Esc ve Motor Yanması

slains

Yeni Uye
Katılım
26 Ağu 2016
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Yaş
37
Robocat 270 topladım.12a simonk firmware esc,2300kv emax flysky fsi6 kumanda,naze32 10dof ve 1500 mah 40c lipom var.Cleanflight ucus modlarından baro angle ve headfree modlarını kullanıyorum.Baro modunda sıkıntı yok ama angle moduna aldıgımda saga cekiyor nedenini hala anlamış degilim trim mi yapacagım diye dusunurken bugun quad ters döndü gazı o an kesemedim pervane yere degdi esc ve motordan dumanlar yukseldi.En ufak zorlanmada yanması normal mi?
 
Esc ve Motor Yanması

Quadın uçuş ağırığı, motorun tam modeli ve propun özelliklerini yazabilirsen daha fazla yardımcı olabilirim hocam. Bir de kullandığınız varsa ekstra ekipmanlar nelerdir? (FPV kamera, Video Tx, Gimbal vsvs)
 
Esc ve Motor Yanması

Motorun modeli emax mt2204-2300kv,800tvl cmos ir cut filter kamera,ts832 600mw video verici,5030 pervane,lipo buzzer toplam uçuş ağırlığım 611g.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Esc ve Motor Yanması

Arkadaşlar bugün denedim tam gazda havalanmadı gazla ilgili bir problem sanırım eve geldim kalibrasyon yapayim diye pervaneleri cıkardım batarya taktım yine aynı problem esc ve motor yandı yok mu ben gibi bunları yaşayan?
 
Esc ve Motor Yanması

Tesekkur ederim.Cleanflight ile yapıyorum gucu tam verip lipoyu baglıyorum sonra gucu kesiyorum ilk kumanda ile denedim olmadı apmde o sekilde oluyordu.Dun havalanmayınca kalibrasyondan sonra güc tam gelecekmi derken yine yandı motorlarin ici siyah ama o sekilde calisir mi bilmiyorum
 
Esc ve Motor Yanması

Yanması ilginç? Motor kaç s pil destekliyor? Senin lipo kaç s?



DragonFLY...
 
Esc ve Motor Yanması

3s destekliyor bendeki de 3s.Dün esc ve motor taktim yedektekilerden ayrıca sistemi söküp lehimledim tekrar bugun yine havalandiramadim motor esc yanmadı simdilik havalanmama neden kaynaklaniyor olabilir motorlarin devirleri iyi gibi kumandamda mi sıkıntı var ne yapacagımı bilemiyorum
 
Esc ve Motor Yanması

Merhaba,

ESC'nin yanması için aşırı ısınması (diğer tanımıyla yetersiz soğutma) haricinde yüksek akım çekilmesi ki aşırı ısınmaya neden olacaktır ve/veya yüksek voltaj bağlanması gerekli.

Sizin setup uyumlu görünüyor, model küçük olduğu içinde özellikle 3S kablolarının kısa olduğunu kabul ediyorum ama ESC'lerden muhtemelen aşırı akım çekiliyor. Önerilerim,

1. PDB'yi kontrol ediniz
2. Motorlarda sürtünme veya sıkıntı olabilir, vidalarını çıkartıp kontrol ediniz
3. PDB-ESC kabloları yeterli akım geçiremiyor olabilir.
4. ESC'ler üretim hatası, vb. nedenlerle sıkıntılı olabilir, firmaya da bir mesaj atınız.

Kolay gelsin
 
Esc ve Motor Yanması

Bundan once zmr250 topladım aynı motor ayni pdb esc blheliydi ve kontrol kartı cc3d idi onunda 1 motor ve esc si yandı hatta yedekleri onun için almıştım pdb olabilir dediginiz gibi.Bu arada naze32 kartıma esc kalibrasyonu yaparken esc baglantı kablosundaki 3lu konnektordeki kırmızı kabloyu cikartarak yapiyorum yoksa usbden enerji alıyor kalibre edemiyorum yabancı bir forumda gormustum kalibreden sonra geri takiyorum sıkıntı bundan kaynaklanmiyordur heralde
 
Esc ve Motor Yanması

Ne yazık ki bazen elektronik ürünler belli bir nedeni yokken de "yanabiliyor". Üst seviye markalar değil bunlar. En garanti çözüm için bir wattmetre edinmeni öneririm. Wattmetre alana kadar ben de çok sayıda esc yaktım. Bu sayede sakıncalı esc veya motoru yanmadan tespit edebilirsin. Şimdi her elektrikli bir model topladığımda esc ve motor uyumunu ölçüp öyle kullanmaya başlıyorum.
Ayrıca ESC kalibrasyonunu (multikopterda) yaparken, herşeyden önce tek tek alıcıya bağlayıp kalibrasyon yapmakta yarar var. Ancak ondan sonra esc'leri pcb'ye lehimleyip yazılım üzerinde kontrol kartı üzerinden yapıyorum.
 
Esc ve Motor Yanması

Şans biraz elektronik ama şansın içinde bu kadar şanssızlık olmaz :) multimetre var ama kullanmayı bilmiyorum bir şekilde öğrenmeye çalışayım şimdi başka problem çıktı.2 gündür havalanmıyor bile güç az geliyor kumandanın fabrika ayarlarına dönüp bind yaptım esc kalibrasyonu yaptım pervaneleri yeniledim dün farkkettimki 1 motorun devri tamken diğer 3 motorun devri az bunun nedeni nedir bilen var mı?Esc olduğunu düşünüyorum eğer çözüm buraya yazılırsa uygularım ama akşama büyük ihtimal escleri flashlayacağım başarabilirsem.
 
Esc ve Motor Yanması

Multimetre bambaşka bir şey ama kesinlikle olmazsa olmaz lardan biri. Mutlaka kullanılmalı...
Ama anlattıklarını okuduğumda kafam karıştı. Müsaade et şöyle toparlayalım;
İlk önce bind ettikten sonra, her bir (motor bağlı olan) esc'yi TEK TEK (kontrol kartından ayırarak) alıcının gaz kanalına bağlayayıp kalibrasyonu yapmalısın.
Ardından kontrol kartına tüm bağlantıları yaptıktan sonra yazılım üzerinden ayrıca kalibre etmelisin. Yani neticede esc'yi tek başına ve ardından kontrol kartı ile birlikte ayrıca kalibre etmiş oluyorsun.
Seni yazılım zaten yönlendirir. Ama dikkat etmen gereken bir şey de kontrol kartı iki kez kalibre olur. İlkinde esc kalibrasyonu yapılır (kontrol kartı tarafından) hemen ardından da gyro'lar kalibre olur. Bunların da sağlıklı kalibre edilebilmesi için bu aşamada kontrol kartı yere paralel ve hareketsiz durması gerek. Bir sonraki aşamada zaten kontrol kartını (modeli) hareket ettirmen istenebilir (yazılımdan yazılıma değişir).
Yukarıda anlattığın problemi iki şekilde algılıyorum. ESC tek başına alıcıya bağlı olarak ve diğer ESC'ler ile birlikte kontrol kartına bağlı olarak mı devir farklılığı görüyorsun. Eğer kontrol kartına bağlı olarak bu hatayı alıyorsan muhtemelen kontrol kartında bir problem vardır. Ya kalibrasyonu hatalıdır, ya da Gyro bozuktur.
 
Esc ve Motor Yanması

Tesekkur ederim uzun uzun yazmışsınız soylediklerinizi bu aksam uygulayıp yazarım alıcıya baglayıp hic kalibre yapmamıştım ilk bunu deneyecegim sonra kontrol kartınadan tekrar kalibre edecegim.Kontrol kartına baglı olarak bu hatayı alıyorum durum şöyle bastan alayim ben quadcopteri toplayip kalibreleri yapip ucurmaya ciktim cleanflight ucus modlarindan ilk once baro modunu denedim gayet stabil ucuyordu sonra angle moduna aldım bu sefer quad saga cekmeye basladı sola neredeyse hic gitmiyor sol stick en sondayken zar zor indirdim sonra tekrar arm edip angle modu yeniden deneyecekken quad ters dondu gaz saniyelik acil kaldi on sol moyorun pervane yere degdi zorlandi yani sonra dumanlar cikmaya basladi neyse esc motor yedek oldugu icin taktim tekrar bir daha ucmaya calisirken havalanmadi eve geldim kalibre ederken motor esc yine ayni sekilde hic bir zorlama yokken yandi yine.
 
Esc ve Motor Yanması

Ersin Yalçın' Alıntı:
Tesekkur ederim uzun uzun yazmışsınız soylediklerinizi bu aksam uygulayıp yazarım alıcıya baglayıp hic kalibre yapmamıştım ilk bunu deneyecegim sonra kontrol kartınadan tekrar kalibre edecegim.Kontrol kartına baglı olarak bu hatayı alıyorum durum şöyle bastan alayim ben quadcopteri toplayip kalibreleri yapip ucurmaya ciktim cleanflight ucus modlarindan ilk once baro modunu denedim gayet stabil ucuyordu sonra angle moduna aldım bu sefer quad saga cekmeye basladı sola neredeyse hic gitmiyor sol stick en sondayken zar zor indirdim sonra tekrar arm edip angle modu yeniden deneyecekken quad ters dondu gaz saniyelik acil kaldi on sol moyorun pervane yere degdi zorlandi yani sonra dumanlar cikmaya basladi neyse esc motor yedek oldugu icin taktim tekrar bir daha ucmaya calisirken havalanmadi eve geldim kalibre ederken motor esc yine ayni sekilde hic bir zorlama yokken yandi yine.

Bir de nokta ve virgül kullansaydın daha az işkence çekerdim :RCKolik:
ESC kalibrasyonunu yaptıktan sonra kontrol kartını bilgisayara bağlayıp en baştan, sanki yeni kurulum yapıyormuşsun gibi. Hatırladığım kadarıyla Cleanflight "wizard" diye bir kurulum sihirbazı seçeneği sunuyor. Kontrol kartının ne olduğunu belirtmemişsin ama galiba ESC'yi yaktığın sırada o da arıza yapmış olabilir. CC3D kullanıyorsan (hele ki orjinal olmayanını) çok çabuk bozulabiliyor.