Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Videolara devam :)

Gövde kapakları ve kokpit hakkındaki videomuz:
Sıradaki video da iniş takımları ve frenler üzerine olacak...
Videolara tam gaz devam :thumbup:
Videoları yeni izleme fırsatım oldu :) Her biri kendi içinde temel detayları çok güzel şekilde özetleyen kaynak niteliğinde konular olmuş %p:bravo: Elllerine emeğine sağlık Evren kardeşim :thumbup:
(Sakın alışmayın, son iki video :evil:)
Valla çok geç, acayip şekilde alıştık :lollol:;D
 
Valla çok geç, acayip şekilde alıştık :lollol:;D

Sizlere hizmet edebilmek için durumum şu:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Havaalaninda uçuşumu beklerken kucağımda laptop video işliyorum :lollol::lollol:
 
Vee bu seyahat serisinin son videosu da yayında :thumbup:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu video Muscatta uçağa binmeden 6 saat önce çekildi, Venedik havaalanında uçağa binmeden bir saat önce işlendi ve Dubai havaalanında uçağa binmeden 2 saat önce yayınlandı… Kendimi aştım resmen :evil::evil::evil:

Seyahate çıkmadan önce çekip seyahat boyunca işleyip işleyip yayınlarım dediğim tüm videoları da yayınlamış oldum. (İşleri erken bitirip dönüşü 2 gün erkene çekince son video biraz koşturmaca oldu ama canım sağolsun :p )
 
Hurricane inşaatını takip edenler için tanıdık manzaralar :)
Model tüm ekipmanlardan sıyrıldı, ve balkonda “Emre Kaman” lambası :) ışığı altında cam elyafı kumaş kaplama öncesi son tesviye işlemine alındı. Malesef garip bir yaz, hala felaket sıcak anca gece 10 sonrası uzun süreli sürdürülebilir zımpara yapılabiliyor...

Modeli “pambıh” macunla resmen sıvadım! Zımpara sonrası bunların çoğu görülmeyecek. Elevatörlerden birisi ve rudder nihai şekline çok yaklaştı. Diğer elevatör de zınpara aşamasında.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Özgür bey 910 mesaj videosunda, yanlış görmüyorsam bir bölümde elevatörün bir tarafı takılı, son kısımlarda ise elevatör tamamen çıkarılmış durumda galiba. Rudder de çizgi ile işaretli ve 918 mesaj da fotoğrafta elevatör takılıyken sanki rudderin hareketini engelleyecek gibi duruyor. Oralara bir işlem yapılacak mı?
Kolay gelsin. :saygilar:
 
Özgür bey 910 mesaj videosunda, yanlış görmüyorsam bir bölümde elevatörün bir tarafı takılı, son kısımlarda ise elevatör tamamen çıkarılmış durumda galiba. Rudder de çizgi ile işaretli ve 918 mesaj da fotoğrafta elevatör takılıyken sanki rudderin hareketini engelleyecek gibi duruyor. Oralara bir işlem yapılacak mı?
Kolay gelsin. :saygilar:

Mesajı okuyorum, 910, 918 falan önce bunlar ne diyorum, sonra farkediyorum ki bunlar mesaj numarası!! Bu mesajla birlikte 920 mesaj olacak! Hadi ben deliyim de size ne oluyor yahu, dokuzyüzyirmi adet mesaj ne oluyor, hiç mi işimiz gücümüz yok arkadaşlar, yok mu bu deliliğe dur diyecek bir admin, moderatör, kendimize geleleim yahu :lol::lol::lol::lollol::lollol::lol::evil::evil::evil:

Mehmet Bey teşekkürler. Eğer kastettiğiniz şeyi doğru anladıysam eğer cevabı da şu olur: pantherin rudderının orta kısmı yani elevatörlerin hareket alanına denk gelen kısım sabit, bu kısmın alt ve üst tarafındaki parçalar eş olarak hareket ediyorlar, böylece rudder ve elevatörün birbirine temasını önlemiş grumman mühendisleri.


:saygilar:
 
Özgür bey, ben rudderi bütün olarak resimdeki gibi görüyorum da o yüzden sordum.:)
Afedersiniz büyük hata yapmışım, rakamlardan sonra ci, cı yerine geçen noktayı koymamışım...:laugh: Anlaşılması zorlaşmış.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Özgür bey, ben rudderi bütün olarak resimdeki gibi görüyorum da o yüzden sordum.:)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Doğru gördünüz Mehmet bey :) Son ana kadar rudderı tek parça olarak imal edip şekillendirmeyi tercih ettim. Böylece her 3 parçanın da hizalı ve birbirini takip eden hatlara sahip olmasını amaçlıyorum. Tüm şekillendirme tamamlanıp alt ve üst parçaların hareketini birleştirecek olan çelik telin de hazırlanmasını takiben rudder da kesilecek.

Elevatörlerin iç kenarlarını V şeklinde yapmak dururken bu lazlığı niye yaptılar acaba?

Aklıma gelen tek mantıklı açıklama elevator verimliliği ve daha düşük sürükleme elde etme. Zira rudderın sabit kısmına da elevatörlerle tam öpüşen parçalar eklemişler, yani uçak düz uçuşta iken aerodinamik olarak gayet verimli (streamlined) ayrıca elevatörler de uçlardan kazanılmış alanlarla daha da verimli hale gelecektir. Rudderda kaybedilen alan da çok kritik olmasa gerek, ve chord artışıyla kolaylıkla telafi edilebilir. İlerde Panther tasarımında yer almış bir mühendisle tanışırsam soracağım sorular listesine bunu da ekliyorum :) :thumbup:
 
Özellikle yolcu uçaklarında bu tür uygulamalar (daha çok güvenlik açısından) biliniyor. Örneğin rudder iki parça yapılıp biri kaptanın diğeri first officerin pedalına bağlanması gibi. Ya da bir lövyeye bir tarafın aileronu diğer tarafın spoilerinin bağlanması gibi. Burada da belki benzer bir sebep vardır diye düşünmüştüm.
 
Mesajı okuyorum, 910, 918 falan önce bunlar ne diyorum, sonra farkediyorum ki bunlar mesaj numarası!! Bu mesajla birlikte 920 mesaj olacak! Hadi ben deliyim de size ne oluyor yahu, dokuzyüzyirmi adet mesaj ne oluyor, hiç mi işimiz gücümüz yok arkadaşlar, yok mu bu deliliğe dur diyecek bir admin, moderatör, kendimize geleleim yahu :lol:
Nasıl yani, yeni mi fark ettin Evren hocam ;D

Valla dur demek ne demek, keşke bu tür gerek içerik gerekse ilgi gören daha fazla konumuz olsa :thumbup: Bu gibi konular forumumuzun neşe kaynağı :hoppa:
 
Mesajı okuyorum, 910, 918 falan önce bunlar ne diyorum, sonra farkediyorum ki bunlar mesaj numarası!! Bu mesajla birlikte 920 mesaj olacak! Hadi ben deliyim de size ne oluyor yahu, dokuzyüzyirmi adet mesaj ne oluyor, hiç mi işimiz gücümüz yok arkadaşlar, yok mu bu deliliğe dur diyecek bir admin, moderatör, kendimize geleleim yahu :lol::lol::lol::lollol::lollol::lol::evil::evil::evil:

Mehmet Bey teşekkürler. Eğer kastettiğiniz şeyi doğru anladıysam eğer cevabı da şu olur: pantherin rudderının orta kısmı yani elevatörlerin hareket alanına denk gelen kısım sabit, bu kısmın alt ve üst tarafındaki parçalar eş olarak hareket ediyorlar, böylece rudder ve elevatörün birbirine temasını önlemiş grumman mühendisleri.


:saygilar:
Çok kötü bir referans fotosu!