Çift nitro motorlu uçakta motor senkronizasyonu yardımcı devresi

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,746
Tepkime puanı
23,120
Yaş
61
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Derdimiz kanal azaltmak! Aslında iki gaz servosunu iki ayrı kanala takıp gerekli ayarları yaparsak iki motoru ayrı ayrı hassas ayarlamamız mümkün. Ama ben bunu tek kanal ile yapmak istiyorum!
O zaman gelsin bir Attiny85 daha...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Minik sayılabilecek bu devre istediğim işi görecek diye umuyorum. Devre alıcının gaz kanalına takılacak (her motor için bir devre olacağına göre bir Y kablo aracılığı ile tabii). Devreden de gaz servosuna çıkış verilecek. Devrenin üzerinde iki adet çok turlu hassas potansiyometre var. Bunların birisi gaz kanalının üst endpointini diğeri alt endpointini ayarlıyor. Aynen alıcıda yaptığımız ayar gibi. Ayrıca bilirsiniz gaz kanalında pek subtrim ayarlamayız. O nedenle burada da subtrim ayarı yok.
Kumandada gaz kanalının endpointleri +/- %100 olarak ayarlanacak. Sahada ilgili motor çalıştırılıp bu devre üzerindeki potansiyometreler ile rölantisi ve tam gazı ayarlanacak. Sonra aynı işlem diğer motora da uygulanacak. Zamanla gerek duyulursa ayar işlemi kolaylıkla yapılabilecek ve bir alıcı kanalımız boşalmış olacak. Bu şekilde fakir kumandaları da iş görebilecek! :D
 
Kumanda fakir ama uçakta 16 servo ;D:lol:

Buna fakirlik demeyelimde büyüyünce pantalonun paçalarının kısa kalması diyelim isterseniz. :laugh:

Daha yepisyeni pantalon çöpe atacak halimiz yok ya. ;)
Yahu 16 servoya para verince kumanda fakir kalıyor doğal olarak! :p Yoksa ben de istemez miyim 39 kanallı bi alıcım olsun. Ters Y kablo yapayım ve her servoyu iki kanala birden bağlayayım falan... :D :lol:
 
Abi sayıyorum sayıyorum aynı sonuca varıyorum, 6 tane servoyu iniş takımları kapaklarına mı kullandınız?
Biz kaç kere saydık biliyor musun :)
Hani bir toplantı ya da yemek falan olur. Beş kere sayarsın insanları. Beşinde de farklı çıkar ya. :)
Bak şimdi...
Bir kanatta bir aileron, iki flap, bir gaz ve bir de kapak servosu yani toplam 5 servo var.
Elevatörde bir, rudderlarda iki, ön dikme için bir, ön dikme kapağı için bir ve frenin pnömatik valvi için bir servo var.
On altı etti mi?
 
Abi sana freni de ekstra bir kanal kullanmadan kontrol edebileceğini söylersem ne dersin :) elevatörle Y kablo yapacaksın, ve mikse yada ilave bir elektronik devreye ihtiyacın da olmayacak :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Kaman
Abi sana freni de ekstra bir kanal kullanmadan kontrol edebileceğini söylersem ne dersin :) elevatörle Y kablo yapacaksın, ve mikse yada ilave bir elektronik devreye ihtiyacın da olmayacak :D
Sence ben bunu bilmiyorum mudur??? :p
Ama sağlıklı olmaz çünkü elevatör endpointleri ile valf servosunun endpointleri mekanik olarak aynı olmak zorunda olmadığı gibi yön sorunu da olabilir. Senin söylediğini C130'un freninde yapmıştım. Zaten uçağı kırma sebebim frenin elevatörde oluşuydu. Bu sefer yemezler. :D :D :D
 
Bomba kapakları yok mu abi? Oldu mu şimdi? :coolxf::coolxf:
 
Sence ben bunu bilmiyorum mudur??? :p
Ama sağlıklı olmaz çünkü elevatör endpointleri ile valf servosunun endpointleri mekanik olarak aynı olmak zorunda olmadığı gibi yön sorunu da olabilir. Senin söylediğini C130'un freninde yapmıştım. Zaten uçağı kırma sebebim frenin elevatörde oluşuydu. Bu sefer yemezler. :D:D:D

Madem fren yuzunden bir uçak kırdın gel beni dinle sök frenleri :) bir de pnömatikmiş zaten, kesin senin başına iş açarlar :)