F4U Corsair 1.9m 3dlabprint

Ali Haydar GÖK

Kıdemli Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
2,020
Tepkime puanı
3,851
Yaş
28
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Hepsi
Büyük bir hata yapmış gibi hissettiğimi söyleyerek başlamak istiyorum :D Yazıcıyı aklımdaki çift kanatlı uçağın parçalarını ve zaman zaman 3d yazıcıya ihtiyacım olduğundan ve tabi kaşıntıdan dolayı almıştım. Ama şimdi bu düşüncelerin hepsi bir rafa kalktı ve 3d yazıcı ile uçak basmaya başladım. Bir tane küçücük messerschmitt bf 109 yaptım. 900mm kanat açıklığına sahip. Ama küçük uçakları uçurma işini pek beceremiyorum. Ekipmanlarım hep büyük uçağa göre. O uçak da daha uçuşun 15. Saniyesinde düştü. Birkaç parça basıp tekrar uçar hale getirebilirim ama uğraşmadım. Belki ileride uğraşırım. Zaten küçük uçak sevmiyorum. Hiç uğraşasım yok o yüzden.

Her neyse. Oturup bol bol düşünüp ölçüp kesip biçene kadar 3d yazıcıya uçak yaptırmak baya işime geldi. Elimde motor esc ve pil olduğu için bu koca uçağı yapmaya karar verdim :D Hemde uçağın görünüşü çok hoşuma gidiyor. Ve hayatımdaki en büyük uçak :D

Tabi dezavantajları da var. Bir kere warbird. İniş kalkış konusunda baya sıkıntılı imiş. Bende zaten iniş kalkış konusunda sıkıntılıyım. Pistim de idare edecek cinsten. Nasıl bir Maiden olur muamma :D

Uçağın parçalarını birleştirmek falan bence iğrenç ötesi. 2 kere sinir krizi geçirdim. Çünkü parçaları hizalamaya yarayacak bir şey yok. Olanın da kendisine faydası yok. Bence her birleşim yerinde yanlış hizalamayı engelleyecek net parçalar olması lazım. Hizalamak için ya hiç bişey yok yada küçük küçük şeyler var ama yeterli değil. En azından benim için yeterli olmadı. Hiç hizalamak için parçası olmayanları çok rahat hizaladım. Ama hizalarken sorun çıkaracak parçalara koydukları hizalama çıkıntıları hiç işe yarayacak şekilde değil. Bu parçaları birleştirerek yazdıranlar da var. Bu şekilde yapsam sinir krizi geçirmeyebilirdim. Bir tanesi kötü birleşince diğerinin sorunsuz birleşmesi zaten mümkün olmuyor.

Ben hızlı yapıştırıcı kullanarak yapıştırdım. 30dklık epoksi ile yapıştırmak daha rahat olmamı sağlayabilirdi. Ama epoxy plastiğe japon gibi yapışmıyor diye biliyorum. Japon yapıştırıcısına da güvenemedim. O yüzden hızlı yapıştırıcı kullandım. Baya sağlam yapışıyor. Ama geç kalma durumu olduğunda ve parçalar güzel oturmadığı zaman boşluklar kalıyor arada. Bunu 3-5 sefer yaşadım. Oralara yapıştırıcıyı boca ettim. Görüntüde baya sağlam oldu. Ama uçarken aşırı yük binecek bir durumda ne olur bilmiyorum. Parçaları birleştirmek için epoxy yapıştırıcı kullanan varsa yorum yapabilirse sevinirim.

Uçakta retract iniş takımı kullanıyorlar. Tabi ben yapacağım amortisörlü normal bir iniş takımı ile uçurmayı düşünüyorum. Bir başka şey elimde uygun servo yok bu uçağa göre. Uçakta 9 tane servo kullanılıyor. Ve Orta boy servo kullanılıyor. Bende mikro ve standart boy servolar var. Biraz eritip yeni bir servo yatağını yapıştırarak büyük boy servo kullanmayı düşünüyorum.

Velhasıl kocaman canavar gibi bir uçağı evde görmek bile baya keyifli :D Uçak 3.7kglık filament harcıyor. Bende 4 tane lacivert filament almıştım. Ama hatalı yaptığım ve kırdığım parçalar yüzünden yetmedi. Bende sarı ile tamamladım. Yani Ekmek Sporu tutuyorum. Yanlış anlaşılmasın :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bir tane küçücük messerschmitt bf 109 yaptım. 900mm kanat açıklığına sahip. Ama küçük uçakları uçurma işini pek beceremiyorum. Ekipmanlarım hep büyük uçağa göre. O uçak da daha uçuşun 15. Saniyesinde düşt
Vay ne zaman yaptın, topladın, uçurdun be kırdım Ali kardeşim. ;D
Tabi dezavantajları da var. Bir kere warbird. İniş kalkış konusunda baya sıkıntılı imiş. Bende zaten iniş kalkış konusunda sıkıntılıyım. Pistim de idare edecek cinsten. Nasıl bir Maiden olur muamma :D
Kesinlikle bol Yusuflu bir Maiden olacak. ;) İnşallah bunun Maiden videosu izlemek nasip olur. :D
 
Vay ne zaman yaptın, topladın, uçurdun be kırdım Ali kardeşim. ;D
3d yazıcı çıktı mertlik bozuldu abi :D Dertsiz tasasız kendi kendine basıyor. Geriye uçup kırmak kalıyor ki seviyorum o işleri :D

Kesinlikle bol Yusuflu bir Maiden olacak. ;) İnşallah bunun Maiden videosu izlemek nasip olur. :D
O Yusuf uçağın büyüklüğünü gözle gördüğümden beri var zaten abi. Maidene ne gerek var :D

Şaka bir yana Maiden demek kırım demek gibi hissediyorum. O yüzden emin değilim Maiden konusunda. Ama muhakkak uçacak bu uçak :D ne zaman bilmiyorum
 
Biraz güncelleme yapayım. Uçağın uçuşa hazır ağırlığı 6kg falan olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Uçağın kanopisi, kuyruk iniş takımı, motor, parçaların birbirine daha sağlam yapışması için gereken ufak parçalar ve flaplar hariç her şey tamamlandı. Maiden yapmak beni biraz fazla korkutuyor gibiydi ama artık baya alıştım uçağa. Eksiklikler tamamlandığında güzel bir maiden yapmayı umuyorum :)

Uçağın kuyruk ve kanatların uç kısımları hariç bu şekilde küçük parçalar var daha güzel yapışması ve ayrılmaması için. Sol alt kısımdaki doldurulmuş. Üsttekiler boş.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Menteşelerde sistem hep bu şekilde. Yani 2 halkadan geçen çıkıntılar var. Ve en altta yuvarlakla işaretlediğim yerde gövdeye gömülen bir çıkıntı daha var. Yani rudderı ve dikey stabı bu halkalarla birbirine geçirip dikey stabı yapıştırdığınızda rudderın çıkma şansı kalmıyor. Eğer rudder değiştirmek istenirse dikey stabı kırmadan sadece rudderı kırıp yenisi en alttan başlayarak yapıştırılabilir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Flaplar birbirlerine geçerek senkron hareket ediyorlar.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Adamlar flaplar için 2şer servo koymuşlar. Yani sadece flapları kontrol etmek için 4 adet servoya ihtiyaç var. Ben geçmeli sistem olduğu için ve tabi elimde fazla servo olmadığı için flapları birer servo ile kontrol etmeyi düşündüm.
Flap konusunu çok merak ediyorum. Mantığını falan biliyorum. Ama hissiyat olarak bir fark olacak mı onu "denemek 🤭" istiyorum. Hele flap bölümünde her aşama flap için farklı elevatör mixlerini falan görünce daha da meraklandım. Tabi ilerleyen uçuşlarda deneme yapacağım.

