Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Rudder ile uğraşma. Epoksi ile sabitle gitsin. Nasıl olsa abilerimiz sol stick'i elletmezdi! :D

:) en mantıklısı, nasılsa pervane de yok merette, rudder kullanımı gerektiren durumların yarısı otomatikman düşüyor :)

Geçen gün sahadayken Salim modele bakıp “aa iki parça rudder var, ikisi de çalışıyor mu? Çok büyük bunlar sana alt yarısı yeter de artar üsttekini sabitle gitsin” demişti :) %50 azalmış rudder ihtiyacı teorisini doğruluyor bu da, adam tecrübeli jet pilotu ?

Rudder'daki sıkıntı neydi hatırlayamadım :rolleyes:

Tipini sevmiyorum daha en baştan ?

Aslında teknik olarak çok net bir sıkıntı yok da planlama aşamasında yeterli zamanı ayırmadığım için hareket şekli ve iki rudder parçasının birbirine bağlanma şekli hoşuma gitmiyor. Zaten skeyl de değiller :) uçuş sezonu kapanınca aklımdaki sistemi uygulayıp baştan aşağı değiştirmek niyetindeyim.

Kendisi işte, rudder olması :evil::lollol:

Sabah sabah beni de kırıp geçirdin be abi ???

"Demiştim" demeyi sevmiyorum. Ama konunun 921. mesajında durumu farketmiş ve yazmıştım. :lollol::lollol::lollol:

Yılların tecrübesinin getirdiği ileri görüşlülük bu işte :D zamanında dinlemeyip hata ettik :saygilar:
 
Yani... Feribot mu bu? Ne öyle kocaman dikey dümen. :lollol:
Uçuşta sorun çıkarmaz inşallah. :lol:
Şakalar bir yana. 23 Nisanda mı uçuş? (atlamadım umarım)
 
Yani... Feribot mu bu? Ne öyle kocaman dikey dümen. :lollol:
Uçuşta sorun çıkarmaz inşallah. :lol:
Şakalar bir yana. 23 Nisanda mı uçuş? (atlamadım umarım)

Denizle bir bağlantısı olduğu malum da feribot olmasını da istemem :D

Uçuş için 15 ocaktan beri sürekli bir erteleme halindeyim. Malesef ocak ve şubat beklenmeyen bir yoğunluğa sahip oldu ve normalde 2-3 haftada yapabileceğim işleri iki aydır tamamlayamadım. Son beklenti bu haftasonu ( 2 Mart) uçması, ama iki gündür yine bir iş yoğunluğu fırtınası içinde kaldım, çok az bir iş kaldı ama açıkçası bu yorgunlukla yetiştirebilir miyim ya da model yetişse bile ben mental olarak maiden yapabilecek durumda olur muyum pek emin değilim. Bir hafta daha öteleme gelip 8-9 mart haftasonunda maiden yapmam da olası...
 
Denizle bir bağlantısı olduğu malum da feribot olmasını da istemem :D

Uçuş için 15 ocaktan beri sürekli bir erteleme halindeyim. Malesef ocak ve şubat beklenmeyen bir yoğunluğa sahip oldu ve normalde 2-3 haftada yapabileceğim işleri iki aydır tamamlayamadım. Son beklenti bu haftasonu ( 2 Mart) uçması, ama iki gündür yine bir iş yoğunluğu fırtınası içinde kaldım, çok az bir iş kaldı ama açıkçası bu yorgunlukla yetiştirebilir miyim ya da model yetişse bile ben mental olarak maiden yapabilecek durumda olur muyum pek emin değilim. Bir hafta daha öteleme gelip 8-9 mart haftasonunda maiden yapmam da olası...
Modelden daha çok sizin zinde bir kafa ve vucutla hazır olmanız önemli. Ne kadar deneyim olursa olsun bu kadar uzun süreli bir çalışmanın sonucunda ilk denemeler ister istemez adrenalin artıracak. Emek çok :saygilar:
 
Modelden daha çok sizin zinde bir kafa ve vucutla hazır olmanız önemli.

Kesinlikle, hatta en önemli şey bu zaten. İlkokul çağlarımdan beri toplumumuz tarafından sıradışı kabul edilecek işlere bulaştım, yelken, serbest dalış, scuba, motorsiklet ve pilotluk. Hepsinde de ortak olan bir benzerlik var aslında, istisnasız her seferinde bir dizi karar mekanizması/algoritması/modeli (artık adına ne derseniz) sonucunda “go / no-go” kararı verilir. Ve bu karar mekanizmaların ilk maddesi de istisnasız insan yani “sürücü”dür. Geri kalanlar, arac ve ekipman durumu, hava durumu vs sonradan gelir. Belki küçük yaştan itibaren bu disiplin içinde olmanın getirdiği bir şey olarak fazlasıyla katıyım bu konuda. Kendimi iyi, zinde ve hazır hissetmediğim için geri kalan her şey mükemmel bile olsa uçuşa çıkmadığım durumlar oldu. İlla fizyolojik de değil, psikolojik durum da çok önemlidir. Bence pilotluk (gerçek uçuş için konuşuyorum) uçağı bir havaalanından başka bir havaalanına götürmek değildir, onu otopilot bile yapabiliyor :) pilotluk beklenmeyen bir acil durum olduğunda o uçağı ve içindekileri (kendin dahil) sağ salim yere indirebilmektir, bu da her daim “zımba gibi” düşünüp hızlı ve doğru kararlar alabilmeyi gerektirir. Kısa bir patern uçuşu bile yapılacak olsa o uçuşta başına bir iş gelmeyeceğinin garantisi yoktur, o yüzden “hazır değilsen, kafan meşgulse uçmayacaksın” prensipine sıkı sıkıya bağlı birisiyimdir.
Söz konusu model uçuşu okunca tabi iş biraz daha farklı, hatta bazen bu işi zaten dolu olan kafamızı boşaltmak için yapıyoruz, ama böyle zamanlarda genellikle risk faktörü düşük olan küçük, hafif ve maliyeti/emeği düşük modelleri seçiyorum. Panther gibi üzerindeki emeği bir kenara bırakın Allah korusun birilerini öldürebilecek balistik enerjiye sahip bir şeyi uçuşa çıkarmak için gerçek uçuştaki katı kurallarımı aynı katılıkta uygularım...


Ne kadar deneyim olursa olsun

Ve işte bu da malesef çok yapılan bir hata değil midir :)


Tahmini 800 saat civarı olarak hesaplıyorum :)
:saygilar:
 
Dile kolay; 800 saat. Günde 8 saat aralıksız çalışınca yaklaşık 3.5 ay kesintisiz bir iş gücü ve emek...:saygilar:
Yazdıklarınızın hepsine hak vermemek elde değil. Zamanı geldiğinde pek çok faktörü göz önüne alıp herşeyin yolunda olduğundan emin olmak gerekiyor.
Kolaylıklar dilerim. ??
 
Dile kolay; 800 saat. Günde 8 saat aralıksız çalışınca yaklaşık 3.5 ay kesintisiz bir iş gücü ve emek...:saygilar:
Yazdıklarınızın hepsine hak vermemek elde değil. Zamanı geldiğinde pek çok faktörü göz önüne alıp herşeyin yolunda olduğundan emin olmak gerekiyor.
Kolaylıklar dilerim. ??

Teşekkürler :)


Şimdi sen bu kadar saatlik emek olan modeli hala uçurmayı düşünüyor musun kardeşim ?

Uçurmayıp da o kadar saati çöpe mi atayım adminim :)
 
Şaka maka bügün konunun yıl dönümü :D

Bir yıl içinde 800 saat tek bir şeye ayırmak için ciddi bir süre. Günün 8 saatini uykuya, kabaca 8 saatini de çalışmaya ayırdığını düşünsek, kalan 8 saatinin %30'a yakın bir oranını sadece bu kuşa (kediye) ayırdığın anlamına geliyor... Şapka çıkartıyorum :saygilar::D
 
İki tane dahta kesip yapıştırdın diye 800 saat falan diyerek hava mı atıyorsun?! Çalıştır motoru uçur işte... O pist bende olsa Concorde uçururdum! :p:D

:D

Bozmayaydın iyiydi be abim, iki dakka havasını ataydım :D

Sen Concorde'u hezarfen pistinde de uçurursun abim, niye yapmadığına şaşıyorum ;)


Şaka maka bügün konunun yıl dönümü :D

Bir yıl içinde 800 saat tek bir şeye ayırmak için ciddi bir süre. Günün 8 saatini uykuya, kabaca 8 saatini de çalışmaya ayırdığını düşünsek, kalan 8 saatinin %30'a yakın bir oranını sadece bu kuşa (kediye) ayırdığın anlamına geliyor... Şapka çıkartıyorum :saygilar::D

Vay, bir yıl olmuş mu... İyki doğdun panter konusu :)

Hesabın hatalı :evil: doğru rakamlarla hesaplandığında iş ve uyku harici sürenin %19'unu Pantere harcamışım olarak görünüyor :) (Tuvalet mesailerinin saymadım :lol:)

:saygilar: