FT 3D

Bu uçak eğitim uçağı özelliklerinde olmadığı için uçuşu da zaten zor olacaktır. Yani göründüğü kadarı ile kanat yükü fazla ve V açısı olmayan bir model. Ağırlığı azaltsan bile tamamen senin pilotajınla uçacağı için zorlanacaksın. Bence üstten kanatlı, kanat yükü daha az olan bir model yaparsan, daha kolay uçurabildiğini görecek ve daha fazla keyif alacaksın.
 
Cahit Bey, Omer abi hakli %p 2.model olarak ustten kanatli bir model size cok buyuk bir rahatlik verecektir. Ama daha once de soyledigim gibi tek basiniza bu noktalara gelmeniz bile harika :bravo:
 
FT 3D

Cahit Kaş' Alıntı:
....
Uçağı elimde motor yukarı bakacak şekilde (yere dik konumda) tutup tam gaz verdiğimde uçak kendini yukarı çekebiliyor. Yani bıraksam düşmeyip havalanacak. Ama gazı %75 lere çektiğimde ise kendi ağırlığını yukarı kaldıramayacak duruma geliyor. Ama sanırım normal bir uçuşta gazı %75 veya %60 lara çekersem hala uçabilme şansı var.
Cahit Bey uçağınızın motorunun gücü söylediklerinizden anladığım kadarıyla neredeyse hover yapabilecek kadar fazla, bir uçağın uçabilmesi için yerçekimine karşı 90 derece ile tırmanacak kadar güçlü olmasına gerek yoktur. Çok daha az bir güçle uçaklar rahatlıkla uçarlar. Hatta şöyle söyliyim standart pervaneli gerçek uçakların hiçbirinin motor gücü bu derece değildir. Zaten buna gerekte yoktur.

Biz modelciler eğlenmek için modellerimizde böyle şeyler yaparız ve böylece hover gibi manevraları yapmak için imkan sağlarız kendimize. Ama bu tarz modellerle uçarken sadece ihtiyaç duyduğumuz manevralarda son gaza geçeriz ki normal uçuşta uçağımız agresif uçup keyifsiz bir uçuş karakteri göstermesin diye.

Ben uçağınızın yarım gazda hiç sıkıntı çekmeden rahatlıkla uçabileceğini düşünüyorum. Haberlerinizi merakla bekliyoruz. :)
 
Uçağınız çok güzel olmuş. Bende FT duster Modelini yaptım ilk uçuşunda denge sorunu oldu. pili öne aldıktan sonra tam da olmasa denge sorunu çözülmüştü. Toplamda 30 dk uçtuk. Son buluşmada uçak geri dönmeyecek şekilde kırıldı. :)
 
Omer Erkan' Alıntı:
Bu uçak eğitim uçağı özelliklerinde olmadığı için uçuşu da zaten zor olacaktır. Yani göründüğü kadarı ile kanat yükü fazla ve V açısı olmayan bir model. Ağırlığı azaltsan bile tamamen senin pilotajınla uçacağı için zorlanacaksın. Bence üstten kanatlı, kanat yükü daha az olan bir model yaparsan, daha kolay uçurabildiğini görecek ve daha fazla keyif alacaksın.

Evet eğitim uçağı değil. Bunn farkındayım. Ama bu modelleri seçmemdeki asıl neden Yapılışının ve onarımının benim için kolay olması. FT Cruiser modelini de yakında uçar hale getireceğim. Öyle sanıyorum ki o daha ağırbaşlı bir model. Pilotajım gelişsin almak istediğim modeller olacaktır.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Cahit Bey, Omer abi hakli %p 2.model olarak ustten kanatli bir model size cok buyuk bir rahatlik verecektir. Ama daha once de soyledigim gibi tek basiniza bu noktalara gelmeniz bile harika :bravo:

Aslında Tek başıma olduğum için şu an başka model alasım yok. Uçuşlara gittiğimde yalnız oluyorum çoğu zaman. Paylaşımda bulunacağım kimse yok.

Türker Akgün' Alıntı:
Cahit Bey uçağınızın motorunun gücü söylediklerinizden anladığım kadarıyla neredeyse hover yapabilecek kadar fazla, bir uçağın uçabilmesi için yerçekimine karşı 90 derece ile tırmanacak kadar güçlü olmasına gerek yoktur. Çok daha az bir güçle uçaklar rahatlıkla uçarlar. Hatta şöyle söyliyim standart pervaneli gerçek uçakların hiçbirinin motor gücü bu derece değildir. Zaten buna gerekte yoktur.

Biz modelciler eğlenmek için modellerimizde böyle şeyler yaparız ve böylece hover gibi manevraları yapmak için imkan sağlarız kendimize. Ama bu tarz modellerle uçarken sadece ihtiyaç duyduğumuz manevralarda son gaza geçeriz ki normal uçuşta uçağımız agresif uçup keyifsiz bir uçuş karakteri göstermesin diye.

Ben uçağınızın yarım gazda hiç sıkıntı çekmeden rahatlıkla uçabileceğini düşünüyorum. Haberlerinizi merakla bekliyoruz. :)


Bir dahaki uçuşu ben de sabırsızlıkla bekliyorum. Yarım gazla uçmayı deneyeceğim.

cihan kl' Alıntı:
Uçağınız çok güzel olmuş. Bende FT duster Modelini yaptım ilk uçuşunda denge sorunu oldu. pili öne aldıktan sonra tam da olmasa denge sorunu çözülmüştü. Toplamda 30 dk uçtuk. Son buluşmada uçak geri dönmeyecek şekilde kırıldı. :)

Videodaki düşüşten sonra ben de modelimin artık uçamayacağını düşünmüştüm. Tahminimden daha sağlam çıktı.
 
FT 3D

Cahit Kaş' Alıntı:
Aslında Tek başıma olduğum için şu an başka model alasım yok. Uçuşlara gittiğimde yalnız oluyorum çoğu zaman. Paylaşımda bulunacağım kimse yok.
Askolsun Cahit bey, biz ne gune duruyoruz :-\ Inanin sanal alem uzerinde birseyler paylasmak en az problemli ve en cok keyifli olani, kisisel kapris ve egolardan uzak ;)
 
FT 3D

Herkese selamlar. Son uçuş videosunu ilk mesaja ekledim. Öneride bulunan herkese sonsuz teşekkürler.
 
FT 3D

Cahit Kaş' Alıntı:
Herkese selamlar. Son uçuş videosunu ilk mesaja ekledim. Öneride bulunan herkese sonsuz teşekkürler.
Cahit Bey sizi gerçekten canı gönülden tebrik ediyorum :bravo: Sizin de video belirtiğiniz üzere "Kesinlikle bugün uçağa hakim olmuşsunuz" :thumbup:

Anlık yere yakın geçişler hariç, çok sakın, kendinden emin ve güzel bir uçuş olmuş. Bu arada video çeken arkadaşımız de iyi Co-Pilot luk yapmış ;)
 
FT 3D

Cahit Kaş' Alıntı:
Herkese selamlar. Son uçuş videosunu ilk mesaja ekledim. Öneride bulunan herkese sonsuz teşekkürler.
Tebrikler Cahit Bey, çok daha kontrollü çok daha güzel bir uçuş olmuş. :bravo:

Modelin sürekli kafası aşağı düşüyor ve siz elevatör kontrolü vererek düzeltmek zorunda kalıyorsunuz. Buda uçuşta bir dalgalanmaya sebep oluyor. İki sebepten olabilir bence :

1-) Elevatör kanalına trim vermeniz gereklidir. Elevatör stick'inin yanındaki tirim düğmesini kullanarak hareket sıfırlanana kadar trim vermelisiniz. Beklentiniz hiç kontrol vermediğiniz durumda uçağınızın aynı eksende devam etmesi olacak.
2-) Modelinizin burnu çok ağırdır. Bu durumda ya modelinizin ön tarafındaki ağırlıkları azaltacaksınız veya kuyruğa doğru monte edeceksiniz. Eğer böyle bir imkanınız yok ise kuyruğa ağırlık takarakta bu sorunu çözebilirsiniz.

Son olarak aileron kanalındaki kontrollerinizi gayet yerinde gözüküyor fakat elevator kanalına " %20 - %30 " aralığında EXPO verirseniz çok daha keyif alarak uçacağınızı düşünüyorum.

Sizi tekrar tebrik ediyorum. :thumbup:
 
FT 3D

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Cahit Bey sizi gerçekten canı gönülden tebrik ediyorum :bravo: Sizin de video belirtiğiniz üzere "Kesinlikle bugün uçağa hakim olmuşsunuz" :thumbup:

Anlık yere yakın geçişler hariç, çok sakın, kendinden emin ve güzel bir uçuş olmuş. Bu arada video çeken arkadaşımız de iyi Co-Pilot luk yapmış ;)

Teşekkürler Mehmet Bey. Sayenizde dersem hiç abartmış olmam.

Dediğiniz gibi sanal alemden paylaşmak zevkli ama geçen hafta yanımda tecrübeli biri olsaydı sanırım bugünkü uçuşu geçen hafta gerçekleştirebilirdim. Ama olsun, acelem yok..

Türker Akgün' Alıntı:
Tebrikler Cahit Bey, çok daha kontrollü çok daha güzel bir uçuş olmuş. :bravo:

Modelin sürekli kafası aşağı düşüyor ve siz elevatör kontrolü vererek düzeltmek zorunda kalıyorsunuz. Buda uçuşta bir dalgalanmaya sebep oluyor. İki sebepten olabilir bence :

1-) Elevatör kanalına trim vermeniz gereklidir. Elevatör stick'inin yanındaki tirim düğmesini kullanarak hareket sıfırlanana kadar trim vermelisiniz. Beklentiniz hiç kontrol vermediğiniz durumda uçağınızın aynı eksende devam etmesi olacak.
2-) Modelinizin burnu çok ağırdır. Bu durumda ya modelinizin ön tarafındaki ağırlıkları azaltacaksınız veya kuyruğa doğru monte edeceksiniz. Eğer böyle bir imkanınız yok ise kuyruğa ağırlık takarakta bu sorunu çözebilirsiniz.

Son olarak aileron kanalındaki kontrollerinizi gayet yerinde gözüküyor fakat elevator kanalına " %20 - %30 " aralığında EXPO verirseniz çok daha keyif alarak uçacağınızı düşünüyorum.

Sizi tekrar tebrik ediyorum. :thumbup:

Dediğinizi yaptım yarım gazda uçtum. Gerçekten uçabiliyormuş. Aslında simulatörde yarım gazla uçuyordum ama uçağımın motora göre ağır olabileceğini düşünmüştüm. (motor Pervane 10x4.7)
Evet modelin kafasının aşağı düşmesi uçuş esnasında baya canımı sıkmıştı. Bir dahaki sefer LiPo'yu biraz daha geriye doğru takarım. Modelin yerde çektiğim videosunda LiPo motorun hemen altından görünüyor. Aileonlara elevatörden daha fazla Expo vermiştim. Onu da arttırırım. Teşekkürler.
 
FT 3D

Cahit Kaş' Alıntı:
Teşekkürler Mehmet Bey. Sayenizde dersem hiç abartmış olmam.

Dediğiniz gibi sanal alemden paylaşmak zevkli ama geçen hafta yanımda tecrübeli biri olsaydı sanırım bugünkü uçuşu geçen hafta gerçekleştirebilirdim. Ama olsun, acelem yok..

Dediğinizi yaptım yarım gazda uçtum. Gerçekten uçabiliyormuş. Aslında simulatörde yarım gazla uçuyordum ama uçağımın motora göre ağır olabileceğini düşünmüştüm. (motor Pervane 10x4.7)
Evet modelin kafasının aşağı düşmesi uçuş esnasında baya canımı sıkmıştı. Bir dahaki sefer LiPo'yu biraz daha geriye doğru takarım. Modelin yerde çektiğim videosunda LiPo motorun hemen altından görünüyor. Aileonlara elevatörden daha fazla Expo vermiştim. Onu da arttırırım. Teşekkürler.
Cahit Bey bana kalırsa önce dediğiniz gibi lipo pili olabildiğince geriye kaydırın. Sonra uçağınızı kaldırın ve elevatör triminizi yaparak uçağınızın dengesini bulmaya gayret edin. Eğer sorun tirmse herşey düzelecektir. Fakat trimi bir türlü tutturamazsanız ve özellikle de gazla oynadığınızda verdiğiniz trim anlamını kaybediyorsa problem başta modelin ağırlık merkezinin öne fazla kayık olması sonrasında ise doğru yerde bile olsa modelinizin olması gerekenden daha ağır olmasıdır bence.

Bu durumda ise tavsiyem uçuş sürenizden fedakarlık ederek lipo pilinizi küçültmeniz ve modelinizi hafifleterek denemelerinize devam etmeniz olur. Kuyruğa ağırlık koyarak sorunu çözmenizi önermem, çünkü modeliniz ağırlaştıkça daha da hızlanacaktır ki bu da istemediğimiz birşey. :saygilar:
 
FT 3D

Cahit kardeşim, Türker modelin ayarları ile ilgili söylenmesi gereken her şeyi söylemiş. Benim söyleyeceğim ise pilot olarak güneşe karşı konumun. Videodan gördüğüm kadarı ile uçak zaman zaman güneş ile arana giriyor. Bu durumda modeli görmen, dolayısı ile kontrol etmen zorlaşır. Uçuş esnasında güneşi arkana alacak şekilde konumlanmalısın. Uçak önünde sağa ve sola gidip gelerek uçmalı ve başını hafif yukarı kaldırarak ve sadece sağa sola döndürerek takip etmelisin.
 
FT 3D

Omer Erkan' Alıntı:
Cahit kardeşim, Türker modelin ayarları ile ilgili söylenmesi gereken her şeyi söylemiş. Benim söyleyeceğim ise pilot olarak güneşe karşı konumun. Videodan gördüğüm kadarı ile uçak zaman zaman güneş ile arana giriyor. Bu durumda modeli görmen, dolayısı ile kontrol etmen zorlaşır. Uçuş esnasında güneşi arkana alacak şekilde konumlanmalısın. Uçak önünde sağa ve sola gidip gelerek uçmalı ve başını hafif yukarı kaldırarak ve sadece sağa sola döndürerek takip etmelisin.
Usta bir modelci izleyince doğal olarak farklı gözle izliyor %p En temel şeyi atlamışız abi, ama senin gözünden kaçmamış ;)

Cahit Bey, mutlaka izlemişsinizdir ama Türker kardeşimizin zamanında hazırlamış olduğu, Ömer abinin de dikkat çektiği "Uçuş Parkuru" ile ilgili aşağıdaki Simulator dersine de yeninden bir göz atın isterseniz :) Gerçi güneş konumu bahsetmeyi unutmuşuz ama neyse :embarras: