Elektrikli motor ile ilgili

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
86
Tepkime puanı
3
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.kendimenotlar.net
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar turnigy 3200 kv motorum var,pil olarak nano-tech 2200mah 25-50c 11.1 v pil ve 6*4 pervane kullanıyorum.
pillerin ve motorun yeni olduğu zamanlarda tam gaz verdiğim zaman 1 kg lık uçak çıldırıyordu havada.şimdi ise tam gaz vermeme rağmen kendini yukarı kaldıramıyor.Pilden mi yoksa motordan mıdır emin değilim,Pillerim biraz şişmeye başladı,ve son zamanlarda paralel şarj kablosu ile şarj ettim,farkettim ki paralel şarj kablosu ile 4 pili aynı anda şarj edince hücreler arasında belirgin farklar oldu.Sizin düşünceleriniz nedir ?
 

Delikopter

Tecrübeli Uye
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
735
Tepkime puanı
528
Yaş
38
Elektrikli motor ile ilgili

İyi akşamlar, aynı donanımları kullandığınız halde bir güç kaybı varsa bunu denemenin bence en iyi yolu yeni bir pil...
 

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,840
Tepkime puanı
8,090
Yaş
46
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
Elektrikli motor ile ilgili

Ustalar kadar tecrübem olmasa da , sorunun pilden kaynaklı olabileceğini düşünüyorum.Yeni pille deneme yaptınız mı ?...Motor kolay kolay arıza yapan bir ekipman değil , motora sıra gelene kadar , pil var ,esc var alıcı var v.s.Benim helikopterin üzerinde gelen orjinal pili de bana , bu duruma yakın bir sorun yaşatmıştı.Pil full şarjlı ve hücreler dengeli olmasına rağmen , motoru döndüremedi , pili değiştirince anladık ki sorun eski pildeymiş.
 
R

Ragýp SARI

Guest
Elektrikli motor ile ilgili

Berkay esc motor esc pil bağlantılarını kontrol et lehimler de sıkıntı varmı yokmu eğer kablo çapı azaldıysa bu tür sorunlara yol açabilir,
balansırlı şarz cihazımı kullanıyorsun bence şarz etme şeklin pek doğru değil pilleri teker teker şarz et ve şarz ederken 1c yi aşma şarz işlemi bittikten sonra lipo balans moduyla hücre gerilimlerini eşitle ve mutlaka low battery alarm kullan uçarken pilin bittikten sonra uçağı fazla uçurma, pilinin şişmesi artık ömrünü hemen hemen tamamladığının bir işaretidir.
 
M

mavikaya2011

Guest
Elektrikli motor ile ilgili

Pillerin fazla akımdan çekildiğinden olmuş olabilir. Motorun testini wattmetre ile yaparsan daha net değerler alırsın. Sorun bence pillerinden.
 

iscender

Çalışkan Uye
Katılım
24 Tem 2013
Mesajlar
401
Tepkime puanı
390
Yaş
42
Konum
İstanbul Feriköy
İlgi Alanı
Hepsi
Elektrikli motor ile ilgili

paralel şarzı hiçbir koşulda önermiyorum.

parallel bağlanmış birkaç pil içinde bozulan olunca charger bunu anlamıyor

ve şarz'a devam pilin anasını ağlatana kadar.
 
M

mavikaya2011

Guest
Elektrikli motor ile ilgili

Paralel şarj kesinlikle önermemekle birlikte, hız pil şarj etmek için, aşağıdaki gibi bir zımbırtı ile 2 pili daha güvenli ve sağlıklı şarjh etmenizi öneririm.

 

Benzer konular