Görseller Eskişehir Buluşmaları (Ana Başlık)

Tek kelimeyle harikasınız arkadaşlar. Uzun bir aradan sonra ekibi hem de Rasim ile beraber sahada görmek çok güzel. :heartxf:%p:bravo:

@Mesut Arslan heliyi yine örttürmüşsün maşallah :D. Bu arada @Rasim Öztürk videolarda eskiden güzel yorumların oluyordu. Bu son videolar epey bir sessiz olmuş :laugh: Bu arada unutmadan sorayım. Uçuşlar sırasında kaç defa Rescue butonuna bastın ?

@Ahmet ATICI kardeşim senin de ellerine sağlık. Sayende aylar belki de yıllar sonra nitro sesini duyduk. :hoppa:
 
Bu arada unutmadan sorayım. Uçuşlar sırasında kaç defa Rescue butonuna bastın ?
Abi aslında kumanda pili ölünce, dediğim gibi modelin pilleri de şüpheliydi kafamda... Arada belki bir yada en fazla iki kere şarj cycle yapmışımdır ölmesin diye ama yaklaşık üç yıldır bunun dışında bir hareketi olmadı. Ben de kafamda daha az güvendiğim gens lipolarla ilk iki uçuş hover falan genel bir bakarım, sonra daha çok güvendiğim opti lipolarla üç pil normal uçabilirim belki gibi planladım.

İlk genste herşey yolundaydı, sadece açılar doğru gibi değildi, collectivede çok yukarılardaydım. Yere inince baktık, stick ortada -3 derece, minde -15 maxta +9/10 gibiydi. Link kollarıyla oynamadım, biraz kolaya kaçıp kumandadan değiştirdim collective ayarını, ortada sıfır uçlarda 12/12.5 olacak gibi. Tabii merkezde servo kollarıyla linkler tam 90 derece olmayabilir, ideali aramadım günü kurtardım diyebilirim.

İkinci gens de iyiydi, olaysız normal eski basit uçuşlarımdan biri daha... Üçüncüde optiye geçince video olayına girdik ama ben bir iki noktada saçmaladım. Videoda tam anlaşılmıyor ama ara ara kontrolü kaybedecek gibi olduğumda iki kez rescue çektim. Bir de açı ayarını elden geçirmeme rağmen opti daha bayık geldi gensten, buna biraz anlam veremedim. Sanıyorum daha eskiydi, ondan da olabilir. Sonuçta yanılmıyorsam 2016 dan beri model ve piller bende, 2019 dan beri de ilk kez yükte kullanılıyorlar, buna şükür diyelim.

Haftaya daha erken bir saatte çıkabilirsek, sabah hava serin ve durgunken 5 lipoyu da kullanıp daha iyi bir fikir edinebilirim. Hayırlısı bakalım :)
 
Dün yine arazideydik, az biraz daha erken çıktık 11'e doğru, 4 e kadar da kaldık.

Ahmet abi ev yapımı özel nitrosunu modelde denedi biraz, sanırım reçetede az daha oynamalar yapması lazım, ama alet gayet uçuyor.

Mesut abi yine Goblin 570 ve 380 ile güzel uçuşlar gerçekleştirdi. Ramazan da Gaui x3 ile uçuşlara devam etti. Sonlarda bir kez de 550 ile uçuş yaptı. Gürkan kds 450 yi getirmiş ama kuyrukta bir parçanın değişmesi lazım uçuş yapamadı onunla...

Ben de protos380 ile önceki hafta kaldığım yerden devam ettim, beş pilimi de görmüş oldum. Çok bir sorunları yok hala aradan geçen 7-8 yıla rağmen. %75 kullanımla hala 4.15-4.30 civarı veriyorlar. Uçuşlar da benzer, zaten belki biraz protos500 zamanı, biraz da sonrasında logo550sx zamanı falan biraz gelişmeye çalıştık, sonrasında ya yerinde saydı ya geriye gittik.

Yalnız üçüncü uçuşumda biraz işler kontrolden çıktı, tabii ki rescue her zaman kullanıyorum böyle durumlarda hatta tam hakim olana kadar bazen üst üste çekerek... Ama bu uçuşta model iyice uzaklaştı ve oryantasyon gitti, sonrasında bir rescue daha çekerek, modelin o sırada yaptığı kurtarma manevrasından tekrar kuyruk pozisyonunu algılayabildim ve yaklaşarak uçuşu sonlandırdım. Aslında hala %10-15 pilim vardı ve devam edecek gibiydim ama Mesut abi dedi ki in bence :D

Videolar özellikle güneşin tepede olduğu öğle saatlerinde netlik / odaklama problemleri yaratıyor, ekrandan o sıcakta ve güneşte modeli yakalamak da zor. Ama olduğu kadar, bazen de durdur yeniden başlatla videoları birleştirerek birkaç tane çekebildim.

Bunlar pillerin kullanılan yüzdesi ve sürelerle ilgili genel görünüm... Normalde timer %75 e ayarlı, genelde son anı beklemiyorum hatta ilk gidişte %60 lar yeterli dedim, ikinci hafta yer yer 70 lerin üstüne doğru devam ettim, 3000rpm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada da olaylı uçuşumun logu;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mesut abi dolara inat uçmuş zaten. Maşallah 570 canavar 😍

Ahmet abi merdiven altı konusunda master yapmış doktora çalışmaları devam etmekte :lol::lol:

Rasim abi her zamanki gibi her şeyi detaylıca aktarıyor ki zamanında çok şey öğrendik:saygilar: Tabi işin medya kısmını da eş zamanlı yönetiyor sağolsun. Bizde burada videoları izledikçe mutlu oluyoruz :D

Konuyu okurken acaba eski konuda mıyım diye bir kontrol etme gereği duydum :lol::lol: Eskişehir bir kıvılcım çaktı. Hatta ateşi de yaktı. Darısı başımıza :)
 
Ahmet abi kendimi " Devrim Arabaları " filmini izliyormuş gibi hissettim. :bravo: :bravo: Türkiye'de nitro heli modelciliğini kurtarabilirmişsiniz gibi geliyor bana bu hamleyle. Hatta malum pil temin problemi sebebiyle ceryanlılarda nitroya dönebilirler eğer yakıt sorunu çözülürse. :laugh:

İzlenimleriniz nasıl abi merak ediyorum. Videolarda herşey gayet yolunda gözüküyor. Sanki bu iş olmuş gibi ? Yalnız yakıtın renginden ve motul kullanılmasından maliyetleri sormaya çekiniyorum açıkçası biraz. :lol:

Rasim ellerine sağlık, ne güzel oldu dönmen :RCKolik: