Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

serkan sinan' Alıntı:
Mehmet Abi, ilgin için çok teşekkür ederim. Az değil çok bile açıklamışsın :)
önemli değil abi ne zaman müsait olursan o zaman cevap verirsin.

Şimdi abi ben satellite kullanmadığım için gaz kontrolünü 3sx e veremiyorum ki yani thro yu yükseltince 3sx bunun nereden anlayacak sadece alıcım anlayacak. bu yüzden ya bir kabloyla bu bilgiyi 3sxe aktaracam ya da aktaramayacam. ........

İki kısımda aynı soruymuş gibi oldu ama :) temelde gaz bilgisini alıcıdan 3sxe aktarabilsek hepsi çözülecek zaten.
Sinan Manual'de az önce şu ifadeyi fark ettim

------------
VIA FUTABA S.BUS OR SUM/PWM SIGNAL (ROBBE, JETI, GRAUPNER, ETC.)
If the receiver features a sum signal (PPM pulse or ‚serial PWM‘) output, it can be connected via this output, so only one cable is needed. To make use of this, use one single cable (e.g. gyro cable), connecting it as illustrated. In this case, the throttle channel is looped through by the FBL system, its output supplied at the neighbouring slot named “Output throttle / ESC”. Alternatively, if available, the ESC or throttle servo can remain at the reseiver‘s throttle port. Activating this feature is done via PC software.

Alternatif olarak eğer müsait ise ESC Receiver Throttle port bırakabilirsiniz. Bu durumda bunu yazılımda belirtmeniz gerekiyor diyor.

Zannedersem bu senin tüm sorularına cevap oluyor, doğru mudur ;)
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Sinan Manual'de az önce şu ifadeyi fark ettim

------------
VIA FUTABA S.BUS OR SUM/PWM SIGNAL (ROBBE, JETI, GRAUPNER, ETC.)
If the receiver features a sum signal (PPM pulse or ‚serial PWM‘) output, it can be connected via this output, so only one cable is needed. To make use of this, use one single cable (e.g. gyro cable), connecting it as illustrated. In this case, the throttle channel is looped through by the FBL system, its output supplied at the neighbouring slot named “Output throttle / ESC”. Alternatively, if available, the ESC or throttle servo can remain at the reseiver‘s throttle port. Activating this feature is done via PC software.

Alternatif olarak eğer müsait ise ESC Receiver Throttle port bırakabilirsiniz. Bu durumda bunu yazılımda belirtmeniz gerekiyor diyor.

Zannedersem bu senin tüm sorularına cevap oluyor, doğru mudur ;)

Abi bu bilgiyi ben de okudum ama burada futaba için s.bus ve ppm kullananlar için tekkablolu veri iletimini anlatmış. Bildiğim kadarıyla Hitec A9 ppm kullanmıyor. Manuelden arattım tek kelime yazmıyor. ppm in ne olduğuna googleden bir bakayım dedim de servo frekansları gibi birşeyler yazıyor. Ama sanırım yanlış bilgi çünkü öyle olsa benim kumanda da ppm olmak zorunda ki normal servolar çalışsın. Hatta tüm kumandalar olmak zorunda. O zaman da receiverden kablolarla bilgilerin 3sx e aktarıldığı diyagram gereksiz olurdu. Ya s.busla ya da ppm tek kabloyla aktarın derdi. Sanırım bu sinyal şifrelemesi ile alakalı birşey ve ppm sinfreleme tek kablodan daha fazla bilgi aktarailiyor. Yine de Saat 10 da promodel açılınca arayıp bir soracağım. Umut dünyası :)
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Haklısın ben o kısmı aklamışım ama az önce şu konuyu buldum. Sanki sorularının aynısı birileri daha önce sormuş. Bir göz at istersen ;)



Eğer ingilizce ile ilgili sıkıntı olursa beraber halledebiliriz ;)

----------------------------
That's because the 3SX doesn't control not manipulate throttle. The throttle lead from your ESC should plug directly into your throttle port on the RX. Everything else from the cable loom on the 3SX should plug into the corresponding port on the RX.

The head gyro lead from the 3SX can go to the Aux 1 port in the RX. The rest is 1 for 1 (aside from throttle which will go directly from ESC to RX as previously stated).


-----------------------------------
Does your ESC have one output lead or two (master and salve)? If you have two, the space goes to the servo #4 port on the 3SX (right next to the tail servo port). If you are using a separate battery, then it goes to that #4 servo port. If you are using only the ESC lead and an internal BEC, then having that go to the RX is fine. The RX is still connected to the 3SX and will this power the 3SX.