Uçakta alıcı olarak dün aklıma gelen extra 300ün alıcısını kullanmayı düşünüyorum. Extra 300le imac çalıştığım için alıcısını söküp normal alıcı takmıştım. Alıcıyı Extradan sökünce uçuşu baya rahatlattığını farkettim. Hem iniş konusunda hem uçuşta gyro baya yardımcı oluyor. E gyrolu alıcıyı gidip de trainer bir uçakta kullanacak halim yok :D Adamlar Safe select cart curt birşeyler koymuşlar. Genel olarak bana yardımcı olacaktır diye düşündüm.

Tabi gyrolu alıcıda birkaç problem çıktı ortaya. Benim çözdüklerim hariç çözülmesi gereken problem şu: Elevatörler 2 servo ile kontrol ediliyor. Fakat gyro sadece bir tanesine hareket veriyor. Ve mix yapsam da uçak tipi olarak 2 elevatör seçsemde durum değişmedi. Servoların ikisini aynı yönde çalışacak şekilde tekrar yuva yapmam lazım. O zaman servoları tek servo gibi çalıştırabilirim. Tam da burada soru geliyor :D 2 elevatör servosunu teke düşürsek nasıl olur? Bir servo 8kg torka sahip. Böyle bir uçak için 16kg tork baya gereksiz gibi düşündüm.

Uçağa birde iniş takımı çizdim. Uçağın kendi iniş takımı yuvasına uyacak şekilde. Birde 15° ileriye doğru açı verdim. Gerekli miydi bilmiyorum. Birde yaylı sistem yaptım. Ben vidalarla yaptım ama elimde rulman falan da var. Rulmanlarla basıncı yaylara iletmesi çok daha rahat olabilir. Şuan da elimle ittiğimde bir tanesi 10-12kg civarı basınçta sonuna kadar kapanıyor. 20-24kg kaldırıyor diyebiliriz yaylar için. Uçak 6kg. Sert inişlerde bu yaylar gayet iş görür diye umuyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Tam da burada soru geliyor :D 2 elevatör servosunu teke düşürsek nasıl olur? Bir servo 8kg torka sahip. Böyle bir uçak için 16kg tork baya gereksiz gibi düşündüm.
Maiden yaklaştığımız bu son günlerde bu soruya gelecek cevabı ben de merakla bekliyorum.:rolleyes:
Rulmanlarla basıncı yaylara iletmesi çok daha rahat olabilir. Şuan da elimle ittiğimde bir tanesi 10-12kg civarı basınçta sonuna kadar kapanıyor. 20-24kg kaldırıyor diyebiliriz yaylar için. Uçak 6kg. Sert inişlerde bu yaylar gayet iş görür diye umuyorum.
Elinle bu kuvveti nasıl uygulayıp ölçtün merak ediyorum. :)
 
Uçakta alıcı olarak dün aklıma gelen extra 300ün alıcısını kullanmayı düşünüyorum. Extra 300le imac çalıştığım için alıcısını söküp normal alıcı takmıştım. Alıcıyı Extradan sökünce uçuşu baya rahatlattığını farkettim. Hem iniş konusunda hem uçuşta gyro baya yardımcı oluyor. E gyrolu alıcıyı gidip de trainer bir uçakta kullanacak halim yok :D Adamlar Safe select cart curt birşeyler koymuşlar. Genel olarak bana yardımcı olacaktır diye düşündüm.

Buyuk risk...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
[/QUOTE]
Tabi gyrolu alıcıda birkaç problem çıktı ortaya. Benim çözdüklerim hariç çözülmesi gereken problem şu: Elevatörler 2 servo ile kontrol ediliyor. Fakat gyro sadece bir tanesine hareket veriyor. Ve mix yapsam da uçak tipi olarak 2 elevatör seçsemde durum değişmedi.
Bu alıcı şu değil mi ? AR631 DSMX 6-Channel AS3X & SAFE Receiver



Bu programlanan bilen bir ünite, tıpki bizim FBL gibi. Bu durumda Elevatör çift olmasını belki de programlama kısmında çözebilirsin. Hiç ayar videolarına baktın mı ?
Bir de ayarlarını bozmadan önce yerinde olsam EXTRA 300 ayarlarını bir yere kayıt ederdim. Yarın tekrar EXTRA 300 takmak istersen en azından yeniden uğraşmak zorunda kalmazsın.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elinle bu kuvveti nasıl uygulayıp ölçtün merak ediyorum. :)

Abi uçağı kaldırdım ve sadece teker tartının üzerine gelecek şekilde koydum ve bastırdım :D Sonuna kadar kapandığı kgmı buldum. Kara düzen devam yani :D


Bu alıcı şu değil mi ? AR631 DSMX 6-Channel AS3X & SAFE Receiver



Bu programlanan bilen bir ünite, tıpki bizim FBL gibi. Bu durumda Elevatör çift olmasını belki de programlama kısmında çözebilirsin. Hiç ayar videolarına baktın mı ?
Bir de ayarlarını bozmadan önce yerinde olsam EXTRA 300 ayarlarını bir yere kayıt ederdim. Yarın tekrar EXTRA 300 takmak istersen en azından yeniden uğraşmak zorunda kalmazsın.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Evet abi bu fakat programlama yapabilmek için küçük bir aparat gerekiyor. Veya kumandada "Forward programming" seçeneği olması lazım. Benim kumanda dx9. Bu seçenek gözükmüyor ama sürüm olarak baya eski olabilir. Ben hiç güncelleme yapmadım. Çalışmayacak kumandalar arasında dx9 yok. O yüzden güncelleme yaparsam "Forward programming" seçeneği eklenebilir gibi düşünüyorum. Güncel sürüm dx9 kullanıp da bu seçeneği gören varsa bildirebilirse memnun olurum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Abi uçağı kaldırdım ve sadece teker tartının üzerine gelecek şekilde koydum ve bastırdım :D Sonuna kadar kapandığı kgmı buldum. Kara düzen devam yani :D




Evet abi bu fakat programlama yapabilmek için küçük bir aparat gerekiyor. Veya kumandada "Forward programming" seçeneği olması lazım. Benim kumanda dx9. Bu seçenek gözükmüyor ama sürüm olarak baya eski olabilir. Ben hiç güncelleme yapmadım. Çalışmayacak kumandalar arasında dx9 yok. O yüzden güncelleme yaparsam "Forward programming" seçeneği eklenebilir gibi düşünüyorum. Güncel sürüm dx9 kullanıp da bu seçeneği gören varsa bildirebilirse memnun olurum :)


DX9'da calistigi yazili...
 
Kumandayı güncelledim. Forward programming seçeneği bu alıcıya bağlanmadığımız sürece çıkmıyor. Araştırarak nasıl gireceğimi buldum ama pek bir önemi olmadı. BNF sürümle geldiği için bu alıcının neredeyse tüm fonksiyonları gizli. Sadece as3x ve safe select özelliğini açıp kapatmaya yarıyor. Sadece 2 tane on of seçeneği var anlayacağınız. Eğer özel kablo (SPMA3065) varsa bu alıcıyı extra 300'e özel olmaktan çıkarıp normal bir ar631 olmasını sağlanabiliyor. Kablo da 25 dolarcık :)

En azından alıcının bütün özelliklerini kapatarak normal bir 6 kanallı alıcı olarak kullanabilirim.
 
Eger oyle ise,

Forward Programming> Other Settings > Factory settings dersen aliciyi bosa sifirlar... Bunu yapmadan copy backup yaparsan onceki preset kayitli modelin de bilgilerini bir kenarda tutmus olursun...

Sifirlama yaptiktan sonra da First Time Setup diyip yeni model icin aliciyi konfigure edebilirsin....
 
Bendeki alıcı AR631. Seçenekler de sadece bu kadar. Sade select açınca da değişen birşey olmuyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu alıcıyı bnf bir modelle değil de normal satın almış olsam forward programming ile bütün ayarları yapabiliyor olacaktım. Fakat bnf olanlar bu şekilde modele özel ayarlanmış şekilde kilitli geliyor. Bu kilidi açmak ve bnf olmayan alıcılar gibi yapmak da mümkün. Fakat kablo ile alıcıyı güncellemek gerekiyor.