Cessna 182 skylane 81"

Gövdenin döküm işi bitti, 2200 gr geldi. Tahminimce 6.7-7 kg gibi olacak, Bu kiloda bu uçak için pervane önerirmisiniz? iki pal pervaneler üç pal pervanelerden daha iyi olduğunu okumuştum hatta Sumer beyin yazısıydı olabilse bir pal daha iyidir diyordu ama ben hem orjinalinde iç pal olduğu için hem de benim görsel olarak hoşuma gidiyor, mümkünse üç pal pervane önerebilirmisiniz?Malesef elimde DLE20RA var Sancar makinayla konuştum değişim yapmıyorlar önce şansımı bu motorla deneyeceğim olmazsa DLE35RA alacağım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Aileron, flaps ve diğer yerlere menteşe olarak bunu önerirmisiniz? Depo olarak 500gr lık depo düşünüyorum sizcede uygun mu?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Pervaneyi falan boşverin şimdi. Tekrar dikkatinizi çekeyim aynı konuda. Stabinizde kiriş yok. Ne yapın edin bu konuyu çözün... Birinin canına ya da malına kastedersiniz bu şekilde... O kuyruk havada helva gibi dağılır (Bkz. Flutter)

Benim komiserliğimdeki bir sahada olsa bu modele uçuş izni vermezdim. Bilemiyorum daha nasıl ifade edebilirim konunun ciddiyetini
 
Yapısal sorunlar önemli.
Motora gelirsek 20RA 14x10 ile 17x6 arası pervane çevirir. (Bu arada pervane uçağa göre değil önce motora göre seçilir).
Pervane yük faktörü 14x14x14x10 = 27440 ile 17x17x17x6 = 29478 arasında olmalı. Üç pal için 29478 / 1.4 = yaklaşık 21000
Yani çapın küpü ile pitch çarpımı 20000 civarında olmalı.
Örneğin 14x8 üç pal kullanılabilir.
 
Pervaneyi falan boşverin şimdi. Tekrar dikkatinizi çekeyim aynı konuda. Stabinizde kiriş yok. Ne yapın edin bu konuyu çözün... Birinin canına ya da malına kastedersiniz bu şekilde... O kuyruk havada helva gibi dağılır (Bkz. Flutter)

Benim komiserliğimdeki bir sahada olsa bu modele uçuş izni vermezdim. Bilemiyorum daha nasıl ifade edebilirim konunun ciddiyetini

Kiriş koydum, 15*10mm boydan boya tek parça ahşap var ve esneme olmuyor. Benim içinde ilk öncelik güvenlik, Dikkatiniz için teşekkürler
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Kiriş koydum, 15*10mm boydan boya tek parça ahşap var ve esneme olmuyor. Benim içinde ilk öncelik güvenlik, Dikkatiniz için teşekkürler

Bu tam olarak kiris denemez ama en azindan birsey koymus olmaniza sevindim stabin icerisine.

Simdi, Sumer abinin sorusuna benzer sekilde:

1)Kiris govde ile nasil baglaniyor
2)Kiris stabin dus kabuguna ne sekilde yuk aktariyor (kayma gerilmesini alabilecek bir kesit-profil oldukca basarili calisir bu kisimda) ?


Yani, isciliginiz ve emeginiz ortada ve takdire sayan lakin kendinizi ziyadesiyle zorluyorsunuz. Klasik yontemleri incelerseniz fikir verecektir. Bir tane kompozit kanat imalat detayi birakiyorum suraya fikir vermesi acisindan. Turlu varyasyonlari mumkun ama yapacaginiz her seyin bir amaca yonelik olmasi gerekiyor. Laf olsun diye yapilan imalatlar ya kaza kirim, ya fazla agirlik ya da zayif kesit anlamina geliyor... Amacimiz istedigimiz mukavemette olabildigince hafif bir yapi ortaya cikarmak.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Fikir vermesi acisindan kompozit kanat ve stab-elevator imalat fotolarini ekliyorum...

Ilk fotograf bir kanat imalatindan...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu fotograf, stab tasarimindan. Bakin, iki tane karbon boru var, bunlar ilki kiris davranisi gosteriyorken, ikincisi ise anti rotayasyon pini olarak calisiyor. Kayma kuvvetini dis yuzeye (cekme gerilmesini alacak olan kisim) profiller ile aktariyorlar... Benzer bir imalat olmaksizin ortaya koyacaginiz cita, sistemin notr ekseninde kaldigindan yalnizca moment alip stab'i kolaylikla deplase edebilir, yine de tabi hic olmamasindan iyidir, en kotu, disaridan gergilerle sabitlenir 4 taraftan, bir tik cirkin gorunse de en azindan yapisal olarak kararli hale gelir model.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kalip kapali, bakin kalip icerisindeki disi kilavuzlarin icine asil borular yerlesmis durumda



Kalipta boya hazirliklari
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kalip kapanmis halde...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Nihai parca...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bitmis stab ve elevator
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bayram Bulut
Fikir vermesi acisindan kompozit kanat ve stab-elevator imalat fotolarini ekliyorum...

