FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Beğeniler
376
İlgi Alanı
Heli
#31
Ynt: FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

Mesut AKIN' Alıntı:
esnemeden kastım dönüş yönünde değil Türker dikey eksende , ana şaftın ve uzun olan rotorun esnemesi sağ sola :)



mehmet Goblin 770 Battalda var işte çocuk geçenlerde ana dişli için one way rulman arıyordu ve rulmanın koduhna baktığımda trex 600 ün clutchında kullanılanla aynı olduğunu gördüm, bendeki eski clutchı verdim rulmanını söküp alsın diye


yani demem o ki 6 8 kg lık bir modele 800mm pal çeviren devasa bir modele Trex 700 den daha küçük olan trex 600 rulmanı takıyorsun saçma
Abi senin sacma dedigin kismi bi aciyimm ben , degistirdigi oneway rulman neresi ??

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Beğeniler
3,619
Yaş
37
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
#32
Ynt: FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

ana dislinin ortasi neresi olacak

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
387
Beğeniler
376
İlgi Alanı
Heli
#33
Ynt: Ynt: FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

Mesut AKIN' Alıntı:
ana dislinin ortasi neresi olacak

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Goblinde ana dislide one way yok ki ?


SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Beğeniler
3,619
Yaş
37
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
#34
Ynt: FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

battala bi sor ozaman hangi dislinin ortasindaki one way siyirmis ? ve benden aldigi trex600 cluth'indaki rulmani sokup hangi dislinin ortasina takmis ?

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Kadir Kocaman

Tecrübeli Uye
Katılım
12 Eyl 2013
Mesajlar
1,078
Beğeniler
558
Yaş
37
İlgi Alanı
Heli
#35
FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

Dfc kafa servolara bu kadar zararlı ise align in eski versiyonundaki fbl kafarı almak dahamı mantıklı? Atiklil haricinde hissedilebilir başka birşey yok anladığım, zaten pilotaj seviyimde beni de bu kadar etkilemez diye düşünüyorum


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,209
Beğeniler
8,409
Yaş
37
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
#36
FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

Benim gözlemime göre, servolar üzerinde hps (fbl, fl) kafalardan daha fazla bir etkisi yok. Kırım anında hps kafalarda linkler eğiliyor ya da çıkıyor, dfc kafalarda ise kolun ucundaki vida eğiliyor. Servoların sıhhati çarpmanın şiddetine, servo hornlarının sağlamlığına, servo dişlilerinin canının sıyırmak isteyip istemediğine ve pilotun şansına bağlı olarak değişiyor.
 

SafakB

Çalışkan Uye
Katılım
23 Şub 2014
Mesajlar
416
Beğeniler
252
Yaş
27
#37
Ynt: FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

Emre Kaman' Alıntı:
Benim gözlemime göre, servolar üzerinde hps (fbl, fl) kafalardan daha fazla bir etkisi yok. Kırım anında hps kafalarda linkler eğiliyor ya da çıkıyor, dfc kafalarda ise kolun ucundaki vida eğiliyor. Servoların sıhhati çarpmanın şiddetine, servo hornlarının sağlamlığına, servo dişlilerinin canının sıyırmak isteyip istemediğine ve pilotun şansına bağlı olarak değişiyor.
Eki kere ufak dusus yaptim dfc ile ikisindede 2ser servo kirdim ufak dusus oyle aam saam deil ama hps kafa ile kuyruk cikti resmen cakildi topraga eski ilk aldigim helim servolar sapasaglam cikti linkler atmis hps :) tartisilir tabiki kullaniviya gore alan suzabo gibi adam dfc kullanir kirilsada umursamaz tarek kullanir nasi rahat ederse adamlar rahat cunku :) hiihihihahaha :p
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,964
Beğeniler
28,625
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#38
kadir kocaman' Alıntı:
Dfc kafa servolara bu kadar zararlı ise align in eski versiyonundaki fbl kafarı almak dahamı mantıklı? Atiklil haricinde hissedilebilir başka birşey yok anladığım, zaten pilotaj seviyimde beni de bu kadar etkilemez diye düşünüyorum
Kadir Bey, bunu DFC ZARARI olarak değil de, bir dezavantajı olarak algılamak lazım. Malum her şeyin bir bedeli, bir +/- var. Önemli olan ihtiyacımızı doğru belirlemek ve tercihimizi yaparken +/- bilerek almak, bence esas olan bu.

Gelelim sizin pilotaj seviniz ile ilgili tercihinize. Hatırladığım kadarı ile siz su ana kadar hep Flybarlı heli uçurdunuz. Ben de ilk defa bu sene başında FBL sistemine geçiş yaptım. Kendi gözlemime göre kesinlikle şunu söyleyebilirim ki, pilotaj seviyesi ne olursa olsun FBL sistem uçurmanın daha kolay olduğu fark ediliyor. Heli komut olarak sizi daha az zorluyor. Bu FBL en büyük artısı ama kırımlar sonrası olası servo arıza riskinin artması da en büyük dezavantajı.

Şimdi burada esas olan sizin kırım frekansınız. Eğer kırım frekansı azaldı ise, bence FBL geçme zamanı geldi demektir. Yok eğer kırım sıklığı hala yüksek ise Flybarlı sisteme devam etmek bence en mantıklısı. Bunlar nacizane benim düşüncelerim, katılmayan olabilir, saygı duyarım :)

Emre Kaman' Alıntı:
Benim gözlemime göre, servolar üzerinde hps (fbl, fl) kafalardan daha fazla bir etkisi yok. Kırım anında hps kafalarda linkler eğiliyor ya da çıkıyor, dfc kafalarda ise kolun ucundaki vida eğiliyor. Servoların sıhhati çarpmanın şiddetine, servo hornlarının sağlamlığına, servo dişlilerinin canının sıyırmak isteyip istemediğine ve pilotun şansına bağlı olarak değişiyor.
Yorumunuz için teşekkürler Emre Bey. Şahsen şu ana kadar sadece DFC test ettim ve çok şükür henüz bir kırım yaşamadım. HPS'yi ise nasip olursa çok yakında test edeceğim. Dediğiniz gibi servo arızası biraz şansa bağlı. Ama yorum yaparken doğal olarak fiziksel yapı ve olası güç aktarımlarını teorik olarak düşünerek yorum yapıyoruz. Malum teorik her zaman pratik ile örtüşmüyor :laugh: En güzel hiç kırım yaşamamak ama o da olmuyor ne yazık ki.

Şahsı olarak bana yapısından dolayı HPS daha güvenli geliyor ama bu sadece psikolojik bir algı, teknik bir veri ile desteklenen bir şey değil ne yazık ki ;)
 
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,209
Beğeniler
8,409
Yaş
37
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
#39
FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

Katiliyorum. Benim anlatmak istedigim de bu. Dfc kafanin kalin kollari insanda kirim aninda butun enerji servonun tepesine inecekmis algisi yaratiyor. Ama arada enerjiyi emen daha dogrusu kendini feda eden bir vida var. Gozlemim ise soyle, dfc kafa ile 5-6 kirim yaptim irili ufakli. Her kirimda iki servo kolu ve sadece ikisinde bahsettigim vidayi kaybettim, ama hic cyclic servosu zararim olmadi. Beraber uctugum bir arkadasim, neredeyse her kirimda servo dislisi degistirdi ve hps kafa kullaniyordu. İkimiz de savox marka farkli model servolar kullaniyoruz. (Bu arada fark etmissinizdir, kirim datasi acisindan gayet zenginiz :) )
Bu kirimlarda degisken o kadar cok ki, dfc ve hps sadece bir degisken. Ben iki sistemi de kullaniyorum, ikisinin de ayarlanmasi cok cok basit, bakimi cok basit, kirimda zarara ugrayan parca sayisi cok az, zaten parca sayisi cok az. Modelle beraber ne geliyorsa kullanmak, gerisine takilmamak lazim diye dusunuyorum. Fb modelden donusum yapilacaksa, dfc kafa saft ya da link boylarinda problem olabiliyor. Hps tipi kafa baska hic bir seyle ugrasmadan direkt bir degisim imkani sunuyor.
 

AirbusDriver

Çalışkan Uye
Katılım
25 Eki 2013
Mesajlar
217
Beğeniler
240
Yaş
35
#40
FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

Arkadaşlar sanırım burda hepimiz bir kavram karmaşası yaşıyoruz gibime geliyor, DFC adı üstünde Direct Flight Kontrol sistem, Linklerin direk olarak Swash'tan Blade Griplere 2 adet kol ile bağlı oldugu sisteme deniyor, HPS,FBL ya FL'de yapı daha farklı ve ekstra 2 adet link daha mevcut.

DFC kazalarında Servo dişli sıyırması Rotor yapısından değilde Servolar direk olarak swash'a bağlı oldukları için oluyor.Aynı diş sıyırması yada servo arızaları HPS rotor yapısında da olabilir, çünkü malumunuz servolar bunda da direk olarak swash'a linkler ile bağlı...

