Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Ustam , inişler mükemmel olmuş , gerçi ben sadece kalkış ve inişleri bir de geçişlerde modeli görebildim , bunun haricinde sadece sesini duydum :laugh:
Elbette modifiye kısa dikmenin faydası tartışılmaz ama en az dikme kadar, pilotun da psikolojik bir rahatlama yaşadığı ve bunun için daha seri ve rahat inişler yaptığı da açıkça görülüyor , her inişte daha bir alışkanlık kazanılmış gibi, süper olmuş üstadım , ellerine sağlık :thumbup::halay:
 
Epey özlemişiz panteri doğrusu. :heartxf:

İnişler için tebrikler. :bravo:

Fakat şu pistin devasa olması gerçekten problem hepimiz açısından. :( Hem bizim görüş zevkimizi bozuyor hemde bana sorarsan senin iniş becerini olumsuz etkiliyor.

Bana sorarsan küçük kukalarla en azından pist başı ve sonunu işaretlemen çok faydalı olur. Bizde bilelim gerçekten oraya mı inmek istedin yoksa denk mi geldi diye. :lollol: :lol:
 
Son düzenleme:
Epey özlemişiz panteri doğrusu. :heartxf:
Aynen Türker’im %p Kulaklarımızın pası açıldı :heartxf::yuppi:@Özgür Evren Varol kardeşim senin de emeklerine sağlık. Tekrar çooook teşekkür ederiz videolar için :RCKolik:
Fakat şu pistin devasa olması gerçekten problem hepimiz açısından. :( Hem bizim görüş zevkimizi bozuyor hemde bana sorarsan senin iniş becerini olumsuz etki
Kesinlikle katılıyorum :thumbup:
Bana sorarsan küçük kukalarla en azından pist başı ve sonunu işaretlemen çok faydalı olur. Bizde bilelim gerçekten oraya mı inmek istedin yoksa denk mi geldi diye. :lollol: :lol:
Harika bir fikir :heartxf: Bakalım @Özgür Evren Varol kardeşimiz bu fikre nasıl bakacak ;)
 
Bence inişler gayet güzel ve kontrollü.
hakikaten taktire şayan inişler
inişler mükemmel olmuş
İnişler için tebrikler. :bravo:
İnişler gayet başarılı :yuppi:

Cok tesekkurler arkadaslar, sans mi degilmi yakinda gorecegiz :D


Bana sorarsan küçük kukalarla en azından pist başı ve sonunu işaretlemen çok faydalı olur. Bizde bilelim gerçekten oraya mı inmek istedin yoksa denk mi geldi diye. :lollol: :lol:
Harika bir fikir :heartxf: Bakalım @Özgür Evren Varol kardeşimiz bu fikre nasıl bakacak ;)

Mahallenin delisi olmak kolay degil, bu kadar basit bir seyle yetinecegimi de nereden cikardiniz :D
Malum Panther bir donanma ucagi.... gerisini siz tahmin edin bakalim kafamda ne var :)
 
Pervaneli uçaklarda o söylediğin şeyi yapmak nispeten daha kolay. Çünkü rölantinin biraz üstündeki bir güç konumunda pervanenin hava akımı kuyruğu aşağı bastırıp nose up attitude ile yaklaşmayı mümkün kılıyor. Ana dikmeler yere temas edinceye kadar üç dört tık gaz açık gelince bu mümkün oluyor. Pervane hava akımının etkisi nedeniyle hava hızını artırmadan bunu yapabiliyoruz. Ama bir jette pervane hava akımı olmayınca kuyruğu aşağı bastırabilmenin tek yolu hava hızı.

Iste zaten bu satirlar da pervaneli ucaktan jete gecisin en temel noktalarindan birisini anlatiyor, ister model olsun ister gercek ucak, bu boyle...
Uzerine eklenmesi gereken sey o en sonraki "hava hizi"na ulasana kadar gecen surenin de ihmal edilemeyecek kadar uzun olmasi. Gaz ac komutu ile motorun yeterince itki uretmesi arasinda en az 2-3 saniye var, motor itki uretmeye basladiktan sonra da ucagin ivmelenip hava hizinin artmasi da aniden olmuyor malum... Pervaneli ucaklarda pilotun ucagin 2-3 adim onunde olmasi tavsiye edilir, jette ise 2-3 adim onde olmak cogu durumda gec kalmak anlamina geliyor malesef...


Her ne kadar uçsuz bucaksız bir pistiniz olsa da uçak uzaklaştıkça palye ve teker koyuş sıkıntılı olabiliyor.
İşte bu durumda bence gidilmesi gereken yol, uçağın ağırlık merkezini kabul edilebilir arka sınıra doğru kademeli olarak yaklaştırmak.

Ucsuz bucaksiz pist bir nevi sigorta gibi birsey, normal durumlarda bir faydasi yok, hatta goturusu var, ters bir durumda bir miktar olsun avantaj sagliyor, ama dedigin gibi uzaklastikca o da kendince riskler barindiriyor...

CG konusunda da dedigin gibi ufak ufak geri kaydirma calismalarina baslamistim zaten, burunda yer alan iki tane 1500 mAhlik 2S pil once deponun yanina kaydirildilar, sonra da iki tane 1000likle degistirildiler. Su onumdeki seyahat donusunde de komple inis takimi, kapak ve fren sistemi kontrolu elden gececek ve tek bir 800luk pille hersey kontrol edilecek. bu degisiklikler CGyi bos depo ile plandaki yerinin azicik gerisine getirdi bile, ama bugune kadarki inislerde hic olmazsa 1 litre yakit vardi depoda, cogunlukla da 1.5 litre. yani inise geldigimde muhtemelen CG plandaki yerinde veya cok az onunde oluyor olmali. Havada da mevcut haliyle cok da fazla bir "burun agir" karakteri gostermiyor model. Yani ideal noktaya yakinimdiyetahmin ediyorum. Yine de kuyruga ufak ufak agirlik ekleyerek geri kaydirma denemelerine devam edebilirim. kabul edilebilir en geri noktayi belirledikten sonra da burundan agirlik cikartip kuyruga koydugum agirliklari da sokerek "budur" diyebilirim. Daha epey ucus var yani bu iyilestirmeler icin kullanilacak :)
 
Bakalım neymiş bu sistem :heartxf:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu da olur tabi de bizim bahsettigimiz daha cok şuna uyuyor :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Güzelim uçak taklaya gelmesin :)

İnşallah gelmez :)

Bence sen o 4 kabloyı yüzen bir şeyin üstüne yapar, sonra da Hürmüz boğazında devriye bile çıkarsın!

Bunlar politik meseleler, ben anlamam da karışmam da...
 
Bu da olur tabi de bizim bahsettigimiz daha cok şuna uyuyor :)

Fırsattan istifade hemen ekleyelim, uçak gemilerinin iniş pistlerinde inen uçakların durabilmesi için genellikle 4 tane kablo vardır (yeni nesil amerikan uçak gemilerinde bunu 3’e düşürüyorlar). İniş yapan uçak kuyruğundaki kancasıyla bu kablolardan herhangi birisini yakalarsa kablonun bağlı olduğu özel bir frenleme tertibatı ile oldukça kısa bir sürede durur.
Amerikan donanması pilotlar ve hatta filolar arasındaki rekabeti kullanarak inişlerin kalitesini arttırmak ve korumak için bir çeşit puanlama sistemi kullanıyor. Bu sistemde her bir iniş belli kriter ve standartlara göre puanlanarak kaydediliyor, bu puanlar da hem pilotun şahsi kayıtlarına hem de pilotun bağlı olduğu filonun kayıtlarına işleniyor. Bu puanlamada aslında tüm yaklaşma boyunca pilotun tüm performansı değerlendiriliyor ama en son olarak hangi kabloyu yakaladığı veya yakalayıp yakalayamadığı da önemli bir kriter oluyor.
4 kablolu sistemde en iyi kablo, ve pilotların hep yakalamayı hedefledikleri kablo 3 numaralı kablo (arkadan itibaren 3. Kablo), çünkü ideal yaklaşma hattı kancayı tam 2. ve 3. kablolar arasında yere değecek şekilde ayarlanmıştır. 2. ve 4. kabloların yakalanması hala iyi kabul edilir ama daha düşük puan getirir. İlk kablonun yakalanması ise bir nevi utanç kaynağıdır ve epey puan götürür, zira aslında inişin çok riskli bir şekilde yapıldığının ve pilotun uçağı neredeyse geminin kıç aynasına çakmak üzere olduğunun göstergesidir...

ben de ilerde panterin kuyruğuna kancayı eklediğim zaman, eğer şu an kafamda olduğu gibi hareketli yapmayı başarabilirsem o zaman da pistte 2’şer metre aralıklarla (tam skeyl sayılır :) ) 4 hat ip gereceğim (merak etmeyin uçları boşta olacak :) ) uçağın hangi ipi kaptığına bakarak da her inişe bir puan vereceğim :)

Misal:

3. Kablo 10 puan
2. Ve 4. Kablolar 7’şer puan
4. Kablonun ilerisine teker koymak 5 puan
1. Kablo 3 puan
İlk kablonun 8 m veya daha gerisine teker koymak 0 puan (geminin kıç aynasına yapıştın demektir)
:lollol::lollol::lollol: