esneyememe sonrası kırıldığı gibi bir kanı var.
Ama bu vidaları aşırı sıkmadığıma eminim. Zira aşırı sıkınca, kuyruk mekanizması sıkışıyordu.
Bu durumda Align 2 mm vidaları zayıf kalıyor ve zamanla devir nedeniyle kafa kısmından kırılıyor. İlk aklıma gelen bu vidayı daha kaliteli bir vida ile değiştirmek. Denize bir alo diyeyim de bana elindeki vidalardan uyacak olan bir çift göndersin