- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,250
- Tepkime puanı
- 24,005
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Yaklaşık 10 senelik 1/4 ölçekli Hangar9 Piper J3 Cub çok sevdiğim ve çok uçtuğum bir uçaktı ve doğal olarak yaşlanmıştı. Ben de büyük bakıma almaya karar verdim. Planım uçağı soyup yeniden kaplamaktı. Gövdeyi soydum ama sarı renk ahşabın içine işlemişti. İstediğim beyaz ağırlıklı kaplamada bu durum sıkıntı yaratabilirdi. Ayrıca kanatlar da gayet iyi durumdaydılar. Ben de renk değiştirmemeye ve sadece gövdenin kaplamasını değiştirmeye karar verdim.
Öncelikle ahşap onarımlarını tamamlayıp zımparaladım ve uçak o halde bir seneden fazla bekledi.
Aslında bir yandan da bir FPV platformu arayışındaydım. Arkadaşlar bunu elektrikliye çevirip FPV için kullanmamı önerdiler ve bana da çok mantıklı geldi. Bu uçak önce OS120 dört zamanlı pompalı motorla uçmuştu. Daha sonra DLE20 benzinli ile uzun zaman uçurdum. Artık bir de elektrikliyi denemenin zamanı gelmiştir diye düşündüm.
OS 120 dört zamanlı yaklaşık 5 kg, DLE20 de yaklaşık 6 kg statik çekişe sahip motorlar. Buradan yola çıkarak THK'daki SunnySky X90 motorun uygun olacağı kanısına vardım. Bu motor 6S pil ve 16x8 pervane ile 9 kg çekiş üretebiliyor. Uçak uçtuğu dönemde 7.5 kg civarında geliyordu. Şimdi de muhtemelen oralarda bir yerde çıkmıştır. Henüz kanatları takıp tartmadım. Ama bence bu motorla gayet iyi uçacak gibi duruyor.
Kaplama sonrası...
Cowling delik deşikti...
Elimden geldiği kadar onarıp boyadım.
Motora kendi tasarımım bir mount bastım. Karbon fiber takviyeli PET kullandım.
ESC için de özel bir tutucu aparat çizip bastım.
Üç palli 14x9 pervane kullanmaya karar verdim. (16x8 pervanenin yük faktörü yaklaşık 32 bin, bunun yük faktörü yaklaşık 34 bin). Ucuna da bir nut spinner basıp monte ettim.
Kuyruk telleri olmadan olmazdı tabii...
Yarına re-maiden için hazırız...
Öncelikle ahşap onarımlarını tamamlayıp zımparaladım ve uçak o halde bir seneden fazla bekledi.
Aslında bir yandan da bir FPV platformu arayışındaydım. Arkadaşlar bunu elektrikliye çevirip FPV için kullanmamı önerdiler ve bana da çok mantıklı geldi. Bu uçak önce OS120 dört zamanlı pompalı motorla uçmuştu. Daha sonra DLE20 benzinli ile uzun zaman uçurdum. Artık bir de elektrikliyi denemenin zamanı gelmiştir diye düşündüm.
OS 120 dört zamanlı yaklaşık 5 kg, DLE20 de yaklaşık 6 kg statik çekişe sahip motorlar. Buradan yola çıkarak THK'daki SunnySky X90 motorun uygun olacağı kanısına vardım. Bu motor 6S pil ve 16x8 pervane ile 9 kg çekiş üretebiliyor. Uçak uçtuğu dönemde 7.5 kg civarında geliyordu. Şimdi de muhtemelen oralarda bir yerde çıkmıştır. Henüz kanatları takıp tartmadım. Ama bence bu motorla gayet iyi uçacak gibi duruyor.
Kaplama sonrası...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Cowling delik deşikti...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Elimden geldiği kadar onarıp boyadım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motora kendi tasarımım bir mount bastım. Karbon fiber takviyeli PET kullandım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ESC için de özel bir tutucu aparat çizip bastım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üç palli 14x9 pervane kullanmaya karar verdim. (16x8 pervanenin yük faktörü yaklaşık 32 bin, bunun yük faktörü yaklaşık 34 bin). Ucuna da bir nut spinner basıp monte ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruk telleri olmadan olmazdı tabii...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yarına re-maiden için hazırız...