Apm Ucus Modları Sıkıntısı

slains

Yeni Uye
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Yaş
38
Merhaba arkadaşlar quadcopter ve forumda çok yeniyim sıkıntım:konuda yazdigim gibi ucus modu olarak stabilize loiter ve rtl kullaniyorum stabilize modunda ucuyor loiter moduna aldigimda sapitip baska yonlere gidiyor rtl moduna aldigimda havalaniyor sanki bir yerlere carpacakmis gibi bende korkup stabilize modu geri aliyorum diger modlardaki sıkıntılar neden kaynaklanabilir tum kalibrasyon islemlerini yaptim accelarition compass radio ve esc.Yazım cok uzun olacak diye burdan devam etmek istedim aliexpressten cok alisveris yapiyorum orada kucuk kamerali quadcopter aldim sonra 2 3 tane daha buyuk quadcopter aldim hic bir bilgim yokken acaba yapabilirmiyim diye çinden kit aldım yaptım calıştırabildim cok mutlu oldum :) f450 klon deniliyor sanirim cc3d kontrol karti vardi sonra apm gps siparis ettim gps 6m yuvarlak olanlardan cc3d bir kac defa dusunce apmi taktim buradaki bir arkadas kurulum icin asama asama yazmis okudum izledim yaptim herseyi calistirabilirmiyim ucar mi diye ekonomik aldim herseyi flysky fsi6b kumandam var hikayem boyle.Cevaplariniz icin tesekkur ederim herkese iyi ucuslar dilerim.
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Hoşgeldiniz, ama forum kuralları gereği önce bir tanışma topic i açmanız kendinizi tanıtmanız bekleniyor, üyelik sonrası size gelen mesajı okuyun lütfen.

Sorunuza gelince, telemetri modülü var ise, mission planner dan bağlanıp haritadaki pusula yönü ve gps pozisyonu doğru mu ona bakın. Telemetry yok ise kablo ile bağlayın.

Önce mesajıma cevap vermeyin, sizi bir tanıyalım

Dragonfly...
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Sayın Ersin Bey :eek:kuyun: :kural:

 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Teşekkür ederim.Hemen kendimi tanıtıyorum.

Ben Ersin Yalçın.Memleketim Denizli.Denizli ilçesinde bir okulda kadrolu müzik öğretmeniyim.Yaşım 29 modelcilik tecrübem neredeyse hiç yok.Yukarıda bahsettiğim gibi küçük kameralı bir quadcopter aldım daha sonra 2 3 tane daha aldım,kendi quadkopterimi yapmaya karar verdim internetteki videolardan yararlanıp tamamladım.Tabi bununla sınırlı kalmadığını montaj işinin daha basit olduğunu öğrendim.Forumla bu şekilde tanıştım tabi konulara yazacak bilgim olmadığı için sadece okuyarak bir şeyler öğrenmeye çalıştım.Gelen quadcopteri tamamlayıp uçacağını bilmediğim için ekonomik olsun diye bütün herşeyi öyle aldım.Kitin içerisinde cc3d kontrol kartı bulunuyordu ama düzgün bir uçuş sergileyemedim 2 kere düştüm çok sayıda pervane kırmaya başladım apm compass almıştım onlar geldiği gibi taktım.

Ercan ÇINAR' Alıntı:
Hoşgeldiniz, ama forum kuralları gereği önce bir tanışma topic i açmanız kendinizi tanıtmanız bekleniyor, üyelik sonrası size gelen mesajı okuyun lütfen.

Sorunuza gelince, telemetri modülü var ise, mission planner dan bağlanıp haritadaki pusula yönü ve gps pozisyonu doğru mu ona bakın. Telemetry yok ise kablo ile bağlayın.

Önce mesajıma cevap vermeyin, sizi bir tanıyalım

Dragonfly...
Ercan Bey telemeti modülüm yok.Kablo ile bağlanıyorum compass N gösterince quadcoptere sabitledim sanırım öyle olması gerekiyor.
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Sayın Ersin Bey :eek:kuyun: :kural:

Uyarınız için teşekkür ederim Mehmet Bey.
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Ersin hocam compass ayarında apm + external compass ı seçtiyseniz sıkıntı yok. Şuan yanımda uçuş kartı olmadığından teyyid edemiyorum ama rotation_180 gibisinden birşeyler yazması gerekiyor. Sapıtmasının bir başka nedeni GPS modülünün esc veya diğer güç kablolarına yakın olmasından da kaynaklanabiliyor. Tavsiyem; ayarlarınızı tamamladıktan sonra CompassMot Calibration yapmanız. Nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız bulduğm bir video vardı tekrar bulursam gönderrim.
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Ersin Yalçın' Alıntı:
Teşekkür ederim.Hemen kendimi tanıtıyorum.

Ben Ersin Yalçın.Memleketim Denizli.Denizli ilçesinde bir okulda kadrolu müzik öğretmeniyim.Yaşım 29 modelcilik tecrübem neredeyse hiç yok.Yukarıda bahsettiğim gibi küçük kameralı bir quadcopter aldım daha sonra 2 3 tane daha aldım,kendi quadkopterimi yapmaya karar verdim internetteki videolardan yararlanıp tamamladım.Tabi bununla sınırlı kalmadığını montaj işinin daha basit olduğunu öğrendim.Forumla bu şekilde tanıştım tabi konulara yazacak bilgim olmadığı için sadece okuyarak bir şeyler öğrenmeye çalıştım.Gelen quadcopteri tamamlayıp uçacağını bilmediğim için ekonomik olsun diye bütün herşeyi öyle aldım.Kitin içerisinde cc3d kontrol kartı bulunuyordu ama düzgün bir uçuş sergileyemedim 2 kere düştüm çok sayıda pervane kırmaya başladım apm compass almıştım onlar geldiği gibi taktım.
Ercan Bey telemeti modülüm yok.Kablo ile bağlanıyorum compass N gösterince quadcoptere sabitledim sanırım öyle olması gerekiyor.Uyarınız için teşekkür ederim Mehmet Bey.
N gösterince sabitledim ne demek?

Yani quad ın önü ile mission planner da gösterdiği yön aynı mı,

Yada aynı soruyu başka türlü sorayım, quad önünü tam olarak kuzeye çevirdiğinizde, pusula N üzerine denk geliyor mu?

Dragonfly...
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Pusulanın yönünü ayarlama konusunda kendi kullandığım yöntemden bahsedeyim.

Multikopterin iki yan kolunu balkon duvarına dayıyorum. Ondan sonra bilgisayardaki haritadan pusula yönünü balkon duvarıyla paralel yapıyorum. Bu ayarı yapmadan önce pusula kalibrasyonunun yapılması lazım.

Bu ayarlardan sonra pervaneleri TERS bağlayarak ve multikopteri zemine SAĞLAMCA sabitleyerek enerjiyi veriyorum, bilgisayardan Compass/mot kalibration bölümünden motor kalibrasyonunu aktifleştiriyorum. Aktifleştirdikten sonra gazı yavaş yavaş %70-75'li seviyelere doğru yükseltiyorum. Bu sırada yüksek miktarda ses ve rüzgar oluşabilir. O yüzden multikopteri çok iyi sabitlemek lazım. Gazı %70-75 seviyelerine getirdikten sonra beşe kadar sayıyorum ve birden gazı kapatıp finish'e tıklıyorum.Bu ayardan sonra da balkon testini tekrarlıyorum :laugh:

Eksik veya fazla yaptığım şeyler olabilir. Benim kullandığım yöntem bu ;D

:saygilar:
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Ercan ÇINAR' Alıntı:
N gösterince sabitledim ne demek?

Yani quad ın önü ile mission planner da gösterdiği yön aynı mı,

Yada aynı soruyu başka türlü sorayım, quad önünü tam olarak kuzeye çevirdiğinizde, pusula N üzerine denk geliyor mu?

Dragonfly...

Ercan Bey sanırım yanlışım şu şekilde quadcopterin önü benim bakışıma göre karşıya arka tarafı da hemen önümde dururken quadı hiç hareket ettirmeden pusulayı kuzeye(n) çevirip quadın üzerine sabitledim.Ayrıca accel kalibre ederken wizard kısmında sorun yaşadım mandotory hardware kısmından kalibre ettiğimde sıkıntı çıkmadı.

Ozgur Korkmaz' Alıntı:
Ersin hocam compass ayarında apm + external compass ı seçtiyseniz sıkıntı yok. Şuan yanımda uçuş kartı olmadığından teyyid edemiyorum ama rotation_180 gibisinden birşeyler yazması gerekiyor. Sapıtmasının bir başka nedeni GPS modülünün esc veya diğer güç kablolarına yakın olmasından da kaynaklanabiliyor. Tavsiyem; ayarlarınızı tamamladıktan sonra CompassMot Calibration yapmanız. Nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız bulduğm bir video vardı tekrar bulursam gönderrim.

Özgür Bey external compass seçtim hatta ilk başta bad compass hatası alıyordum gps modülünün bir konnektörünü yanlış yere takmışım gps kısmının hemen altındaki sokete takılması gerekiyormuş compass bozuk sandım baya.Dediğiniz gibi gps modülüne esc çok yakın gps holder sipariş edeceğim en kısa zamanda.Compassmot calibration sanırım pusulanın motorlarla etkileşime geçmemesi için dediğinizi deneyeceğim.
Seçkin Albamya' Alıntı:
Pusulanın yönünü ayarlama konusunda kendi kullandığım yöntemden bahsedeyim.

Multikopterin iki yan kolunu balkon duvarına dayıyorum. Ondan sonra bilgisayardaki haritadan pusula yönünü balkon duvarıyla paralel yapıyorum. Bu ayarı yapmadan önce pusula kalibrasyonunun yapılması lazım.

Bu ayarlardan sonra pervaneleri TERS bağlayarak ve multikopteri zemine SAĞLAMCA sabitleyerek enerjiyi veriyorum, bilgisayardan Compass/mot kalibration bölümünden motor kalibrasyonunu aktifleştiriyorum. Aktifleştirdikten sonra gazı yavaş yavaş %70-75'li seviyelere doğru yükseltiyorum. Bu sırada yüksek miktarda ses ve rüzgar oluşabilir. O yüzden multikopteri çok iyi sabitlemek lazım. Gazı %70-75 seviyelerine getirdikten sonra beşe kadar sayıyorum ve birden gazı kapatıp finish'e tıklıyorum.Bu ayardan sonra da balkon testini tekrarlıyorum :laugh:

Eksik veya fazla yaptığım şeyler olabilir. Benim kullandığım yöntem bu ;D

:saygilar:

Verdiğiniz cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim.Seçkin Bey eğer diğer yöntemlerim işe yaramazsa bunu deneyeceğim bununla ilgili bir video izledim veya okudum tam hatırlamıyorum
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Ersin Yalçın' Alıntı:
Ercan Bey sanırım yanlışım şu şekilde quadcopterin önü benim bakışıma göre karşıya arka tarafı da hemen önümde dururken quadı hiç hareket ettirmeden pusulayı kuzeye(n) çevirip quadın üzerine sabitledim.Ayrıca accel kalibre ederken wizard kısmında sorun yaşadım mandotory hardware kısmından kalibre ettiğimde sıkıntı çıkmadı.

Özgür Bey external compass seçtim hatta ilk başta bad compass hatası alıyordum gps modülünün bir konnektörünü yanlış yere takmışım gps kısmının hemen altındaki sokete takılması gerekiyormuş compass bozuk sandım baya.Dediğiniz gibi gps modülüne esc çok yakın gps holder sipariş edeceğim en kısa zamanda.Compassmot calibration sanırım pusulanın motorlarla etkileşime geçmemesi için dediğinizi deneyeceğim.
Verdiğiniz cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim.Seçkin Bey eğer diğer yöntemlerim işe yaramazsa bunu deneyeceğim bununla ilgili bir video izledim veya okudum tam hatırlamıyorum

Pusulanın ön tarafı ile quad ın ön tarafı aynı yere bakacak şekilde sabitlenecek,

pusulayı öyle kafanıza göre, quadın ön tarafını ekranda aynı yöne denk getirip pusulayı sabitlerseniz. Sonra havada kopteriniz dans eder. çakarsınız.

pusula kalibrasyonunu yaptığınız halde (pusula ve quad ın önleri aynı olacak fiziksel olarak.) haritada yön yanlış yeri gösteriyorsa , manuel olarak doğruyu öğretmen lazım. (rototion_roll_180_yaw_45 ) yada doğru yönü gösteren başka bir seçenek bakman lazım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Ercan ÇINAR' Alıntı:
Pusulanın ön tarafı ile quad ın ön tarafı aynı yere bakacak şekilde sabitlenecek,

pusulayı öyle kafanıza göre, quadın ön tarafını ekranda aynı yöne denk getirip pusulayı sabitlerseniz. Sonra havada kopteriniz dans eder. çakarsınız.

pusula kalibrasyonunu yaptığınız halde (pusula ve quad ın önleri aynı olacak fiziksel olarak.) haritada yön yanlış yeri gösteriyorsa , manuel olarak doğruyu öğretmen lazım. (rototion_roll_180_yaw_45 ) yada doğru yönü gösteren başka bir seçenek bakman lazım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Teşekkür ederim Ercan Bey.En kısa zamanda dediklerinizi uygulayacağım burada nasıl olduğunu paylaşırım.
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Bugün quadcopteri uçurdum Ercan Bey sizin dediğiniz gibi compassı yerleştirdim tekrar kalibre ettim uçarken trim ayarı yaptım çünkü sağa geriye çekiyordu trimden sonra uçuş modlarına baktım loiter modda sabitleniyor sıkıntı yok fakat biraz sarsıntı var sanırım pervanelerin balansları yok.Rtl modunda cesaret edemedim çünkü o moda aldığımda quadcopter havalanmaya başladı alan müsait olmadığı için korkup stabilize moduna geri aldım rtl modunda havalanması normal mi?
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Ersin Yalçın' Alıntı:
Bugün quadcopteri uçurdum Ercan Bey sizin dediğiniz gibi compassı yerleştirdim tekrar kalibre ettim uçarken trim ayarı yaptım çünkü sağa geriye çekiyordu trimden sonra uçuş modlarına baktım loiter modda sabitleniyor sıkıntı yok fakat biraz sarsıntı var sanırım pervanelerin balansları yok.Rtl modunda cesaret edemedim çünkü o moda aldığımda quadcopter havalanmaya başladı alan müsait olmadığı için korkup stabilize moduna geri aldım rtl modunda havalanması normal mi?

Trim konusunu rüzgarsız ortamda yapın. Hatta yaptıktan sonra 7. veya 8. kanala atayacağınız save trim ile APM'ye kaydedebilirsiniz.

RTL modda belirlediğiniz yüksekliğe kadar havalanır ve o yükseklikte kalkış noktasına doğru ilerler. Kalkış noktasının üstüne gelince ise yavaş yavaş iniş yapar. Yani gayet normal ama açık alanlarda uçmaya dikkat edin. Sizin açınızdan daha faydalı, rahat ve güvenli olacaktır.
 
Apm Ucus Modları Sıkıntısı

Seçkin Albamya' Alıntı:
Trim konusunu rüzgarsız ortamda yapın. Hatta yaptıktan sonra 7. veya 8. kanala atayacağınız save trim ile APM'ye kaydedebilirsiniz.

RTL modda belirlediğiniz yüksekliğe kadar havalanır ve o yükseklikte kalkış noktasına doğru ilerler. Kalkış noktasının üstüne gelince ise yavaş yavaş iniş yapar. Yani gayet normal ama açık alanlarda uçmaya dikkat edin. Sizin açınızdan daha faydalı, rahat ve güvenli olacaktır.

Bugun yine ucurdum rtl denedim ve arm ettigim yere indi baya mutlu oldum :) Tesekkur ederim cevabiniz icin kumandam 6 kanal izledigim videolardan fw update ile 10 kanala cikariliyormuş nedir ne degildir bilmiyorum ama kablosunu satin aldim gelince yapacagim yeni yeni bir seyler ogreniyorum sizin sayenizde hemen rtl yukseklik belirleme kismina bakacagim ;D