Halbuki Align firmasının eski sistemi ki ben daha mantıklı buluyorum, Bell Crank sistem olsa (V1 Trex700 veya Trex 700 nitrodaki gibi) Servolar direk olarak Swash'a bağlı değilde tek bir servo 2 adet link ile Bell Crank'a , Crank'tan ise Swash'a , kırımlarda çok daha az Servo riske atmış oluruz.

Övünmek gibi olmasın çok vurdum,:) Daha Bell Crank ile sıyıran, milletin beğenmediği kalitesiz dediği DS610 bile görmedim.:)

Malum Raptor E700 bile hala aynı sistemi kullanıyor, bencede sağlıklı olan bu...

Günümüzde makinelerde nerdeyse sınırsız güç var ve safe side kalmak için de Metal Horn kullanmak durumunda kalabiliyoruz, Direk Servo to Swash durumlarında Birçok servo markası ve dişleri bu nedenler kurtulamıyor, bu kadar güçlü makineler de plastik de kullanmak pek akıllıca değil...

Ancak örnek olarak Goblin 700'umde JR Dubro servo horn kullanıyorum..Çok etli ve sağlam fakat sert kazada da plastik oldugu için servoya zarar vermeden kırılıyor.

Tavsiyem boyle Saglam Plastik bulursanız bunu kullanmanız yönunde..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Cahit Kaş

Kıdemli Uye
Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
2,089
Beğeniler
1,898
İlgi Alanı
Heli
#41
FBL Heliler için Hangi Kafa Yapısı ve Farkları : DFC mi yoksa HPS mi?

Demek Bell Crank sistemi dediğiniz benim E720 de de olan sistemmiş. Modelimi daha çok sevdim. :)
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
28,964
Beğeniler
28,625
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#42
Emre Kaman' Alıntı:
Katiliyorum. Benim anlatmak istedigim de bu. Dfc kafanin kalin kollari insanda kirim aninda butun enerji servonun tepesine inecekmis algisi yaratiyor.
....
Modelle beraber ne geliyorsa kullanmak, gerisine takilmamak lazim diye dusunuyorum. Fb modelden donusum yapilacaksa, dfc kafa saft ya da link boylarinda problem olabiliyor. Hps tipi kafa baska hic bir seyle ugrasmadan direkt bir degisim imkani sunuyor.
Benzer yorumu biz de daha önce yapmıştık Emre Bey, bu konuda hem fikiriz :thumbup:

Mehmet Karakaya' Alıntı:
Arkadaşlar sanırım burda hepimiz bir kavram karmaşası yaşıyoruz gibime geliyor, DFC adı üstünde Direct Flight Kontrol sistem, Linklerin direk olarak Swash'tan Blade Griplere 2 adet kol ile bağlı oldugu sisteme deniyor, HPS,FBL ya FL'de yapı daha farklı ve ekstra 2 adet link daha mevcut.

DFC kazalarında Servo dişli sıyırması Rotor yapısından değilde Servolar direk olarak swash'a bağlı oldukları için oluyor.Aynı diş sıyırması yada servo arızaları HPS rotor yapısında da olabilir, çünkü malumunuz servolar bunda da direk olarak swash'a linkler ile bağlı...

Halbuki Align firmasının eski sistemi ki ben daha mantıklı buluyorum, Bell Crank sistem olsa (V1 Trex700 veya Trex 700 nitrodaki gibi) Servolar direk olarak Swash'a bağlı değilde tek bir servo 2 adet link ile Bell Crank'a , Crank'tan ise Swash'a , kırımlarda çok daha az Servo riske atmış oluruz........
Mehmet yorumlar için teşekkürler :thumbup: Şahsım adına konuşayım, sonunda "Bell Crank" sistemin ne olduğunu öğrenmiş oldum :D
 
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
6,402
Beğeniler
10,193
Yaş
32
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
#43
Dört yıl sonra şu konuya da ufak bir ekleme yapalım :)

Bilindiği gibi Oxy serisi default olarak DFC geliyor. Dileyenler için FBL dönüşümü için following arm lar ve linkler vs var. Fiyatı da ortalama 17-18 dolar civarlarında...

Lynx in sahibi Luca diyor ki;

Küçük bir helide aradaki farkı net söylemek zor. Kişisel hissiyat ile alakalı bir durum. DFC sistem güzel çalışmak için yüksek kafaturlarına (2500rpm üstü) ihtiyaç duyuyor - ki küçük boyutlu helilerde kafaturları yüksek. DFC de parça sayısı az, cevaplar keskin... FBL kafalarda cevap daha smooth ki bazıları da bundan hoşlanıyor.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Benzer Konular