Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

tanferer

Uçak sevdalısı modelci
Katılım
5 Mar 2016
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Yaş
30
Herkese merhabalar. Pazar günü rüzgar dindikten sonra uçuşa gittim. Herşey gayet iyi 2-3 iniş kalkış sonrası koskoca arazideki tek ağaca uçağı çarpmayı başardım :saygilar: . Ve keşke bununla bitse uçak yaklaşık 30 metrelik ağacın en uç noktasında takılı kaldı duruma şöyle bi bakıldığı zaman başarılması gerçekten çok zor :laugh:. Aslında ben uçağı ağaçtan daha yakın biyerlerde uçuruyor gibi görüyordum fakat göz yanılgısı işte...

Yaklaşık 1 saatlik nehri geçme çabalarımdan sonra ağaca ulaşabildim. Sorunlar bi anda git gide fazlalaşmaya başladı bu dakkada ??? ağaç milim sallanmıyor tırmanmak ise imkansız . İtfaiyeyi aradım durumu anlattım gelemeyeceklerini söylediler herneyse haklılar sonuçta . Döndüm vinçcileri aradım önden birni gönderdiler makinanın oraya giremeyeceğini söylediler ve ağaç zaten öyle bir yerde ki aradan nehir geçiyor yanlar bataklık ve nehirle ağacın arasındaki uzaklık 20 metre arka taraftansa yol yok. Ona da tamam dedik. İş makinası aradım onlarda geldiler aynı şekilde oraya giremeyeceklerini söylediler. En sonki fikrimse ağaca bir şekilde çıkmak oldu aşağıdan bakıldığında uçakta bir hasar gözükmemesi ve benim uçuşuma devam edebileceğim fikri ile sıvadım paçaları atladım tekrar nehirden :yuppi: nehir dediğimde gözünüzde suluk bi alan canlanmasın kurbağalı bataklıklı ve iğrenç kokan bir yer düşünün ve benim onun kenarından oturup acı acı rüzgarı beklediğimi :lollol: . Bir modelci rüzgar ister mi istiyormuş meğerse belki rüzgarda ağaç sallanır da düşer diye hava kararana kadar bekledim baktım yok tabi bu arada kumandadan seri hareketler yaparak uçağın kurtulmasını sağlamaya çalışıyorum .Artık hiç bir çare kalmayınca uzun bir merdiven bulduk ve ağaçtan modelimizi kurtardık :saygilar: benim aşağıdan tüm halde gördüğüm modelim adeta evde kutusundan çıkardığım ilk halde her parça birbirinden ayrı . Bu kadar çabadan ve yorgunluktan sonra tuttum evin yolunu tabi bu arada nasıl sahayı incelemem ben diye diye ve şansımı sorgulaya sorgulaya geldim eve. Birkaç kaza sonrası analizi yaptıktan sonra tamirinin gerçekten çok zor olacağını gördüm hatta imkansızdı benim için. Her neyse gelelim kaza raporlarına:

1. Kanat paramparça
2. Gövdede burun tarafı paramparça
3. Arka kanatlar kırılmış perişan
4. Alıcımda pilimde sorun yok
5. 1 Servo tek taraflı çalısıyor ve inanılmaz akım çekiyor
6. Motoru ağaçtan aşagı atmak zorunda kaldım inebilmek için ve aklım gerçekten orda takılı kaldı ( incelemelerim sırasında motorun servo telini tutan kolu baya bi kaymış ve motor egzoz bağlantısını sağlayan iki alyanlı vidanın da yalama oldugunu farkettim egzozu sökemediğim için motoru yatağından çıkaramadım.)
7. Bana çok şükür hiçbirşey olmadı :thumbup:

Sormak istediğim noktalar :
1) motor(OS .46 ax) orta devrin biraz üstünde giderken ağca girdi motorda bir hasar dışarıdan görünmüyor ve milinde bi problem yok fakat bir anda çarpıp durduğundan herhangi bir hasar problem çıkarır mı ?
2) motorun pervanesini çıkarırken farkettim iç içe giren bir kısım var yuvarlak ama bir kenarı düzleşiyor ve iç içe oturduktan sonra kayma yapmıyor bu kısımda çok çok ufak bir oynama söz konusu yani tam oturmuyor oturuyor aslında ama ufacık bir oynama söz konusu bu parçadan bulma şansım var mı ?
3) motor bir daha çalıştırılmadan önce karbüratör temizlenmeli mi içine bişe kaçma durumundan dolayı ve ben acaba sorun var mı diye pervaneyi 3-5 sefer çevirdim yanlış bir hareket mi temizlemeden incelenmeden önce ?
4) servo(hitec high voltage) hareket komutu aldığı zaman kumandada alıcı lipo pil göstergesinde 0.2-0.3 lük bir voltaj düşmesi oluyor ve sadece tek tarafa dönebiliyor onarılabilir bişey mi ?

Özet olarak aslında daha çok yeniyim toplam uçuş miktarım 5-6 dır fakat kendimce tam bişeyler oturmuş stabil ve güzel uçuyorum similatör işe yaramış derken böyle bir aksiliğin olması beni üzdü ve kendime kızdığım nokta ağacı gördüğüm halde ağacın daha uzakta olduğunu sanıp umursamamam; kurtarabilecekken ani manevra yapmamam :mad: . Hevesim asla ve asla kırılmış değil hatta eve geldiğimde similatör başına geçip öyle uçamazsak böyle uçarız dedim :lol:. Yeni bir model alıp bu ekipmanları üstüne aktarmayı düşünüyorum motor servo vs.. Tamir etmeye kalksam yeni bir uçak yapmış kadar olurum yeni bir ARF daha mantıklı geliyor. Ama aklımdaki soru işareti kırımdan sonraki ekipmanların(motor, servolar, alıcı, lipo pil) nelerine ve nerelerine dikkat etmem gerekli yani kırım sonrası incelemeleri tam yapabilmiş miyim (özellikle motor konusunda) ? Yapamamışsam ne yapmam gerekli nelere dikkat etmem lazım motor beni üzer mi aynı uçakla mı yoksa başka bir trainerla mı devam etmeliyim sonuçta yeni bir uçak tanımış olur muyum ?

Uzun bir yazı oldu zamanınızı ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim..
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı :new:

Öncelikle detaylı anlatım için teşekkür ederiz Tanfer, resmen video izlemiş kadar oldum :thumbup: Kırım için de ayrıca geçmiş olsun. Kendine bence bu kadar kızma,bunların hepsi birer tecrübe. Biz zamanında ne hatalar yaptık bir bilsen :laugh: :D

Sorularını uçakcı abi / kardeşlerimiz zaten cevaplayacaklardır, ben sadece sıfırdan kit almanın bu durumda gayet mantıklı olduğu paylaşmak istedim .
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Aynen söylediğin gibi Mehmet abi sanssızlık oldu biraz ama önümüze bakmamız lazım sonuçta benim de düşüncem yeni bir kit alıp devam etmek söylediğin gibi. Uçakçı abilerimizin yardımlarını tecrübelerini bekliyorum :rolleyes:
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Önce şunu söyleyeyim... Gencecik bir adamsın. Kurtaracağın üç beş parça için kendini bir daha tehlikeye atmamanı özellikle hatırlatırım.
Kırım sonrası motoru asla çevirmemek gerekir. İçine kaçmış olabilecek toz toprak silindir duvarını çizebilir. O motorun işten anlayan birisi tarafından dağıtılıp temizlenmesi ve kontrol edilmesi gerekir. Kullanılabilirliğine o zaman karar verilebilir. Genelde bu boyuttaki motorlar bu tür kırımlardan büyük zarar görmeden çıkıyorlar.
Servonun da işten anlayan birisi tarafından kontrolü gerekir. Hatta sadece o servonun değil tüm servoların. Diş sıyrığı varsa Hitec servoların diş setleri Promodelhobby'de mevcut.
Alıcının bir test sistemi kurulup range testini yapmak akıllıca olacaktır.
Tanımladığın hasarların onarımı mantıklı değil. Yeni bir ARF kit düşünmekte yarar var.
Son olarak... Olur bunlar, kendini üzme, sağlık olsun...
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Çok haklısın Sümer abi fakat bu hobiye yeni başlamış güzelliğini heyecanını yeni tatmış biri olarak modelimi orda bırakamadım yanlış bir hareket olduğunun farkındayım :embarras:. Bu arada yazdığın şeyler benim için kitap niteliğinde Sümer abi söylemeden geçemeyeceğim yazılarını tecrübelerini okurken müzüği kapatıp 2 kez okuyorum bu nedenle gerçekten yorumlarına ve tecrübelerine minnettarım :saygilar: Motoru 4-5 tur çevirdim acaba bir hasar görmüş müdür silindir duvarı :rolleyes: kaza sonrası baktığımda karbüratörde toz vs. yoktu. Bu egzoz alyanını da nasıl çıkarmam gerekli bilmiyorum yalama olmuş :embarras: Acaba bujiyi söküp delikten biraz yakıt döküp çalkalasam ve döksem mi diye düşünüyorum belki pislik girmişse temizlenir diye . Servolara gelince testleri nasıl yapmam gerekiyor bilmiyorum gözle bakıldığında hareketlerinde bir sorun yok gibi görünüyor sadece bir tanesi sıkıntılı çalısıyor range testi yaptığımda bir sıkıntı yoktu 30 metre yürüdüm ve kontrolleri sağladım sorunsuzdu. Sümer abi son olarak aynı ARF yi mi alsam yoksa başka bi ARF alıp yeni bişeyler mi öğrensem ?
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Yalama dediğim alyanlar bunlar hem çok dar bir alanda hem çok sıkı durumda ne yapılabilir bi fikrim yok :rolleyes:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Hafif oynama yapıyor dediğim kısım ise aşağıda acaba normal midir yoksa 0 a 0 mı oturması lazım :-\
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Vida başlarına Dremel benzeri bir aletle dikkatlice yarık açılıp, düz tornavida ile çıkarılabilir. Tabii takarken Loctite falan sürülmediyse...
İkinci resimdeki parça pervane aynası ise, şaftın çevirebilmesi için o şekildedir, oynama kırımdan dolayı meydana gelmiş bir şey değil. Ben olsam kafaya takmam.
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Omer Erkan' Alıntı:
Vida başlarına Dremel benzeri bir aletle dikkatlice yarık açılıp, düz tornavida ile çıkarılabilir. Tabii takarken Loctite falan sürülmediyse...
İkinci resimdeki parça pervane aynası ise, şaftın çevirebilmesi için o şekildedir, oynama kırımdan dolayı meydana gelmiş bir şey değil. Ben olsam kafaya takmam.

Cevabın için teşekkür ederim Ömer abi Dremel oralara girebilir mi bilmiyorum artık deneyip görecez. O parçanın oynar bi parça olduğunu biliyorum fakat oynama yapmadan önce birbirleri üstünde hafif bi paydan sonra oynuyorlar yani 1mm kadar bi oynamadan sonra hem şaft hem o parça dönüyor kafama takılan çarpma esnasında ufak bi ezilme mi yarattı acaba kendisine ve acaba o parçanın 0 ını bulabilme imkanım var mı adını bilmediğim için bir araştırma yapamadım k.gelsin :)
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Ağaca çarpmayla motora pek bir zarar gelmemiştir diye düşünüyorum. Belki de umuyorum. Motor gayet iyi görünüyor dışarıdan. O vidaları neden sökmek istiyorsun? Bırak kalsınlar yerlerinde. Egzostun sağlam tespitli demektir. :) Mutlaka sökeceksen Ömer Bey'in dediği gibi düz tornavidaya uygun çentikler açılacak ve gerekirse motor bloğu o bölgede ısıtılarak çevrilmeye çalışılacak.
Öndeki parçanın adı "drive washer". Bu linkte görebilirsin:
O hafif boşluğun normal olduğu kanısındayım.
Bujiyi söküp silindirin içini yakıtla yıkamak iyi bir fikir. Eğer çevrende bu konuda yardım alabileceğin birileri yoksa bunu deneyebilirsin. Zaten motor toprağa gömülmediği için büyük bir sorun olacağını düşünmüyorum dediğim gibi.
Yeni modele gelince...
Ben üstten kanatlı trainerlerin biraz kısıtlayıcı olduğuna inanırım. Evet ilk uçuşlarda büyük kolaylık sağlarlar. Ama biraz da yetenekli isen çabuk sıkılırsın. Çünkü temel manevralarda bile keyif vermezler. Eğer simülatörde bolca çalışıyorsan bence Calmato, Tiger, Seagull Low Wing Trainer gibi alttan kanat bir trainer düşünebilirsin.
Servoları sormuşsun. Onları tek tek tüm hareket alanları içinde hafifçe zorlayıp yüke bindirerek test etmelisin. Arada bir iki tık kaçıran olursa dişi gitmiş demektir. Yoksa kullanırsın.
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ağaca çarpmayla motora pek bir zarar gelmemiştir diye düşünüyorum. Belki de umuyorum. Motor gayet iyi görünüyor dışarıdan. O vidaları neden sökmek istiyorsun? Bırak kalsınlar yerlerinde. Egzostun sağlam tespitli demektir. :) Mutlaka sökeceksen Ömer Bey'in dediği gibi düz tornavidaya uygun çentikler açılacak ve gerekirse motor bloğu o bölgede ısıtılarak çevrilmeye çalışılacak.
Öndeki parçanın adı "drive washer". Bu linkte görebilirsin:
O hafif boşluğun normal olduğu kanısındayım.
Bujiyi söküp silindirin içini yakıtla yıkamak iyi bir fikir. Eğer çevrende bu konuda yardım alabileceğin birileri yoksa bunu deneyebilirsin. Zaten motor toprağa gömülmediği için büyük bir sorun olacağını düşünmüyorum dediğim gibi.
Yeni modele gelince...
Ben üstten kanatlı trainerlerin biraz kısıtlayıcı olduğuna inanırım. Evet ilk uçuşlarda büyük kolaylık sağlarlar. Ama biraz da yetenekli isen çabuk sıkılırsın. Çünkü temel manevralarda bile keyif vermezler. Eğer simülatörde bolca çalışıyorsan bence Calmato, Tiger, Seagull Low Wing Trainer gibi alttan kanat bir trainer düşünebilirsin.
Servoları sormuşsun. Onları tek tek tüm hareket alanları içinde hafifçe zorlayıp yüke bindirerek test etmelisin. Arada bir iki tık kaçıran olursa dişi gitmiş demektir. Yoksa kullanırsın.

Sümer abi sökmek istememin nedeni yeni uçağa takmak ama şimdi aklıma geldi şu eğri tornavidalarla da monte işlemini gerçekleştirebilirim :laugh: çünku bu halde egzost motor yatağındaki vidalara erişmeme izin vermiyor. Servoları anlattığın gibi tek tek kontrol edeceğim yarın. ARF uçak kit olayında ise fikrimi değiştirdin Sümer abi bolca söylediğin gibi similatör çalışıp söylediğin alttan kanatlı uçak tavsiyeleri ile devam edeceğim :saygilar: Sümer abi sence karbüratördeki delikten de aynı işlemi yapmalı mıyım yani karbüratörün içini de temizlemeli miyim ? Yardımların için çok teşekkürler abicim :)
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Motorun her yerinden biraz yakıt verip yıkamaktan zarar gelmez.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sümer Yamaner' Alıntı:
Motorun her yerinden biraz yakıt verip yıkamaktan zarar gelmez.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tamamdır Sümer abi dediğin işlemleri uygulayacağım. Önerdiğin uçaklar arasından birini seçip yola devam edecem. Görüşmek üzere yardımların için çok teşekkürler :)
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Öncelikle geçmiş olsun Tanfer kardeşim.Sümer abinin dediği gibi kendinizi tehlikeye atmayın.Bu tür şeyler gelip geçici olup, zaman zaman hepimizin başına gelebilir.Kolay gelsin.
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Çok haklısın kardeşim ben de dersimi aldım zaten birdahakine asla %p
 
Arising Star Kırım Raporu ve Yardımı

Tanfer Bey kırım raporunuzu üzülerek ancak bir o kadar da heyecanla okudum.

İnsan saha çıkmadan beraberinde hangi ekipmanları götüreceğini şaşırıyor, asla götürülen ekipman yeterli olmuyor.

Sizin durumunuzda belki katlanabilir merdiven.

Vida başları yok olan vidaları açmak için ters matkap uçları bir çözüm olabilir belki.

Paylaşım için tekrar teşekkürler.