If you split the power though, or add secondary power... Plug it in at servo #4. ESC to throttle port on RX is correct either way.

----------------------------------------------------------------
Buna göre

- 3SX bağımsız beslemek için servo #4 enerjiyi bağlıyoruz.
- Cylic Servoları 3SX'nin servo #1,2 ve 3 bağlıyoruz
- ESC'mizin BEC çıkışının Alıcının Throtlle Bağlıyoruz.
- 3SX ile Alıcı arasında kendi kablosu diğer kanalları bağlıyoruz.

HC3SX Kanalı ---- Alıcı Kanalı
Aileron---- Aile
Elevator--- Elev
Coll. pitch -- Pitch
Tail---- Rudd
Tail gyro -- Gear
Head gyro. -- AUX1

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Abi şimdi alıcıdaki +- girişler birbirlerine paralel bağlı olduğundan esc yi alıcıya ordan da 3sx e bağlamakla esc ye paralel çekip birini rx e birini 3sx e bağlamak arasında bir fark olmayacağı için mecburen araya alıcıyı almak zorunda kalıyorum.

1-Ama adamın anlattığı master slave mevzusu esc nin özelliği ise ki bende öyle iki kablo yok tek kablolu. zaten öyle bir esc de hiç görmedim. Yapacak birşey yok. Ama varolacağını hiç sanmamakla beraber esc çıkışına devreleriyle beraber bir aparat takıp ikisinden de sinyali al ama 3sx her zaman öncelikli olsun (Mesela sağdaki kablo öncelikli ve bunu 3sxe takıyoruz) diyebileceğimiz bir aparat varsa olabilir. Ya da teknik bilgisi müsait olan devre elemanlarıyla beraber bize yardım edebilecek birisi olursa böyle bir aparatı yapmak çok zor olmaz sanırım.

Sonuç itibarı ile mevcut şartlarda thro rx e kalıyor ve rescue :(p

2- Şimdi yine braindeki yazdıklarıma geri dönersek. Burada da thr yi aynı şekilde rescue stiğine mixleyecem hatta, braindeki gibi gecikme vermeme gerek yok çünkü zaten heli tersse terse düzse de düze düzelteceği için direk gazı köklemesinde sorun olmaz. Hatta pitch açısı 3sx kontrolünde olacağı için onun değişim oranına göre belki 0.1 sn bir gecikme verebilirim. Şimdi bu nokta da söyle bir bilgiye ihtiyacım var

Diyelimki heli 45 derece paller bize bakacak şekilde invertte duruyor ve rescueyi çektik. 3sx önce heliyi invertte stabilize edip de sonra gaza ve pitch ye mi yükleniyor. Yoksa zaten gazın yükselmesi ve pitc açılarının değişimi tamamlanana kadar heli kendini düzeltmiş olacağı için bu üçlü kombinasyonu aynı anda mı yapıyor. Ona göre belki hiç gecikme vermeye bile gerek kalmaz. Sonuçta üretici gerekli testleri yaparak optimum kombinasyonu bulmuştur. Arada gecikme varsa biz de o kadar verecez. İnşallah helinin havadaki konumuna göre düzelme zamanını tahmin edip de ona göre değişken bir gecikme vermiyordur. Gerçi öyle de olsa ortalama bir değer yine de hiç yoktan iyidir ve çok çok iş görecektir.

Son olarak rescue yi çektiğimizde heli thr yu ve pitc açısını bizim onceden ayarladığımız bir değere sabitliyor değil mi gov gibi. Yani düzde çektim gaz 80 pit +8 derece invertte cektim gaz 85 pitch -9 derece giriyorsunuz ve bu değerlerle yükseliyor. Eğer böyleyse kulağımızı tersten tutacaz ama istediğimiz mixler çalışacak sanırım. :)

Bu arada yardımların için çok çok teşekkür ederim Mehmet Abi :)
 
serkan sinan' Alıntı:
Sonuç itibarı ile mevcut şartlarda thro rx e kalıyor ve rescue :(p
Evet öyle gözüküyor. Şimdi şöyle düşünelim. HC-3X Satellete ile bağladık ve alıcı kullanımıyoruz. Yani Throtlle kanalı HC-3X direkt bağlı. Bu durumda da motorun devrini kumanda üzerindeki Throtlle curve ayarlıyor. Peki arada alıcı olur ve Throttle alıcıya bağlı olursa ne olur. Birşey değişmiyor. Özetle ister Normal ister Idle-up modda normal şekilde uçarken bir sıkıntı gözükmüyor.

