DLE 60 Twin Motor

DLE 60 Twin Motor

Kadir bey sehpada yaparsanız eğer Sümer abinin dikkat çektiği noktada titreşim sönümlendirme için mounta şunlardan takabilirsiniz :)





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
DLE 60 Twin Motor

Şimdi sipariş geçsem kimbilir ne zaman gelir geçenlerde kurumda vardı aldım fakat pek güven vermedi açıkcası sağlam birşey yaptırmalıyım
Rodaj işleminden bahsedermisiniz biraz benzinli rodajı hiç yapmadım
 
DLE 60 Twin Motor

sarı olanı sürekli kullanmanız daha iyi tabiki varsa kullanın biz bulamıyoruz ancak netten sıpariş verebiliyoruz dükkanlarda yok benim baktıklarımda

pardon yanlış yamışım bu aradas hemen düzelttim üst mesajımdada 30/1 rodaj - 40/1 ise normal uçuş

30/1 oranında yağ ekleyin demem 3 litreye 133 gram yağ katmalısınız
 
DLE 60 Twin Motor

Rodaj için az yapılanımı olmuyormu o şekilde
 
DLE 60 Twin Motor

Benim bildiğim Mesut'un söylediğinin tam tersi. Rodajda mineral yağ sonrasında sentetik yağ şeklinde. Performansa falan takılmayın. Yağı o kadar abartmayın. Yeter ki yağsız çalıştırmayın.
Yağ oranı hacim/hacim olarak ifade ediliyor. Yani 40:1 dediğinizde 40 litre benzine bir litre yağ demek oluyor. Demek ki 4 litre benzine 100 mL yağ ya da 1 litre benzine 25 mL yağ. Eczanelerden 50 mL enjektörler alıp yağı ölçmek için kullanabilirsiniz.
 
DLE 60 Twin Motor

Peki rodaj esnası nasıl yapılmalı yani devirlendirme rolanti vs
 
DLE 60 Twin Motor

Benzinli motor rodajı için birçok şehir efsanesi var. Rodajın temel ilkelerini hatırlarsak doğruları bulabiliriz. Rodajın amacı sürtünen metal yüzeylerin birbirine alıştırılması ve mikroskopik pürüzlerin giderilmesi. Doğal olarak metalürjik kalitenin üst düzeyde olduğu OS ya da 3W gibi motorlarda bu iş daha kolay oluyor ve kısa sürüyor. DLE de metalürjik olarak hiç fena bir marka değil bana göre.
Rodaj sırasında hep sandığımız gibi sadece piston ile silindir (ya da gömlek) arasında bir uyum oluşturmuyoruz. Örneğin piston krank bağlantısı, rulmanlar vs gibi tüm hareketli ve temas eden metal yüzeylerin rodajını yapıyoruz.
Rodajda hayati önem taşıyan iki nokta var. Birincisi çok iyi yağlanma (ki o nedenle rodajda daha fazla yağ kullanıyoruz). İkincisi yüksek sıcaklıktan kaçınma. Daha az önem taşıyan nokta da motorun fazla yüklenmemesi. Yani uygun pervaneler içinden en küçüklerinden birinin seçilmesi.
Ben olsam...
- 25-30:1 gibi bir yağ oranı kullanırdım.
- İğnelerin üreticinin önerdiği başlangıç konumlarında olup olmadığını kontrol ederdim. (Birileri oynamış olabilir).
- İlk litreyi 4000 devrin altında kalarak kendi halinde çalıştırarak bitirirdim.
- Sonraki litreyi 4000 devri geçmeden ama sürekli farklı gaz konumlarında bitirirdim.
- Sonra iğneleri ayarlardım. Benzinli motorlarda iğne ayarı çok önemli ve glowa göre farklıdır. İsterseniz ondan da söz ederim sonra.
- Sonra motorun gaz yemesini kontrol eder, rodaja havada devam ederdim.

Havada rodajın çok büyük avantajları var. Birincisi motor çok iyi soğur yani sıcaklık sorunu yaşanmaz. İkincisi pervane hava akımı nedeniyle rahatlayacağı için motor fazla yüklenmez. Havada rodaj yapacaksanız sadece anlık (kalkış, pas geçiş gibi) tam gaz kullanın.
 
DLE 60 Twin Motor

Sümer abi bunu satıp 3W alayım mı abi ben bu DLE nin rolanti sesini beyenmedim abi
Rolantide tıkır tıkır saymıyor
 
DLE 60 Twin Motor

Abi ne zaman rodajı bitirdin de rölantisine geldi sıra? Bu motorun rölantisini ancak rodajı bittikten sonra değerlendirebilirsin.
 
DLE 60 Twin Motor

Abi Internet'ten en birkaç video izledim ordan yola çıktım abi inşallah beceririm rodajı iyi birşey olur rodaj bitti diye ne zaman diyebiliriz yani örnek olarak 10 depo yaptın mı tamam gibi
 
DLE 60 Twin Motor

Valla bu sorunun yanıtı yok. :) Bana göre iki litre sonrası havada rodaj başladığında bitmiştir.
Motorların uzun ömürlü olması gibi bir takıntım yok. Kullandığım süre içinde beni yarı yolda bırakmasın yeter. O nedenle rodaja gerektiğinden çok önem verenlerden değilim.
 
DLE 60 Twin Motor

Sümer abi tşk ederim bu beni rahattı bende aynı şekilde o kadar çok bekleyemem ve de hiç hüsrana uğramadım
 
DLE 60 Twin Motor

Birbirinden değerli çok güzel bilgiler yazılmış :thumbup: Ellerinize sağlık arkadaşlar %p

Bu değerli bilgileri ileride daha kolay bulunması ve kaynak bilgi olması amacı ile "Benzinli Motorlarda Rotaj Nasıl Yapılmalı" başlığı altına taşıyorum ve INDEKS liyorum ;)

Rotaj ile ilgili bilgi paylaşımına buradan devam edebiliriz.

 
DLE 60 Twin Motor

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Teşekkür ederim Türker abi :) model bu



Hafta sonu ürün elime ulaşınca inceleme hazırlayacağım. Servo ve motor donanımı hakkında yardımlarınızı isteyeceğim :)
Bu arada sana da hayırlı uğurlu olsun Muharrem %p Kırımsız, bol keyifli uçuşlar şimdiden :thumbup: Inceleme konusunu merakla bekliyoruz.

Bu arada 2013 yılı heli camiasına hiç yaramadı. Tüm heliciler oldu birer uçakçı, ben dahil :laugh: :D