Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Olmadı şimdi! Söyleyeyim: kuyruktan tekerlekli Warbird'lerde yerdeyken elevatör 'çekilir', burundan tekerlekli Warbird'lerde de elevatör 'itilir'. Hatta Warbird değil, tüm sabit kanatlı mahlukatlarda böyledir...
Acemilik işte! Hem de öyle bir pistte... cık cık cık...

(Adminim, bir süredir emoji ekleme fonksiyonu çalışmıyor bende)

İlk iddia için ekleme yapayım, kuyruktan tekerlekli tayyarelerde kuyruk tekeri yerde ise elevatör çekilebilir, aksi halde sonuç güzel olmaz :)

ikinci iddia için de yok artık diyeyim, kimden duydun burundan tekerlekli uçaklarda elevatör itildiğini! asla yapılmaması gereken bir harekettir, yükü ön tekere aktarmak hiç de istenen bir şey değildir, gerçek uçaklar için konuşursak eğer ön dikme (ki genellikle narindir) zarar görebilir, modelde bu o kadar kritik değildir ama yön kontrolünü sıkıntıya sokar, modelde fren varsa frenlerin etkinliğini azaltır... Burundan tekerlekli uçaklarda iniş sonrasında elevatör çekmek özellikle kısa pist inişlerinde yapılan bir şeydir, "full aerodynamic braking" olarak geçer, beraberinde flaplar da hızlıca toparlanarak tekerlek frenlerinin etkisi maksimuma çıkartılır. Tabi bunlar yapıldığında tayyarenin kanatları artık uçamaz durumda olduğu için yeniden havalanma riski yoktur. Benim inişimde ben modeli stall edip indiğimi sandığım için böyle bir "yeniden havalanma" riski olmadığını düşünüyordum, meğerse uçak hala uçabilir durumdaymış :D işte acemilik tam da buradaydı :) daha çok çalışmam lazım :)

Yahu biri modele meret der, biri mahlukat... Ucakcilar genel olarak modellerini sevmiyorlar sanirim. Ben mesela bebeyim, tatlim falan diyorum modellerime ???
Alıştırmamak, şımartmamak lazım. Söz dinlesinler, yaramazlık yapmasınlar, disiplinli olsunlar. Yoksa kafalarına göre hareket etmeye başlarlar ve can sıkarlar. Siz anladınız ne demek isteğimi.

Deniz'e katılıyorum, sevmek ayrı şımartmak ayrı birşey yahu :) Bigün panthere bakarken hanıma yakalanmışım "bana hiç böyle bakmadın" demişti :lol::lol::lol:
 
Benim bildiğim, örneğin bir 737'de kalkış koşusunun başlarında biraz down elevatör basılır. Kaynak bakacağım.
Back tekerlide kuyruk henüz havadayken elevatör çekilmesi konusu ise çok önemli gerçekten. :) Bizzat deneyimlenmiştir.
 
Sistemde herhangi bir sıkıntı yok abi? Cepten de mi çalışmıyor ? ? PC'den hangi tarayıcı kullanıyorsun ?
An itibariyle bende de sıkıntı kalmadı. Cep telefonundan giriyorum. Chrome Plus kullanıyorum. Pc'yi açmıyorum uzun süredir.
Cevap veya yorum yazarken açılan pencerenin üst kısmında 'edit' butonları bir süredir aktif değildi. Dolayısıyla emoji de kullanamıyordum. Şimdi düzelmiş..
%p
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Benim bildiğim, örneğin bir 737'de kalkış koşusunun başlarında biraz down elevatör basılır. Kaynak bakacağım.
Back tekerlide kuyruk henüz havadayken elevatör çekilmesi konusu ise çok önemli gerçekten. :) Bizzat deneyimlenmiştir.

Taksi durumlarında burun tekerleklilerde elevatörü mutlaka basarım. Kuyruk tekerleklilerde taksi yaparken de mutlaka çekerim. İniş sırasında ise burun tekerlekli uçakta ana iniş takımı yere dedikten sonra uçağın biraz hız kaybetmesini (1-2sn) beklerim, ondan sonra elevatörü yavaş ve kademeli olarak iterim, yani burun tekerleğini yere bastırırım. Kuyruktan tekerlekli uçakta ise tekerlekler yere dedikten sonra mücadele başlar bende. Hızını kaybetmesini beklerken elevatör çekmeye korkarım...
 
Taksi durumu farklıdır, özellikle taksi yaparken kuyruktan gelen bir rüzgar varsa o zaman elevatör itilir, ama bunun amacı rüzgarın kuyruğu aşağı bastırmasıdır ve kuyruk tekerlekli veya burundan tekerlekli olması farkettirmez, rüzgara arkanı dönmüşsen o elevatör de aşağıda olmalıdır.


yani burun tekerleğini yere bastırırım.

Amaç? burun tekerini bastırarak uçağın burnunu sürtüp patronun kim olduğunu ona göstermek mi? :)


örneğin bir 737'de kalkış koşusunun başlarında biraz down elevatör basılır.

Bu kalkış koşusundaki ivmelenmenin şahlanma etkisini dengeleme amaçlı olabilir mi acaba?
 
...
Amaç? burun tekerini bastırarak uçağın burnunu sürtüp patronun kim olduğunu ona göstermek mi? :)

Aynen öyle! :D

Şaka bir yana, bizim pistimiz birazcık engebeli seninkine nazaran. Küçücük bir çakıl veya rüzgar nedeniyle piste kadar uçup gelebilmiş irice bir ot tanesi ön tekerin altına denk geldiğinde, hele de tam hızını alamamışken, burun tekeri sekip uçağın erken havalanmaya çalışmasına neden olabiliyor (tecrübe ile sabit). Haydi kalkış koşusunu geçtim, taksi yaparken burun tekeri zıplamaya başlayınca yön vermek kolay olmuyor...
Tabi şunu da unutma ama, benim uçaklar seninkinin yarısı kadar bile ağır değil.
 
Son düzenleme:
Yav, adama bak ya! Kaymak gibi sonsuz bir piste uçak indiremiyo, biz de laf anlatcaz diye gözlük takıp küçücük klavye ile dert anlatıyoz....
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Hezarfen göl kenarı olması dolayısıyla toprak yapısından dolayı mı biraz çatlamalar olmuş asfaltta? Aslında bi daha üzerinden geçilse iyi olabilir, çok şahane uçaklar iniyor kalkıyor :)
 
Aynen öyle! :D

Şaka bir yana, bizim pistimiz birazcık engebeli seninkine nazaran. Küçücük bir çakıl veya rüzgar nedeniyle piste kadar uçup gelebilmiş irice bir ot tanesi ön tekerin altına denk geldiğinde, hele de tam hızını alamamışken, burun tekeri sekip uçağın erken havalanmaya çalışmasına neden olabiliyor (tecrübe ile sabit). Haydi kalkış koşusunu geçtim, taksi yaparken burun tekeri zıplamaya başlayınca yön vermek kolay olmuyor...
Tabi şunu da unutma ama, benim uçaklar seninkinin yarısı kadar bile ağır değil.

Taksi ve kalkış koşusuna itirazım yok, o dediğin problemler ciddi sıkıntı yaratabilir. Ama bu durumda söylediğin şey aslında indikten sonra model yavaşlayıp taksi moduna geçtikten sonra elevatör itiyorsun. Yani aslında iniş prosedürlerinin bir parçası değil. Benim söylediğim ise iniş sonrası modelin yavaşlamasına katkıda bulunan bir hareket. Tabi gerçekten inmiş olmak gerek, yani kanatlar artık uçmuyor olmalı, yoksa benim başıma gelen olur :evil::lol:


Yav, adama bak ya! Kaymak gibi sonsuz bir piste uçak indiremiyo, biz de laf anlatcaz diye gözlük takıp küçücük klavye ile dert anlatıyoz....

Cet uçurup indiriyoz burada siz ne anlarsınız ki zaten, o ilkel pervaneden olunca uçağın burnunda herşey çok daha kolay :evil::evil::lol::lol:

Hezarfen göl kenarı olması dolayısıyla toprak yapısından dolayı mı biraz çatlamalar olmuş asfaltta? Aslında bi daha üzerinden geçilse iyi olabilir, çok şahane uçaklar iniyor kalkıyor :)

O çatlakların uçuşa inişe kalkışa hiçbir etkisi yok, hatta görsel monotonluğu kırıyor, beyinde pist ile ilgili bazı nirengi noktaları oluşturuyor ve pilotun farkında olmadan pisti daha iyi bir şekilde kullanmasını sağlıyor :thumbup: benim gözümde Hezarfen pisti en güzel uçuş sahasıdır.

Mesele pist değil, o piste güzel iniş yapabilmek pilotaj istiyor....

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol