Başarısız uçuş denemesi hakkında

Katılım
5 Haz 2025
Mesajlar
29
Tepkime puanı
19
Yaş
29
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba,
Videoda da göründüğü gibi daha önce çok rahat uçurduğum uçağımı bu kez kaldıramadım bile. Sadece lipo pilimi değiştirdim. Eski bir pil kullandım. Pilin voltajı normal göründüğü halde eskidikce performansı düşer mi?

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ayrıca eski Li-Po pillerde yük altında voltaj düşüşü yeni hücrelere göre daha fazla olabilir, ya da pilin iç direnci yenisine göre daha fazla olacağı için yüksek akım çekemeyebilirsiniz. Pilin iç direnci arttıkça verimi düşer, özellikle yüksek akım çeken / yüksek akım ihtiyacı olan bir sistemde bu daha da hissedilir olur.
 
Sadece lipo pilimi değiştirdim. Eski bir pil kullandım. Pilin voltajı normal göründüğü halde eskidikce performansı düşer mi?
Evet ne yazıki ki düşüyor. Boşta iken voltaj olarak normal gözükse de belli bir yıl sonra aynı performansı veremiyor. Başka bir pil takınca sorunun düzeldiğini göreceksiniz.
 
Performansın yanında eski pilin riskleri de vardır. İç direnci arttığı için çok uzun süre yüksek akım çekmeye çalışırsanız çok çabuk ısınabilir, pil iyi hava almıyorsa kalıcı hasar oluşup daha da kullanılmaz hala gelebilir ya da daha kötüsü ve muhtemeli şişip pufflayıp yanabilir.

Genelde piller şişip bir hücresi açılıp dışarı yüksek ısı ve bir sürü zararlı kimyasal salıyor. Li-Po, Li-Ion gibi patlamaz ama çok yüksek ısı yayabilir. Aman dikkat.
 
Son düzenleme:
Suratsiz kalmis model... Sebebi sizseniz eger gazli tutun modeli, arka ruzgarina pist uzerine dogru suruklenmis ilk basta...Sonrasinda da ayni sekilde, suratsiz kaliyor, sonra basliyor stall emareleri gostermeye... Ucagin hava hizinin belli bir hizin altina inince ucmayacaginin bilinciyle gazini ayarlamanizda fayda var...Yani salt gaz kesmekle ucak yavaslamaz, cakilir... Bu bir refleks olmaktan cikarin derin... Ekipman, batarya sebepli ise orasi ayri...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari