Evet arkadaşlar , başlıktan da anlaşılamadığı gibi , anlamsız bir problem ile karşınızdayım... 
Bugün gayet güzel bir gündü ve ben yalnız kovboy olarak uçuş pistindeki yerimi aldım.Pist çok kalabalıktı , ama hiç helici olmadığı için , büyük bir baskı altında , 2 pil hover ve ayar işlemlerimi yaptım.Kuyruk servomu değiştirmiştim , yaptığım ayarların cuk oturması beni aslında oldukça mutlu etmişti.
Ancak işlerin bu kadar mutlu ve yolunda gitmesi , bir helici için pek alışık olunmaması gereken bir durum olduğunu çabuk unutmuşum.Çünkü illa bir aksiyon olmalıydı ve kendime iş çıkarmam gerekiyordu.Aslında 2.pilden ters giden birşeyler vardı ama anlayamadım , çünkü helim güzel güzel uçarken hafiften tracking yapmaya başladı , bu mekanik bir problem anlamı taşıyordu , dur bakalım 3. pilde anlarız derken , 3. pili bağlamak için eğildim , yanımda meraklı sorular soran çocukları kırmadan uzaklaştırmaya çalışıp , hem pili bağlarken bir şey oldu , pili tam takarken boynumdaki askı throttle takıldı ve yüzde 10-15 kadar gaz verdi , o esnada heli bind yapmaya başladı ben tedirginlik ile hemen geri çekilip holdu çektim , bir sıkıntı olmadı.
Ancak holdu kapamamla birlikte heli birden gaz aldı.Throttle kolu sıfırdaydı , ıdle-up değerlerim zaten tanımlı değil , yani açsamda bir etkisi olmayacaktı fakat , idle-up kapalı olmasına rağmen heli müthiş gaz alıyordu.
Tekrar holdu çektim , korka korka pili söktüm , kumandayı kapattım , tekrar kumandayı açıp heliye enerji verdim , durum aynı , heli daha bind'i yapar yapmaz sanki gaz açık kalmış gibi ani olarak çalışıyor.Biraz düşündüm , neden olur diye , motor kablolarını söküp , tekrar enerji verdim , throttle'i sonuna kadar verdim , yooo, throttle reverse olmamıştı , çünkü swash doğru olarak inip kalkıyordu , throttle doğru ise tam gazda iken enerji verirsem esc setup'a girmeliydi.Hemen palleri söktüm , motor kablolarını bağladım , throttle tam gaz verdim enerjiyi , evet , setup'a girdi.Setup a girdi ama , throttle range tanımlamasını yapamadım , bir türlü almadı esc , deli etti beni , throttle curveleri , pitch curveleri falan karıştırıverdim ediverdim yok.
Esc'yi baştan program yapmak gibi bir niyetim yoktu , zaten sahada manuelim yok , internetim yok zor iş.Bir kaç deneme yaptım , programa giriyor , ama çıkış yapmıyor.
Çok uzun anlattım , zannımca esc çöp oldu , çünkü çocuklara laf yetiştireceğim derken galiba pili takışta ark gibi bişeyler oldu , ne olduysa orda oldu.
İyi de abi , esc ne diye kızanlarınız olmuştur , Copterx 40 A esc.Oldukça memnundum , elimde Yep40 var ama şu Ptt kargomu kaybetmeseydi , program kartım o pakette geliyordu.
Böyle bir olay yaşayanınız oldu mu , Range ayarı anlık bir ark ile bozulur mu , gerçi bunlar elektronik alet , her an risk taşır ,ama esc akım sürüyor , çalışmada , servolarda hiç bir sıkıntı yok , sadece range bozuk ve evde daha deneme ve program atma zamanım olmadı.Artık ne kadar güvenebilirim o esc'ye orası da ayrı bir durum.
Yorumlarınızı bekliyorum, kafanızı ağrıttıysam şimdiden affola arkadaşlar.........
Bugün gayet güzel bir gündü ve ben yalnız kovboy olarak uçuş pistindeki yerimi aldım.Pist çok kalabalıktı , ama hiç helici olmadığı için , büyük bir baskı altında , 2 pil hover ve ayar işlemlerimi yaptım.Kuyruk servomu değiştirmiştim , yaptığım ayarların cuk oturması beni aslında oldukça mutlu etmişti.
Ancak işlerin bu kadar mutlu ve yolunda gitmesi , bir helici için pek alışık olunmaması gereken bir durum olduğunu çabuk unutmuşum.Çünkü illa bir aksiyon olmalıydı ve kendime iş çıkarmam gerekiyordu.Aslında 2.pilden ters giden birşeyler vardı ama anlayamadım , çünkü helim güzel güzel uçarken hafiften tracking yapmaya başladı , bu mekanik bir problem anlamı taşıyordu , dur bakalım 3. pilde anlarız derken , 3. pili bağlamak için eğildim , yanımda meraklı sorular soran çocukları kırmadan uzaklaştırmaya çalışıp , hem pili bağlarken bir şey oldu , pili tam takarken boynumdaki askı throttle takıldı ve yüzde 10-15 kadar gaz verdi , o esnada heli bind yapmaya başladı ben tedirginlik ile hemen geri çekilip holdu çektim , bir sıkıntı olmadı.
Ancak holdu kapamamla birlikte heli birden gaz aldı.Throttle kolu sıfırdaydı , ıdle-up değerlerim zaten tanımlı değil , yani açsamda bir etkisi olmayacaktı fakat , idle-up kapalı olmasına rağmen heli müthiş gaz alıyordu.
Tekrar holdu çektim , korka korka pili söktüm , kumandayı kapattım , tekrar kumandayı açıp heliye enerji verdim , durum aynı , heli daha bind'i yapar yapmaz sanki gaz açık kalmış gibi ani olarak çalışıyor.Biraz düşündüm , neden olur diye , motor kablolarını söküp , tekrar enerji verdim , throttle'i sonuna kadar verdim , yooo, throttle reverse olmamıştı , çünkü swash doğru olarak inip kalkıyordu , throttle doğru ise tam gazda iken enerji verirsem esc setup'a girmeliydi.Hemen palleri söktüm , motor kablolarını bağladım , throttle tam gaz verdim enerjiyi , evet , setup'a girdi.Setup a girdi ama , throttle range tanımlamasını yapamadım , bir türlü almadı esc , deli etti beni , throttle curveleri , pitch curveleri falan karıştırıverdim ediverdim yok.
Esc'yi baştan program yapmak gibi bir niyetim yoktu , zaten sahada manuelim yok , internetim yok zor iş.Bir kaç deneme yaptım , programa giriyor , ama çıkış yapmıyor.
Çok uzun anlattım , zannımca esc çöp oldu , çünkü çocuklara laf yetiştireceğim derken galiba pili takışta ark gibi bişeyler oldu , ne olduysa orda oldu.
İyi de abi , esc ne diye kızanlarınız olmuştur , Copterx 40 A esc.Oldukça memnundum , elimde Yep40 var ama şu Ptt kargomu kaybetmeseydi , program kartım o pakette geliyordu.
Böyle bir olay yaşayanınız oldu mu , Range ayarı anlık bir ark ile bozulur mu , gerçi bunlar elektronik alet , her an risk taşır ,ama esc akım sürüyor , çalışmada , servolarda hiç bir sıkıntı yok , sadece range bozuk ve evde daha deneme ve program atma zamanım olmadı.Artık ne kadar güvenebilirim o esc'ye orası da ayrı bir durum.
Yorumlarınızı bekliyorum, kafanızı ağrıttıysam şimdiden affola arkadaşlar.........
