Cessna 182 skylane 81"

Soru Sumer abiye ama fikrimi soyleyeyim....

DLE guzel motordur... Biraz yagi fazla sever :) 1:30 karisim...

Sacha DLE 170 ve DLE 222 ile ust uste iki IMAC Avrupa sampiyonasini kazandi... DLE 222 icin buradayken baya bir lafladik, olumlu seyler anlatti...
Estağfurullah hocam memnuniyetle sizin de fikrinizi almak isterim elbette.Bizim modelciler arasında benzinli motor olarak RCGF ve DLE gördüm şuana kadar.DLE daha iyi gibi geliyordu bana da.Benzinli Uçak kurabilirsem ilerleyen zamanlarda tercih edebilirim.:)

Tam tersine, Türkiye için en ideal motorlar DLE. Yedek parçasına nispeten kolay ulaşılabiliyor. DLE20 sorunlu bir motor. Kendi ateşlemesi ayrı, avansı lineer değil kademeli, o nedenle bir türlü rölantiye düşmez, düzgün çalışmaz. Diğer büyük modellerin ateşlemesini, ateşleme sensörünün yerini değiştirerek kullanınca kabul edilebilir hale geliyor bu motor.
Ana 30, 35, 55 ve 61 sorunsuz motorlar. 85 aşırı vibrasyonlu. 111 karbüratör iğne konumu çalışırken ayarı imkansız kılıyor. Diğerlerini denemedim.
Deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim abi.Çok kıymetli bilgiler bunlar, motor lazım olduğunda aklımızın bir köşesinde bulunsun en azından.
 
İlgi ile takipteyim, güzel bir işçilik örneği elinize sağlık!

Plan/proje demişsiniz, Top Flite planından mı çalışıyorsunuz acaba?


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

bu sitede paylaşılan onlarca planın olduğu linkten indirdim, aslında biy yıl önce P51 Mustang la başladım 3d modelledim ve cnc de 3d işledim, çok ileri seviye tecrube istediği için şimdilik rafa kaldırdım bekliyor. Sevmek ayrı şey uçurabilmek ayrı. Bir gün o da olur...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

bu sitede paylaşılan bir onlarca planın olduğu linkten indirdim

Evet, Top Flite kitinin planı bu, güzel uçaktır. Bende kit duruyor, gerekirse biyerlerde bekleyen bir kalıp olduğunu bilmek rahatlatıcı :)

Bir modelimde bir çift DLE20RA var, çok fazla uçmak kısmet olmadı ama burada paylaşılan bilgilere katılıyorum, pek iyi motordur diyemem. Zamanında Sümer abiyle birlikte benim modelde, özellikle ara gazlarda senkron çalıştırabilmek için çok ter döktük, bir türlü de olmadı. Sonradan ateşlemelerinin problemli olduğunu farkettik…
Bu modele bence bir 4 zamanlı motor yakışır zaten ama siz bana bakmayın :evil:
Kolay gelsin.
 
İki metre kanatlı bir uçak planda iddia edildiği gibi 10-12 libre ağırlıkla bitemez bence. Hele kompozit olunca. Sanki bir DLE35RA daha iyi olur gibi.
 
Abim DLE35RA bu modele çok fazla (tehlikeli seviyede) olur bence.
Bence değil. Birincisi bu uçak hangi motorla olursa olsun acemi bir elde tehlikeli. Usta bir elde 35cc motor herhangi bir sorun oluşturmaz. Kaldı ki 2 metre kanatlı kompozit bir uçağı 10 kg altında bitirmek güç. Daha buruna 1 kg ek ağırlık isteyecek. 20cc motor ile ancak taksi yapar. Buruna ek ağırlık yetine biraz büyük motor koymak daha verimli olur. Hele ki koyacağın 35cc motor 20cc motora göre tartışmasız daha güvenilir ise.

Not: Motoru azıcık derate edebilir ayrıca. :lol:
 
Son düzenleme:
Bence değil. Birincisi bu uçak hangi motorla olursa olsun acemi bir elde tehlikeli. Usta bir elde 35cc motor herhangi bir sorun oluşturmaz. Kaldı ki 2 metre kanatlı kompozit bir uçağı 10 kg altında bitirmek güç. Daha buruna 1 kg ek ağırlık isteyecek. 20cc motor ile ancak taksi yapar. Buruna ek ağırlık yetine biraz büyük motor koymak daha verimli olur. Hele ki koyacağın 35cc motor 20cc motora göre tartışmasız daha güvenilir ise.

Not: Motoru azıcık derate edebilir ayrıca. :lol:
Bu uçak için ideal kg kaç olmalı? Benim hesabıma göre uçağın yüzey açılımı 2.5m². Örgü elyaf 85gr lık iki kat olarak uygulansa 425 gr elyaf yapar, 425 gr elyaf için 850gr Epoxi yada polyester gider, toplam 1275 yapıyor. Parçaları toplamak için 300gr kadar parçaları birbirine yapıştırmak için gider(Bu yapıştırıcının adını bilmiyorum ama hazırlanışını biliyorum. Ayrosil ile epoxsi yada polyester karıştırılarak istenilen macunsu bir ürün elde ekiliyor, kompozit ürünleri birbirine çok sağlam yapıştırıyor) 1575 oldu. Gözüme çok az gelsede teorik olarak böyle çıkıyor. Güçlendirmeler ve içindeki malzemeler kaç kilo gelir bilmiyorum.
 
Birincisi bu uçak hangi motorla olursa olsun acemi bir elde tehlikeli. Usta bir elde 35cc motor herhangi bir sorun oluşturmaz.

Buna tamamen katılıyorum, ama daha “uygun” güçte bir motorla yeterince tecrübesi olmayan birisinin başını derde sokma ihtimali daha az.

Kaldı ki 2 metre kanatlı kompozit bir uçağı 10 kg altında bitirmek güç.

Hmm. 4 m kanat açıklıklı, vinçle çıkış yapabilecek kadar sağlam, ama toplam uçuş ağırlığı 1.5kg dan az, tamamen kompozit üretim modeller gördüm diye hatırlıyorum oysa ki :) tamam kabul, ekstrem örnek, ama söylemeye çalıştığım şey kompozit üretimin güzelliğinin dayanıklılık/ağırlık oranında çok geniş bir aralıkta üretim yapılabilmasi. “Kompozit üretik ağır olur, kuyruk ağır çıkar” hurafesi çin işi düşük kaliteli, aynı zamanda dünyanın bir ucuna nakliye edilip yolda başına geleceklere karşı dayanıklı olması gereken modellerin örneklenmesi sonucu ortaya çıktı malesef. Başka bir örnek, Grummania Me-262 modeli, 2.6 m kanat açıklığı, 2.2 m boy, tüm ekipman, çift türbin ve yakıt dahil 18kg’a uçuyor. Bu model de tamamen kompozit, hem de airex veya honeycomb gibi ara katman teknolojisi kullanmadan üretiliyor (bildiğim kadarıyla spread tow karbon vs gibi hafif ama aşırı pahalı malzemelere de bulaşmadan büyük oranda cam elyafı ve gereken yerlerde karbon kullanılarak üretiliyor.

Uzun lafın kısası kompozit üretimle çok hafif ve yeterince sağlam uçaklar üretmek o kadar da güç değil. Malzeme ôzelliklerini iyi bilmek ve doğru yerde doğru özellikte ve gramajda (kısacası yeterince!) malzeme kullanmak gerek.

Örgü elyaf 85gr lık iki kat olarak uygulansa 425 gr elyaf yapar, 425 gr elyaf için 850gr Epoxi yada polyester gider, toplam 1275 yapıyor

85 gram iki kat kumaş, güzel bir iskeletle desteklenirse kuyrukta, kontrol yüzeylerinde yeterli gelebilir ama kanadın orta kısmında gövdenin önü ve ortasında zayıf kalacaktır. Bu kısımlarda benim tercihim üç veya dört kat 165gr kumaş olur. İskelet ve kritik yerlere eklenen karbon desteklerle kabuk biraz daha hafifletilebilir.
Buarada öngördüğünüz Epoksi/kumaş oranını çok yüksek. Vakumsuz elle yatırmada bu oranı 1/1 civarında yakalayabiliyorum. Teoride 0.85-0.9 a kadar düşmek bile mümkün.
Tüm uçağı ortalama 3 kat 165 gram (artı bir kat 85gr kozmetik katman) yapsanız bile 3 kglık bir kabuk ağırlığı söz konusu ki hala gayet hafif bir imalat olur bu.

Bu uçak için ideal kg kaç olmalı?

İdeal olan planda yazan aralık tabii ki :)
Ama daha ağır olursa uçmayacağı anlamına gelmiyor bu. Tavsiyem “kübik kanat yüklemesi” konusunu okumanız olur. Oradaki bilgilerle kabaca bir “limit ağırlık” belirlemeniz mümkün olur.
 
Bu uçak için ideal kg kaç olmalı? Benim hesabıma göre uçağın yüzey açılımı 2.5m². Örgü elyaf 85gr lık iki kat olarak uygulansa 425 gr elyaf yapar, 425 gr elyaf için 850gr Epoxi yada polyester gider, toplam 1275 yapıyor. Parçaları toplamak için 300gr kadar parçaları birbirine yapıştırmak için gider(Bu yapıştırıcının adını bilmiyorum ama hazırlanışını biliyorum. Ayrosil ile epoxsi yada polyester karıştırılarak istenilen macunsu bir ürün elde ekiliyor, kompozit ürünleri birbirine çok sağlam yapıştırıyor) 1575 oldu. Gözüme çok az gelsede teorik olarak böyle çıkıyor. Güçlendirmeler ve içindeki malzemeler kaç kilo gelir bilmiyorum.
En önemli ağırlık kalemi CG tutturmak in buruna eklenecek ağırlık.
2m kanatlı bir Cessna için bence hedef 10kg altı olmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bayram Bulut
Gövdenin döküm işi bitti, 2200 gr geldi. Tahminimce 6.7-7 kg gibi olacak, Bu kiloda bu uçak için pervane önerirmisiniz? iki pal pervaneler üç pal pervanelerden daha iyi olduğunu okumuştum hatta Sumer beyin yazısıydı olabilse bir pal daha iyidir diyordu ama ben hem orjinalinde iç pal olduğu için hem de benim görsel olarak hoşuma gidiyor, mümkünse üç pal pervane önerebilirmisiniz?Malesef elimde DLE20RA var Sancar makinayla konuştum değişim yapmıyorlar önce şansımı bu motorla deneyeceğim olmazsa DLE35RA alacağım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Aileron, flaps ve diğer yerlere menteşe olarak bunu önerirmisiniz? Depo olarak 500gr lık depo düşünüyorum sizcede uygun mu?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol