Ufak bir aksilik yaşadım. Normalde bir uçuş daha yapıp sonrasında bu videoyu paylaşmayı düşünüyordum. Ama uzun zamandır uçuşa gitmedim ve gidecek gibi de durmuyorum. Şimdi paylaşmak istedim bir konuya atıf olması açısından.
Pervane 15*8 yerine 15*10. Kalkışta klasik sola çekme durumu var. Diğer uçuşlarda bunu öngörerek kalkış yapmıştım. Bu uçuşta sağ rudderı biraz korkarak verdiğim için yeterli gelmedi. Kalkışı iptal ettim ve şarampole yuvarlandım. Belki pervane değişikliğini göz önüne alıp çok daha yavaş gaz açmak lazımdı.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hasar kanadı tutan 2 vida yeri parçalandı. (Kanat bir daha hiç çıkmayacak şekilde yapıştırıldı. )
İniş takımları hasar gördü. Kırılan yerlerden yapıştırıldı sağlam şekilde. Gerekirse tekrar yenisi basılabilir.
Kanat ucu ve aileronun bir tanesi çıktı fakat yapıştırarak sorun çözüldü. Problem yok.
Genel yapısal hasar olarak sadece kanat birleşim yeri var. O da oldukça sorun tabi ki.
Şöyle bir ekleme yapmak istiyorum. 3 boyutlu yazıcılarla basılan uçaklarda kırılan veya hasar gören parçayı kesip çıkarıp yerine yeni basılan parçayı koymak için cerrah falan olmak lazım. Öyle kolay birşey değil ve uğraşılmaz. Ben orijinal parçaları birbirlerine yapıştırırken bile sorun yaşadım. Ki nerede kaldı kırılan parçayı güzel bir şekilde çıkarıp yerine yenisini koymak. Tabi benim düşüncelerim bu şekilde. Belki bölgesel olarak komple basılıp birleştirebilir.
Şimdi burda önemli olan soru bu boyutta bir balsa uçaktada benzer sorunlar yaşanır mıydı? Sonuçta bu 3 boyutlu yazıcıdan çıkan uçağın tekrar basılması Max 1000₺ Aradan 1 ay geçmesi, o gün uçuş yapamamak, can sıkıntısı vs.. de var tabi. Balsa uçakta ne kadar hasar olabilirdi?
Eğer balsa uçakta ciddi bir yapısal hasar oluşmazdı diyorsa üstadlar 3 boyutlu yazıcıdan çıkan uçaklara bol bol giydirebilirim
Şaka bir yana merak ediyorum gerçekten.