hobbyrc forum hakkında..

Ne kovucaz olm sizi. Siz olmasanız kimle dalga geçicez biz. Ayrıca bu USD ve Euro kurları ile hepiniz uçakçı olacaksınız! :p

Valla kovsanız da gitmem zaten Sümer abi. ;D Uçakçıların varlığı bilakis benim çok hoşuma gidiyor, hele USD ve Euro böyleyken. Tek moral kaynağım ve umudum uçakçılar şahsım adına, çok ciddiyim. Neden mi; McGyver halt etmiş, klozet kapağı vidasından kanat vidası, serum şişesinden yakıt deposu yapılmazsa sıkıntı vardır o uçakçıda. Bu kurlarla artık bunlar lazım bana. :D Ama en eğlenceli kısmı da malzeme tedarik kısmı:

Uçakçı : Bana acil zirkonyum levha lazım!
Tedarikçi : Zirkonyum bizde olmaz abi dahta vereyim mi?
Uçakçı : Saçmalama uçacak bu uçacak, bari titanyum ver bir tabaka idareten...
Tedarikçi : Güzel abim ben sana en iyisi her zamanki gibi dahta vereyim, işin görülsün ;)
Uçakçı : O da mı yok :mad: Carbon falan şeyed o zaman bari...
Tedarikçi: Karbon olarak kömür var abi, onu verebilirim? Hiç olmadı mangal yakarsın, uç uç nereye kadar zaten? :laugh:
Uçakçı : Ah şu şakacılığın olmasa çekilecek adam değilsin yıllardır. Tamam ver dahtayı hallederiz artık.
Tedarikçi : Yıllardır dahtayı bir tek senin için getiriyorum zaten bu dükkana sayın abim. :)

Şu sapmaya hayranım ben işte. Zirkonyum aranmakta ama finalde dahta yeterli gelmektedir. :lollol::lol::lol:
 
Son düzenleme:
Biz uçakçılar kanaatkar insanlarız. Bu arada klozet vidası ile kanat tespit eden arkadaşımızı tanıyor musun gerçekten?
Kim olduğunu bilmiyorum ama en yaygın kullanılan tekniklerden biriydi zamanında, bende defalarca kullandım. :laugh:

Tespiti kimin yaptığını öğrenmeyi isterim, sanırım bu bilgi sende var abi ?
 
Yumurta akından dop deyince aklıma geldi. Kurtuluş Savaşında bizim keşif uçaklarının bez kaplaması onarılmış, fakat yapıştırıcı olarak selülozik vernik yok. Patates kabuğu kaynatmışlar, yumurta akı sürmüşler, ancak birkaç uçuşta hepsi dökülmüş. Sonra yabancı bir ülkeden selülozik vernik getirtilmiş. Şimdi düşünüyorum da müthiş zor günlermiş. Çok zor bir işi başarmışız.
 
Ben kafamı işlere ve pantere gömmüşken konu da almış başını gitmiş, müdahil olmam şart :evil:

Ama önce...

Şimdi düşünüyorum da müthiş zor günlermiş. Çok zor bir işi başarmışız.

Çok güzel yazmışsınız, ne yazık ki bu büyük başarıyı anlatmayı, aktarmayı, canlı tutmayı başaramadık, başaramıyoruz, neredeyse yok sayılacak noktaya geldi :(


Konuya dönelim,

1. Uçakçılar beni afaroz etmesinler ama ben bu helikopterci tayfasına vantilatörcü denmesinden pek haz etmiyorum. İsim babasını çok severim sayarım ama ı-ıh, olmamış. Çünkü gerçek vantilatörcüler uçakçılardır :) neden derseniz aşağıdaki özlü sözü hatırlatırım:

"A Propeller is just a big fan in front of the plane to keep the pilot cool. When it stops, you can actually see the pilot start sweating!"

Tercümesi: "uçağın burnundaki pervane pilotu serinletmek için olan büyük bir vantilatördür, durduğu zaman pilotun terlemeye başladığını görebilirsiniz"

Helikopterin tepesinde dönen şey durursa onların terlemeye fırsatları bile olmuyor :evil::evil::evil:



2. Tavsiyemi isterseniz bu "Türker Akgün" isimli arkadaşa fazla bulaşmayın derim, kendisiyle yazın yüzyüze tanışma fırsatım oldu, çok tehlikeli bir şahıs, uzak durun. Adam kendi beynine bile format atabilmiş birisi, sizin beyinlerinize neler yapar kim bilir :lol::lol::lol: ben bile artık çomağımı saklıyorum onu görünce :saygilar::saygilar::saygilar:
 
Helikopterin tepesinde dönen şey durursa onların terlemeye fırsatları bile olmuyor :evil::evil::evil:

Bu konuda yanlis bir algi var, yeri gelmisken degineyim. Helinin motoru durdugunda tas gibi yere dusmez. Hem gercek helikopterlerde, hem de modellerde tatbik edilebilen otorotasyon manevrasiyla heli havada suzulebilir ve guvenli sekilde inebilir. Hatta 3D pilotlari kesinlikle motor acik olarak inis yapmaz, motor kapali sekilde binbir turlu aksiyon yapip sonra inerler.

