Flap kullanımı???

  • Konbuyu başlatan mavikaya2011
  • Başlangıç tarihi
  • 3,757
M

mavikaya2011

Guest
Herkese saygılarımla...
Modelcilikte eski değilim ama kendimi hızlı geliştirdiğimi düşünüyorum. (Bana modelciliği öğreten başta Mehmet Aydın abi olmak üzere tüm Komuk'a teşekkür ederim.)
Şimdi insan hırsına yenik gidiyor ve bir sürü model ediniyor. Pilotaj konusunda kendimi geliştirdiği düşünüyorum en azından benimle uçan modelciler öyle söylüyor. Ama büyük bir problemim var. Flaplı modelimi de normal indiriyorum. Bir sıkıntı olmuyor ama flapa taktığım 2 servoyu ve onun 2 kademesini turnigy 9x'te ayarlamak için çektiğim sıkıntılar aklıma geldikçe daralıyorum. Flap kullanan ustalardan tam olarak, nasıl kendimizi bu konuda eğitiriz, ne zaman açarız, uçak nasıl tepki verir. Bu konularda bilgi sahibi olanlardan yardım istiyorum. Ömer abi sen bu işi biliyorsundur :) (Ben burda yazıyorum ama belki hiç biriniz beni hatırlamıyordur.)
 
Ynt: Flap kullanımı???

Ucakci abilerimiz eminim ki sorunuza cevap vereceklerdir.

Fakat hatirlatma kismina gelince, muhtemelen ben dahil yeni KOMUK uyeleri henuz sizinle tanismadilar.

Bu nedenle kisaca kendinizden bahsederseniz, bolumune konu acarak, cok guzel olur.

Bir de Ekteki linki tiklayarak, profilinizdeki ikinci satirda bulunan kullanici isminizi gercek isminiz ilarak duzeltebilirseniz, sizi tanimak daha kolay olacaktir. Kusura bakmayin bu ozelligi siz uye olduktan sonra ilave ettik ne yazik ki :(
 
Ynt: Flap kullanımı???

mavikaya2011' Alıntı:
Herkese saygılarımla...
Modelcilikte eski değilim ama kendimi hızlı geliştirdiğimi düşünüyorum. (Bana modelciliği öğreten başta Mehmet Aydın abi olmak üzere tüm Komuk'a teşekkür ederim.)
Şimdi insan hırsına yenik gidiyor ve bir sürü model ediniyor. Pilotaj konusunda kendimi geliştirdiği düşünüyorum en azından benimle uçan modelciler öyle söylüyor. Ama büyük bir problemim var. Flaplı modelimi de normal indiriyorum. Bir sıkıntı olmuyor ama flapa taktığım 2 servoyu ve onun 2 kademesini turnigy 9x'te ayarlamak için çektiğim sıkıntılar aklıma geldikçe daralıyorum. Flap kullanan ustalardan tam olarak, nasıl kendimizi bu konuda eğitiriz, ne zaman açarız, uçak nasıl tepki verir. Bu konularda bilgi sahibi olanlardan yardım istiyorum. Ömer abi sen bu işi biliyorsundur :) (Ben burda yazıyorum ama belki hiç biriniz beni hatırlamıyordur.)

Merhabalar, umarım ilk fırsatta yüz yüzede tanışma şansı buluruz. Seni bu flap konusunda çok iyi anlıyorum :laugh: Bende yıllar önce heves ettiğim Mustang P51-D modelimde flapları tesis edebilmek için çok ciddi para ve zaman harcamıştım. Sonrası ise malum durum " Eeeeeeeeeeeeeee ne işe yarar bu falaplar ? " :mad: Bu konuda ben senden şanslıydım ve flap kullanımıyla ilgili örnek alabileceğim abilerim vardı çevremde. Türkiye'de bu konudaki bilgi eksikliğinin temel sebebi esasen ekonomik nedenlere dayanıyor, scale uçak sahibi olmak ciddi maliyet gerektiren birşey çünkü.

Sorunun temeli bizlerin scale uçakları da tanıdığımız model uçaklar gibi uçuruyor olmamızdan kaynaklanıyor. Gerçekte ise bir scale uçağı layığıyla uçurmak tamamen farklı birşey. Biz klasik modelcilerin alışık olduğundan farklı bir pilotaj gerektiriyor. Şu zamana kadar rastladığım ve scale uçak merakı olan abilerimin %90'ı modellerini uçururken tıpkı seninde söylediğin gibi hiçbir zaman flaplarını kullanmamışlardır.

Bende zamanında bu konuya feci bir şekilde takılmış ve üzerine düşmüştüm. Herşeyden önce böyle bir soru sormuş olman benim gerçekten çok hoşuma gitti. :thumbup: Yalnız olmadığımı anlamış oldum :lollol:

Bu konuda tecrübelerimi paylaşacağım bir videoyu en kısa zamanda hazırlayıp seninle buradan paylaşabilmek için elimden geleni yapacağım. :saygilar:
 
Ynt: Flap kullanımı???

Erkan,

Şu ana kadar ciddi anlamda ölçekli model yapmadım. Yaptıklarımda ise flap kullanmadım. Tam ölçekli uçaklarda flap temel olarak uçağın kanat alanını büyüterek iniş ve kalkışlarda kanat yükünü azaltmaya, birde hava freni görevi görerek uçağın çökmesine yardımcı oluyor. Ancak bizim model uçaklarda böyle bir şeye fazla ihtiyacımız olmuyor. Şu ana kadar ben bir tek modelde flap kullandım; o da eleronlara çift servo koyarak aynı zamanda flap haline getirerek. Amacım inişlerde uçağın daha kısa mesafede çökmesini sağlamaktı. Çünkü rüzgarsız havalarda normal iniş için piste çok uzaktan yaklaşmak gerekiyor. Hatta kimi zaman yere teker koyana kadar pisti geçiyorsun. Bu uçak su uçağıydı, su üzerinde fazla deneme şansım olmadı, daha doğrusu göze alamadım. Geçtiğimiz sonbaharda bu modele tekerlek taktım, Solaklarda bir iki kez denedim. Modelin hızı azalıyor ama daha dengesiz hale geliyor, kontrolu biraz daha zorlaşıyor. İlave olarak, elevatör mix'i de vermek gerekiyor. Ama şu anda aşağımı yukarımı tam hatırlamıyorum. Yeni uçuş sezonunda deneyeceğim. O zaman paylaşırım.
 
Ynt: Flap kullanımı???

Flap,hava freni,paraşüt .... Gerçek uçaklar; iniş hızlarına göre, bu özelliklerin ,bir veya bir kaçına sahip olabilirler.Bu ihtiyaçlar kullanılacak pistin ne kadar kısa olduğu ve uçağın minimum iniş hızı ile ilgildir.Scale rc modeller gerçeğine sadık kalınarak üretiliğinden flap özelliği de ilave edilmiştir.Ancak, rc modelde ,genellikle pist uzunluğu ile ilgili sorun olmadığından ,fayda/zarar ilişkisini gözden geçirmek gerekir.Bende ;bu durumda, sadece rüzgarsız havalarda, bir nebze faydası olacağı kanaatindeyim fakat bunun yanısıra ekstra bir fonksiyonun ,uçağın düşmesinde etken olabilecek fonksiyonların artmasına neden olacağı düşüncesindeyim.
 
Flap kullanımı???

Flap konusunda bende bir kac sey eklemek istiyorum
Arkadaslarin dedigi gibi Scale ucaklarda genel olamzsa olmazgereken seylerden biridir. Flaplar genelde inise gecerken hizi düsürmek icin kullanilan kanat arkasinda olan mekanizimdir.Biz bunlari kumandalarimizda ayarladigimiz zaman ya iki yada üc sekilde hareket ettiriz.Bazen hizli inis oluyor bazen pist kisa oluyor bazende rüzgar bu flaplari kullanmamiza neden oluyor. Flap kullanildiginda ucak hizini kaybeder basta biraz yükselir ama hizi düstügü icin birden burnunu asagi doru yöneltir.Onun icin gaz ile biraz oynayip ucagi yine dengesine getirmek lazim en iyisi ucak havada iken yani yüksekte iken flaplari kullanip ucagi izleyip gerektiginde dümeni asagi veya yukariya ve gaz ile oynayip ucagin durumunu tespit edip tanimak lazim her ucak flap kullaniminda ayni hareketleri yapmaz.Eger bir ucak ucus hizinin altina düserse otomazikman burnunu asagi yöneldir. RC yolcu ucaklarinda pist kisa olunca lapplar 10 ile 20 derece arasinda kullanilarak ucagin üst profili büyütülür ki üzerinden gecen hava akimi ucagi cabuk bir sekilde yukari cekmesi icindir.
Cok büyük Scale modellerde profiller tam olunca tabiki belli bir ucus hizina sahip olan ucak hemen yavaslatilamiyor ve inis icinde hizi yüksek oldugu icin bis basinda flapler kullanilarak yavas inis yapiliyor.Bu genelde büyük Planörlerdede görülüyor cünkü bazi tiplar gercekten hizli inis yapmaktadir ve pist üstünde flaplar kullanilarak ucagi yavas indirme imkanina sahip oluyor.
Gercek ucaklardada ayni.
Kanal 7 veya 8 üzerinden proglamlama imkani var kumandaya bagli kiminde fabrikasyon mevcut.
selamlar Hakan
 
Flap kullanımı???

hakan Akkaya' Alıntı:
Flap konusunda bende bir kac sey eklemek istiyorum
.....
Hakan abi güzel özetlemişsin, eline sağlık %p

Bu mesajını aynı konuyu Türker kardeşimin simulator eşliğinde açıklama çalıştığı aşağıdaki konuya da kopyalıyorum / ilave ediyorum, kaynak bilgi olarak :)