E-flite Extra 300 1.3m BNF

Kural 1de sıkıntı yok. Ben sevdim baya kendisini.

Kural 2 desen ha şurasını şöyle yapayım ha burası böyleydi diye pilleri şarj edip uçarken arabanın aküsü bitmiş haberim yok. Hemen daimi seyircim olan 3-5 çocuğu topladım köyden, vurdura vurdura çalıştırdık arabayı:lol::lol:

Kural 3 Bu haline şükrediyorum :lol::lol: Hala compass hatası alıyor olabilirdik :evil: Ama bir şekil yapacam o GPS işine%p

Kural 4 bu aralar iyi gibi gibiyiz :coolxf:
 
Selamlar üstadlar :saygilar:

Uzun zamandır keyifli keyifli uçarken geçenlerde ufak bir kırım ve şimdi de ucuz atlatılmış bir problem geldi başıma. Sebebi ne olabilir acaba diye size de sormak istedim.

Uçağın orjinal escsi 60a pek bir özelliği olmayan bir esc. Biz onu yine 60a özellikleri olan başka bir esc ile değiştirdik. 5-6 uçuş sonunda benim problemimden dolayı küçük bir kırım yaşadım. Spinner kırıldı. Motor mount yerinden çıktı. Neyse tamirini yaptım. Ahşap 13*5 pervane yerine 13*6,5 pervane taktım. Uçağın orjinal pervaneside ahşap 13*6 idi.

Bu sabah uçuşa gittim. İlk uçuş sorunsuzdu. Tabi uçağın dik tırmanışlarda hafif sola çekmesi ve ahşap 13*5 pervane gibi güçlü hissettirmiyor olması gibi hissiyatlar hariç. İkinci uçuşa başladıktan 1-2 dakika sonra motor durdu. Servo kontrolleri benden bir ara gidip geldi mi emin değilim ama motor gaz almıyordu. Acil bir iniş yaptım yola. Şükür hasar yok. Uçağın yanına gittiğimde uçak şu şekilde sinyal veriyordu ve motor çalışmıyordu. Ama hala servolarda kontroller vardı. Pilleri çıkarıp tekrar takınca motor da çalıştı. Esc manuelinde tekrar eden iki kısa ton için; giriş voltajı escnin çalışma aralığı dışında diye açıklanıyor.

Uçuş

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Verdiği sinyal

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şimdi şunları söyleyebilirim. Alıcım AR7600 DSM2 Spektrum. Bu zamana kadar hiç sorun yaşamadım. İniş sonrası en az 5 dk vakit geçti. Hatta uçak yere teker koyup tekrar havalanması arasında garanti 10dk vardır. Havada sıcak değil sabahın 8i. Yani esc sıcak değildi demeye çalışıyorum. Pillerin voltajlarını takarken bakmıştım 16,8 yani doluydular. 2 dakikalık uçuş sonrası 16.3dü. Yani voltajla alakalı sorun olmaması lazım. Pervane desek orjinaline çok yakın bir boyda. Problem oluşturacak bir fark yok gibi? Birde esc ayarlarında timing ayarını high olarak ayarladım. Yani buda motor escyi ısıtacak bişey olmakla beraber yaşadığım problemin sebebi olabilecek kadar etkili değildir diye düşünüyorum. Fikri olan var mıdır?
 
"Esc manuelinde tekrar eden iki kısa ton için; giriş voltajı escnin çalışma aralığı dışında diye açıklanıyor" uyarısı zaten yeterince açıklayıcı. Anlık olarak pil motorun çektiği (ESC'nin ihtiyaç duyduğu) enerjiyi sağlayamıyor. Ya da ESC arızalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
"Esc manuelinde tekrar eden iki kısa ton için; giriş voltajı escnin çalışma aralığı dışında diye açıklanıyor" uyarısı zaten yeterince açıklayıcı. Anlık olarak pil motorun çektiği (ESC'nin ihtiyaç duyduğu) enerjiyi sağlayamıyor. Ya da ESC arızalı.
Evet abi ama şöyle bir durum da var. Piller Tattu 4s 2000mah 100c ve 2 tane paralel bağlı. Escde Spektrum Avian Smart 60a. Sıfır aldığım modelden çıkardım. Toplam uçuş sayısı da 20/30 civarı. Tabi ne de olsa elektronik alet.
 
