Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Garibim yeterince çalışıp hakkını veriyor zaten, bırak bugün de boş boş yatıp dinlensin biraz :D

olmaz, daha yeni upgrade yaptık, henüz kendisini amorti etmedi :) işin içinde filament değiştirme olmasaydı eşim bunları toparlayıp yeni baskıyı başlatırdı ama henüz filament değiştirme konusunda eğitim vermedim kendisine :)
 
Printer kendi işini yapadursun ben de kanatlada ilerlemeye devam ediyorum.

Mühimmat takılacak zımbırtıların kanada monte edileceği yerlerde vidaların tutunması için bişey yapmak gerekliydi. Artık kalan 3mm kayın kontralardan 16 tane 1.5x1.5 cm lik kare parçalar kestim. Ama eğer bunları doğrudan balsa yüzeye yapıştırırsam yük altında kenarlarında oluşacak “kesme” kuvveti ile yumuşak balsanın zarar görmesi olası. Bu kesme kuvvetlerinin daha geniş bir alana yayılması gerekli, bunu fazla ağırlık katmadan en iyi yapacak şey balsa ile kontraplak arasına, kontraplaktan daha geniş yüzeye sahip, biraz esnek ama sağlam ve de olabildiğince ince bir arayüz eklemek olur. Yani kısacası az bişey cam elyafı kumaş ve epoksi :D

160 grlık kumaştan kalan artık parçalardan 24 küçük parça kestim. Bunlar kabaca 4x8 cm ölçülerindeler. Nispeten daha büyük olanlar altta (kanat tarafında) daha küçük olanlar ise üstte (kontraplak tarafında) olacaklar. Sonra bunları laminasyon epoksisi ile kanattaki yerlerine uyguladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


şimdi bu epoksinin jelleşmesini bekliyorum, epoksi jelleşince kontraplaklar da epoksi ike yerlerine yapıştırılacak. Alttaki katman tam olarak kürlenmediği için de iki epoksi arasında sadece fiziksel değil, kimyasan olarak da bağ oluşacak.
 
Kontraplaklar da yerlerine yapıştırıldı.

Yapıştırıcı olarak laminasyon epoksisi, kolloidal silika ve mikrobalon karışımı hazırladım. Bu karışım hem çok hafif (mikrobalonun marifeti) hem akmayan bir kıvamda (kolloidal silikanın marifeti) ve de alttaki kumaş katmanlarındaki laminasyon epoksisiyle bağlanarak güzel bir tutunma sağlayacak (epoksinin marifeti).

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tüm bu işlemler her iki kanatta da 15’er gram toplamda 30 gram ağırlık ekledi. Tam CG üzerinde olduğu için dert edecek birşey yok :) ayrıca bu sistem kanadın da en çok ihtiyaç duyduğu kısımda ilave bir sağlamlık kazandırmakta. Yani yarın bigün hiç mühimmat eklemesem de boşa giden bir çaba olmaz bunlar :thumbup:
 
Son düzenleme:
İlk üç kalıp parçası kaba zımpara işleri tamamlandı. Astara geçilecek. Son parça baskıda ilerliyor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu printer olayında heveslendiriyorsunuz...Masrafa girreceğiz, sonrada kullanmayı beceremeyeceğiz...:rolleyes::lollol:

Mehmet Bey, Sümer abi gayet güzel vermiş bunun cevabını işte, beceremeyecek birşey yok :) Ama özendirme konusunda henüz son darbeyi vurmadım, kamuya açıklamadığım projelerimden birisi özellikle size yönelik :D çok yakında :coolxf::saygilar:

Kolloidal silika nedir Evren bey? :eek::eek:

Levent Bey, kolloidal silika oldukça hafif bir epoksi eklentisi. Bir nevi kıvam arttırıcı, akışkanlık önleyici ajan diyebiliriz. 1 litresi 140 gr gibi bir hafiflikte, ve normalde gayet akışkan olan laminasyon epoksisini bile yumuşak ama akmayan bir hale getirebiliyor. Bu bir nevi krema kıvamındaki karışım özellikle kalıp işlerinde köşelerde vs hafif dolgu malzemesi olarak tercih ediliyor. Zımparalanabilme özelliğide gayet iyi ve mikrobalon gibi zımpara sonucunda gözenekli bir yapı bırakmıyor arkada. "Aerosil" adıyla da bulunabiliyor piyasada.

Yaa niye beceremeyelim. Evren bile iyi kötü bişiiler basıyo işte. :p:D

Aynen öyle gerçekten :thumbup:
 
Mehmet Bey, Sümer abi gayet güzel vermiş bunun cevabını işte, beceremeyecek birşey yok :) Ama özendirme konusunda henüz son darbeyi vurmadım, kamuya açıklamadığım projelerimden birisi özellikle size yönelik :D çok yakında :coolxf::saygilar:
Ama olmaz ki , böyle yaparak bizi merakta bırakıyorsun :D
 
Buarada ufak bir güncelleme yapayım, son aldığım kitapları incelerken içinde 1970'lerden kalma bir renkli fotoğrafa denk geldim. Bu fotoğrafta beyaz ve soluk bir kırmızı olarak görünen (sonradan turuncu olduğunu öğrendim) bir panther vardı. foto açıklamasında da bu uçağın ATU 202 eğitim filosuna ait bir panther olduğu yazıyordu. Bu boyama şeması hoşuma gitti açıkçası, sonradan üzerine biraz daha araştırma yapınca Airworld firmasının panther modelini (birhayli büyük bir kuştur kendisi :) ) bu renklerde boyayan Phil Noel'in (Kendisinin pek çok EDF ve Turbine model tasarımı da vardır) paylaştığı fotoğraflara denk geldim. Hem bu hem de ATU 206 nın renklerine her gün baktım, ve her gün bu yeni şemaya daha bir içim ısındı diyebilirim :) An itibariyle 50/50 durumdalar, ama bu momentumunu korursa yeni şema baskın gelebilir :) hemen birkaç fotoğraf ekleyeyim sizler de görmüş olun :)

Bu uçağın gerçeği, malesef pek az fotoğraf var gerçeğine ait...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunlar da bahsini ettiğim modelin boyamasından:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Eğer bu renk şemasına karar verirsem bazı önemli değişiklikler olacak demektir, çünkü bu uçak F9F-5 panther, diğeri gibi -2 versiyonu değil. İşin açıkçası, uçakları araştırdıkça, aralarındaki farkların detaylarına girdikçe aslında Ziroli amcanın planının da -5 versiyonuna daha çok benzediğini görüyorum. Gerçekte ne tam olarak -2 ne de tam olarak -5 versiyonunu çizmemiş amcam, mesela dikey kuyruk ve rudder bariz bir şekilde -5 versiyonu, keza kendi sattığı kanopi de -5 versiyonu (ama kanopideki ekstra güçlendirme şeridi sonradan bazı -2 versiyonlarına da eklenmiş, o yüzden direk 5 demek doğru değil, misal diğer renk şeması alternatifinde model -2 versiyonu olsa bile kanopide bu güçlendirme var.) Kanatlardaki hava girişleri ise net bir şekilde -2 versiyonunun hava girişi, -5 lerde çok farklı bir hava girişi var çünkü… geri kalan farkları net bir şekilde planda ayırt etmek imkansız. Hava girişleri vs kolay değişiklikler ilerde de yapabilrim ama -5 yada -2 versiyonundan hangisini seçeceğime bağlı olarak rudderı farklı kesmem gerekecek, ayrıca eğer -2 versiyonuna yönelirsem dikeyin tepesini de zımparalayarak yuvarlatmam gerekecek. İş bu noktaya gelene kadar karar vermiş olmam gerek kısacası :)
 
Son düzenleme: