Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Dün modelle 3 uçuş daha yapabildim, böylece toplam uçuşumuz 15 oldu.

Dünkü uçuşlardan önce modelin deposunu tepeleme doldurdum ve sonrasında yanımda getirdiğim 500ml ölçekli kaba kontrollü bir şekilde yakıt boşaltarak her 500ml'de bir depodaki yakıt seviyesini depo üzerine işaretledim. Deponun 3 litre olduğunu varsayarak, 2.5, 2 ve 1,5 ve 1 litre seviyelerini depo üzerine işaretlemiş oldum. bu işaretleri de özellikle model yerde kendi ayakları üzerinde duruken (hafif burun yukarda) yaptım, böylece normal depo dolum koşullarında ve uçuş sonrasında seviye okuması yapabiliyorum. Dünkü uçuşların üçüne de depoyu 2.5 litre işaretine kadar doldurarak başladım ve kumandadaki ilk timer olan 6 dakika alarmı çalınca iniş prosedürlerine geçtim, her üç uçuş da yaklaşık 7,5 dakika sürdü (kumanda sayacına göre). Turbin sayacına göre motor çalışmaları 600 ile 650 sn arasındaydı. Her üç uçuşta da 1.5 litre yakıt tüketti motor. Model için herhangi bir ağırlık sorunu olmadığı için, bundan sonraki uçuşlara 2.5 lt yakıt doldurarak çıkmak ve 6 dakika sonrasında iniş aşamasına geçerek inmek makul görünüyor, dün hiç pas geçmek zorunda kalmadım ve 1 litre rezerv yakıtla indim, bu da kabaca 4 pas geçme ve yeniden inişe gelmeye yetecek yakıt demek.

Uçuşlar hakkında söylenecek fazla birşey yok, modelin havadaki kontrolü zaten harika. Ben de elim ve gözüm alıştıkça yeni manevralar ekliyorum, dün de dikey düzlemdeki manevralara yavaş yavaş ağırlık vermeye başladım, immelman, loop ve "cuban 8" yaptım.

İniş takımı kapaklarının açılma sorunuyla ilgili de biraz gözlem yaptım, sorunun hava girişlerinden giren havanın "ram" basıncından kaynaklı olduğundan eminim artık. motorun rölantide ya da düşük devirde olduğu ama modelin hala hızlı olduğu durumlarda bu açılma en fazla oluyor, motora gaz verip devirlendiği zamanlarda ise o emişle birlikte iç basınç düştüğü için kapaklar da tam olarak kapanıyor. Eğer motor yarım gaz ve üzerindeyse, model ne kadar hızlı olursa olsun kapaklar kapalı oluyor. Atolyede yaptığım incelemelerde de aslında sorunun servonun gücünde olmadığını farkettim, servonun bağlı olduğu kirişteki esneme, servonun kiriş üzerindeki serbest hareketi ve bağlantı çubuklarındaki tüm esnemeler boşluklar bir araya gelince yük altında yaklaşık 1-2 mm lik bir hareket serbestliği sağlıyor, bu da kapakları o kadar açmaya yetiyor :) Öte yandan, bunu düzeltip düzeltmeme konusunda hala bir karar verebilmiş değilim :) biraz daha beklesin zararı yok :)

Ve inişler, dünkü inişlerin hepsi iyi sayılabilecek inişlerdi. İlk inişte daha yere teker koymadan önce modeli hafif bir salınıma soktum, sonrasında çok da dengeli bir teker koyma olmayınca model hafif bir sekme yaptı ama nispeten kontrollü bir durumdu ve ön tekerlek çok sert vurmadı yere, herhangi bir eğilme olmadan kurtardık :) ikinci iniş gayet iyiydi, oldukça yumuşak bir şekilde teker koydum haliyle hiçbir sorun olmadı. 3 iniş ise aynı maiden uçuşun inişinde olduğu gibi tam kitaplık bir tecrübe (ders) oldu. İniş yaklaşması ve teker koyma anı mükemmeldi diyebilirim, model piste "pambıh" gibi oturdu, ama elevatörü bırakmadım, aksine elevatörü ufak ufak arttırmaya devam ettim, modelin artık uçacak hali yok nasılsa en azından frenlemeye yardım eder diye düşünüyordum, model kısa bir süre daha yerde gitmeye devam ettikten sonra verdiğim elevatör fazla geldi ve hop diye yeniden havalandı model, tabii yeterli hız olmadığı içinde de anında sağ kanadının üzerine yığılıp geri oturdu piste. Kanat ucu yere çarptı, ön dikme de yere vurdu ama her ikisinde de bir hasar olmadı. Hem ilk inişte hem de son inişte burun dikmesi yere vurmasına rağmen eğilme olmaması beni biraz şaşırttı açıkçası, daha önceki uçuşlarda hemen hemen buna denk darbelerde eğilme oluyordu, sanırım ön tekerleği daha yumuşak olanla değiştirmemin biraz olsun enerji emmek ve darbeyi azaltmak gibi bir faydası var.

Bu haftayı modeli baştan aşağıya kontrol etmek için geçirme niyetim vardı ama dün sahadan ayrılırken Salim hem pazartesi hem çarşamba günü uçuşa gidelim diyordu :lol::lol::lol: Sezon sonu kapıda görününce millet coştu :evil:
 
Son düzenleme:
Bu haftayı modeli baştan aşağıya kontrol etmek için geçirme niyetim vardı ama dün sahadan ayrılırken Salim hem pazartesi hem çarşamba günü uçuşa gidelim diyordu :lol::lol::lol: Sezon sonu kapıda görününce millet coştu :evil:
Öncelikle detaylı bilgilendirme için teşekkür ederiz kardeşim :thumbup:

Orada sezon ne kadar kısa sürüyor :rolleyes: Sezonu ne zaman açtıkda ne zaman kapatıyoruz ?
 
Orada sezon ne kadar kısa sürüyor :rolleyes: Sezonu ne zaman açtıkda ne zaman kapatıyoruz ?

Adminim, geçen sene Hurricane maidenini tam da bugün yapmıştım (24 mart) ve sonrasında tekrar uçamamıştım hiç. Normalde mart sonu itibariyle havalar ısınıyor, ama benim niyetim bu sene nisan ayı içinde de olabildiğince uçabilmek. Mayıs geldiğinde hala uçabilir olur muyuz bilmiyorum ama çok düşük ihtimal. sonrasında Ağustos ayı sonuna kadar ciddi bir uçuş aktivitesi yapamayız. şanslıysak Eylülde ufak ufak uçmaya başlayabiliriz ama genelde ekimden itibaren sezon açılıyor diyebiliriz.
 
Son düzenleme:
Olmadı şimdi! Söyleyeyim: kuyruktan tekerlekli Warbird'lerde yerdeyken elevatör 'çekilir', burundan tekerlekli Warbird'lerde de elevatör 'itilir'. Hatta Warbird değil, tüm sabit kanatlı mahlukatlarda böyledir...
Acemilik işte! Hem de öyle bir pistte... cık cık cık...

(Adminim, bir süredir emoji ekleme fonksiyonu çalışmıyor bende)
 
Alıştırmamak, şımartmamak lazım. Söz dinlesinler, yaramazlık yapmasınlar, disiplinli olsunlar. Yoksa kafalarına göre hareket etmeye başlarlar ve can sıkarlar. Siz anladınız ne demek isteğimi.
Modelim sana söylüyorum karıcım sen anla mı abi? ????