Peki Rescue çekince nasıl olacak ?

Rescue çekince HC-3x max ihtiyaç duyulan -/+ açıyı veriyor ve o sıra motor devrini de değiştiriyor (Bundan %100 emin değilim). Rescue mod kullanımı sırasında PITCH Curve mutlaka Lineer olmasını istiyormuş (Bu bilgiyi yeni öğrendim) Bu durumda zaten Normal uçuşta rescue çekmemek gerekiyor yani en azından RESCUE Modu 3D (Yani Invert Kurtarma da dahil) ayarlamış isek.

RESCUE Idle-up açıkken çekmemiz lazım. Bağlantımızda alıcılı bile olsa IDLE-UP %100 curve ile ayarlar isek, HC3X rescue çekince sadece pitch değiştirebilecek ama motor %100 devirde olduğu için, kurtarma operasyonunda bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum

serkan sinan' Alıntı:
2- Şimdi yine braindeki yazdıklarıma geri dönersek. Burada da thr yi aynı şekilde rescue stiğine mixleyecem hatta, braindeki gibi gecikme vermeme gerek yok çünkü zaten heli tersse terse düzse de düze düzelteceği için direk gazı köklemesinde sorun olmaz. Hatta pitch açısı 3sx kontrolünde olacağı için onun değişim oranına göre belki 0.1 sn bir gecikme verebilirim. Şimdi bu nokta da söyle bir bilgiye ihtiyacım var
Bence artık yukarıdaki bilgilere göre bu şekilde Throttle ile ilgili ilave bir mikse gerek yok

serkan sinan' Alıntı:
Diyelimki heli 45 derece paller bize bakacak şekilde invertte duruyor ve rescueyi çektik. 3sx önce heliyi invertte stabilize edip de sonra gaza ve pitch ye mi yükleniyor. Yoksa zaten gazın yükselmesi ve pitc açılarının değişimi tamamlanana kadar heli kendini düzeltmiş olacağı için bu üçlü kombinasyonu aynı anda mı yapıyor. Ona göre belki hiç gecikme vermeye bile gerek kalmaz. Sonuçta üretici gerekli testleri yaparak optimum kombinasyonu bulmuştur. Arada gecikme varsa biz de o kadar verecez. İnşallah helinin havadaki konumuna göre düzelme zamanını tahmin edip de ona göre değişken bir gecikme vermiyordur. Gerçi öyle de olsa ortalama bir değer yine de hiç yoktan iyidir ve çok çok iş görecektir.
Eğer RESCUE modu 3D olarak ayarlamış isen temel mantık şu. Rescue çektiğin an heli hangi pozisyona yakında hemen o pozisyonda hover geçiyor, düz ise düz, invert ise invert. Bu düzeltme sırasında pitch, throttle, ilgili komut sıralaması nasıl, arada ne kadar geçikmeler var, şahsen hiç bir bilgim yok.

Zaten bu tür bilgileri özellikle sır gibi saklıyor. Unitenin nasıl çalıştığını bilen de yok zaten. Bir neyi "KOLANIN İçindekiler Listesi" gibi çok gizli :laugh:

serkan sinan' Alıntı:
Son olarak rescue yi çektiğimizde heli thr yu ve pitc açısını bizim onceden ayarladığımız bir değere sabitliyor değil mi gov gibi. Yani düzde çektim gaz 80 pit +8 derece invertte cektim gaz 85 pitch -9 derece giriyorsunuz ve bu değerlerle yükseliyor. Eğer böyleyse kulağımızı tersten tutacaz ama istediğimiz mixler çalışacak sanırım. :)
Pitch ile ilgili olarak eminim o da fiziki olarak ayarlarken verdiğimiz +/- değerlere gidiyor. Mesela fiziki olarak +11/10 ayarladık ise, Rescu çekince eğer düz posizyon en yakın ise, düze geçip +11 veriyor, ters en yakın ise invert hovere geçip -10 veriyor. Burada yazılımsal olarak sana bir müdahale izni vermiyor ki, kumanda üzerinden Pitch Curve değerini sınırlamış olsan bile onlara dikkate almıyor. Böylece kullanıcı hatasına bağlı geç kalıp kurtaramama riskine girmemiş oluyor.

Throtlle için çok emin değilim ama. Sen Idle-up %100 ayarlarsan bence bu kısım çözümlenmiş olur diye düşünüyorum.

serkan sinan' Alıntı:
Bu arada yardımların için çok çok teşekkür ederim Mehmet Abi :)
Valla pekte yardımcı olup, %100 net cevaplar veremiyorum farkındayım. Zira hep çalışmadığım yerden :laugh: ve mesai saatleri içinde soruyorsun ;)
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Valla pekte yardımcı olup, %100 net cevaplar veremiyorum farkındayım. Zira hep çalışmadığım yerden :laugh: ve mesai saatleri içinde soruyorsun ;)
Olur mu abi cevaplar hep çalışmışsın gibi :) İlgin ve bilgin için çok teşekkür ederim. Sonuç itibariyle geldiğimiz yer bizi tatmin edecek ama üzerine biraz düşünerek belki tam çözümü bulabiliriz %p Ama sonuçta Seni de sorularla bunaltıp herşeyi sormak istemiyorum. (Gerçi herşeyi sordum ama :) fazla uzatıp ba bunaltmak istemiyorum diyelim :) )Biraz da deneme yaparak artık kendim kurcalayacam ama önce bağlantı kablosunu almam gerekiyor :) Bundan sonra ki sorulara da dediğim gibi ne zaman müsait olursan o zaman cevap ver biraz fikir alışverişi olur. Bir de foruma sonradan giren hitec kullanıcılarına bir yardımımız dokunur belki 

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Şimdi şöyle düşünelim. HC-3X Satellete ile bağladık ve alıcı kullanımıyoruz. Yani Throtlle kanalı HC-3X direkt bağlı. Bu durumda da motorun devrini kumanda üzerindeki Throtlle curve ayarlıyor. Peki arada alıcı olur ve Throttle alıcıya bağlı olursa ne olur. Birşey değişmiyor. Özetle ister Normal ister Idle-up modda normal şekilde uçarken bir sıkıntı gözükmüyor.
Evet Normal uçuşta sıkıntı yok Abi zaten

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Peki Rescue çekince nasıl olacak ?

Rescue çekince HC-3x max ihtiyaç duyulan -/+ açıyı veriyor ve o sıra motor devrini de değiştiriyor (Bundan %100 emin değilim). Rescue mod kullanımı sırasında PITCH Curve mutlaka Lineer olmasını istiyormuş (Bu bilgiyi yeni öğrendim) Bu durumda zaten Normal uçuşta rescue çekmemek gerekiyor yani en azından RESCUE Modu 3D (Yani Invert Kurtarma da dahil) ayarlamış isek.

RESCUE Idle-up açıkken çekmemiz lazım. Bağlantımızda alıcılı bile olsa IDLE-UP %100 curve ile ayarlar isek, HC3X rescue çekince sadece pitch değiştirebilecek ama motor %100 devirde olduğu için, kurtarma operasyonunda bir sıkıntı olmaz diye düşünüyorum
Bence artık yukarıdaki bilgilere göre bu şekilde Throttle ile ilgili ilave bir mikse gerek yok

Ama normal uçuşta da pitch curve lineer zaten yani rescue çekmemek için bir neden yok ki, Ha bazen %50 nin altında -4-5 derece ayarlanıyor o zaman haklısın ama ben tüm modlarda +-11 yapıyorum burada sadece rescue çekince thr ya elle verecez ya da bir değer verip ona sabitlemesini isteyecez. Şöyleki thr %70 diyelim ve pit +7-8 normal uçuyoruz. Aşağıya doğru bir düşüş olduğunda pit açısını arttırıp gazı ellemezsek motor bayılmaz mı yani yüksek açı daha kötü gibi olur sanki. thr de artsın ki artan pit açısının motoru yavaşlatmasını bir nebze de olsun engellesin

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Eğer RESCUE modu 3D olarak ayarlamış isen temel mantık şu. Rescue çektiğin an heli hangi pozisyona yakında hemen o pozisyonda hover geçiyor, düz ise düz, invert ise invert. Bu düzeltme sırasında pitch, throttle, ilgili komut sıralaması nasıl, arada ne kadar geçikmeler var, şahsen hiç bir bilgim yok.

