Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Hata bildirimi yapayım :) bu yeni foto yükleme özelliğinde çoklu foto yüklediğimde ilk eklediğim fotoyu en sona atıyor sistem. Yukardaki mesajda tüm fotolar bir tane kaymış :) en sondaki foto aslında ilk foto :) (Edit:foto sıralamasını düzelttim, yukarı dönüp fotoğraflara tekrar bakmanıza gerek yok :D )

PC'den Dosyaları sıra ile seçtim. Dosya İsimleri "Resim-1", "Resim-2".... şeklindeydi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yükleme sonucu ekte. Ben bir sorun göremedim Evren Hocam ??


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Adminim, 4-5 fotoda sorun olmuyor, bu son postumda 10 foto vardı, aynı sorun hurricane maketleri konusunda da 9-10 tane fotograf olan bir mesajda olmustu. Ve bunların hepsi cepten yuklenen fotolardı. Bilgisayardaysam tercihim “rckolik yükle” oluyor ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Kanat ucundaki yakıt tankının ilk prototipi basıldı... fena durmuyor, kalıp aşamasına geçilebilir :)
Süper :thumbup: Acaba diyorum “kalıp” ile ilgili ayrı bir konu mu açsak ? Bu konuyu zaten konuştuk ama detayları hatırlayamadım şu an :rolleyes:
 
Süper :thumbup: Acaba diyorum “kalıp” ile ilgili ayrı bir konu mu açsak ? Bu konuyu zaten konuştuk ama detayları hatırlayamadım şu an :rolleyes:

Canlı yayın serisi olarak düşünmüştük ama açıkçası canlı yayın için çok uygun bir konu değil. Ayrı bir başlık olarak açıp canlı olmasa bile videolar ile destekleyerek bir anlatım yapabilirim aslında.

Ama belli aşamaları, mesela kalıp açılışı yada bir ürünün kalıptan çıkartılışı gibi “heyecanlı” anları canlı yayınlarla yapıp o heyecanı hep birlikte sizlerle paylaşmak, çuvallarsak da çuvallama anına cümbür cemaat canlı olarak tanıklık etmek güzel olabilir :)
 
Canlı yayın serisi olarak düşünmüştük ama açıkçası canlı yayın için çok uygun bir konu değil. Ayrı bir başlık olarak açıp canlı olmasa bile videolar ile destekleyerek bir anlatım yapabilirim aslında.
Sana ikinci bir zahmet olacak ama bence de sanki böyle daha uygun gibi :thumbup:
Ama belli aşamaları, mesela kalıp açılışı yada bir ürünün kalıptan çıkartılışı gibi “heyecanlı” anları canlı yayınlarla yapıp o heyecanı hep birlikte sizlerle paylaşmak, çuvallarsak da çuvallama anına cümbür cemaat canlı olarak tanıklık etmek güzel olabilir :)
Kesinlikle şahsen o anlara tanıklık etmek isterim :hoppa:
 
Bir scale tutkunu olarak bence size yakit tanklarinida kanat uclarina yerlestirmek yakisir diye kuyuya bir taş atsam :halay::yuppi::hoppa: forumumuzun deli'si bu ise ne der acaba :evil:
 
Sana ikinci bir zahmet olacak ama bence de sanki böyle daha uygun gibi :thumbup:

Kesinlikle şahsen o anlara tanıklık etmek isterim :hoppa:

Türkiye dönüşünde başlayalım o zaman :)

Bir scale tutkunu olarak bence size yakit tanklarinida kanat uclarina yerlestirmek yakisir diye kuyuya bir taş atsam :halay::yuppi::hoppa: forumumuzun deli'si bu ise ne der acaba :evil:

O kuyuda o taştan çok var zaten de benim deliliğim bazı teknik sorunları aşmaya yetmiyor henüz :)
 
Merhaba Evren hocam, ilgi ve merakla takipteyim.Bir konuyu merak ettim; yakıt tankı ile son sinirin firar kenarı tam öpüşmüyor, 3D baskı yakıt tankı modelini mi revize edeceksin yoksa kalıptan çıkan ürünü mü?
 
Merhaba Evren hocam, ilgi ve merakla takipteyim.Bir konuyu merak ettim; yakıt tankı ile son sinirin firar kenarı tam öpüşmüyor, 3D baskı yakıt tankı modelini mi revize edeceksin yoksa kalıptan çıkan ürünü mü?

Cengizhan, o kısım aileron'un sonuna denk geliyor ve aileron hareketli olacağı için tank ile temas etmeyecek. Ama aradaki boşluk da aileronun kaplaması ile doldurulacak. Aşağıda plandaki ilgili kısmın görüntüsünü ekliyorum, sinir ve siniri geçip tanka doğru uzanan balsa levha görülüyor.

You must be registered for see images attach
 
Bir scale tutkunu olarak bence size yakit tanklarinida kanat uclarina yerlestirmek yakisir diye kuyuya bir taş atsam :halay::yuppi::hoppa: forumumuzun deli'si bu ise ne der acaba :evil:

Şimdi bu mevzuya biraz daha derinlemesine gireyim :)

Bunu açıkçası çok düşündüm, sadece scale olması gibi bir fantazi için de değil, yükü dağıtmak için ve yakıtı ağırlık merkezine daha yakın tutabilmek için. Gövde içinde tankı tam olarak ağırlık merkezine koymam mümkün değil, ne yaparsam yapayım ağırlık merkezinden önde olacak demektir. Toplamda da 3 kg'a yakın bir yakıt taşıyacağımızı düşünürsek dolu depo ve boş depo arasında CG'nin bir miktar oynayacağı kesin. Oysa ki yakıtı mesela 1.5 litre gövdede ve her iki kanatta da birer litre olarak taşısam kanattaki depoları CG ye koyma şansım olacağı için yakıt harcadıkça oluşacak CG değişimi de daha az olacaktır. Ayrıca böyle bir sistemin kanatlara getireceği yük de daha az olur (yük sadece gövdede değil kanat uçlarında da taşınmış olacağı için) ama depolar doluyken hemen gelip acil bir iniş yapmak ve o inişi de sert yapmak kanat uçlarındaki neredeyse bir kiloluk yük ile ayrı bir hikaye yaratacaktır :)

Jet uçaklarında birden fazla depo kullanmak çok sık rastlanan bir durumdur ve dikkatli bir kurulum yapıldığı zaman gayet sorunsuz çalışır. Bir merkez iki de yan tank durumunda yakıt pompası hava ayrıştırıcı depodan yakıtı çeker, bu depo ana depoya bağlıdır ve pompa yakıt çektikçe oluşan basınç farkıyla ana depodan yakıt akışı sağlanır. Yan depolar da ana depoya bağlanır ve ana depodaki yakıt seviyesi düştükçe oluşan basınç farkıyla yan depolardan ana depoya akış sağlanır. Buradaki en kritik şey, hidrolik açıdan her iki yan deponun ana depoya olan bağlantılarının özdeş olmasıdır. Eğer bir deponun bağlantısında diğerine göre daha fazla hidrolik yük kaybı varsa bu depodan gelecek yakıt akışı daha az olacaktır. (doğru akım devresindeki paralel bağlı iki direnç gibi düşünün bunu, dirençler eşitse akımlar da eşit olacaktır, ama bir direnç daha yüksekse onun üzerindeki akım daha düşük olacaktır)

Eğer her iki yan tank da gövde içerisindeyse bu çok büyük bir sorun değil, hem hatları özdeş yapmak çok zor olmaz, hem de iki depodaki olası seviye farklılıklarının uçuşa olan etkisi çok az olacaktır. Ama Panther gibi bir durum söz konusu olduğunda, iki depo arasındaki seviye ve ağırlık farkının uçuşa etkisi büyük olacaktır. Hatta bir noktadan sonra aileronla dengelenemeyecek kadar ağırlık farkı oluşması da söz konusu olabilir. Gerçek uçağın pilotunun elinin altında bir valf olduğunu ve duruma göre yakıtın hangi tank yada tanklardan çekileceğini kontrol edebildiğini unutmayın ;) Modelde ise böyle bir seçeneğimiz olmayacak. Dahası her kanat sökü takmak gerektiğinde bir yakıt hortumunun da bir şekilde sökülüp takılması gerekeceğini de unutmamak lazım. İşte bu sorunların olası çözümlerinin getireceği karmaşıklık sistemin potansiyel avantajlarını fazlasıyla bertaraf ediyor. İlla scale olsun diye bunu yapmak daha kabul edilebilir bir şey, ama o zaman kanatları da katlanır yapmak falan lazım, benim delilik seviyemin ötesinde çılgınlıklar bunlar :) Ayrıca bu modeli "scale" olarak değil de eğitim modeli olarak yaptığımı da unutmayalım lütfen :)
 
Hmmm demek ki bi de fuel dump sistemi gerekecek!

O kolay, her tankın en arka ucu zaten "dump valve". Senin bir devre geliştirip, sürekli olarak depolardaki yakıt seviyelerini takip ederek her ikisinin de eş seviyede kalacak şekilde akış sağlamanı bekliyorum… :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak ERDOĞAN