Ilk fotograf bir kanat imalatindan...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu fotograf, stab tasarimindan. Bakin, iki tane karbon boru var, bunlar ilki kiris davranisi gosteriyorken, ikincisi ise anti rotayasyon pini olarak calisiyor. Kayma kuvvetini dis yuzeye (cekme gerilmesini alacak olan kisim) profiller ile aktariyorlar... Benzer bir imalat olmaksizin ortaya koyacaginiz cita, sistemin notr ekseninde kaldigindan yalnizca moment alip stab'i kolaylikla deplase edebilir, yine de tabi hic olmamasindan iyidir, en kotu, disaridan gergilerle sabitlenir 4 taraftan, bir tik cirkin gorunse de en azindan yapisal olarak kararli hale gelir model.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kalip kapali, bakin kalip icerisindeki disi kilavuzlarin icine asil borular yerlesmis durumda



Kalipta boya hazirliklari
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kalip kapanmis halde...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Nihai parca...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bitmis stab ve elevator
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunlar çok iyi, kanat için aynı sistemi yapmaya çalışacağım. Benim uçağın stap kısmı bunlaın buyutundan çok küçük, yeterli olup olmadıgına nasıl karar vererbilirim?
 
Stabler içindeki ahşap flutter olmasına engeler diye düşünmüştüm

Fikir guzel, uygulama icin yazdigimiz detaylara dikkat... Capraz destek atilabilir belki garanti etmek icin alttan, hem zarafetini de etkilememis olur ucagin...

Benim uçağın stap kısmı bunlaın buyutundan çok küçük, yeterli olup olmadıgına nasıl karar vererbilirim?
Muhendislik ile... Ama bu tarz yaklasimlar yapma sansiniz yok ise, yapilmis olan modelleri inceleyerek yaklasim yapmak da ikinci alternatif. Ikincisi makul bir yaklasim olacaktir... Amerika'yi yeniden kesfetmeye gerek yok...


Ahşap çubuk sağ ve sol Stablerin alt ve üst duvarına tek parça olafak yapışık. Ürün tek parça döküldüğü için Stablerle kuyruk birleşim kısımları gayet sağlam
Kulaga fena fikir gibi gelmiyor acikcasi. Govde ile stabin birlestigi noktada bu citayi ne tutuyor, bir birlesim detayi var mi ?
 
Fikir guzel, uygulama icin yazdigimiz detaylara dikkat... Capraz destek atilabilir belki garanti etmek icin alttan, hem zarafetini de etkilememis olur ucagin...
Bu aşamadan sonra yapılabilirmi? yada alttan atılan destek çıkıntılımı olacak
Muhendislik ile... Ama bu tarz yaklasimlar yapma sansiniz yok ise, yapilmis olan modelleri inceleyerek yaklasim yapmak da ikinci alternatif. Ikincisi makul bir yaklasim olacaktir... Amerika'yi yeniden kesfetmeye gerek yok...



Kulaga fena fikir gibi gelmiyor acikcasi. Govde ile stabin birlestigi noktada bu citayi ne tutuyor, bir birlesim detayi var mi ?
Yapılan modelden yola çıkıyorum,Elimdeki proje balsadan yapılıyor bende bunun yerine 200+200+40 örgü elyaftan dökerek yapıyorum, sağlamlık olarak balsadan daha sağlam oldugunu düşünüyorum.
Govde ile stabin birlestigi nokta tek parça halinde birleşik zaten yani gövde tutuyor, stapta aradan kopmadan geçen çıta ile birbirini destekliyor
 
Bu aşamadan sonra yapılabilirmi? yada alttan atılan destek çıkıntılımı olacak
Yapilabilir evet, en nihayetinde distan bir mudahale olacak.
Govde ile stabin birlestigi nokta tek parça halinde birleşik zaten yani gövde tutuyor
Burasi net ve mantikli...
stapta aradan kopmadan geçen çıta ile birbirini destekliyor
Siz tumlesik olarak doktunuz ancak, Stab ve govdeyi iki ayri eleman olarak hayal edelim bir an icin... Govdeyi nasil dokerdiniz ? Stab ile opustugu noktayi ayna olarak fiber ile gecerdiniz degil mi ? Ayni sekilde stab'in de govde ile opustugu noktayi ayna yapardiniz.... Bu aynalarin icinden de kiris (ya da boru vs) gecerdi...

Simdi siz tumlesik yapinca bu ayna yapilari mevcut degil, bu durumda kullandiginiz cita-kiris govde ile hasir nesir oluyor ?
 
Simdi siz tumlesik yapinca bu ayna yapilari mevcut degil, bu durumda kullandiginiz cita-kiris govde ile hasir nesir oluyor ?
Cıta gövdeye deymeden gidiyor. "Koymaz iseniz havada flutter ile sonuçlanır..." Kirişi bunu için koyduğumuzu düşündüm. Kuyruğun alt tarafından bir cep açarak cıtayı gövdeyle birleştirebilirim, sonra tekrar kapatabilirim
 
Kuyruğun alt tarafından bir cep açarak cıtayı gövdeyle birleştirebilirim, sonra tekrar kapatabilirim
Zaten bunu önerecektim, bağlantıdan emin olmak adına sormak istedim detayını...

Şimdi soru şu, ne şekilde planlıyorsunuz bu bağlantıyı ? Kuyruk malum hassas bölge, moment kolu etkisiyle kuyruktaki 10 gramlık bir ağırlık burunda 40 gramla telafi edilebiliyor.
 
Zaten bunu önerecektim, bağlantıdan emin olmak adına sormak istedim detayını...

Şimdi soru şu, ne şekilde planlıyorsunuz bu bağlantıyı ? Kuyruk malum hassas bölge, moment kolu etkisiyle kuyruktaki 10 gramlık bir ağırlık burunda 40 gramla telafi edilebiliyor.
Kirişin genişliğinde 15*100mm sağdan ve soldan iki kat elyaf atabiliriz.