Gün geçtikçe artan BLADE mCP X BL kullanıcılara yardımcı olmak için, 1 yıldır gerek benim gerekse Türker kardeşim severek kullandığımız bu model ile ilgili Yedek Parça ve Upgrade parçaları hakkında bilgi verelim istedik.
Öncelikle yedek parça listesi ile başlayalım :
NOT: Yedek parça olarak, özellikle stoklarda bulunması ve uygun kargo seçeneği nedeniyle biz şu ana kadar hep
1- Iniş Takımı:
Modelin özellikle hızla yere çarpmalarda en zayıf noktası iniş takımın gövde ile bağlantısını sağlayan tırnaklar. Ne yazık ki çok şiddetli düşmelerde bazen bu tırnağın bir tanesi kırılabiliyor. Bu nedenle İniş takımınından en az 2-3 tane almanızı öneririz. Gerçi yaptığımız şu modifikasyon ile artık iniş takımlarını tamir ederek kullanmak mümkün ama ilerleyen zamanlarda iniş takımı değişik yerlerinde de kırılabiliyor.
2- Rod Head Set:
Bu parça çok sağlam ve kolay kolay kırılmıyor ama bazı şiddetli düşmelerde yerinden çıkıp yakıp olabiliyor. Zaten paket içinden 8 tane çıkıyor. Bu nedenle 1 tane yedek almanızı tavsiye ederiz.
3- Blade Stock Tail Fin
Benzer şekilde bu parçada kesinlikle kırılmıyor ama bazen kaybolabiliyor. Bu nedenle 1 tane yedek bulundurmakta fayda var.
4- Blade Main Gear
Yaklaşık 100 uçuş sonrası gerek dişlerdeki hafif aşınma gerekse düşmeler sırasında yana doğru kaymasına bağlı küçük kırılma nedeni ile 1 kere değiştirmek durumunda kaldık.
5- Blade Tail Boom Assembly w/Rotor & Mount
V922 veya mCPx kuyruklarına göre çok daha dayanıklı olmasına rağmen özellikle kuyruk üstü düşmelere bağlı olarak zaman içerisinde boruda çatlamalar meydana gelebiliyor. Belli bir süre japon ile tamir edilebiliyor olsa da, bazen değiştirmek gerekebiliyor.
NOT: Eğer aşağıdaki Kuyruk motor Yeri modifikasyonu yapacak iseniz, bunun SOLID versiyonunu almanızı tavsiye ederiz.
SOLID versiyonunda 2 tane kuyruk borusu çıkmaktadır. Orjinal kuyruk borusunun kablosunu sağlam çıkarmak kaydı ile bunlarda da rahatlıkla kullanılabilmektedir.
OPSIYONEL YEDEKLER
Bu yedeklerden şu ana kadar Türker ve ben toplam 200 uçuş yaptık ise, ancak 1 kere kullanmak zorunda kaldık. Bu nedenle aşağıdaki almak zorunda değilsiniz, opsiyonel olarak paylaşalım istedik.
1-Blade Brushless Tail Motor
Aşağıdaki KUYRUK Modifikasyonu öncesi, kuyruk borusu değişimi sırasında farkında olmadan motor kablolarının kopmasına neden olmuşuz. Bu yüzden 1 kere değiştirdik. Ama bu modifikasyon sonrası artık bir sorun olmayacağını düşünüyoruz.
2- Blade Feathering Spindle
3- Blade Carbon Fiber Main Shaft Set w/Collar & Hardware
Öncelikle yedek parça listesi ile başlayalım :
NOT: Yedek parça olarak, özellikle stoklarda bulunması ve uygun kargo seçeneği nedeniyle biz şu ana kadar hep
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
alış veriş yaptık1- Iniş Takımı:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin özellikle hızla yere çarpmalarda en zayıf noktası iniş takımın gövde ile bağlantısını sağlayan tırnaklar. Ne yazık ki çok şiddetli düşmelerde bazen bu tırnağın bir tanesi kırılabiliyor. Bu nedenle İniş takımınından en az 2-3 tane almanızı öneririz. Gerçi yaptığımız şu modifikasyon ile artık iniş takımlarını tamir ederek kullanmak mümkün ama ilerleyen zamanlarda iniş takımı değişik yerlerinde de kırılabiliyor.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2- Rod Head Set:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu parça çok sağlam ve kolay kolay kırılmıyor ama bazı şiddetli düşmelerde yerinden çıkıp yakıp olabiliyor. Zaten paket içinden 8 tane çıkıyor. Bu nedenle 1 tane yedek almanızı tavsiye ederiz.
3- Blade Stock Tail Fin
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benzer şekilde bu parçada kesinlikle kırılmıyor ama bazen kaybolabiliyor. Bu nedenle 1 tane yedek bulundurmakta fayda var.
4- Blade Main Gear
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yaklaşık 100 uçuş sonrası gerek dişlerdeki hafif aşınma gerekse düşmeler sırasında yana doğru kaymasına bağlı küçük kırılma nedeni ile 1 kere değiştirmek durumunda kaldık.
5- Blade Tail Boom Assembly w/Rotor & Mount
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
V922 veya mCPx kuyruklarına göre çok daha dayanıklı olmasına rağmen özellikle kuyruk üstü düşmelere bağlı olarak zaman içerisinde boruda çatlamalar meydana gelebiliyor. Belli bir süre japon ile tamir edilebiliyor olsa da, bazen değiştirmek gerekebiliyor.
NOT: Eğer aşağıdaki Kuyruk motor Yeri modifikasyonu yapacak iseniz, bunun SOLID versiyonunu almanızı tavsiye ederiz.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
SOLID versiyonunda 2 tane kuyruk borusu çıkmaktadır. Orjinal kuyruk borusunun kablosunu sağlam çıkarmak kaydı ile bunlarda da rahatlıkla kullanılabilmektedir.
OPSIYONEL YEDEKLER
Bu yedeklerden şu ana kadar Türker ve ben toplam 200 uçuş yaptık ise, ancak 1 kere kullanmak zorunda kaldık. Bu nedenle aşağıdaki almak zorunda değilsiniz, opsiyonel olarak paylaşalım istedik.
1-Blade Brushless Tail Motor
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Aşağıdaki KUYRUK Modifikasyonu öncesi, kuyruk borusu değişimi sırasında farkında olmadan motor kablolarının kopmasına neden olmuşuz. Bu yüzden 1 kere değiştirdik. Ama bu modifikasyon sonrası artık bir sorun olmayacağını düşünüyoruz.
2- Blade Feathering Spindle
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3- Blade Carbon Fiber Main Shaft Set w/Collar & Hardware
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol