Bugün harika bir hava ve şenlikli bir ortam vardı. Hafta içi geçen hafta kırılan iniş takımını onarmış, kanat uçlarındaki sıyrıkları güzelce düzeltmiş uçuşa hazır etmiştim. Sahada uçağı hazırladım ve motor çalıştırdım. Arkadaşlar motor sesi pek iyi değildi diyorlar. Ben bir şey farketmedim. Belki de farketmek istemedim. Havalandım. Birkaç tur uçuş sonrası pist üzerinden yavaş ve alçak geçtim. Gaz açıp yükseleyim dedim ama gaz tepkisi yoktu. Herhalde gaz servosu sapıttı diye düşündüm. Alçak ve yavaştım. Eğer gaz servosu bozulduysa en fazla çeyrek gazda kalmıştı. Yani hiç irtifa almaya çalışmadan, az yatışlı dönüşlerle dönüp inişe gelebilirdim muhtemelen. Soldan hafifçe dönüşe başladığımda pervanenin durduğunu gördüm. Yere iyice yaklaşana kadar elevatör çekmeyip hızımı korumaya çalıştım ama güneş alçalmış, tam karşıma geçmiş ve görüşümü tamamen kapatmış durumdaydı. SOn anda elevatöre asılıp yere çarpmayı yumuşatmaya çalıştım.
Yanına gittiğimizde sağ kanat parçası orta parçadan ayrılmıştı. Fiber gövdede ufak tefek hasarlar vardı. En kötüsü sağ yatay stab da yamulmuştu bir şekilde. Daha doğrusu fiber gövde nedeniyle kuyruk deforme olmuştu.
Önce pert olduğuna karar verdim. Ama eve dönüş yolu boyunca kafamda bazı çözümler ürettim. Bu hafta onarımı deneyeceğim.
Motor berbat haldeydi. Muhtemelen ya rulman dağıttı ya da biyel kolu ile krank pini arasındaki rulman saçmaladı. Motoru söküp motoru ustası arkadaşımıza teslim ettim.
Yukarıdaki mesajı ilk moral bozukluğu ile yazmıştım. Ama şu an bir ümit var. Bakalım ne olacak...