Sabah hava sisliydi gitmedim. Evde bir deneme yaptım. Aynı sorunu yaşadım. 1-2 dk zorladım motor escyi. Motor daha az olmakla beraber ikisi de ısınmıştı.

Esc gazı kesiyor ve tam gaza 15 sn gibi uzun bir süreçte çıkacak şekilde tekrar gaz veriyor. Eğer gazı kapatırsam bir daha da gaz veremiyorum ve motor sinyal vermeye başlıyor. Birazdan ayarlara dokunmadan ahşap 13*5 pervaneyi takacam. Bakalım sorun çıkaracak mı.. Kırım öncesi bu pervane ile sorunsuz 5-6 uçuş yapmıştım çünkü. Kırımla alakalı bir sıkıntı mı var anlamış oluruz.

Ahşapla denedim. Pil voltajları normal sekans uçtuğumda 6-7dk da iniş kalkışla 15,1v konumuna geliyordu. Ben 3 dk zorladım 15,5 v oldu piller ve yine esc sinyal verdi. Eğer bu kadar zorlamamış olsam normal bir uçuşta esc üzerinden geçen hava ile beraber bir sorun yaşamayacaktım sanırım? Yani esc ısındığı için problem yaşıyoruz. Büyük pervane bunu daha hızlı tetikliyor.
 
Son düzenleme:
Uzun zamandır keyifli keyifli uçarken geçenlerde ufak bir kırım ve şimdi de ucuz atlatılmış bir problem geldi başıma. Sebebi ne olabilir acaba diye size de sormak istedim.
Büyük geçmiş olsun Ali, gerçekten de ucuz atlatmışsın.;)
"Esc manuelinde tekrar eden iki kısa ton için; giriş voltajı escnin çalışma aralığı dışında diye açıklanıyor" uyarısı zaten yeterince açıklayıcı. Anlık olarak pil motorun çektiği (ESC'nin ihtiyaç duyduğu) enerjiyi sağlayamıyor. Ya da ESC arızalı.
Pilleri ne zaman ve nereden aldın ? Malum pillerin imalat tarihine bağlı belli bir ömürleri var. Normal gibi gözükse de özellikle güce binince ömrünün sonralarında olan piller anlık çökme yapabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Büyük geçmiş olsun Ali, gerçekten de ucuz atlatmışsın.;)

Pilleri ne zaman ve nereden aldın ? Malum pillerin imalat tarihine bağlı belli bir ömürleri var. Normal gibi gözükse de özellikle güce binince ömrünün sonralarında olan piller anlık çökme yapabiliyor.
Teşekkür ediyorum abi. Pilleri pilottrden sıfır aldım. Oraya da yeni gelmişti yaptıkları reklama göre. Pilleri aldım bir buçuk sene oldu. İç dirençleri nerdeyse aldığım günki gibiler. Şuan 2 civarında her hücreleri. Uçuş sonunda belli belirsiz ısınıyorlar. Her bir pil tek başına fazla ısınmadan modeli uçurabiliyor ki ben 2 tane paralel bağlayarak uçuyorum. Yani pil voltaj derdimin olması mümkün değil. Dediğin gibi yüklenince sönen pillere aşinayım ama bunlarda sıkıntı yok çok şükür.

Esc ısınınca çalışmamak için bahaneyi 'voltaj gelmiyor' diye bulmuş :D Ama bilmiyor ki bahane konusunda master yapmış biri var karşısında :lol::lol:

Birazdan uçuşa gidecem. Kırım ve bu problem öncesi ahşap pervane ile sorunsuz 5-6 uçuş yaptım demiştim. Yine de garanti olması için timing seviyesini yüksekten normale çekecem. Bir uçuş videosu atarım.
 
Son düzenleme:
Pilleri ne zaman ve nereden aldın ? Malum pillerin imalat tarihine bağlı belli bir ömürleri var. Normal gibi gözükse de özellikle güce binince ömrünün sonralarında olan piller anlık çökme yapabiliyor.

Piller cok diri ve tazeler ustad... 200A continous veren 2 tane paralel batarya var... 400A continous... Yani bataryanin tazeligi nedeniyle sorun yasanma ihtimali cok cok dusuk... Surekli video geliyor Ali Haydar'in antrenmanlarindan ordan takip ediyorum, canavar gibiler
 
Teşekkür ediyorum abi. Pilleri pilottrden sıfır aldım. Oraya da yeni gelmişti yaptıkları reklama göre. Pilleri aldım bir buçuk sene oldu. İç dirençleri nerdeyse aldığım günki gibiler. Şuan 2 civarında her hücreleri.
Pillerin yeni olması güzel. Sadece kısa bir tecrübemi paylaşayım.

İç direnç konusu bence tek başına yeterli değil. Zamanında çok dikkatli kullandığım ve iç direnç değerleri daha çok güzel olan piller, 3 ya da 4 yıl sonrasında ciddi ve hissedilir şekilde performans sıkıntısı yaşatmıştı bana. En azından benim başıma en az 2 pilde bu durum geldi.;)
 
Çanlar ESC için çalıyor.

Doğru ayarları yaptıktan sonra sıkıntı kalmadı şükür.

Pillerin yeni olması güzel. Sadece kısa bir tecrübemi paylaşayım.

İç direnç konusu bence tek başına yeterli değil. Zamanında çok dikkatli kullandığım ve iç direnç değerleri daha çok güzel olan piller, 3 ya da 4 yıl sonrasında ciddi ve hissedilir şekilde performans sıkıntısı yaşatmıştı bana. En azından benim başıma en az 2 pilde bu durum geldi.;)
Abi dediğin gibi pilin iç dirençleri tek başına bişey ifade etmiyor.

Şuan motor açıları hariç derdimiz yok çok şükür. Doğa temalı bir sorti uçuş paylaşayım :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Pillerin yeni olması güzel. Sadece kısa bir tecrübemi paylaşayım.

İç direnç konusu bence tek başına yeterli değil. Zamanında çok dikkatli kullandığım ve iç direnç değerleri daha çok güzel olan piller, 3 ya da 4 yıl sonrasında ciddi ve hissedilir şekilde performans sıkıntısı yaşatmıştı bana. En azından benim başıma en az 2 pilde bu durum geldi.;)
Bu daha çok iç direnç ölçüm tekniği ve algoritması ile ilgili. Yoksa iç direnç pil sağlığının en iyi göstergesidir.
 
Bu daha çok iç direnç ölçüm tekniği ve algoritması ile ilgili. Yoksa iç direnç pil sağlığının en iyi göstergesidir.
Abi senin bir yazında bu cümleni açıklamasıyla beraber okumuştum. Yapılabilecek en doğru ölçüm pili ilk aldığımızda iç direncini ölçüp daha sonraki iç direnç ölçümlerimizi yine aynı makineyle ölçerek aradaki farka göre bir sonuca varmamız gerektiğini söylemiştin diye hatırlıyorum. Ben de o şekilde deniyorum bu pilleri. İlk aldığımda genel olarak 1,5 iç dirence sahipti hücreler. Ufak tefek farklar vardı. Şuan da durum 2 civarında. Tabi her pil için 80-100 civarı dolum gerçekleşmiştir.

Yukarıdaki cümlenin açıklamasını doğru hatırlıyorsam bu kadar direnç yükselmesi ne anlama geliyor?