Zaten bu tür bilgileri özellikle sır gibi saklıyor. Unitenin nasıl çalıştığını bilen de yok zaten. Bir neyi "KOLANIN İçindekiler Listesi" gibi çok gizli :laugh:

Abi bunun için şöyle yapılabilir sadece kumandayı açarak eğer kumanda da stiklerin pozisyonlarını yani kanalların durumlarını görebileceğin bir monitoring bölümü varsa bu ekranı açıp rescueyi çekince bakmak lazım thr ve pitch hemen mi yükseliyor yoksa yükselmesi yavaş yavaş mı. Ben mesela o gecikmeyi oradan kontrol ederek ayarladım. Muhtemelen de 1sn çok uzun 0.2-0.3 yeter gibi derken kumandan da mixle olmadığı için göremeyeceğini hatırladım :) Ah satellite ah :) Ama Sana zahmet olmazsa boş bir vaktinde üniteyi pc ye bağlarsan stiklerin %100 e dayanmasını ayarladığımız sayfada görebilirsin. hemen mi artıyor gencikerek mi.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Pitch ile ilgili olarak eminim o da fiziki olarak ayarlarken verdiğimiz +/- değerlere gidiyor. Mesela fiziki olarak +11/10 ayarladık ise, Rescu çekince eğer düz posizyon en yakın ise, düze geçip +11 veriyor, ters en yakın ise invert hovere geçip -10 veriyor. Burada yazılımsal olarak sana bir müdahale izni vermiyor ki, kumanda üzerinden Pitch Curve değerini sınırlamış olsan bile onlara dikkate almıyor. Böylece kullanıcı hatasına bağlı geç kalıp kurtaramama riskine girmemiş oluyor.
Bak burası çok önemli işte şimdi diyelim ki +11/-11 ayarladım düz uçarken rescue yi çektim pitc olarak 9 ver diye bir varsayılan ayar giremiyormuyum rescue moda.
+/- en yüksek değer ne ise ona mı getiriyor hemen. Cenk abi rescue modda istediğimiz açıyı verebiliyoruz demişti sanki.

bu arada ppm sanırım sadece eski model fm vericilerle çalışan bir protokol. Bişeyler buldum ama sanki işimize yarar bir bilgi değil.

Herşey için çok teşekkür ederim.. En yakın zamanda görüşmek dileğiyle Hoşçakal.. :saygilar:
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

serkan sinan' Alıntı:
Olur mu abi cevaplar hep çalışmışsın gibi :) İlgin ve bilgin için çok teşekkür ederim. Sonuç itibariyle geldiğimiz yer bizi tatmin edecek ama üzerine biraz düşünerek belki tam çözümü bulabiliriz %p Ama sonuçta Seni de sorularla bunaltıp herşeyi sormak istemiyorum. (Gerçi herşeyi sordum ama :) fazla uzatıp ba bunaltmak istemiyorum diyelim :) )Biraz da deneme yaparak artık kendim kurcalayacam ama önce bağlantı kablosunu almam gerekiyor :) Bundan sonra ki sorulara da dediğim gibi ne zaman müsait olursan o zaman cevap ver biraz fikir alışverişi olur. Bir de foruma sonradan giren hitec kullanıcılarına bir yardımımız dokunur belki 
Kesinlikle karşılıklı beyin jimlastiği yapıyoruz :thumbup:

serkan sinan' Alıntı:
Ama normal uçuşta da pitch curve lineer zaten yani rescue çekmemek için bir neden yok ki, Ha bazen %50 nin altında -4-5 derece ayarlanıyor o zaman haklısın ama ben tüm modlarda +-11 yapıyorum burada sadece rescue çekince thr ya elle verecez ya da bir değer verip ona sabitlemesini isteyecez. Şöyleki thr %70 diyelim ve pit +7-8 normal uçuyoruz. Aşağıya doğru bir düşüş olduğunda pit açısını arttırıp gazı ellemezsek motor bayılmaz mı yani yüksek açı daha kötü gibi olur sanki. thr de artsın ki artan pit açısının motoru yavaşlatmasını bir nebze de olsun engellesin
Normal uçuş modunda Lineer Pitch curve kullandığın için dediğin gibi RESCUE kullanabilirsin. Dediğinde haklısın motor zaten az da olsa bayılıyor. Bunu iki şekilde min ediyoruz.

a- Eğer ESC Governor modu var ise bunu devreye alıyor ki düşen Motor devrini toparlasın

b- Eğer ESC benim gibi governor kullanmıyorsan o zaman Sabit %100 / %95 Throttle eğrisi giriyorsun.

Dediğim gibi model az da olsa bayılıyor ama burada esas olan modelin kurtulması olduğu için çok da önemli olmasa gerek ;)

Az önce aşağıdaki linkte HC-3X Kesinlikle Throttle izlemediğini, kullanmadını, müdahale etmediğini öğrendim. Eğer benim gibi alıcı kullanımıyorsan yaptığı tek şey kumandanın curve değerini ESC göndermekmiş o kadar :yuppi:



30.Does the BD3SX have a built in governor?
No. The 3SX does not need or use the Throttle signal in any way. If you use Sats, the Throttle signal is simply made available as an output for connection to your ESC or Throttle servo. With electric helis, you can use an ESC with a built in governor. I am using Futaba GV1’s on my gassers. There are other standalone governors that you can use with Nitro and gas. If and when Captron comes out with a 3SX plus Gov, it will make a lot of people happy


serkan sinan' Alıntı:
Abi bunun için şöyle yapılabilir sadece kumandayı açarak eğer kumanda da stiklerin pozisyonlarını yani kanalların durumlarını görebileceğin bir monitoring bölümü varsa bu ekranı açıp rescueyi çekince bakmak lazım thr ve pitch hemen mi yükseliyor yoksa yükselmesi yavaş yavaş mı. Ben mesela o gecikmeyi oradan kontrol ederek ayarladım. Muhtemelen de 1sn çok uzun 0.2-0.3 yeter gibi derken kumandan da mixle olmadığı için göremeyeceğini hatırladım :) Ah satellite ah :) Ama Sana zahmet olmazsa boş bir vaktinde üniteyi pc ye bağlarsan stiklerin %100 e dayanmasını ayarladığımız sayfada görebilirsin. hemen mi artıyor gencikerek mi.
Hemen geçiyor. Böyle bir sayfa zaten var adı da Diagnostic. Şu an Üretici firma ile beraber RESCUE ile ilgili bir sıkıntı üzerinde yazışıyoruz.

Onlar için hazırladığım Ingilizce video sana yardımcı olacaktır ;)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

serkan sinan' Alıntı:
Bak burası çok önemli işte şimdi diyelim ki +11/-11 ayarladım düz uçarken rescue yi çektim pitc olarak 9 ver diye bir varsayılan ayar giremiyormuyum rescue moda.
+/- en yüksek değer ne ise ona mı getiriyor hemen. Cenk abi rescue modda istediğimiz açıyı verebiliyoruz demişti sanki.
Cenk ile sonradan konuştuğumuz bu yanlış bilgiyi düzelti. Böyle bir imkan kesinlikle yok, bundan eminim

Bu arada kesinlikle gereksiz MIX olayını kullanma. Üreticinin kesin talimatı var. Sadece Rescue ve Horizon mod için gerekli mix tanımlamasını yap, başka da mix tanımlama.
 
HC3-SX - Receiver Bağlantısı

Serkan,

Aslında HC-3X - Alıcı bağlantısını büyük oranda çözdük. Bu kısmı özellikle yeni mesaj olarak yazıyorum ki, sonradan bakacaklara kolaylık olsun ;)

1-) HC-3x Kesinlikle Throttle sinyalini izlemiyor, ihityaç duymuyor ya da müdahale etmiyor.

2-) Buna göre elimizdeki ESC türüne göre şu şekilde bağlantı imkanları mevcut.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Mehmet Abi süpersin :thumbup: Bu arada evde internet kullanmadığım için sadece gündüzleri foruma yazabiliyorum. :)

Abi zaten koyduğun videoda da thro ya ait bir bölüm yok yani 3sx thro görmüyor bile aldığı gibi gönderiyor. Hiçbir sorun kalmadı :) Demek ki rescue çekince helinin fırlaması sadece pit değişikliğinden. Motorda ondan biraz bayılıyor.
Şimdi buraya sonradan girecek arkadaşlara yardımcı olması açısından yazıyorum

1-PPM sadece FM vericilerde kullanılan bir bağlantı şekli değil. Ben A9X incelerken onun manualini indirmiştim ordan bakmıştım ve PPM desteği ile ilgili bir bilgi yoktu bilindiği üzere SLT destekli. Fakat benim kumanda A9 olduğu için bi baktım ki PPM desteği yazıyor ama sanki fm moduna dönüştürmek için başka verici modülü ile oluyor gibi birşey hatırlıyordum ama Bir arkadaş Futaba kumanda da frysky alıcı ile 2.4 de PPM kullnıyormuş. Biraz daha araştırıp nasıl etkin hale getirildiğini buradan paylaşacağım. Çok önemli değil ama olursa biz de tek kabloyla haberleşeceğiz :)

2- Abi nacizane bir şey söyleyeyim, paylaştığın videodaki sorunun ne olduğunu tam anlamadım. Hoş ünite ile ilgili de henüz tam bir bilgim yok ama sanırım her şey normal görünüyor. Eğer rescueyi cekince neden -125 oluyor diyorsan yani problem buysa o normal gibi gözüküyor. Çünkü alt tarafına bakarsan kuyruk gyro chanelde mesela sol taraf rate sağ taraf hh mod ya aynı mantık bunda da sağ taraf horizon sol taraf horizon+pitc (yani rescue) ama Eğer buradaki -125 değerini değiştirmek istiyorum problem bu diyorsan daha hiç üniteyi elime almadım. Kısmetse bugün kabloyu alıp girişecem :) Belki buradaki diğer kanalları 100 e getirmek için travelle oynuyoruz ya artık rescueyi neye mixlediysek ya da atadıysak o kanalın traveli ile arttırılıp azaltılabilir belki.

3-Kuyruğa expo verdiğim için 78 değerlerde kalıyor demişsin ya ama sadece orta bölgelerde yumuşaması gerekmiyor mu expo grafiğinin sonu yine en üst ve en alta dayanıyor yani stik sondayken yine 100 değerlerini görmen gerekiyor diye düşünüyorum

4-İşte bu horizon ve rescue için sormuştum ilk mesajda asıl Siz neyi nereye mixlediniz diye.. :RCKolik:
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Videoda net belirtilmeyen problem başka Serkan.

Bunu özellikle şu an forum ortamında paylaşmıyorum, emin olayım ayrıca detaylı bir şekilde paylaşacağım. Ama problem kanalın -125 değer alması ile alakalı değil ;)

Videode yanlış ifade kullanmışım :embarras: Kuyruk EXPO değil, Kuyruk hızı (Piroutte Rate) oynadım demem gerekiyordu. Hatırlarsan bunu da "CH-4" End Point değeri kısarak yapıyoruz. Bu durumda HC-3X %80 değerini görmesi normal oluyor ;)
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Mehmet abi Merhaba,
Tüm ayarları rescue horizon vs yaptım tek sıkıntı var kafa gyrosunda elevatör gyrosu ters çalışıyor bağlantı tanımlamaları hepsi doğro. Gyroyu nereden revers edebilirim. İyi çalışmalar.. :)

Tamamdır sorun halloldu ama nasıl oldu ben de bilmiyorum :) resetleyip yeniden kurdum :)

120 lik swash seçince altta iki tip var 700 size heli gibi olanı algılıyordu. Seçme değiştirme butonu yok ama nasıl olduysa diğerine döndü.
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

serkan sinan' Alıntı:
120 lik swash seçince altta iki tip var 700 size heli gibi olanı algılıyordu. Seçme değiştirme butonu yok ama nasıl olduysa diğerine döndü.
Neredeki seçimdi bu Serkan, hatırlayamadım :rolleyes: Aşağıdaki seçmiş olman lazım :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Abi swash 120 seçiyoruz ya onun altında 120 lik iki tip var birinde elev arkada birinde önde. İşte bu tip seçimini yapamamıştım. 2. si gibi elev öndeymişcesine çalışıyordu kumandadan yönü rev ettiğim için stikler vs hepsi doğru ail doğru ama elev gyrosu ters çalışıyordu. Sonra burayı okeyleyince altta yeni bir menü açılıyor ben hepsi servo yönü sanıyordum ama eve gidince biraz düşündüm o seceneklerin altında ail ve elev diye bir yer daha var oradan da gyroyu değiştirebiliyorsun. Ben hep işaretlediğim yere yoğunlaşınca gözden kaçırmışım. oradan rev edip kumandadan nor edince düzeldi :) Menülerde de sadece tail gyro olduğu için head gyro yönleri yok mu acaba diye kara kara düşünüyordum ama menüde araya sıkıştırmışlar gözden kaçıyor

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Alıntı yapılan: serkan sinan - Mayıs 28, 2014, 05:01:09 ÖS

Bak burası çok önemli işte şimdi diyelim ki +11/-11 ayarladım düz uçarken rescue yi çektim pitc olarak 9 ver diye bir varsayılan ayar giremiyormuyum rescue moda.
+/- en yüksek değer ne ise ona mı getiriyor hemen. Cenk abi rescue modda istediğimiz açıyı verebiliyoruz demişti sanki.


Cenk ile sonradan konuştuğumuz bu yanlış bilgiyi düzelti. Böyle bir imkan kesinlikle yok, bundan eminim

Abi dün yaptım var bu düzeltme değerini değiştirebiliyorum.

Ayrıca Cenk abinin bahsettiği mixlere de hiç gerek kalmadı. rt stiği vs vs bikaç mixden bahsedince ben de kumandayı elime aldım ve stikleri kanalları kafama göre mixleyerek çalışma mantıklarına kumandanın monütöründen bakarak anlamaya çalıştım. Hatta rt yi de mixledim vs vs Benim kumandam farklı olduğu için mantığını anlayayım dedim mixlerde bir sürü ayar yapabiliyorsun hatta rt butonunu mixlemek hiçbirşeyi değiştirmiyor(bu butona müdahale etmediğimiz için edersek tabi sonucu etkiler)

1-Şimdi mantığını tersten anlatayım önce normal gyro gibi kurup tüm ayarları yaptım. Fazladan olan head gyro kanalını 7. kanala taktım ona bir stik atadım hiçbirşey yapmadan bu stik rescue oldu. Sonra üçlü bir stiği 8. kanala atadım ama 8. kanal sanal yok yani girişi çıkışı bunu da gittim 7. kanala mixledim bu da horizon başka hiçbir ayar yok öyle rt yi thro ya throyu kafa gyrosuna falan mixe gerek yok. Cenk abi de karttan direk yükleme yaptığı içinn mixleri tam bilmiyordu ama işin içinde rt stiğinin olduğundan ve mixe girdiğinden eminim diyor. Şimdi rt stiğine hiç dokunulmadığı için mixlesek de bir etkisi olmayacağından bişey değişmiyor ama sanırım ilk yapan mixlediği için herkes gerekli bir mix olarak görüp yapıyor.

2- Gelelim bu rescue açısını nasıl değiştirdiğimize.
Rescue 7. kanalda ve bu kanal gerçek ve bir sinyali var iki şekilde en üst ve en alt. end pointe giripde hangi yönde istiyorsak end pointi arttırıp azaltarak bu -125 olan değer var ya onu arttırıp azaltarak bu açıyı da istediğimiz yönde arttırıp azaltabiliyoruz. Yani -125 değerini misal -90 yapıyoruz. Gyromuz yine horz+pitc (rescue) tarafında oluyor ama daha düşük bir açıyla düzeltiyor.
Yine burada da horizon için ki bu sanal ve 8. kanal. mixe girip grafiği istediğimiz gibi değiştirip rate, acc, ost vs lerle bunun da düzeltme oranını istediğimiz gibi hızlı-yavaş-çok-az ayarlayabiliyoruz.

Haftasonu daha iyi inceleyerek iyice keşfederim. :)

Mehmet Abi bu arada Sana yardımların ve sorularıma gösterdiğin sabrın için çok teşekkür ederim abi. :saygilar:

Yazdıklarımda bir hata varsa bugün tekrar inceleyeceğim beraber düzeltelim.. Görüşmek üzere Hoşçakal..
 
Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar

Serkan,

Şimdi teorikte tüm söylediklerin olabilir ama ünite zaten karışık ve tıpkı diğer Rescue özelliği olan ünitelerde (Skoom SK720 olduğu) gibi bazı ŞARTLARI var. Bu şartlara mutlaka uymak gerekiyor. Aksi takdirde rescue özelliği çalışmama ya da en kötüsü bazen yanlış çalışma gibi durumlar ortaya çıkıyor.

Bu nedenle :

1- Ch-8 kullanarak Ch-7 mix yapmamanı tavsiye ederim. (Detayları telefonda konuşuruz) Cenk hatırlayamadı DX8 üzerindeki miksler şunlar. Hatta fikir vermesi adına Futaba kumanda için de olanına bir bak derim. Bu miksler üretici tarafından onaylanmış ve problem çıkarmayan miksler





2- Rescue'de kesinlikle -125 görmek istiyor. Senin dediğin belki doğru yani bu değeri değiştirerek rescue max açı miktarını değiştirebiliyorsun ama kesinlikle tavsiye etmem