Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Öncelikle kırımsız ilk uçuş için tebrikler Samet Fakat uçtuğun yer ne yazık ki pek uygun değil. Bir tarafta deniz, bir tarafta orman... Bu elektonik dahil tüm uçağı kaybetmenize neden olabilir, aman dikkat
Öncelikle kırımsız ilk uçuş için tebrikler Samet Fakat uçtuğun yer ne yazık ki pek uygun değil. Bir tarafta deniz, bir tarafta orman... Bu elektonik dahil tüm uçağı kaybetmenize neden olabilir, aman dikkat
Teşekkürler ? evet çok haklısınız, Büyükçekmece göl kenarı burası bir daha aynı yerde düşünmüyorum zaten çok zordu kontrol etmek. Önümüzdeki günlerde burada önerilen yerlerde denemeye çalışacağım. ?
İlk uçuşunuz hayırlı olsun. İlk uçuş olunca hesap makinesi ile bile çekseniz paylaşmalısınız diye düşünüyorum
Dedemizde baya meraklı bu işlere, belli benim dedemle istisnasız her uçuştan geldiğimde geçen diyalog tam olarak şu
- Uçtu muu?
- Uçtu uçtu dede, hemde nasıl uçtu!
- İyi iyi hadi bakalım
İlk uçuşunuz hayırlı olsun. İlk uçuş olunca hesap makinesi ile bile çekseniz paylaşmalısınız diye düşünüyorum
Dedemizde baya meraklı bu işlere, belli benim dedemle istisnasız her uçuştan geldiğimde geçen diyalog tam olarak şu
- Uçtu muu?
- Uçtu uçtu dede, hemde nasıl uçtu!
- İyi iyi hadi bakalım
Evet yüksek otlar vardı orada, üzerine sıkıntısız bıraktım yumuşak şekilde asılı kaldı zaten. Pist olmadığı için fırlatarak uçurmuştum ama çocuktan ötürü eşim bu kadar çekebilmiş .
Şans diyelim, pist olsaydı bu rüzgarda kuvvetle muhtemel kırıma uğrardı, simülatör çalıştım uzun süre ama gerçek uçuş çok farklı, uçarken heyecanla karışık korkuda oluyor tabii. Teşekkürler tekrardan.
Ne zamandır temiz bir hava bekliyordum ama dayanamayıp toparladım herşeyi biraz iniş çalışayım dedim, asfalt bir yer olmadığı için toprak zemine gövde üzerine 4 kez iniş denemesi gerçekleştirdim durum böyle olunca ufak tefek darbe izleri kaçınılmaz oluyor model gövdesinde ve bir kez pervaneyi kırdım sabırla deneyerek gerekirse kırım yaşayıp tekrardan yaparak daha çok tecrübe edineceğime şüphem yok. Vidyo ektedir birşey görebilirseniz tabiii ? iyi seyirler ? bu arada iniş vidyosu yok yine maalesef ? bundan sonra uçuşu değil inişleri kayda aldırmaya çalışacağım ?
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu uçak helikopter gibi asılı kalıyor havada. Olduğu yerde dönüyor falan Helikoptere mi özeniyor acep
Uçaklardan anlamasamda ben olsam hiç iniş çalışmazdım. Gerçek modelde yani. Bol bol alçak geçiş yapardım ama modeli yere sadece inmem gerektiğinde koyardım. Çünkü alçak geçişleri istediğim gibi yapmaya başladığımda zaten inişlerimde düzene girer diye düşünüyorum. Tabi üstadlar daha iyi bilir. Nede olsa kalede onlar var. Bize atmak düşer
Son olarak kameraman bulmak zor bir şey. Kameraman olsa bile kamerada gözükecek büyük bir model bulmak zor. Büyük model olsa bile onu çok uzaklara gitmeden yakınlarda döndürmek zor Her zaman yaşadığım sorunlar. En iyisi fazla takmayıp olduğu kadar, olmadığı kader demek lazım.
Ben teşekkür ederim Mehmet bey..
Vidyosunu çekmediğim uçuşlarda oldu, inişleri istediğim seviyeye getirdiğimde kendime maddi ve manevî manada yatırım yapıp inşaa süreçlerini de burada paylaşmayı planlıyorum teorik bilgi bu işin tabiki temeli ama uçuşta herşey çok daha net şekilde akılda kalıyor bu yüzden bildiğimiz maket kartonundan basit, estetik olmayan (kırılsada üzülmeyeceğim) modeller yapıp hem kumanda hemde inşa süreçlerinde daha çok tecrübe sahibi oluyorum.
Bu uçak helikopter gibi asılı kalıyor havada. Olduğu yerde dönüyor falan Helikoptere mi özeniyor acep
Uçaklardan anlamasamda ben olsam hiç iniş çalışmazdım. Gerçek modelde yani. Bol bol alçak geçiş yapardım ama modeli yere sadece inmem gerektiğinde koyardım. Çünkü alçak geçişleri istediğim gibi yapmaya başladığımda zaten inişlerimde düzene girer diye düşünüyorum. Tabi üstadlar daha iyi bilir. Nede olsa kalede onlar var. Bize atmak düşer
Son olarak kameraman bulmak zor bir şey. Kameraman olsa bile kamerada gözükecek büyük bir model bulmak zor. Büyük model olsa bile onu çok uzaklara gitmeden yakınlarda döndürmek zor Her zaman yaşadığım sorunlar. En iyisi fazla takmayıp olduğu kadar, olmadığı kader demek lazım.
Yani bilmiyorum başka bir sebebi var mı ama ben kafa rüzgarına bağlıyorum dediğiniz havada kalma olayını ? stall'a düşmüyor ama gitmiyorda gerçekten az bir süre olduğu yerde kalıyor ?? inanın tam gaz vermek zorunda kalıyordum hep o kısımlarda ve inişleride hep o yöne doğru yaptım. Alçak geçiş meselesi de tabi mantıklı geldi bana ben gövde üzerine indirerek hangi sertlik durumunda, hangi zeminde nasıl ve ne kadar zarar görüyor model? yaparken tahmin ettiğim handikaplarla uçuşta ne kadarıyla karşılaşıyorum kafamda deli sorular ?? o manevraları nasıl yapıyor? Aerodinamik tabii ki etkili ama şiddetli rüzgar etkisine bağlıyorum ben yine çünkü dönerken hep kanatlar ve stabilizatör rüzgarı altına aldığında tokat etkisi yapıyordu modele ve komik bir şekilde dönüyor uçak bu benim hissettiğim tabii ki ustalarımız daha iyi bilirler. Alçak geçiş olayını denemek istiyorum çok mantıklı geldi şimdi