2. Tavsiyemi isterseniz bu "Türker Akgün" isimli arkadaşa fazla bulaşmayın derim, kendisiyle yazın yüzyüze tanışma fırsatım oldu, çok tehlikeli bir şahıs, uzak durun. Adam kendi beynine bile format atabilmiş birisi, sizin beyinlerinize neler yapar kim bilir :lol::lol::lol: ben bile artık çomağımı saklıyorum onu görünce :saygilar::saygilar::saygilar:

Bunun altina imzami atarim :D

Neyse bu heli-ucak, hatta multi cekismesi konusunda dusuncemi de paylasayim. Helide belli bir uçuş saatini dolduran kimse -tabi bu belli uçuş saati kişiden kişiye değişiklik gösterebilir- artık başka bir şeyle ilgilenemez bence. Heli zehrinin panzehiri yok. Ben mesela az çok uçak da uçururum, multi de uçururum, ama helici olduktan sonra dönüş yok. Geri dönülemez noktayı aşınca, geri dönülemez, adı üstünde :D geri donulemiyor.

Hükümranlık konusunda da daha once dedigim gibi, su siralar heliciler yerlerde surunuyor, bu gayet net :) Son konulara baktigimizda multi-ucak cekismesi var. Daha ne istiyorsunuz biz gariban helicilerden? Zaten dolar vurdu vuracagi kadar :D
 
Yok beeaaa... Heliciler başımızın tacı. Hatta geçen hafta sonu bir helicinin uçmasını bile sağladım. ESC kablosu alıcıdan çıkmış. Bizim arkadaş motor çalışmıyor, herhalde ESC yandı diye heliyi topluyordu. Hemen el atıp gerekli bağlantıları yapıp uçurduk. :)
 
Bu konuda yanlis bir algi var, yeri gelmisken degineyim. Helinin motoru durdugunda tas gibi yere dusmez. Hem gercek helikopterlerde, hem de modellerde tatbik edilebilen otorotasyon manevrasiyla heli havada suzulebilir ve guvenli sekilde inebilir.

:lollol::lollol::lollol:

Mesajımda önce otorotasyondan bahsetmiştim sonra sinsice sildim bakalım kim düşecek tuzağa diye :evil: kısmet sanaymış :thumbup:

Helikopterin tepesinde dönen şey durursa onların terlemeye fırsatları bile olmuyor :evil::evil::evil:

Motorun lafı geçmiş mi burada aceba :rolleyes:
Tepede dönen şey durursa diyorum. Tamam ben de biliyorum bunun olması için ya cok ekstrem bir mekanik arıza olmalı ya da becerilemeyen bir otorotasyon sonucu pallerin enerjisi kalmamalı, ama söyle bakalım, paller durursa terlemeye fırsatın olur mu olmaz mı? :D:D:D

Ben mesela az çok uçak da uçururum

Görmeden inanmam :eek:

multi de uçururum

O zaten kendi uçuyor, senin yaptığın “uçurmak” sayılmaz :p

adı üstünde :D geri donulemiyor.

One way boşuna konmuyor helilere :evil:

Daha ne istiyorsunuz biz gariban helicilerden?

Valla ben şahsen hepinizin canının sağlığını istiyorum, hepinizi seviyorum :RCKolik:
 
Modelcilik anlamında uçak, daha çok modelcilik benim gözümde, bir uçağı sıfırdan inşa etmek mümkünken, helide bu neredeyse imkansız.

Öte yandan bir helikopteri havada uçak gibi uçurabilirsiniz (scale) bir uçak asla helikopterin akrobasi kabiliyetlerine ulaşamaz pilotaj anlamında her zaman yeni uçuş stilleri üretmeye meyillidir ve manevraların neredeyse sınırı yoktur, sınırı sizin kendi beyniniz belirliyor, ve pilotaj anlamında belirli bir seviyeye geldikten sonra başka birşey sizi asla heli kadar mutlu etmiyor çabuk sıkılıyorsunuz.

Burada tercih size kalıyor heyecanı seviyorsanız heli, modelimi kendim yaparım, keyifle uçarım derseniz uçak.

İkiside canımız tabi.
Bu arada foruma hiç çaktırmadım ama ara, ara kendime foto blok'tan uçaklar yapıp uçurdum :laugh:
 
Son düzenleme:
Akşolsun Ali, insan 1-2 tane resmini paylaşır :)
Abi uçsun yeter mantığında yaptığım için resim paylaşıp kendimi rezil etmek istemedim :lollol:(Bahadır kırana kadar güzel uçuyordu:lol:) ilk kırımda model ortadan ikiye katlandı bizde, etrafta bir kamış parçası ile gövdeyi destekleyip uçuşlara devam ettik, sonra Bahadır kanat üstü çakınca 3 e bölündü;D