Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Bu kanatlar biraz küçük mü ne :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Kanadın kalanı arkada bence. :laugh: Esas o kuyruk nedir öyle, zagi yapıştırmışlar sanki. ;D:lollol:

Bu modelde kanat uçlarındaki yakıt tankları çok mühim, olmazsa olmazmış bence. Görsel olarak müthiş bir toparlama sağlıyor tombul gövde ile.
Tanklar takıldıkları zaman bambaşka bir görüntü olacak ve kanatlar hiçbirimize küçük gelmeyecek o zaman. :coolxf:
 
Son düzenleme:
Kanadın kalanı arkada bence. :laugh: Esas o kuyruk nedir öyle, zagi yapıştırmışlar sanki. ;D:lollol:

:lollol::lollol::lollol:

Bence de harika bir tespit, ilerde bir tane daha kuyruk yapıp motor takıp zagi olarak uçurayım :thumbup:


Bu modelde kanat uçlarındaki yakıt tankları çok mühim, olmazsa olmazmış bence. Görsel olarak müthiş bir toparlama sağlıyor tombul gövde ile.
Tanklar takıldıkları zaman bambaşka bir görüntü olacak ve kanatlar hiçbirimize küçük gelmeyecek o zaman. :coolxf:

Kesinlikle, o tanklar olmadan kanatlar çok zavallı görünüyorlar. Her ne kadar listede en sonda olsa da o yakıt tanklarının tasarımına hız verdim, zaten kalıp vs olacak zaman alacak, ama olabildiğince çabuk bitireyim ki kanatları bu zavallı görünümlerinden kurtarayım. Hem kalıp planlaması hem de uçağa montaj/demontaj mühendisliği kısmı tamamlandı yakıt depolarının. Fırsat buldukça bilgisayardaki tasarımı bu esaslarla revize ediyorum ki kalıp alınacak parçaları basabileyim. Ekim ayı bolca kompozit/kalıp işleriyle geçecek. Ekime kadar kanatların kaba inşaatını tamamalamayı umuyorum.

Şimdiden çok ama çok kolay gelsin efendim ;D

Çok ama çok teşekkürler efendim :D :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
“Shear web” yani seren destekleri 2.4 mm balsa levhadan, lif yönleri dikey olacak şekilde kesildiler:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Alifatik tutkalla serenlere yapıştırıldılar ve mandallarla sıkıştırılarak kurumaya bırakıldılar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk kanat kururken diğer kanadın destek parçaları kesildi ve kanat yapıştırmak için tezgahta (evet mutfak tezgahı ;D) sıraya girdi. (Şu mandallardan ne kadar çok olursa olsun yetmiyor yahu)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sıradaki madde neydi?
 
Seren desteklerinin maliyeti (tek kanat için):

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yapıştırıcı vs ile toplam iki kanat için 50 gr desek makul olur. Uçağın ağırlığına sadece binde 5 ekleyerek kanatların sağlamlığını en azından yüzde 15-20 arttırmak karlı bir iş :coolxf: bir koyduk 30 aldık :evil::evil::evil:
 
Hmmm

Çok fazla kablo var burada :eek::eek::eek:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Neyse ki vericiyle türbin kontrol unitesinin eşleştirmesini hallettik.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tam gaz için bu çok fazla sanırım, alışık olduğum gibi 8500-9000 civarında bir şey girmeye çalıştım ama kabul etmedi bir türlü :p :evil::evil::evil:
 
141.000 rpm değeri beni çok şüphelendirdi Evren hocam. Böyle sanki gerçekte 140.988 falan olabilirmiş gibi. Öyle yusyuvarlak rpm mi olur ? Ölçelim biz bunu takometreyle

Azıcık devirli çalışıyor motor sanki, size de öyle geldi mi :lollol:
 
En sevdiğim karmaşa :D

Allah için çok güzel iş çıkarmış kingtech bu kablolama işinde, çok fazla kablo var doğru ama iyi toparlamış kabloları, konektörler falan gayet güzel. modelin içinde her şeyin yeri adresi belli olunca tertemiz bir kablolama yapmak mümkün olacak gibi görünüyor. :thumbup: Zaten motordan çıkan iki soket var bir de yakıt borusu. 4 zamanlı bir motora on board ateşleme eklersek aynı bu kadar kablo ve hortum çıkıyor. hele bir de on board starter eklersek işler bu türbinden daha karmaşık hale gelir :)


141.000 rpm değeri beni çok şüphelendirdi Evren hocam. Böyle sanki gerçekte 140.988 falan olabilirmiş gibi. Öyle yusyuvarlak rpm mi olur ? Ölçelim biz bunu takometreyle

Azıcık devirli çalışıyor motor sanki, size de öyle geldi mi :lollol:

Abi al optik takometreni gel buraya, ben motoru çalıştırırken sen de egzosttan takometreyi tutarsın türbinin kanatçıklarına doğru olabildiği kadar yakından, RPM doğru mu değil mi görmüş oluruz. Ha bir de unutmadan ekleyeyim, gelirken yanında 700-800 dereceye dayanıklı bir eldiven getir, ne olur ne olmaz :evil::evil::evil:

Yer ünitesinin göstergesinde RPM en yakın 100'e yuvarlanarak gösteriliyor, ama ECU gerçekten ne hassasiyette ölçüyor ve toleransları nedir tam olarak bilmiyorum. Rolantinin 43.000 tam gazın 142.000 olduğunu düşünürsek binde birlik bir hassasiyete denk geliyor bu 100'e yuvarlama. kabul edilebilir sanki :)
 
Bütün bu kablolar, hortumlar, kontrolcü falan iyiye işaret:hoppa: bunların üstüne yarın ummanda hafta sonu olduğunu da bildiğimize göre galiba motorun sesini dinlemeye az kaldı :halay:

Kısmet bakalım :D

Ama illa ses istiyorsanız buyrun:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol